erling Δημοσιεύτηκε Μάιος 3 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 3 , 2010 Άρα μπαίνει σε απόσβεση το μη επαγγελματικό ΙΧ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpanag Δημοσιεύτηκε Μάιος 3 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 3 , 2010 Δεν μπορει μηχανικος να βγαλλει επαγγελματικο αυτοκινητο..μονο οι τοπογραφοι νομιζω...(εκτος απο αγροτικο...) Το έχουμε ξαναθίξει και απαντήθηκε. Δε θα είμαι απόλυτος (αν και είμαι σχεδόν σίγουρος) για όλους τους Μηχανικούς. Οι Τοπογράφοι πάντως βγάζουν σαν επαγγελματικό, οτιδήποτε βγαίνει σαν επαγγελματικό χωρίς κανέναν περιορισμό (δηλαδή οτιδήποτε δικαιούται ένας ηλεκτρολόγος, υδραυλικός, έμπορος κλπ.). Ο μόνος περιορισμός είναι, αν δεν έχει καρότσα, να έχει μόνο 2 θέσεις. Αν έχει καρότσα ("αγροτικό" όπως το αποκαλείς δηλαδή), μπορεί να έχει και 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EfyD Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 Οι δαπάνες καυσίμων, όπως και οι λοιπές για το αυτοκίνητο, εκπίπτουν κατά 70% (ή 35%)από τα ακαθάριστα έσοδα μας. Τονίζω ότι εκπίπτει το σύνολο (δηλ. καθαρό ποσό + ΦΠΑ) από τα ακαθάριστα έσοδα, ενώ το ΦΠΑ δεν εκπίπτει στις περιοδικές δηλώσεις. Άρα μάλλον έχεις μεγαλύτερο όφελος, αναλόγως και της κλίμακας εισοδήματος στην οποία βρίσκεσαι, να τα αφαιρείς ως έξοδα, παρά να τα βάζεις στις αποδείξεις για να συμπηρώσεις το αφορολόγητο. πως διαχωρίζεται αν οι δαπάνες για το αυτοκίνητο εκπίπτουν κατά 70% ή 35% από τα ακαθάριστα έσοδα μας? Link to comment Share on other sites More sharing options...
EfyD Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 πως διαχωρίζεται αν οι δαπάνες για το αυτοκίνητο εκπίπτουν κατά 70% ή 35% από τα ακαθάριστα έσοδα μας? Συγνώμη....μόλις είδα ότι είναι με βάση τα κυβικά...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topap Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 Αυτό που ισχύει πλέον είναι 70% (έως 1600cc) και 35% (πάνω από 1600cc). Δείτε σχετικά στο Άρθρο 11, παρ. 5 και προς το τέλος στις Προσθήκες - Αναδιατυπώσεις στην παρ. 26 (σελίδα 175 του pdf). Η ισχύς είναι επίσης από 01.01.2010 (Άρθρο 11, παρ. 13). Κάνουμε search ειπαμε... Link to comment Share on other sites More sharing options...
micha.ni Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 Ξέρει κανείς τι έλεγε το ''δεύτερο και τρίτο εδάφιο της περίπτωσης β’ της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κ.Φ.Ε.'' που αντικαταστήθηκε με τον καινούργιο νόμο σύμφωνα με το Άρθ. 11 παρ. 5; Αναφερόταν ειδικά σε μηχανικούς ή γενικότερα σε ελεύθερους επαγγελματίες; Και τι είναι ο Κ.Φ.Ε.; Ευχαριστώ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpanag Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 4 , 2010 Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thmane Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2010 Ξέρει κανείς τι έλεγε το ''δεύτερο και τρίτο εδάφιο της περίπτωσης βʼ της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κ.Φ.Ε.'' που αντικαταστήθηκε με τον καινούργιο νόμο σύμφωνα με το Άρθ. 11 παρ. 5;Αναφερόταν ειδικά σε μηχανικούς ή γενικότερα σε ελεύθερους επαγγελματίες; Και τι είναι ο Κ.Φ.Ε.; Ευχαριστώ. Εδώ θα βρεις όλο το νόμο 2238/94 (ΚΦΕ): http://www.fle.gr/forologika/snomoi/-2002/Nomos2238_1994.htm Άρθρο 31, παρ.1, περιπτ. β' "....Ειδικά οι δαπάνες συντήρησης, λειτουργίας, επισκευής, κυκλοφορίας, αποσβέσεων και μισθωμάτων που καταβάλλονται σε εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι χίλια εξακόσια (1.600) κυβικά εκατοστά, που έχουν στην κυριότητά τους οι επιχειρήσεις ή που έχουν μισθωμένα από τρίτους, εκπίπτουν μέχρι εξήντα τοις εκατό (60%) του συνολικού ύψους αυτών, εφόσον αυτά χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της επιχείρησης. Για αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού εκπίπτει, με τις ίδιες προϋποθέσεις, ποσοστό μέχρι είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των πιο πάνω δαπανών...." Αυτά που άλλαξαν με το νέο νόμο, είναι τα ποσοστά (το 60% έγινε 70%, και το 25% έγινε 35%), και επίσης το ότι τα νέα ποσοστά είναι δεσμευτικά για τον έλεγχο. Δηλαδή εκπίπτει πλέον το 70% της δαπάνης και όχι ΜΕΧΡΙ το 60% που προβλεπόταν. Επίσης στο νέο νόμο εξομοιώθηκαν τα μισθώματα προς εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης με τα μισθώματα προς οποιονδήποτε τρίτο (δηλ. εταιρείες ενοικίασης), οπότε ΔΕΝ εκπίπτει πλέον το 100% των μισθωμάτων για μακροχρόνιες μισθώσεις. Το άρθρο 31 αναφέρεται γενικά σε επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Β' κατηγορίας. Με τον παλιό νόμο, ειδικά για όσους ασκούσαν ελεύθερο επάγγελμα, το ποσοστό 60% δεν ίσχυε, αλλά μας περιόριζε στο 25% των δαπανών με όριο 3% επί των ακαθαρίστων εσόδων (άρθρο 49, παρ.2), αυτός όμως ο περιορισμός με το νέο νόμο καταργήθηκε από 01.01.2010. Link to comment Share on other sites More sharing options...
micha.ni Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2010 Για τους μηχανικους ισχυει το Άρθρο 49 και οχι το Άρθρο 31. "....Ειδικά οι δαπάνες συντήρησης, λειτουργίας, επισκευής, κυκλοφορίας, αποσβέσεων και μισθωμάτων που καταβάλλονται σε εταιρίες χρηματοδοτικής μίσθωσης για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, που χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες ελευθέριου επαγγέλματος, εφόσον αποδεικνύεται η καταβολή τους με νόμιμα φορολογικά στοιχεία και έχουν αναγραφεί στα βιβλία του υπόχρεου, εκπίπτουν κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του συνολικού ύψους αυτών, μη δυνάμενο να υπερβεί ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) του δηλωθέντος ακαθάριστου εισοδήματος από υπηρεσίες ελευθέριων επαγγελμάτων." Δεν γνωριζω αν αλλαξε και το Άρθρο 49 (μαλλον οχι). Link to comment Share on other sites More sharing options...
thmane Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 5 , 2010 Για τους μηχανικους ισχυει το Άρθρο 49 και οχι το Άρθρο 31."....Ειδικά οι δαπάνες συντήρησης, λειτουργίας, επισκευής, κυκλοφορίας, αποσβέσεων και μισθωμάτων που καταβάλλονται σε εταιρίες χρηματοδοτικής μίσθωσης για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, που χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες ελευθέριου επαγγέλματος, εφόσον αποδεικνύεται η καταβολή τους με νόμιμα φορολογικά στοιχεία και έχουν αναγραφεί στα βιβλία του υπόχρεου, εκπίπτουν κατά ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του συνολικού ύψους αυτών, μη δυνάμενο να υπερβεί ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) του δηλωθέντος ακαθάριστου εισοδήματος από υπηρεσίες ελευθέριων επαγγελμάτων." Δεν γνωριζω αν αλλαξε και το Άρθρο 49 (μαλλον οχι). Δες εδώ συνάδελφε, έχουν αλλάξει πολλά: Παραθέτω το τελικό κείμενο του ν/σ http://www.mnec.gr/export/sites/mnec/el/nomothesia/nomosxedia/Documents/2010_03_24_SxedioNomou.pdf Στο άρθρο 7, παρ. 6 καταργείται η διάταξη που περιορίζει στο 25% τις δαπάνες "αυτοκινήτου" (καύσιμα, συντήρηση, ασφάλεια, leasing κλπ.) που αναγνωρίζονται για τους ελεύθερους επαγγελματίες (άρα και τους μηχανικούς). Επίσης ομοίως καταργείται και το πλαφόν του 3% επί των ακαθάριστων εσόδων. Η ισχύς αυτής της διάταξης είναι από 01.01.2010 (Άρθρο 91, παρ. 1β). Δες σε προηγούμενες σελίδες, υπάρχουν επισημάνσεις με τις αλλαγές. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα