Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πολεοδομικοί περιορισμοί και Αρχιτεκτονική μορφή


petsagouris

Recommended Posts

Δεν είναι θέμα "ελεύθερης αγοράς" , αλλά απλά θέμα Παιδείας , η οποία υποβαθμίζεται και ελλείπει συνεχώς τα τελευταία χρόνια .

 

Οταν κάποιοι αγοράζουν ημιυπόγειες κρεβατοκάμαρες , γιατί είναι "φτηνές" , η ελεύθερη αγορά τους φταίει ?

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 24
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

η ελεύθερη αγορά δεν είναι αποκομμένη από την κοινωνία

η κοινωνία έχει έλλειψη παιδείας (μη σου πω κοινής λογικής)

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ .

Αλλά η ελεύθερη αγορά βασίζεται και σε νόμους και εδώ σε αυτή την χώρα έχουμε πρόβλημα με την εφαρμογή τους .

Link to comment
Share on other sites

επι ενος σημειου :

 

επειδη εχω κανει μια δουλεια στη Σερβια με Σερβους κατασκευαστες να σας πω πως ενω σε ολα ηταν 30 χρονια "πισω" (στα 60 τμ στανταρ οι 2 κρεβατοκαμμαρες, διαστασεις σαλονιων το πολυ 3Χ3 (και πολλα λεω) κλπ) στο θεμα του υψους ολα ηταν νορμαλ, δηλαδη κατω απο 2,60 καθαρο δεν πουλιοταν τιποτα και το ιδιο νομιζω θα συμβει κι εδω. εξαλλου οπου υπαρχει περιορισμος υψους και ογκου (οπως και στη Σερβια πχ) συνηθως προδιαγραφεται και ο αριθμος οροφων - κατι που συμβαινει πχ σε πολλα σημεια της Αθηνας με ειδικα ΦΕΚ και εξασφαλιζει ετσι υψη του 2,80 και του 3.

Link to comment
Share on other sites

υπογειες τελειως οχι, αλλα που βγαινουν σε κουρ ανγκλε με κανονικη μπαλκονοπορτα, βεβαιως, οπως και στο Ελλαντα.

 

επισης συνηθιζεται πολυ στα επικλινη οικοπεδα το ξεμπαζωμα και η εμφανιση του υπογειου ως οροφου, α λα Ελληνικα. Ο τοπικος ΓΟΚ ομως προδιαγραφει μονο υψος, καλυψη και αριθμο οροφων και ετσι δεν συμβαινουν και πολλα ευτραπελα λογω υπεραπλουστευμενης νομοθεσιας.

 

Νομιζω ειναι αντιληπτο οτι οταν δεν υπαρχει λογικη τιμη κατοικιας στις περιοχες που θελει ο κοσμος να ζησει (δηλαδη στις πολεις) αυτα προκυπτουν απο την "αγορα" και ΟΤΙ και να λεμε ή να νομοθετουμε, θα συμβουν - εδω συμβαινουν πολεοδομικες παραβασεις σε περιπτωσεις νομικου κενου/παραλογισμου/μη συμβατοτητας με τα ζητουμενα της πιατσας, σε χωρες οπως η Βρετανια, δεν θα συμβουν στην Ελλαδα?

 

Στο Νοβισαντ σε καλο σημειο παιζει 1800 ευρω το μετρο, για Σερβια ειναι πανακριβο. Αρα το υπογειο και το ζητανε, και δινει μεγαλο κερδος στον εργολαβο. Αρα θα συμβει.

Link to comment
Share on other sites

...Κάποιοι θεωρητικοί μίλαγαν για "organic architecture" (η απουσία αρχιτεκτονικής κριτικής με έχει κάνει να ξεχνάω σε ποιους να παραπέμψω) από το 1950-60 ήδη. Ο Μοντερνισμός διαφώνησε με την φυσικότητα και έζησε κάτι λιγότερο από 50 χρόνια καθώς θεωρήθηκε ψυχρός. Έφερε όμως άλλα καλά όπως η τυποποίηση και η μαζική παραγωγή. Αυτά ήταν η απόσταξη της φιλοσοφίας του και μετά από 10 -15 χρόνια μεταμοντερνισμού, βλέπουμε πάλι μια στροφή της Αρχιτεκτονικής στην φυσικότητα και την επιβεβλημένη έμφαση της...

 

Ο όρος αποδίδεται στο Frank Lloyd Wright. Οι βασικοί κανόνες αφορούσαν στη διατήρηση της φυσικότητας των χρησιμοποιημένων υλικών, τη μέγιστη δυνατή ενσωμάτωση στο φυσικό περιβάλλον και την ειλικρίνεια στη σχέση μορφή-χρήση.

 

Βέβαια ίσως χρειάζεται για αρχειακούς/οργανωτικούς/εγκυκλοπαιδικούς λόγους αλλά αδυνατώ προσωπικά να χωνέψω την ύπαρξη αυτόνομων Αρχιτεκτονικών ρευμάτων με σαφώς καθορισμένες χρονικές περιόδους ύπαρξης, τουλάχιστον από το '30 και μετά. Για εξελικτικές φάσεις πρόκειται, στις οποίες επιχειρούνταν νέες προσεγγίσεις σε δεδομένες φόρμες, με αρωγό την ανάπτυξη της τεχνολογίας και τις υπερβάσεις που επέτρεπε.

 

Μιλάμε π.χ. για τη Μοντέρνα Αρχιτεκτονική λες και είναι ένα κεφάλαιο που έκλεισε. Και όμως αναπτύσσεται και αναγνωρίζεται ακόμη παντού*, επαναπροσδιορισμένη και εκσυγχρονισμένη. Βέβαια η ''οργανικότητα'' στην πορεία απέκτησε και άλλες διαστάσεις κάτι που επέτρεψε πάλι η τεχνολογία - όχι μόνο στον κατασκευαστικό τομέα αλλά και σε επίπεδο μελέτης (νέα ψηφιακά εργαλεία σχεδιασμού και υπολογισμού). Τρέχουσα έκφανση αυτής της υπο-κατηγορίας τα π.χ. τελευταία έργα της Hadid.

 

Πάντως, για να προσγειωθούμε σε πιο χειροπιαστά θέματα, όσον αφορά στον ορισμό ενός νομοθετικού πλαισίου που θα ορίζει (ή περιορίζει) την Αρχιτεκτονική, ουσιαστική προϋπόθεση αποτελεί η αναγνώριση της τελευταίας ως βασικό στοιχείο ποιοτικού προσδιορισμού. Ακόμη και σε χώρες που έχουν μακρόχρονη Αρχιτεκτονική παράδοση εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα...πόσο μάλλον στην Ελλάδα που όλα ξεκίνησαν στραβά και εξελίχθηκαν ''στραβότερα''.

 

Το να οραματίζεται κανείς ένα Γ.Ο.Κ. με ''αρχιτεκτονικές ευαισθησίες'' είναι θεμιτό...κι εγώ θέλω στην Αφρική να μην υπάρχουν πεινασμένα παιδάκια. Από εκεί και πέρα ισοσταθμίζεις πραγματικότητες, εδραιωμένες νοοτροπίες, πολιτικά κόστη και διάθεση ανάληψης αυτών, οικονομικά-αναπτυξιακά δεδομένα, επαγγελματικές πλειοψηφίες και συμφέροντα, επίπεδα πολιτισμού και παιδείας. Και μετά αποφασίζεις αν θα ελπίζεις ή όχι.

 

Εδώ από απαρχής νεοελληνικού κόσμου ρωτάς ''μπορείς να σχεδιάσεις ένα κτήριο?'' και σου απαντάει ο άλλος ''και βέβαια μπορώ''. Μόνο που εννοεί τη γραμμική αποτύπωση, την ικανότητα να τραβάει γραμμές (στο χαρτί) που φτιάχνουν αναγνωρίσιμα σχήματα. Όλα τα άλλα, ελέω Θεού. Και ο νομοθέτης δεν είναι από τον Άρη...νεοέλληνας είναι. Μπορείς να περιμένεις κάτι καλύτερο?

 

 

* θεωρώ σώφρον και ζήτημα αξιοπρέπειας για σοβαρές συζητήσεις περί Αρχιτεκτονικής να μη αναφέρεται η Ελλάδα ποτέ!

Link to comment
Share on other sites

Χωρις κατ'αναγκη να συμφωνω..

 

 

* θεωρώ σώφρον και ζήτημα αξιοπρέπειας για σοβαρές συζητήσεις περί Αρχιτεκτονικής να μη αναφέρεται η Ελλάδα ποτέ!

 

Αυτα ειναι..

Που καταντησαμε..

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

*θεωρώ σώφρον και ζήτημα αξιοπρέπειας για σοβαρές συζητήσεις περί αρχιτεκτονικής να μην αναφέρεται ποτέ η ελλάδα-ss-sk

 

ε όχι και τέτοια απαξίωση.γιατι δεν το καταλαβαινω αυτο το πράγμα δε λέω μπορει ο γοκ να έχει τα κουτσα και τα στραβά του αλλα όχι και να εκμηδενίζουμε τα πάντα σε αυτη την χωρα.υπαρχουν κτίρια πολύ πιο αξιόλογα κατα την γνώμη μου απο διαφορα δήθεν λαιφσταιλ και χαι τεκ μεταμοντερνα αρχιτεκτονική του εξωτερικου.υπάρχουν ελληνες αρχιτέκτονες πολύ πιο αξιόλογοι απο αλλους ξένους.αλλο τώρα που εδω δεν τα σεβόμαστε αυτα (πολίτες -πολιτεία).δηλαδή για πλάκα εγινε ο χαμός το 95 για το φιξ του ζενετου και μας αρεσει που απαξιωνονται τα ξενια και οταν περπατα στο δρόμο κανεις βλέπει παντου την αποθέωση της αντιπαροχής.ε δεν γίνεται να τα βάφουμε οοολα μαυρα γιατι την έχουμε την ταση σαν λαος,οπως και να χει είμαστε ξενομανείς.παρόλο που κατα τα άλλα συμφώνω περισσότερο με τις απόψεις σας αυτη η φράση μου έκατσε στραβα.δηλαδη τι?οι ξένοι αρχιτέκτονες είναι καλύτεροι απο τους δικούς μας?σε καμία περίπτωση απλά εργάζονται σε ευνοικότερο περιβάλλον αυτο δεν σημαίνει οτι η ελλάδα δεν έχει θέση στην εξέλιξη της αρχιτεκτονικής.κάθε άλλο...........πιστέυω οτι ο ελληνικός χώρος κρύβει θυσαυρούς στις γωνιές του και μένεις έκπληκτος όταν τους ανακαλύπτεις

Link to comment
Share on other sites

@triky

 

Το κείμενο του #17 αφορά στη Διεθνή Ιστορία/Πορεία της Αρχιτεκτονικής και ο αστερίσκος (*) συνοδεύει το "...Μοντέρνα Αρχιτεκτονική...αναπτύσσεται και αναγνωρίζεται ακόμη παντού...". Από τα συμφραζόμενα λοιπόν προκύπτει η προσωπική πεποίθηση ότι η Ελλάδα στο "μοντέρνο κίνημα" (κι όχι μόνο...όμως αυτό είναι άλλο) έχει να επιδείξει δείγματα με τη δική τους τοπική αξία αλλά που δεν έχουν προσφέρει τίποτα σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Δεν πρόκειται για απαξίωση...αυτογνωσία είναι.

 

 

υγ. καλό και χρυσό το ΦΙΞ αλλά εγώ δε θα τολμούσα να το αντιπαραβάλλω με τα "αδελφάκια" του εξωτερικού.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.