katakathi Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21 , 2010 Οικόπεδο στην περιοχή επέκτασης σχεδίου πόλης περικλείεται από άλλα οικόπεδα, από δρόμο και από Κ/Χ. Έγινε σύσταση 4 καθέτων συνιδιοκτησιών με διαρρύθμιση που απέκλειε την πρόσβαση στο δρόμο στις 2 εξ αυτών. Σύμφωνα με την ΔΤΕ/β/9412/853/10.06.92 εγκύκλιο ΥΠΕΧΩΔΕ το ακίνητο επί του οποίου έχει συσταθεί κάθετη συνιδιοκτησία αντιμετωπίζεται από την πράξη εφαρμογής ως ενιαία ιδιοκτησία. Η αναμόρφωση των δικαιωμάτων χρήσης του οικοπέδου λόγω των επερχόμενων με την πράξη εφαρμογής μεταβολών δεν ανήκει στην αρμοδιότητα της Διοίκησης Ο (συν)ιδιοκτήτης ζητά την πρόσβαση μέσω του παράπλευρου Κ/Χ. Ξέρει κανείς αν υπάρχει κάτι που αναιρεί την προαναφερθείσα εγκύκλιο; Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAS Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21 , 2010 Οι εσωτερικές σχέσεις συνιδιοκτητών δεν αφορούν την πολιτεία . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΘΕΟΧΑΡΗΣ Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 21 , 2010 συνάδελφε katakathi με βάση όσα περιγράφεις η κάθετη χρειάζεται 'ανασύσταση' με τον σαφή καθορισμό της πρόσβασης-διόδου, στη οποία αντιστοιχούν χιλιοστά του οικοπέδου χωρίς να αντιστοιχεί δόμηση και κάλυψη βέβαια όπως πού σωστά επισημαίνει ο συνάδελφος BAS δεν είναι θέμα πολεοδομικής νομοθεσίας,ρώτησε και έναν δικηγόρο για το πως αντιμετωπιζεται η κάθετη σε περίπτωση εκπόνησης πράξης εφαρμογής το έχουμε συζητήσει διεξοδικά στο φόρουμ, κάνε μια μικρή αναζήτηση τα ξαναλέμε Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAKAP Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 22 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 22 , 2010 @katakathi Εκτός των σωστών παρατηρήσεων των καλών συναδέλφων, θέλω να επισημάνω ότι η εγκύκλιος που αναφέρεις αφορά σε ΠΕ για σχέδια που εγκρίθηκαν μετά το 1983, και, επομένως, πρέπει να ελέγξεις αν περιλαμβάνεσαι σ' αυτή την περίπτωση. Με την ευκαιρία, τι εννοείς με την έκφραση " ... περικλείεται από άλλα οικόπεδα, από δρόμο και από Κ/Χ", δεδομένου ότι ο δρόμος είναι ΚΧ. Το ουσιαστικό, στην περίπτωση που περιγράφεις, είναι ο τρόπος επικοινωνίας των τμημάτων της κάθετης με τον ΚΧ, όπως καθορίστηκε με τη σύσταση. Αν από τη σύσταση, τα δύο συγκεκριμένα τμήματα δεν είχαν πρόσβαση στον ΚΧ, τότε το σφάλμα οφείλεται σ' αυτήν και επιβάλλεται να διορθωθεί. Σ' αυτή την περίπτωση εξετάζεται και η δικαστική οδός , αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις. Αν ο "αποκλεισμός" οφείλεται σε μεταγενέστερη αλλαγή των δεδομένων, πχ ένταξη στο σχέδιο πόλης με κατάργηση χρησιμοποιούμενων, έως τότε, "ΚΧ" κλπ, τότε το θέμα πρέπει να εξεταστεί στη βάση ότι το συνολικό οικόπεδο των 4 τμημάτων θεωρείται, πολεοδομικά, ως ενιαίο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
katakathi Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 22 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 22 , 2010 Ευχαριστώ για τις υποδείξεις Bas, Θεοχάρη και Μάκαρ. Όντως πρόκειται για ΠΕ εντεύθεν του '83. Μάκαρ έχεις δίκιο για το δρόμο. Ερώτηση: από τη σύσταση της καθέτου μπορεί να θεωρείται δεδομένη η πρόσβαση σε ΚΧ που δεν είναι δρόμος; Link to comment Share on other sites More sharing options...
MAKAP Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 22 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 22 , 2010 Η οικοδομησιμότητα ενός οικοπέδου εξαρτάται από το αν έχει πρόσωπο σε ΚΧ. Κατά την υπογραφή της σύστασης, τα 4 τμήματα έπρεπε να έχουν πρόσωπο σε ΚΧ, άλλως έπρεπε να εξασφαλίζεται η επικοινωνία τους, με τον ΚΧ, μέσω δουλείας διόδου. Αυτά τα βασικά, εξασφαλίζονταν τότε? Link to comment Share on other sites More sharing options...
katakathi Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 30 , 2010 Από την εγκεκριμένη ΠΕ προβλεπόταν, εκατέρωθεν και όμορα του ΚΧ, αφενός περιφερειακή οδός, αφετέρου το εν λόγω οικόπεδο. Κατασκευάστηκε, αν και με τα δεδομένα που έχω δεν εγκρίθηκε, εθνική οδός, στο χώρο που προοριζόταν για την περιφειακή. Η βοηθητική οδός (service road ελληνιστί) έχει καταλάβει τον ΚΧ. Στο συμβόλαιο παρουσιάστηκε η υφιστάμενη κατάσταση: η κάθετη έχει πρόσωπο σε (σύμφωνα με το συμβόλαιο "ανώνυμη δημοτική") οδό. Μηχανικός που έκανε μεταγενέστερο του συμβολαίου τοπογραφικό, αναφέρεται επίσης σε "ανώνυμη δημοτική οδό". Κατά τα λεγόμενα του μηχανικού, δε βασίστηκε σε οτιδήποτε εγκεκριμένο για το χαρακτηρισμό αυτό. Η υφιστάμενη κατάσταση δίνει πλεονέκτημα στον ιδιοκτήτη όσον αφορά το αίτημά του για πραχώρηση πρόσβασης/προσώπου; Ή ο αυθαίρετος χαρακτηρισμός, στο συμβόλαιο, του δρόμου ως «ανώνυμης δημοτικής οδού» αίρει το πλεονέκτημα αυτό; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα