Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η προένταση μεταξύ εδάφους και δώματος σε προκατασκευ  

24 μέλη ψήφισαν

  1. 1. Η προένταση μεταξύ εδάφους και δώματος σε προκατασκευ

    • Τίποτα
    • Αντοχή στην δυναμική τον προκατασκευασμένων σε σεισμική διέγερση
    • Θα μπορέσουμε να αυξήσουμε τον αριθμό των ορόφων στα προκατασκευασμένα
    • Θα μειωθεί το κόστος κατασκευής αν η προκατασκευή μπει στην πόλη?


Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
Με άλλα λόγια όλα εξαρτώνται από την αστοχία, η οποία υπάρχει διότι οι στατική διαστασιολόγιση των υλικών είναι στα όριά τους. ..

 

Γιαννη, ο τροπος που αστοχει ενα μελος μας αφορα αμεσα. Αλλωστε σε αυτο βασιζεται και η ικανοτικη μεθοδος κλπ. Ο μελετητης πρεπει να προβλεψει μια ακολουθια αστοχιας. Το οπλισμενο σκυροδεμα εχει ενα συγκεκριμενο τροπο αστοχιας, αναλογα με το αν το μελος ειναι υπο `η υπερ-οπλισμενο. Το προεντεταμενο σκυροδεμα αστοχει εκρηκτικα. Επισης εχει χειροτερη συμπεριφορα σε περιπρωση πυρκαιας, για τον ιδιο ακριβως λογο.

Η αστοχια δεν συμβαινει επειδη τα μελη μελετωνται στο οριο. Αστοχιες συμβαινουν (σε περιπτωση σεισμου) διοτι πιθανοτατα η εδαφικη επιταχυνση ξεπερνα εκεινη του σχεδιασμου (π.χ σχεδιαζουμε για α=.16, α=.24, αλλα στον σεισμο της Παρνηθας αυτα τα νουμερα ξεπεραστηκαν).

  • Upvote 1
  • Απαντήσεις 41
  • Created
  • Τελευταία απάντηση
Δημοσιεύτηκε

Τότε γιατί δεν κάνουμε κάτι απλό. Να υπολογίζουμε το χειρότερο σεισμό,την χειρότερη επιτάχυνση και να κάνουμε τους υπολογισμούς μας για αυτόν, συν κάτι πάρα πάνω?

Δημοσιεύτηκε

Ναι αλλά αντιοικονομικό ήταν πριν από κάθε μεγάλο σεισμό.Μετά αλλάζαμε γνώμη, και κάναμε άλλον και άλλον αντισεισμικό κανονισμό, βάζοντας τόσα σίδερα, και τέτοιες διαστάσεις σκυροδέματος, που για μένα έχει γίνει αντιοικονομικός αυτός ο τρόπος, και όχι ο τρόπος της προέντασης.

Δημοσιεύτηκε

Γιαννη, οι κανονισμοι ειναι συμβιβασμος μεταξυ επιστημονικων και κοινωνικων δεδομενων. Φυσικα οι κανονισμοι θα μπορουσαν να ειναι αυστηροι και να εξασφαλιζουν απολυτη ασφαλεια εναντι του σεισμου, ομως τα κτιρια τοτε θα σχεδιαζονταν σαν πυρηνικοι σταθμοι.

 

Για να ανακεφαλαιωσω λιγο για την προενταση (και για ποιους λογους θελει προσοχη κ δεν χρησιμοποιειται) θα σου πω τα εξης:

 

1) Στο προεντεταμενο σκυροδεμα απαιτουνται πολυ υψηλης ποιοτητας υλικα. Το μπετον τουλαχιστον C30/35 και ανω.Για τον λογο αυτο απαιτειται πολυ υψηλη σταθμη εργοταξιου, σχεδον εργαστηριακες συνθηκες για την ολη διαδικασια.

 

2) Στο οπλισμενο σκυροδεμα η συστολη ξηρανσης και ο ερπυσμος επηρεαζουν τα βελη και δευτερογενως την ρηγματωση του φορεα. Στο προεντεταμενο αντιθετως, επηρεαζει αμεσα την ασφαλεια της κατασκευης καθως μειωνει την δυναμη προεντασης.

 

3)Στο οπλισμενο σκυροδεμα οι τασεις του σκυροδεματος και του χαλυβα αυξανουν με την αυξηση των φορτιων που επιβαλλονται, και παιρνουν την μεγιστη τιμη τους στην περιοχη της κρισιμης διατομης οταν τα κινητα φορτια παιρνουν την μεγιστη τιμη τους. π.χ Στην περιπτωση ενος εξωστη, η μεγιστη ταση θα προκυψει σε περιπτωση παρελασης. Στο προεντεταμενο αντιθετως, οι τασεις παιρνουν τις μεγιστες τιμες τους την στιγμη της προεντασης και παραμενουν περιπου σταθερες σε ολα το μηκος του φορεα. Ειναι σαν να εχεις μια μηχανη και να δουλευει συνεχεια στις 6000 στρ/λεπτο.

 

4) Η επιδραση του χρονου ειναι σημαντικοτερη σε φορεις απο προεντεταμενο σκυροδεμα. Η χαλαρωση των τενοντων δεν ειναι αμελητεο γεγονος, ειναι μαλλον κρισιμο.

  • 4 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Απάντηση 1) Αν είναι αντιοικονομικό το C30/35 τότε κάνουμε κάτι άλλο.

Χρησιμοποιούμε τις διαστάσεις της ενός μεγάλου υφιστάμενου αρχιτεκτονικά στοιχείου του φέροντος, ικανού να αναλάβει τις τάσεις προέντασης Π.Χ ενός φρεατίου.

 

Αυτό δεν μας ανεβάζει το κόστος, γιατί έτσι και αλιώς θα κατασκευαστεί.

 

Ή μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο.

 

Αφού έχουμε πρόβλημα διάτμησης στους κόμβους, από την επιτάχυνση του σεισμού και την αδράνεια της μάζας, γιατί κατασκευάζουμε μικρές κολόνες? (κόμβους)

 

Αντί να κάνουμε δοκάρια και κολόνες, ( μικρούς κόμβους ) και να γεμίζουμε τα κενά με τοιχοποιία,γιατί δεν κατασκευάζουμε στο εσωτερικό του φέροντος τοιχία σκυροδέματος...αντί τοιχοποιία?

 

Αυτά στοιχίζουν λιγότερο, (από τον την κατασκευή της δοκού και της τοιχοποιίας ) και αυξάνουν την αντοχή στην διάτμιση

 

Απάντηση 2) Εδώ βλέπουμε την ανάγκη ύπαρξης ενός μηχανισμού, αυτόματης βελτίωσης της χαλαρότητας της προέντασης, ή οποία συμβαίνει λόγο ξήρανσης του σκυροδέματος, και ερπυσμού του χάλυβα στον χρόνο.

 

Αυτό το σύστημα σας το έδειξα Είναι ο υδραυλικός ελκυστήρας.

 

Απάντηση 3) Οι τάσεις ερπυσμού και ξήρανσης, έχουν ημερομηνία λήξης, μερικούς μήνες μετά.

Μετά κάνουμε διορθωτικές κινήσεις, αυτόματα ή χειροκίνητα.

 

 

Απάντηση 4) Ίδια με την 3)

 

Από τα παραπάνω, που ανέφερα λύνεται το πρόβλημα της διάτμησης των κολονών. ( οριζόντια διάτμηση δυνάμεων σεισμού )

 

Για την κατακόρυφη διάτμιση των δοκών, είναι αναγκαίο για την προστασία τους, να ελέγξουμε

 

α) την κατακόρυφη ταλάντωση του φέροντος όπως αναφέρω στο θέμα της ευρεσιτεχνίας.

http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=12040&page=2'>http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=12040&page=2 Απάντηση (14) και (15)

 

β) την τοποθέτηση διπλής μονοκόμματης βάσης με παρεμβολή ελαστικών ανάμεσά τους

 

Αυτό είναι αναγκαίο για τρεις λόγους

1) για την ομαλή απόσβεση των δυνάμεων, (πάνω στα ελαστικά) προερχόμενες από την φορά των καθοδικών και ανοδικών διατμητηκών δυναμικών τάσεων του σεισμού, καθώς και τις διατμητηκές τάσεις προερχόμενες απο την επιτάχυνση καθόδου του βάρους των πλακών.

 

2) Για να αποφύγουμε την διαφορά φάσης των μεμονωμένων βάσεων, η οποία υφίσταται κατά τον σεισμό, λόγο κυματισμού του εδάφους.

 

3) Για να απεγκλωβίσουμε την καταστροφική ακαμψία των κόμβων των πακτωμένων μεμονωμένων βάσεων

 

Το κόστος της διπλής μονοκόμματης βάσης, είναι το ίδιο ή ακόμα και λιγότερο, από την κατασκευή πέδιλο δοκών, και μεμονωμένων βάσεων.

 

 

 

 

0

 

 

Εκτός την προένταση,....υπάρχει και η πάκτωση, ή μικρής ισχύως προένταση (μεταξύ εδάφους και δώματος )

Όπως αναφέρω στην ευρεσιτεχνία μου.

 

http://www.michanikos.gr/showthread.php?t=12040&page=2

 

Αυτή η πάκτωση του φρεατίου, θα βοηθήσει τον σκελετό έτσι ώστε

να υπάρχει ελεγχόμενη αξονική ταλάντωση του φέροντος οργανισμού?

video ευρεσιτεχνίας

http://www.youtube.com/watch?v=7M74Zorf_XU

Πια είναι η γνώμη σας?

 

Ο σεισμός της Αιτής Νέο video σε super market

http://www.youtube.com/watch?v=7igfpBGrOwY&feature=player_embedded

  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

Στο οπλισμένο σκυρόδεμα, ο εγκάρσιος οπλισμός των κολονών (τσέρκια) είναι για μένα λάθος τοποθετημένος. Όσο πυκνή και αν είναι η τοποθέτησή του κοντά στους κόμβους, ότι είδος εγκάρσιου οπλισμού και να βάλουμε, αυτό δεν αποτρέπει την διάτμήση της κολόνας.

Το μόνο που κάνει είναι να της εξασφαλίζει περισσότερη πλαστιμότητα σε περίπτωση αστοχίας.

Αυτό όμως δεν λύνει το πρόβλημα της στατικής.

Οι κλωβοί είναι καλοί μόνο για την απομάκρυνση των ανθρώπων, αλλά συντελούν ελάχιστα στην αντίσταση κατά της διάτμησης, των λοξών βελών

Αντιθέτως η προ ένταση των στοιχείων εξασφαλίζει ομοιόμορφη αντοχή του υποστυλώματος καθ όλο το ύψος του, στις διαφορετικές δυνάμεις που υφίστανται σε ένα σεισμό, όπως ο εφελκυσμός η διάτμηση η θλίψη κ.λ.π

Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι μεγαλύτερη διαστασιολόγιση κατά μήκος του σκυροδέματος.

Γιατί δεν την κάνουμε?

Έτσι και αλιώς κατασκευαστικά είναι πιο φθηνή κατασκευή, από την διπλή τοιχοποιία πλήρωσης, τον ξυλότυπο των κολονών και δοκών. ( ΚΑΤΕΥΘΕΊΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΉ ΤΟΙΧΊΩΝ )

Για μένα τα σίδερα στις κολόνες,το μόνο που κάνουν, είναι να μεταφέρουν τις διατμητηκές δυνάμεις μέσα στην κολόνα, σπάζοντας την κολόνα σε περισσότερα κομμάτια.

Η λύση για μένα κατασκευαστικά, για πιο μεγάλη αντοχή στον σεισμό, αλλά και για πιο οικονομική κατασκευή είναι η εξής.

 

α) Κατασκευάζουμε την οικοδομή έξολοκλήρου από ελαφρός οπλισμένο σκυρόδεμα.(μονολιθική)

β) πάκτωση με μικρή προένταση,της κατασκευής, εφαρμόζοντας αυτή μεταξύ εδάφους και δόματος,για αποφυγή της ταλάντωσης, (που αυξάνει τα προβλήματα ροπών στους κόμβους, καθώς και τα λοξά βέλη) καθώς και για την αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος (τοιχίων) στις διατμητηκές δυνάμεις.

Είναι μία σοβαρή πρόταση, απλή, που κάνει και τον ελκυστήρα δομικών έργων, αδιαμφισβήτητα λειτουργικό, αλλά το κυριότερο πιο οικονομικό, από το υπάρχων σύστημα, καθώς και η αντιμετώπισει των δυνάμεων του σεισμού είναι αποτελεσματικότερη του σημερινού συστήματος, με την κατασκευή του σκελετού.

  • 1 year later...
Δημοσιεύτηκε

Τελικά αρχίζω να αναρωτιέμαι ποιος είναι μηχανικός εδώ μέσα.

Σχολιάζοντας την ψηφοφορία, θα ήθελα να μου απαντήσετε αν τα βιβλία σας λένε τα ίδια με τα δικά μου.

Τα δικά μου βιβλία λένε ότι.

α)H προένταση εφαρμοζόμενη τουλάχιστον,επιτυγχάνει την μειωμένη ρηγμάτωση λόγω θλίψης, κάτι που αυξάνει την ενεργό διατομή και αυξάνει και τη δυσκαμψία της κατασκευής.

 

β)Αυξάνει την αντοχή στην διάτμιση

 

Αυτά είναι ένα τίποτα?

Άσσε τα άλλα που σας έχω πει.?

Εκτίθεστε.

Δημοσιεύτηκε

Eγω ακομα δεν βρηκα λυση για την "αποκαμπτη διαμορφη δομηματος"...

Ειναι το μονο που με απασχολει .....

Δημοσιεύτηκε

Ρώτησε κανένα μηχανικό.

Αυτοί μόνο ξέρουν και για την απόκαμπη,διαμορφη δομηματος"...

και για την απόμακρη διαμόρφωση μηνύματος.

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.