Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αυτοψία κτιρίου απο φέρουσα τοιχοποιία


 

Recommended Posts

Πάλι δεν κατάλαβα πώς παίρνουν δοκίμιο από αρμό. Κάτι σαν "καρότο"; Παίρνουν τούβλα κι αρμούς μαζί;

Διάτονες λίθοι τι είναι;

 

Φαντάζομαι βέβαια ότι η όλη διαδικασία θα είναι πανάκριβη και θα αξίζει τον κόπο μόνο σε κτίρια ιδιαίτερης πολιτισμικής αξίας.

 

Kάτσε ρε συ ... Μη μπερδεύεσαι. Άλλη μεταχείρηση έχουν τέτοιας "ιδιαίτερης μορφής και λειτουργίας" κτίρια και άλλη τα συμβατικά από Ω.Σ.

Φέρουσα Τοιχοποιία συνήθως (συνήθως λέω, χωρίς να αποκλείονται και άλλες περιπτώσεις όπως τούβλο κλπ) αποτελείται από λιθοσώματα και κονίαμα. "Καρότο" ονομάζεται το δείγμα από στοιχεία Ω.Σ. (λογικό αφού υπάρχει μία ομοιογένεια ως προς το αποτέλεσμα), αλλά όχι και στα λιθόκτιστα (ο διαχωρισμός πέτρας-κονιάματος είναι εμφανέστατος πίσω απ' κονίαμα επιχρίσματος). Επομένως, λαμβάνεις λιθόσωμα + κονίαμα. Διάτονες λίθοι είναι αυτοί που "κάθονται" και στις δύο παρειές (ενώνουν πρακτικά τις δύο παρειές - κοιτώντας πάντα σε τομή) και δημιουργούν μονολιθικότητα ως προς τη συμπεριφορά της τοιχοποιίας.

Τώρα, όσο για το κόστος ... για καμμιά 15αρια διερευνητικές (χοντρικά μιλάω πάντα, γιατί μία φορά είχα τη δυνατότητα να δω προσφορά από εργαστήριο δοκιμών) ήταν νομίζω καμμιά 6.000 ευρώ και κανά 3μηνο αναμονής για τα αποτελέσματα. Τέλος, για το αν αξίζει ή όχι, είναι στο χέρι του εκάστοτε μηχανικού να το αποφασίσει. Δηλ. εμπιστεύεσαι εμπειρικούς τύπους και προχωράς ή πληρώνεις και έχεις ακριβή εικόνα των (εναπομενουσών πρακτικά) αντοχών ;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 22
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

:lol: Αυτο να το παρω ως φιλοφρόνυση ή ως "ρε παιδί μου, πού πας και μπλέκεις συνέχεια;":lol: Ξέρω, είμαι γκαντέμης... Τώρα που το σκέφτομαι, ούτε κι εγώ δεν ξέρω πού πάω και τα βρήσκω!!!!!

Οι ξένοι λένε: "when the going gets tough, the tough gets going".

Πάντως το κτίριο είναι του 25 περίπου με προσθήκη διαζωματικής τοιχοποιίας κατα το 55...

 

Όταν λες διαζωματική ; Πως ; Ω.Σ. ; Κάθετως, οριζοντίως ή και τα δύο ; Μήπως εννοείς απλή ενίσχυση με διάζωμα (σενάζ) στη στέψη του κτηρίου (εκεί που πατάει πιθανότατα καμμιά στέγη) ή στα υπέρθυρα ; 'Η μήπως εντόπισες τίποτα ξυλοδεσιές (ξύλινα στοιχεία καθ΄ ύψος της τοιχοποιίας - μοιάζουν με σενάζ αλλά προορίζονται μόνο για περίδεση - ) ;

Link to comment
Share on other sites

Πάντως επειδή η όλη φάση μου φαίνεται χρονοβόρα και ακριβή σκέφτομαι στο μέλλον να επενδύσω σε κανα κρουσίμετρο που θα παίρνω έμμεσα μετρήσεις των αντοχών είτε για σκυρόδεμα, είτε για κονίαμα είτε απο φυσικούς λίθους. Βέβαια για πετρώματα και για σκυρόδεμα έχουν διαφορετικό τύπο.

 

AAAxxx... και να 'ταν έτσι απλά στην Τοιχοποιία. Πάντως, αν σε ενδιαφέρει συγκεκριμένα για μετρήσεις αντοχών και λοιπών φυσικοχημικομηχανικών χαρακτηριστικών στην Τοιχοποιία, βρες κανένα απ' τα βιβλία που κυκλοφορούν για αυτά γιατί τα πράγματα είναι αρκετά πολύπλοκα εν σχέσει με το Ω.Σ. Για "σχολή" Αθήνας, μ' αυτά ασχολείται η Βιντζηλαίου, η Μοροπούλου (η πρώτη πολ. μηχ., ενώ η δεύτερη χημ. μηχ.) και ο Μουζάκης (πολ. μηχ. - κυρίως για τα προσομοιώματα αυτός -), για σχολή Θεσ/νίκης η Παπαγιάννη (πολ. μηχ. - χημ. μηχ. αν δεν κάνω λάθος) και για Πάτρας η Καραντώνη (πολ. μηχ.) - μπορεί να ξεχνάω και κανέναν -.

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα σε τέτοιου είδους αβέβαια υλικά εμπιστευομαι πιο πολύ εμπειρικούς τύπους παρά εξεζητημένες αναλύσεις απο πεπερασμένα στοιχεία κτλ. Για μένα τα πρώτα πρέπει να επιβεβαιώνουν τα δεύτερα γιατι αλλίως κάτι μου βρωμάει. Όπως ακριβώς και στις εδαφοτεχνικές μελέτες.

Link to comment
Share on other sites

Η βιβλιογραφία τα αναφέρει ως "καρότα", όρος εμπειροτεχνικός που "πάει" με όλα.

 

Σενάζ απο ΟΣ έχει, οριζόντιο. "ξυλοδεσιές"!!!! Πόσο καιρό εχω να την ακούσω αυτή την λέξη!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Η βιβλιογραφία τα αναφέρει ως "καρότα", όρος εμπειροτεχνικός που "πάει" με όλα.

 

Σενάζ απο ΟΣ έχει, οριζόντιο. "ξυλοδεσιές"!!!! Πόσο καιρό εχω να την ακούσω αυτή την λέξη!!!!!

 

Kαλά, δοκίμασε να βγάλεις "καρότο" απ' την τοιχοποιία και αν βγει, οκ πάω πάσσο ! :P

Link to comment
Share on other sites

Της Καραντώνη από την Πάτρα υπάρχει βιβλίο που θεωρώ πολύ κατατοπιστικό 'Επισκευές σε κτίρια από τοιχοποιίας' ή κάπως έτσι. Από εκεί και πέρα το σημαντικό είναι να καταλάβουμε μακροσκοπικά τον τρόπο κατασκευής του κτιρίου και τις βλάβες του, πριν αρχίσουμε να παίρνουμε δείγματα και να κάνουμε αναλύσεις. Δηλαδή, όπως αναφέρθηκε, είναι σημαντικό να δούμε αν είναι τοιχοποιία από αργούς λίθους -αργολιθοδομή- με ενδιάμεσο γέμισμα από χύμα υλικό (δλδ δύο παρειές εξωτερικές χτισμένες με πέτρα και μέσα γέμισμα) ή τι άλλο είναι. Σε αυτό θα σε βοηθήσει και η γενική ποιότητα κατασκευής του κτιρίου. Αν είναι πχ μια πλούσια κατασκευή -που αμφιβάλω- τότε προφανώς και οι τοιχοποιίες θα είναι προσεγμένες. Επίσης σε αυτό βοηθά παρατήρηση και άλλων κτιρίων της περιοχής. Μήπως είναι προσφυγικό? επειδη λες είναι του '25. Αν είναι έτσι, πάρε την μάλλον κακή κατασκευή ως δεδομένη. Το σενάζ σε ποιο ύψος είναι? επαναλαμβάνεται ανά διαστήματα? Οι συνήθεις βλάβες που μου έρχονται στο μυαλό και πρέπει να δεις αν ισχύουν είναι: ρωγμές κάμψης στα ανώφλια των ανοιγμάτων, χιαστί ρωγμές στους πεσσούς ανάμεσα στα ανοίγματα, ρωγμές κοντά στις συνδέσεις φερόντων τοίχων, ρωγμές που ξεκινούν από το θεμέλιο προς τα πάνω και φανερώνουν πρόβλημα στη θεμελίωση, και γενικότερη αποδιοργάνωση της τοιχοποιίας, δλδ διάβρωση του συνδετικού κονιάματος. Τα λέω λίγο εν τάχει, αλλά θα πρότεινα να ρίξεις μια ματιά στο βιβλίο που σου είπα. Και γενικά στα πετρινα κτίρια θεωρώ πως το ίδιο το κτίριο, πέρα από τις απαραίτητες αναλύσεις, επειδή ακριβώς αυτές είναι κατά προσέγγιση, μιλά από μόνο του μέσω της παθολογίας του για τα προβλήματα που έχει και τα οποία θέλουν αντιμετώπιση.

Link to comment
Share on other sites

Οι συνήθεις βλάβες που μου έρχονται στο μυαλό και πρέπει να δεις αν ισχύουν είναι: ρωγμές κάμψης στα ανώφλια των ανοιγμάτων, χιαστί ρωγμές στους πεσσούς ανάμεσα στα ανοίγματα, ρωγμές κοντά στις συνδέσεις φερόντων τοίχων, ρωγμές που ξεκινούν από το θεμέλιο προς τα πάνω και φανερώνουν πρόβλημα στη θεμελίωση, και γενικότερη αποδιοργάνωση της τοιχοποιίας, δλδ διάβρωση του συνδετικού κονιάματος.

 

Πολύ σωστά, αυτές είναι οι βλάβες. Μόνη συμπλήρωση είναι η ρωγμή κάμψης σε τοιχοποιία (που 'χει στα άκρα της κάθετες τοιχοποίες - μοντέλο τριέρειστης πλάκας) ακριβώς στο μέσο του ανοίγματος της (με απομείωση προς τα κάτω) και που έπεται της αποκόλλησης στα άκρα (περίπτωση ρωγμών κοντά στις συνδέσεις φερόντων τοίχων που σωστά προαναφέρθηκε), όπως επίσης και οι καμπτικές ρωγμές σε συνεχόμενα ανοίγματα (στην περίπτωση όπου ο πεσσός τηρεί αναλογίες μεγάλου ύψους ως προς πλάτους "έδρασης") που πάνε "ζευγαρωτά" (οριζόντια ρωγμή λόγω εφελκυσμού στη μία πλευρά - και πάνω αριστερά, για δεξιόστροφη ροπή - και οριζόντια ρωγμή λόγω θλίψης - στην κάτω δεξιά).

Link to comment
Share on other sites

μηπως βρε παιδιά αν το κτιριο ειναι απλη κατοικια χωρίς ιδιαίτερη σημασία δεν αξίζει να κάνει μετρήσεις με καρότα? Άν τελικά τόσο του κοστίσει μια καλή αρμολόγιση ή τίποτα ενέσεις που θα αποκαταστήσουν σίγουρα το κατεστραμμένο κονίαμα από την πυρκαγια γιατί να μην την κάνει και να αφήσει τα εργαστήρια. Δεν είμαι κατά των εργαστηριακων δοκιμών ή των καρότων που τουλάχιστον στα Ω.Σ πάντα παίρνω αλλα ακόμα και αν βρεί τα "πραγματικά" χαρακτηριστικά της τοιχοποιίας είναι τόσο μεγάλη η ανομοιογένεια που δεν είμαι σίγουρος αμα τελικά κερδίσεις κάτι. (?)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.