cv98019 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Μακράν το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα γεωτεχνικά είναι η αδυναμία συννενόησης μεταξύ στατικού-γεωτεχνικού. Πραγματικά πολλά λεφτά πεταμένα, πολύς κόπος, ταλαιπωρία, βρισίδια που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με ένα τηλεφώνημα!!! Λεπτομέρειες για τη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ξέρω, αλλά μπορώ να περιγράψω μια άλλη: 1. Ο Γεωτεχνικός και ο Στατικός δούλεψαν "ανεξάρτητα". Ο καθένας δηλαδή έκανε τη δουλειά του και ας υποθέσουμε ότι οι μελέτες τους είναι εξαιρετικές. 2. Ο Γεωτεχνικός πήγε και έκανε γεωτεχνική έρευνα κατά το δοκούν. Δεν ήξερε, ούτε και ρώτησε να μάθει, αν υπάρχει υπόγειο, τι φορτία κατεβάζει η ανωδομή, μήπως υπάρχουν συγκεντρωμένα φορτία πουθενά κτλ. 3. Ο Γεωτεχνικός συνέταξε μια έκθεση στην οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα των ερευνών, την αξιολόγησή τους και τη μελέτη θεμελίωσης (όλα ένα πακέτο), την οποία έδωσε στον ιδιοκτήτη. Μην έχοντας πληροφορίες από στατικό, η έκθεσή του είναι all purpose. 4. O γεωτρυπανιστής, ως είθισται, τα πάνω 3-4m τα ψιλογ....σε (κακή δειγματοληψία), με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σε πολύ χειρότερη κατάσταση από την πραγματική. 5. Ο ιδιοκτήτης πήρε τη γεωτεχνική έρευνα-μελέτη και την έδωσε στον στατικό. Τώρα, ο στατικός διαβάζει ότι πρέπει να θεμελιώσει στο -4. Αντί να αναρωτηθεί "γιατί;" και να μιλήσει με τον γεωτεχνικό, ρωτάει "πώς" και το ρωτάει στο forum. Και εννοείται να ρωτήσει τον γεωτεχνικό που έκανε την έρευνα, όχι το γνωστό του... ΥΓ. Κάποια στιγμή ελπίζω να αρχίσω ένα thread για το σχεδιασμό θεμελιώσεων, με έμφαση στη συνεργασία γεωτεχνικού-στατικού (και το ρημάδι το k...)
KPARA Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Διάβασα με ενδιαφέρον όλο το θέμα. Μπορώ να πω κάτι? Σύμφωνο με τον συνάδελφο μονό πάσσαλοι με τα παρακάτω : 1 Θα έλυνα το κτίριο με κοιτόστρωση Η=80 εκ με κρυφούς δοκούς 60Χ80 εκ με ταση 1.00 2 Σε όλο το μήκος των δοκαριών θα έκανα με γεωτρύπανο τρύπες Δ=30 εκ ανά ένα μέτρο σε βάθος 3.50 μ η μέχρι το σταθερό έδαφος 3 Στης πλάκες της κοιτόστρωσεις σταυρωτά και άλλες τρύπες Δ= 30 εκ 4 Θα έβαζα της τρύπες Φ=18 με τσερκη Φ10 και αναμονές Η=70 εκ και έριχνα το μπετό. 5 Σε αυτό που έχει γίνει θα έριχνα την κοιτοστρωση. Βεβαίως το βάθος σκαματος της κοιτόστρωσεις είναι 80 εκ
cv98019 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 @ΚPARA: Πλάκα κάνεις ή σοβαρά το λες; Δεν σε αποπαίρνω, απλά επειδή έχω κάποιες ενστάσεις, θα ήθελα να το συζητήσουμε. Εχω συναντήσει παρόμοια πρόταση με τη δική σου από κατασκευαστή και όταν του εξήγησα κατάλαβε ότι δεν γίνεται όπως ακριβώς το σκέφτεται.
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 cv98019 έχεις απόλυτο δίκιο. Είχα περίπτωση με απαίτηση εδαφοτεχνικής μελέτης, όπου θεμελίωνα σε βράχο. Βάθος -3,8m, γνεύσιος, από το 1,20m εκσκαφή μόνο με σφύρα, πρόοδος ~40m³ την ημέρα, ελάχιστες διακλάσεις, πλήρης απουσία υγρασίας κλπ. Ο εδαφοτεχνικός μου έδωσε σεπ = 3,5kg/cm². Δεν με πείραζε αυτή η τιμή, αλλά όταν τον ρώτησα γιατί τόσο μικρή τιμή, θύμωσε κιόλας... Όμως φαίνεται πως κάποιοι δεν κάνουν καλά την δουλειά τους. Κι τον τρυπανά κάποιος τον ελέγχει. Κι αν το έδαφος δεν κάνει για γεώτρηση, υπάρχουν και τα πενετρόμετρα. Γιατί μερικοί την είδαν εργολαβία να βρούνε πετρέλαιο...
cv98019 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Τουλάχιστον έκανες τον κόπο και ρώτησες... Ερώτηση:Καλά, πώς τη δικαιολόγησε αυτήν την τιμή; Τεχνική Έκθεση δεν σου έδωσε; Απαντάω μόνος μου: Στην Τ.Ε. γράφει να πάρεις σεπ = 3,5kg/cm² και τέλος. 1. Γνεύσιος ρημάδι αλλά που να σου τύχαινε γρανίτης... 2. Το να μην κάνει κάποιος καλά τη δουλειά του υπάρχει σε όλους τους τομείς. Τουλάχιστον εσύ δεν είχες ιδιαίτερο πρόβλημα...Ελπίζω να σε είχε ειδοποιήσει για τη δυσκολία εκσκαφής. 3. Πενετρόμετρα (CPT) μεγάλη ιστορία, σπάνια συμφέρουν για κτίρια (ή γέφυρες). Χρησιμεύουν πολύ στην οδοποιία ή όταν έχεις πολύ μεγάλη έκταση και δεν είσαι σίγουρος για το υπέδαφος. Απαραίτητα μαζί κάνεις και γεωτρήσεις. Απλά πολύ λιγότερες από όσες θα έκανες χωρίς αυτά. 4. Μιας και είμαι μέσα στον κλάδο, μπορώ να σου πω ότι έχω δει πολλά. Από κει και πέρα όμως υπάρχουν, όπως παντού, εξαιρετικοί συνάδελφοι. Είναι στο χέρι του καθενός να επιλέξει. 5. Όταν κάποιος επιλέγει άλλον (φτηνότερο) και μετά σου ζητάει συμβουλές είναι πραγματικό σπάσιμο...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 26 , 2010 Φυσικά έχεις δίκιο. Τον δικό μου τον είχε διαλέξει ο ιδιοκτήτης... κι ας ήταν ακριβότερος (τον καιρό εκείνο 850.000Δρχ η τρύπα). Όσο για τις δυσκολίες εκσκαφής, με 3,5kg φανταζόμουν γνεύσιο με διακλάσεις, εξαλοιωμένο (ωραίο καφέ χρώμα!), που σκάβεται με την τσάπα. Φυσικά καρότο δεν είδα ποτέ μου. Είπα για πενετρόμετρο διότι στα στιφρά η γεώτρηση συνήθως ρημάζει την συνοχή. Αν και κάποτε που είχα ζήτημα ευστάθειας πρανούς ο εδαφοτεχνικός (ο κανονικός, όχι ο παραπάνω) συνεκτίμησε την "ζημιά" στο καρότο στην τελική εκτίμηση. Μάλιστα κάναμε και κουβέντα πάνω από το καρότο, αντικείμενο φετίχ και απόκρυφο για τους περισσότερους του κλάδου. Όμως παρότι ήταν εξαιρετικός, μιλούσε άλλη γλώσσα βρε παιδί μου. Τι πράγμα είναι αυτό ...ο πολιτικός μηχανικός πρέπει να παίρνει και τον διερμηνέα μαζί!
KPARA Δημοσιεύτηκε Μάιος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 28 , 2010 Cv98019 δεν κάνω πλακά είναι ένα ουσιαστικά ένα είδος πασσάλων και η κοιτόστρωση σε αυτήν την περίπτωση είναι επικαφαλήδα (ροστβερκ)των πασσάλων. Απλός για να μη ασχολίσε με τα μηχανήματα κτλ κανείς γεώτρησης μπορεί και 50 εκ θα δήξη η μελέτη. Θα ήθελα της εξηγείς σου.
cv98019 Δημοσιεύτηκε Μάιος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 28 , 2010 Α, το πράγμα είναι απλό. Ο τρόπος που αναφέρεις, έχει δύο επιλογές. 1. Να κατασκευάσεις τους (μικρο-)πασσάλους και να τους ενώσεις με την κοιτόστρωση μονολιθικά. Τότε το στατικό σύστημα αλλάζει, έχεις θεμελίωση σε πασσάλους και έτσι πρέπει να το σχεδιάσεις. Αλλάζεις δηλαδή τελείως το σύστημα θεμελίωσης, δεν μιλάμε πλέον για κοιτόστρωση. Η "κοιτόστρωση" λειτουργεί σαν κεφαλόδεσμος και έτσι πρέπει να σχεδιαστεί. Κανένα πρόβλημα αλλά θα είναι ακριβό. 2. Να κατασκευάσεις τους (μικρο-)πασσάλους και να μην τους ενώσεις με την κοιτόστρωση μονολιθικά. Τότε έχεις πετύχει ουσιαστικά βελτίωση του εδάφους, με αποτέλεσμα να αυξηθεί η αντοχή του, να μειωθούν οι καθιζήσεις της ανωδομής κτλ. Κάτι τέτοιο έκαναν στο Ρίο-Αντίριο με μεταλλικούς πασσάλους. Αυτά τα πράγματα όμως δεν γίνονται χωρίς γεωτεχνική μελέτη. Ωραία, αυξάνεις την αντοχή και μειώνεις τις καθιζήσεις...Πόσο; Που να βάλω τους "πασσάλους"; Σε κάναβο; Kάτω από τις κολώνες; Γιατί; Επιπλέον, ενδέχεται να μην πετύχεις "ομοιογενές" βελτιωμένο έδαφος, εκτός και αν βάλεις πολλούς πασσάλους...Αυτό πρέπει να το λάβεις υπόψη στους υπολογισμούς της ανωδομής (ελατήρια στη θεμελίωση με διαφορετικές τιμές ανάλογα με τη θέση). Δεν είναι δηλαδή απλό και δεν βγαίνει με το μάτι. Επιπλέον, ομοίως θα είναι ακριβό.
KPARA Δημοσιεύτηκε Μάιος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 28 , 2010 Cv98019 ειδές ποσό απλό είναι απλός προέρχομαι από την σοβιετική ένωση και τα ελληνικά μου θέλουν βελτίωση στα ποντιακά ωμός σκίζω. Τώρα δεν νομίζω ότι είναι ακριβή η δουλειά ένα jcb νομιζω θα σου κάνει της τρύπες, τη είναι μόλις το πολλή 3.5 μ.
cv98019 Δημοσιεύτηκε Μάιος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 28 , 2010 JCB και διάμετρο 30-50 cm δεν παίζει. Θέλεις wagon drill ή πασσαλάδικο. Θα σου πάει ο κούκος αηδόνι. Αν μεγαλώσεις διάμετρο και φτιάξεις γούβες με το JCB θα ξεφτιλιστείς στο μπετό. Πάρε το JCB και σκάφτο ολόκληρο καλύτερα...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα