fraafr Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 @CostasV, δεν είμαι ειδικός αλλά τα σπειρώματα καταπονούνται και σε εφελκυσμό ανάλογα την φορά του φορτίου. Αλλωστε και στην φλάντζα που προτείνεις πάλι το φορτίο θα "πέσει" σε σπείρωμα αφού η φλάντζα χρησιμοποιεί βίδες με σπειρώματα. Εντάξει άλλο βίδα άλλο σωλήνα, αλλά σίγουρα έχουν δυνατότητες σε εφελκυστικές δυνάμεις. Το είδος του σπειρώματος ίσως αλλάξει και την αντοχή.. "επαναλαμβάνω δεν είμαι ειδικός"
CostasV Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Σαφώς και το σπείρωμα σωλήνα καταπονείται σε εφελκυσμό και έχει δυνατότητα να πάρει (και φυσικά παίρνει) εφελκυστικό φορτίο. Το ζήτημα είναι ότι δεν έχω βρει πουθενά τρόπο υπολογισμού της μέγιστης εφελκυστικής δύναμης που μπορεί να πάρει ένα σπείρωμα σωλήνα. Τύπους διάσπαρτους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν (με κάποιες παραδοχές) για έναν παρόμοιο υπολογισμό, μπορώ να δώσω (έχουν να΄κάνουν με το μήκος του ενεργού σπειρώματος, την επιφάνεια διάτμησης κτλ) , αλλά δεν είδα πουθενά έναν τυποποιημένο υπολογισμό. Θα υπάρχει, αλλά δεν έχω βρει μέχρι τώρα. Και επίσης σαφώς και στην φλάντζα, η εφελκυστική δύναμη θα πέσει στο πάσο των βιδών. Μόνο που για τις βίδες αυτές, υπάρχει τυποποιημένος υπολογισμός. Νομίζω ότι το κυριότερο είναι, ότι στην πράξη, σπειρώματα σωλήνων πάνω από 2" είναι σπανιότατα. Ο πρώτος λόγος είναι άμεσα αντιληπτός εάν προσπαθήσετε να κόψετε σπείρωμα (εσωτερικό και εξωτερικό) σε σωλήνα ή μούφα Εάν δεν κάνετε το σπείρωμα εσείς, αλλά ας πούμε το αγοράσατε έτοιμο, τότε ο δεύτερος λόγος θα γίνει επίσης αντιληπτός στο βίδωμα (πώς θα ευθυγραμμίσεις τα κομμάτια, ώστε να πιάσει καλά το πάσο; ΄πού θα τερματίσει το βίδωμα; τι ροπή σύσφιγξης θα πρέπει να υπάρχει; ), αλλά κυρίως στο ξεβίδωμα (πώς θα ξεβιδώσεις ένα σπείρωμα 3" που έχει σκουριάσει; αλλά και να μην έχει σκουριάσει, πάλι θα είναι δύσκολο) Εάν κάποιος έχει χρησιμοποιήσει πάσο σωλήνων πάνω από 2", ας μας πει.
fraafr Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Εχω χρησιμοποιήσει σπειρώματα μεγαλύτερα από 2" και μάλιστα τα εχω κατασκευάσει κιόλας. Βλέπεις ήμουν επί 6 συναπτά έτη καθηγητής σε μάθημα εργαστηρίου (σωληνουργείο) σε ΑΕΝ Μηχανικών. Ο κυριότερος λόγος που δεν χρησιμοποιούνται μεγαλύτερα σπειρώματα είναι λόγο της δυσκολίας χρήσης εργαλείων (μέγεθος) κοπής σπειρώματος (μέγεθος "φιλιέρας") και βέβαια δύναμης και χρόνου κατασκευής. Πάνω από 2" τα φτιάχναμε σε τόρνο με διάφορες μεθόδους. Το βήμα του σπειρώματος και το βάθος χάραξης έπαιζαν ρόλο στην αντοχή σε εφελκυσμό. Μάλιστα εάν δεν είχαμε εφελκυστικές τάσεις, το βήμα μεγάλωνε. Κι εδώ θέλω να πω ότι οι διαφορές "βίδα από σωλήνα" σε εφελκυστικές τάσεις είναι μικρές και ίσως μπορούμε να πάρουμε τις παραδοχές που λες (ίδιες). Αλλωστε το σπείρωμα είναι υπεύθυνο για την αντοχή. Σε κάμψη και διάτμηση δεν το συζητώ, δεν μπορούμε να κάνουμε σύγκριση. "δεν είμαι ειδικός"
CostasV Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Εκτός από το διδακτικό μέρος, χρησιμοποίησες σωλήνες με σπείρωμα πάνω από 2" ; Αν ναι, σε τι είδους εφαρμογές (τι ρευστό, τι πίεση και τι θερμοκρασία; ) σε τι διάσταση, τι είδους σπείρωμα (κωνικό, ή παράλληλο), και γιατί δεν χρησιμοποιήσες κάποια άλλη εναλλακτική λύση;
fraafr Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Οπως πολύ σωστά ανάφερες, ήταν περισσότερο διδακτικό το σκέλος του μαθήματος. Βέβαια χρησιμοποιήσαμε όπως σου είπα σωλήνες μεγαλύτερες των 2" στις οποίες φτιάξαμε σπείρωμα σε τόρνο. Και οι δοκιμές που κάναμε ήταν κυρίως σε δίκτυο νερού χαμηλής πίεσης (3-4 bar) και δίκτυα ατμού μεγαλύτερης πίεσης και θερμοκρασίας (υπήρχαν κάποια υποτυπώδη δίκτυα). Βλέπεις προσπαθούσαμε να πλησιάσουμε τις συνθήκες του πλοίου Τα σπειρώματα που φτιάχναμε ήταν και κώνικα και παράλληλα προσπαθώντας να μάθουν οι σπουδαστές τον τρόπο κατασκευής τους (εργαλείο κοπής, στροφές, γωνία κλπ). Εναλλακτικές λύσεις, δεν προλαβαίναμε βλέπεις...
CostasV Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 fraafr, αυτό σε κάνει μέχρι τώρα, τον πιο ειδικό Καμία άλλη γνώμη;
fraafr Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 @CostasV Αν κατάλαβα την ερώτηση του συναδέλφου, θέλει να κρεμάσει, 2tn σε σωλήνα 4" και θέλει να υπολογίσει το σπείρωμα ?? ή τη σωλήνα που θα χρησιμοποιήσει ?? Αν λέω άν αντέξει η σωλήνα (αφαιρώντας και το υλικό του σπειρώματος) πρέπει να υπολογίσει το μήκος του σπειρώματος και βέβαια να κάνει πριονοειδές σπείρωμα (έχει τις μεγαλύτερες αντοχές σε αξονικές δυνάμεις μίας κατεύθυνσης). δηλ. πρώτα να δει κατά πόσο αντέχει εφελκυστικά η σωλήνα τους 2 tn και μετά υπολογίζεται και το σπείρωμα. εξακολουθώ να λέω δεν είμαι ειδικός, δείτε εδώ : http://www.cam.tuc.gr/ANAGNWSTHRIO/TEXNIKO%20EFXEIRIDIO/EPEXERGASMENA%20TEXNIKO%20DELTIO/PDF%20LINKS/2.SPEIRWMATA-ANOXES.pdf
ariss Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Νομίζω ότι το σπείρωμα θα είναι Witworth. Γιατί οι κλασσικές φιλιέρες αυτό το σπείρωμα έχουν. Δεν έχουμε την πολυτέλεια τόρνου. Οι σωλήνες έρχονται έτοιμες. Μεβ άση αυτό το σπείρωμα πια είναι η διατομή? Και για να μη παιδευόμαστε η εφαρμογή είναι κρέμασμα αντλίας γεώτρησης. Γίνεται συνεχώς και υπολογίζεται εμπειρικά. Υπαρχει κάποιος τρόπος να υπολογιστεί επιστημονικά?
fraafr Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2010 έπρεπε να το είχα καταλάβει, άλλωστε έχω δει πολλές αντλίες γεώτρησης να τις κατεβάζουν αλλά ποτέ δεν έψαξα να μάθω πως υπολογίζονται. Συνήθως εμπειρικά από τους τεχνικούς. Χρησιμοποιούν και ένα συρματόσχοινο για ασφάλεια σε περίπτωση που κοπεί η σωλήνα και χαθεί η αντλία. Αυτό το σχοινί αναλαμβάνει και κάποιο μέρος του συνολικού βάρους της εγκατάστασης. Με εξαρτήματα κοινά γίνεται, βέβαια σε μικρότερες διαστάσεις. Ισως ρωτήσω και μάθω ώστε να πληροφορηθούμε όλοι
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα