Michaelo Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2010 Συνάδελφοι καλησπέρα,γνωρίζεται μέχρι ποιά θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι ασφαλές να γίνει ασφαλτόστρωση? min 10 celcius max 120 celcius Δηλαδή με τόσο κρύο είναι ασφαλές να γίνει?(Σήμερα είχε απο -2 εως 3 Τριλοφο Θεσσαλονίκης) Καθαρά ΟΧΙ θες θερμοτροπικά φορτηγά. Φορτηγά ''φούρνους'' που κρατάνε την θερμοκρασία του άσφαλτου σε επιτρεπτά όρια. Κατά την διάστρωση του υλικού μία κινητή μεταλλική περίφραξη εντοιχισμένη με νάιλον για μείωση ρεύματος του αέρα. ?!?!? κάτι... Περίμενε να Καλοκαιρέψει
terry Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2010 Εμπειρία κατασκευαστική σε οδοστρώματα δεν έχω...αλλά έχω πανεπιστημιακή.. (3 μαθηματα οδοστρωμάτων).... Το πρώτα πράμα που τόνισε ο κ Κανελλαίδης στο μάθημα ήταν η θερμοκρασία του σφαλτομίγματος. Πέρα από όποια διαστασιολόγηση.... Συγκεκρίμενα ανέφερε τις θερμοκρασίες που έγραψα, μπορώ να τις βρω και στα συγγράμματα.. Συγκεκριμένα τόνισε ένα εμπειρικό τρόπο να καταλάβει ο μηχανικός την θεμροκρασία αυτή...."Αν το ασφαλτόμιγμα είναι στους 100-120 βαθμούς θα δείιτε τους εργάτες να χoροπηδάνε, ότιδήποτε "ειδικά υποδήμστα κ αν φοράνε...".. Τώρα επειδή αναφέρεις μεγαλύτερες θερμοκρασίας υποθέτω ότι θα γίνει ακόμα καλύτερη διάστρωση...Δεν μπορείς να επιτύχει όμως τέτοιες θερμοκρασίες αν δεν έχεις στο εργοτάξιο την μονάδα παραγωγής...
gzin Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 20 , 2010 "Αν το ασφαλτόμιγμα είναι στους 100-120 βαθμούς θα δείιτε τους εργάτες να χωροπηδάνε, ότιδήποτε "ειδικά υποδήμστα κ αν φοράνε...".. Τώρα επειδή αναφέρεις μεγαλύτερες θερμοκρασίας υποθέτω ότι θα γίνει ακόμα καλύτερη διάστρωση...Δεν μπορείς να επιτύχει όμως τέτοιες θερμοκρασίες αν δεν έχεις στο εργοτάξιο την μονάδα παραγωγής... μη με παρεξηγήσεις γι αυτό που θα αναφέρω.κ εγώ γνώσεις πανεπιστημιακές είχα μέχρι που μπήκα στον κατασκευαστικό χώρο.κ εδώ είναι αυτό που λένε ότι ότι θεωρία χωρίς την πράξη...το ίδιο ισχύει βέβαια κ για μένα σε άλλα θέματα.απόψεις εδώ ανταλλάσουμε.γενικά : 1. τα παπούτσια των εργατών αντέχουν 2.το ασφαλτικό γενικά είναι μια "καλλιτεχνία" ας πούμε.δεν είναι όπως το μπετόν μια κουτσουλιά.πλατείες- δρόμοι- παρκινγκ γενικά σε όσες επιφάνειες επιθυμούμε (σαν ιδιώτης-σαν φορέας κτλ) ασφαλτικό αυτό χρησιμοποιείται για να κάνει τη ζωή μας ευκολότερη στις μετακινήσεις και να δίνει μια νότα καλαισθησίας καθώς είναι υλικό ευκολοδούλευτο - φθηνό σχετικά και παρέχει επιφάνειες με ενιαία - λεία μορφή. ανεξάρτητα λοιπόν από τη θερμοκρασία των προδιαγραφών (που αναλύθηκε και επιμένω στις τιμές που έδωσα) είναι προφανές πως όσο πιο υψηλή θερμοκρασία έχει στα διαφορα στάδια παραγωγής - μεταφοράς - διάστρωσης τόσο καλύτερο το επιθυμητό αποτέλεσμα. δεν είναι ανάγκη επίσης να το παράγεις επί τόπου.φροντίζεις όμως την ώρα της παραγωγής να του "ανεβάσεις" λίγο θερμοκρασία (μην "καεί" όμως) και να το μεταφέρεις με φορτηγό με τέντα. στο δε φίνισερ η θερμαινόμενη πλάκα πρέπει να λειτουργεί.. και κάτι που δεν αναφέρθηκε όσον αφορά τις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (πχ -2).αν δεν είμαστε σίγουροι ότι το υπόστρωμα είναι απαλαγμένο από υγρασία - πάγο κτλ ΔΕΝ διαστρώνουμε. ας έχει έξω 40 βαθμούς.
A.G Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2010 θα συμφωνησω με τον gzin απο την δικη μου κατασκευαστικη εμπειρια στην αγγλια- κατω απο μηδεν κελσιου- οποιαδηποτε εργασια ειναι ριψοκινδυνη. ο κυριος λογος ειναι οτι το οδοστρωμα πανω στο οποιο θα κανεις ασφαλτοστρωση ειναι παγωμενο. ετσι οταν κανεις ασφαλτοστρωση , τοτε αυτη θα παγωσει προωρα και να δυσκολεψει το compaction. επισης εαν υπαρχει παγωνια θα εγκλωβησεις νερο αναμεσα απο τα οδοστρωματα και μεσα σε κανα χρονο θα χρειαστεις καινουριο οδοστρωμα, βεβαια αυτο εξαρταται και απο την κυκλοφοριακη ροη gzin που θα μπορουσα να βρω τις ελληνικες προγραφες για την ασφαλτοστρωση και γενικα για τις εργασιες γυρω απο αυτην?
gzin Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 26 , 2010 Α.G κατά την κατασκευή των δημοσίων έργων εφαρμόζονται κυρίως οι Π.Τ.Π (πρότυπες τεχνικές προδιαγραφές) του ' 66 από το τότε Υπουργείο Δημοσίων Έργων και οι όποιες μεταγενέστερες συμπληρώσεις τους (Διεύθυνση Γ3 τμήμα β). Αυτές αναλύονται σε περίπου 10 βιβλιαράκια (ξεχωριστά για χωματουργικά - οδοστρωσία - ασφαλτικά) και μπορείς να τα αγοράσεις από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (Βυτίνης 14-18 Ν. Φιλαδέλεφεια.τηλ 2598001). νομίζω πληρώνεις και ένα συμβολικό παράβολο αν θυμάμαι καλά κοντά στα 8€ από τράπεζα της Ελλάδος.
DHmitris Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2010 Στο εξωτερικό θερμαίνουν και το οδόστρωμα ελάχιστα πριν διαστρωθεί με άσφαλτο για τους λόγους που περιέγραψε προηγούμενος συνάδελφος (και φυσικά έχουν άλλες συνθέσεις ασφαλτομίγματος και άλλες ιδιότητες ασφάλτου). Τώρα σημασία μεγάλη έχει σε τι δρόμο θα γίνει η διάστρωση ( είναι κεντρικός δρόμος; τι κυκλοφοριακό φόρτο έχει; θα στρίβουν φορτηγά; και πολλά άλλα). Πάντως αν είναι μικρά δρομάκια με ελάχιστο κυκλοφοριακό φόρτο, σε τέτοιες περιπτώσεις έχουν γίνει επιτυχείς διαστρώσεις που άντεξαν και με αρκετά καλά εμφανισιακά αποτελέσματα σε ραφές και ενώσεις. Χρειάζεται οπωσδήποτε βαρύς οδοστρωτήρας πάνω απο 12 τόνους και συμπύκνωση πολύ ποιό γρήγορα απο ότι σε θερμότερες συνθήκες. Επίσης ο τύπος ασφάλτου πρέπει να έχει μεγάλο ιξώδες και το αδρανές να μην έχει πολλά χονδρόκοκκα. Και πολλά άλλα που θα μπορούσαμε να τα λέμε για ώρες. Φυσικά διάστρωση ασφάλτου σε τόσο κρύες συνθήκες εδώ στην Ελλάδα θα πρέπει να αποφευγεται εκτός και αν είναι τεράστια αναγκη να γίνει και πάντα με το μυαλό μας σε μια πιθανή δεύτερη λεπτή στρώση την άνοιξη. Συναδελφε συμπληρωσε την ειδικοτητα σου στο προφιλ σου. Ευχαριστω.
xidianakis Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 16 , 2011 το καλοκαιρι μπορει να δουλευτει και υλικο με 100 βαθμους χωρις προβλημα. τον χειμωνα 130+. εδω στη βορια ευρωπη με -5 δουλευουν κανονικα χωρις να θερμανουν τη βαση, χωρις ισοθερμικες καροτσες, με την προυποθεση ομως να εχει γινει συγκολλητηκη οταν η βαση ειναι στεγνη και η θερμοκρασια του υλικου να ειναι 140ο.
KF Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 17 , 2011 Α.Gκατά την κατασκευή των δημοσίων έργων εφαρμόζονται κυρίως οι Π.Τ.Π (πρότυπες τεχνικές προδιαγραφές) του ' 66 από το τότε Υπουργείο Δημοσίων Έργων και οι όποιες μεταγενέστερες συμπληρώσεις τους (Διεύθυνση Γ3 τμήμα β). Αυτές αναλύονται σε περίπου 10 βιβλιαράκια (ξεχωριστά για χωματουργικά - οδοστρωσία - ασφαλτικά) και μπορείς να τα αγοράσεις από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (Βυτίνης 14-18 Ν. Φιλαδέλεφεια.τηλ 2598001). νομίζω πληρώνεις και ένα συμβολικό παράβολο αν θυμάμαι καλά κοντά στα 8€ από τράπεζα της Ελλάδος. Δεν χρειαζεται να πληρωσεις τιτοτα.Σο site της Εγνατιας υπαρχουν ολες οι ΠΤΠ Λεμε λοιπον ΠΤΠ Α265 για αφαλτικο σκυροδεμα (το πιο συνηθες) &4.5 Θερμοκρασια διαστρωσης 120-135 βαθμους &4.6 Θερμοκρασια ατμοσφαιρας > 10 βαθμων εκτος αν κ.λ.π (βλ την ΠΤΠ ολοκληρη).Για ταπητες παχους 2,50-3.0 εκατ >20 βαθμων και μιλαω βεβαια για τα θερμα ασφαλτικα σκυροδεματα κλειστου τυπου που ειναι ο συνηθεστερος τυπος που χρησιμοποιειται στην Ελλαδα. Αν μιλαμε για ψυχρα αφαλτομιγματα αλλαζει το πραγμα ,αλλα δεν βρισκονται ευκολα . Υπαρχουν αντιστοιχες προδιαγραφες του πρωην ΥΠΕΧΩΔΕ.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα