Topap Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός. Υποθέτω σε ένα ενδεχόμενο έλεγχο θα μπορέσεις να ισχυριστείς ότι το αυτοκίνητο αυτό το έχεις για προσωπική χρήση, οπότε αυτό με το operational leasing το έχεις για επαγγελματική.
koulosb Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Topap... ευχαριστω.... Θα περασω απο καμια τραπεζα ή ιδιωτικη επιχειρηση να μαθω περισσοτερα. Οντως τωρα που θα ειμαστε εσοδα-εξοδα συμφερει κατι τετοιο.
Topap Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Οι πιο πολλές τράπεζες κάνουν και leasing, θα στο πούν και εκεί οτι εκπίπτει το μίσθωμα 100%. Μάλιστα μερικές σου δίνουν και τη δυνατότητα να πάρεις πινακίδες από Θες/νικη, έτσι ώστε να μην σου σπάσει το αμάξι κανένας θερμοκέφαλος αν βρεθείς στο Βορρά (ο Μπάμπης ο σουγιάς, ο Πέτρος ο πεταλούδας, ο Νίκος ο πέτρας, κλπ ). Η δικιά μου έχει έδρα στην Αθήνα οπότε έχω Ι... Αν δεν έχεις τρία Ε3 τουλάχιστον (π.χ. είσαι νέος επαγγελματίας) ίσως χρειαστεί να βρεις έναν εγγυητή. Αφού το κάνεις αυτό, πήγαινε και μια βόλτα από το Λογιστή σου για να σου πει και αυτός τη γνώμη του. Βάλε τα κάτω και δες τι σε συμφέρει.
agrafiot Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Topap πολυ χρησιμες οι πληροφοριες που μας εδωσες. Πραγματι με την φορολογικη κατασταση που διαμορφωνεται, δειχνει να συμφερει. Γνωριζεις αν υπαρχει καποια αλλαγη/διαφορετικη προβλεψη στο καινουριο φορολογικο νομοσχεδιο σχετικα με ολα αυτα? Επισης, οταν με το συμβολικο ποσο των 3.000€ θα..αγορασει.. καποιος συγγενης το αυτοκινητο, αυτο δεν θα τον επιβαρυνει ως τεκμηριο κλπ?
Topap Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 17 , 2010 Δεν ξέρω αν θα αλλάξει το καθεστώς με το καινούργιο φορολογικό νομοσχέδιο, αλλά το βλέπω λίγο απίθανο. Η ιδέα του operational leasing είναι εδώ και χρόνια εδραιωμένη και όλες οι μεγάλες εταιρίες έχουν επανδρώσει το στόλο τους με αυτό το τρόπο. Ακόμα και ο Γιωργάκης άλλαξε όλα τα αυτοκίνητα των δημόσιων υπηρεσιών με αυτοκίνητα leasing. Εγώ όπως το βλέπω δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή, αλλά από την άλλη δεν είμαι και το Υπουργείο Οικονομικών... Στη δεύτερη ερώτηση σου δεν ξέρω να απαντήσω, για να είμαι ειλικρινής. Είναι σαν να αγοράζει κάποιος ένα αμάξι τριετίας (για παράδειγμα) με 3000€.
kasvan Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 18 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 18 , 2010 Ευχαριστούμε Topap για τις πληροφορίες!
Topap Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 18 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 18 , 2010 Παρακαλώ! Αλλά σε κάθε περίπτωση θα σας συμβούλευα να ρωτήσετε τον λογιστή σας ή εάν δεν έχετε να κάνετε μια ερεύνα αγοράς.
michalis_gr Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2010 Καλησπερα και απο μενα Ενδιαφερομαι για αμεση αγορα Φορτηγου (Φ.Ι.Χ) και διαθετω ανοιχτους και ενεργους τους σχετικους κωδικους για κατασκευες (δηλαδη το δικαιουμαι) Απο αυτα που διάβασα στο σχετικο φορολογικο pdf του TEE : "ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ - ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ" εβγαλα τα ακολουθα συμπερασματα : - Οι δαπανες συντηρησης & επισκευης εκπιπτουν κατα 25% (3000cc) από το ακαθάριστο εισόδημα και μέχρι το 3% αυτού. - Τα ασφάλιστρα μεταφορικών μέσων εκπιπτουν πλήρως - Ο συντελεστης ετησιας αποσβεσης Φ.Ι.Χ ειναι απο 20% εως 15% με δυνατοτητα ελευθερης επιλογης. Εως εδω ολα καλα. Σκεφτομαι λοιπον να αγορασω το Φ.Ι.Χ πιθανως με μετρητα και με ταυτοχρονη πώληση αλλου παλαιοτερου ΙΧ. Οι ερωτησεις μου ειναι οι ακόλουθες: - Το ΦΠΑ που φυσικα και μας ενδιαφερει αναγραφεται ολοκληρο στα βιβλια μου στην ημερομηνια αγορας και αναγνωριζεται 100% ως τετοιο ή υπαρχει καποια ποσοστωση και εδω? - Τα καυσιμα επτιπτουν πλήρως? - Εαν αγοραστει με τραπεζικο δανεισμο οι τοκοι εκπιπτουν? - Υπαρχει κατι αλλο που θα πρεπει να προσεξω?
gtzourmanas Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 25 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 25 , 2010 Στο taxheaven παίζει αυτό το άρθρο: http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=36765&st=80&gopid=335325entry335325 b>ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ; ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΦΠΑ; ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ & ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;</b> Σήμερα θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε όσο το δυνατόν πιο απλά το γεγονός, αν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για την επιχείρησή μας μπορούν να υπολογιστούν ως έξοδο στα φορολογικά μας βιβλία. Αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να είναι φορτηγά αλλά και επιβατικά. Μπορεί να είναι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε εκτός από σκοπούς τις επιχείρησης μας και για προσωπικούς-ιδιωτικούς λόγους. Ας μιλήσουμε, όχι μόνο για τα αυτοκίνητα αυτά, αλλά και για τις βενζίνες ή τα πετρέλαια που καταναλώνουμε ή ακόμα και τις επισκευές των αμαξιών αυτών. Τα συνηθέστερα ερωτήματα είναι τα κάτωθι: Μπορεί η αγορά αυτοκίνητων, τα καύσιμα και οι τυχόν επισκευές - επιδιορθώσεις να λογίζονται ως έξοδα; Όλες οι προαναφερόμενες δαπάνες έχουν ΦΠΑ τον οποίο μπορούμε να τον συμψηφίσουμε κανονικά ή υπάρχουν περιορισμοί; Τι ιδιαιτερότητες υπάρχουν; Σίγουρα οι προβληματισμοί αυτοί έχουν διαβεί στο μυαλό σας και καλό είναι να δώσουμε μια απλή και κατανοητή απάντηση σε όλα αυτά διότι ο φορολογικός νόμος είναι ελαφρά πολύπλοκος στις περιπτώσεις αυτές. Κατ’ αρχήν ο νόμος κάνει διάκριση στα αυτοκίνητα και τα αντιμετωπίζει διαφορετικά σε κάθε περίπτωση. Έχουμε λοιπόν : Α) Τα επαγγελματικά φορτηγά δημοσίας χρήσης (που έχουν οι μεταφορικές επιχειρήσεις), Β) Τα επαγγελματικά φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (που έχουν οι λοιπές επιχειρήσεις για να μεταφέρουν τα εμπορεύματα ή τα προϊόντα τους ), Γ) Τα επιβατικά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (λεωφορεία) άνω των 9 θέσεων. Δ) Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης μέχρι 9 θέσεων (τα γνωστά μας αμαξάκια ΙΧ που κυκλοφορούμε και σε κανένα …. γάμο με αυτά…) Τι μπορεί λοιπόν να λογισθεί σαν έξοδο εάν αγοράσουμε ένα από τα παραπάνω αυτοκίνητα στην επιχείρησή μας χωρίς να μας «πάρει στο κυνήγι» η Εφορία..;;;; Καταρχήν το Α), το Β) και το Γ) εάν τα αγοράσουμε με τιμολόγιο εκπίπτουν 100 % από τα έξοδα των βιβλίων μας. Δεν συμβαίνει όμως και για το Δ) όπου σαν έξοδο από την επιχείρησή μας εκπίπτει μόνο το 60 % της αγοράς εάν το αμάξι είναι έως 1600 κυβικά και το 25% εάν το αμάξι είναι πάνω από 1.600 κυβικά. Συνεπώς εκπίπτει και αυτό αλλά με περιορισμούς. Αυτό σημαίνει ότι εάν αγοράσω ένα φορτηγό για την επιχείρησή μου π.χ. 40.000 ευρώ θα λογισθεί σαν έξοδο και θα αφαιρείται από τα κέρδη των βιβλίων μου. Δεν εκπίπτει βέβαια σε μία χρονιά αλλά περίπου σε πέντε. Αυτό εμείς οι λογιστές το λέμε «αποσβέσεις». Το θέμα πάντως είναι ότι εκπίπτει όλο το ποσό . Αν όμως αγοράσουμε ένα επιβατικό ΙΧ π.χ. ένα Seat Ibiza για να το χρησιμοποιούμε για να πηγαίνουμε να εισπράξουμε τους πελάτες μας ή να πάρουμε παραγγελίες ή για οποιονδήποτε άλλο επιχειρηματικό σκοπό τότε εάν η αγορά του είναι π.χ. 15.000 ευρώ θα υπολογισθούν ως έξοδα στα βιβλία μας μόνο το 60% (εάν είναι έως 1.400 κυβικά) δηλαδή 15.000 * 60% = 9.000 ευρώ. Εάν είναι πάνω από 1.600 κυβικά μόνο το 25 %. Είναι κατανοητό ότι οι συντελεστές αυτοί (το 60% & το 25 %) ορίσθηκαν ως περιορισμούς από την Εφορία γιατί ξέρει ότι τα αμάξια αυτά τα χρησιμοποιούμε και για να πάμε και σε κανένα … γάμο !!! (όπως προαναφέραμε …) . Γι’ αυτό και δεν θέλει να έχουμε έκπτωση 100 % σε αυτά. Είναι κατανοητό ότι για τα επιβατικά ΙΧ άνω των 1600 κυβικών εκατοστών υπάρχει έκπτωση μόνο 25% διότι – προφανώς- υπάρχει η λογική του «αμαξιού πολυτελείας». Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια διευκρίνιση: Με οποιονδήποτε τρόπο και αν αγοράζω το αυτοκίνητο ισχύουν τα παραπάνω. Είτε το αγοράσω μετρητοίς είτε με επιταγές είτε με δάνειο από Τράπεζα είτε με leasing ισχύουν οι παραπάνω κανόνες. Ιδιαίτερα το leasing μπορεί να μην εμφανισθεί το έξοδο μέσα σε περίπου πέντε χρόνια όπως προαναφέραμε αλλά να εμφανίζεται σαν έξοδο όποτε πληρώνουμε την δόση. (Πάντα όμως με τους περιορισμούς των 60% & του 25%). «Τρομακτική» εξαίρεση αποτελεί η χρονομίσθωση (μην την μπερδέψουμε με την χρηματοδοτική μίσθωση που είναι το leasing) στην οποία δεν υπάρχουν οι περιορισμοί των 60% & 25% για τα επιβατικά έως 9 θέσεων !!!. Εκπίπτουν 100% !!!. Η χρονομίσθωση αυτή είναι η ενοικίαση των αμαξιών για όσα χρόνια επιθυμούμε… Άρα εάν δεν αγορασθεί το αμάξι αλλά ενοικιασθεί (χρονομίσθωση) θα έχουμε 100% έκπτωση της δαπάνης του εξόδου αυτού !!!. Εδώ - στην χρονομίσθωση – εν τι ουσία υπάρχει «αγορά» διότι εάν νοικιάσεις ένα αμάξι για 10 χρόνια και μετά το αλλάξεις με ένα άλλο αμάξι έχοντας πάλι ενοίκιο τότε, στην ουσία, είναι σαν να το έχεις αγοράσει και είναι σαν να πληρώνεις – αντί του ενοικίου- τις δόσεις ενός δανείου… Υπάρχουν ιδιαιτερότητες βέβαια που χρήζουν προσοχής και καλό θα ήταν να τις συνεννοηθείτε με τον λογιστή σας. Επίσης υπάρχουν διάφορες εταιρείες που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της αγοράς με χρονομίσθωση. Αναμβισβήτητα όμως θα πρέπει να ελεγχθεί και το κόστος για την διαδικασία αυτή διότι εάν δεν γίνει αυτό μπορεί να κερδίζουμε από το ένα θέμα και να χάνουμε από το άλλο. Προσοχή: Οι προαναφερόμενοι κανόνες ισχύουν και για τα καύσιμα και για τις επισκευές των αυτοκινήτων ή φορτηγών. Πάμε τώρα σε ένα άλλο σπουδαίο θέμα: Ο ΦΠΑ εκπίπτει; Η απάντηση είναι η εξής: για τις Α), Β), Γ) περιπτώσεις εκπίπτει 100 %. Για την περίπτωση όμως Δ) δεν εκπίπτει καθόλου. Λογαριάζεται βέβαια σαν έξοδο με τους γνωστούς περιορισμούς (60% & 25%) αλλά δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Ακόμα και στην χρονομίσθωση δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Ιδιαιτερότητες έχει και μια ομάδα επαγγελματιών (οι λεγόμενοι «Ελεύθεροι Επαγγελματίες κατά τον ΚΒΣ» που στο περίπου είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν & «πνευματικό» πτυχίο (π.χ. γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, λογιστές, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, ζωγράφοι κ.τ.λ.) οι οποίοι όταν αγοράζουν επιβατικό ΙΧ έχουν σε όλα τα κυβικά μόνο 25% (δηλαδή δεν έχουν το μέχρι 1.600 κυβικά 60% που έχουν τα άλλα επαγγέλματα…) Ωραία μιλήσαμε για φορτηγά… για αμάξια… Είπαμε και για πάνω από 1.600 κυβικά … Τώρα για το που θα βρείτε χρήματα για να αγοράζεται αμάξια και φορτηγά αυτό είναι άλλο θέμα…. <b> Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος Οικονομολόγος Ανωτ. Βιομ. Σχ. Θεσ/κης Σαββ. 18 Mαρ 2006. Αρθρο υπ’αρ. 088 </b>
Topap Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 25 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 25 , 2010 Ιδιαιτερότητες έχει και μια ομάδα επαγγελματιών (οι λεγόμενοι «Ελεύθεροι Επαγγελματίες κατά τον ΚΒΣ» που στο περίπου είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν & «πνευματικό» πτυχίο (π.χ. γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, λογιστές, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, ζωγράφοι κ.τ.λ.) οι οποίοι όταν αγοράζουν επιβατικό ΙΧ έχουν σε όλα τα κυβικά μόνο 25% (δηλαδή δεν έχουν το μέχρι 1.600 κυβικά 60% που έχουν τα άλλα επαγγέλματα…) Με εξαίρεση αυτό το τελευταίο κομμάτι, που για να είμαι ειλικρινής πρέπει να το ξαναδώ στα βιβλία μου, αυτά που αναφέρεις παραπάνω δεν διαφέρουν καθόλου από αυτά που έγραψα στο 2ο post μου.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα