thmane Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 21 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 21 , 2010 ΠΡΟΣΟΧΗ Αλλαγές στα ποσοστά των δαπανών "αυτοκινήτου" που εκπίπτουν ως έξοδα Παραθέτω το τελικό κείμενο του ν/σ http://www.mnec.gr/export/sites/mnec/el/nomothesia/nomosxedia/Documents/2010_03_24_SxedioNomou.pdf Στο άρθρο 7, παρ. 6 καταργείται η διάταξη που περιορίζει στο 25% τις δαπάνες "αυτοκινήτου" (καύσιμα, συντήρηση, ασφάλεια, leasing κλπ.) που αναγνωρίζονται για τους ελεύθερους επαγγελματίες (άρα και τους μηχανικούς). Επίσης ομοίως καταργείται και το πλαφόν του 3% επί των ακαθάριστων εσόδων. Η ισχύς αυτής της διάταξης είναι από 01.01.2010 (Άρθρο 91, παρ. 1β). Αυτό που ισχύει πλέον είναι 70% (έως 1600cc) και 35% (πάνω από 1600cc). Δείτε σχετικά στο Άρθρο 11, παρ. 5 και προς το τέλος στις Προσθήκες - Αναδιατυπώσεις στην παρ. 26 (σελίδα 175 του pdf). Η ισχύς είναι επίσης από 01.01.2010 (Άρθρο 11, παρ. 13). Τώρα, όσον αφορά τη διάκριση του Leasing (χρηματοδοτική μίσθωση) και του Operating Leasing (μακροχρόνια μίσθωση), απ' ότι μπορώ να συμπεράνω από αυτά που διαβάζω, καταργείται η αναγνώριση του 100% των δαπανών που αφορούσαν τις μακροχρόνιες μισθώσεις, και ισχύει 70% ή 35% (αναλόγως κυβισμού). Αυτό προκύπτει από τη φράση "τα μισθώματα που καταβάλλονται σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης ή οποιονδήποτε τρίτο" στο άρθρο 11, παρ. 5, σε συνδυασμό με τα όσα επεξηγούνται στην εισηγητική έκθεση που συνοδεύει το φορολογικό ν/σ. Σας την παραθέτω κι αυτή, από το site του υπουργείου: http://www.mnec.gr/export/sites/mnec/el/nomothesia/nomosxedia/Documents/2010_03_24_Eisigitiki.pdf Δείτε στη σελίδα 24 του pdf εκεί που σχολιάζει το άρθρο 11. Γράφει "ώστε να περιορισθεί η έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων των δαπανών μισθωμάτων που καταβάλλουν σε τρίτους (εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων), για λόγους φορολογικής εξομοίωσης με τα μισθώματα που καταβάλλουν σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης". Την ίδια άποψη μου διατύπωσαν και από την εταιρεία που κάνω μακροχρόνια μίσθωση του αυτοκινήτου μου, δηλαδή να βάζω 70%.
giannisp Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 21 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 21 , 2010 μακαρι μηπως αρχισουμε να τα περναμε στα εξοδα γιατι πραγματι με το υψος της βενζινης το ποσο καθε μηνα για το αυτοκινηο ειναι σεβαστο!
Topap Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 21 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 21 , 2010 @ thamane: Κατέβασα και τα δυο pdf αλλά ούτε Άρθρο 7 – παράγραφος 6 βρήκα στο πρώτο, ούτε στη σελίδα 24 υπάρχει Άρθρο 11 που να λεει έξοδα αυτοκινήτου είδα στο δεύτερο. Όπως και να έχει, αυτό που εγώ βρήκα και στο μεν και δε, μιλάει για χρηματοδοτική μίσθωση ήτοι financial leasing, κοινώς leasing και πουθενά δεν λεει για μακροχρόνια μίσθωση ήτοι operational leasing, κοινώς χρονομίσθωση (με επιτροφή του μισθώματος μετά το πέρας της μίσθωσης).
ggeorge Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2010 καλησπερα σας Εχουμε κανενα νεοτερο μιας και ο νεος νομος ψηφιστηκε; Ισχυει το 100% ή το 70% ; Συμφέρει τελικα μιας και αλλάζει και ο τροπος που φορολογουμαστε η χρονομισθωση; Γιατι πλεον αν φορολογουμαστε για το 100% (εσοδα μειον εξοδα) θα παει πολυ πανω το φορολογητεο.... καλο είναι να εχουμε εξοδα...
thmane Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2010 Παραθέτω αυτούσιο το κείμενο του σχετικού άρθρου (άρθρο 11, παρ.5): 5. Το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κ.Φ.Ε. αντικαθίστα- νται ως εξής: «Ειδικά για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με κυλινδρισμό μέχρι χίλια εξακόσια (1.600) κυβικά εκατο- στά, εκπίπτουν οι δαπάνες συντήρησης, επισκευής, κυ- κλοφορίας και αποσβέσεων και τα μισθώματα που κατα- βάλλονται σε εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης ή οποι- ονδήποτε τρίτο, σε ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%) του ύψους αυτών, εφόσον τα αυτοκίνητα αυτά χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της επιχείρησης. Για αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού εκπίπτει, με τις ίδιες προϋποθέσεις, ποσοστό τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) των πιο πάνω δαπανών.» Προσωπικά επισημαίνω, όσον αφορά τα μισθώματα που εκπίπτουν, τη φράση "ή οποιονδήποτε τρίτο", επομένως το 70% (ή το 35%) δεν αφορά μόνο τις περιπτώσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης αλλά και τις λοιπές μορφές μίσθωσης. Αυτή είναι η γνώμη μου. Κατά τα λοιπά, όλα τα έξοδα (καύσιμα, συντήρηση, αποσβέσεις κλπ.) εκπίπτουν κατά 70% (ή 35%) αντίστοιχα. Εδώ το link για το πλήρες κείμενο του νέου νόμου: http://www.mnec.gr/export/sites/mnec/el/nomothesia/law/Documents/2010_04_21_nomosforod.pdf
Topap Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2010 @thname Η δικιά μου προσωπική αποψη είναι οτι το "ή οποιονδήποτε τρίτο" δεν αναφέρεται στην μακροχρόνια μίσθωση. Εαν το έλεγε ξεκάθαρα "ή εταιρίες μακροχρόνιας μίσθωσης" τοτε ναι, αλλα δεν το γράφει. Και σου λέω το εξής: μακροχρόνια μίσθωση κάνουν και οι Avis, Sixt, Hertz, Κλπ. Λες δηλαδή οτι εαν πχ χρειαστεί να ενοικιάσεις ένα αμάξι για ένα εξάμηνο που θα πρέπει να μείνεις σε ένα νησί για τις ανάγκες μιας δουλειάς σου, δεν μπορείς να το περάσεις όλο στα έξοδα σου? Δεν νομίζω. Η δικία μου η στάση είναι οτι μέχρι να γράφτει αυτολεξή "μακροχρόνια μίσθωση" (ήτοι operational leasing, κοινώς χρονομίσθωση (με επιτροφή του μισθώματος μετά το πέρας της μίσθωσης)) εγώ θα συνεχίζω να το περνάω κατα 100% στα εξοδά μου.
Αλέξανδρος Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 30 , 2010 Συμφωνώ με tοpαp. Το "σε οποιοδήποτε τρίτο" αναφέρεται στα τυχόν έξοδα του αυτοκινήτου, πχ καύσιμα, λάστιχα, σερβις.
terry Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 30 , 2010 αν υποτεθει οτι εχουμε 2 αυτοκινητα, ενα 1600κβ και ενα 2000κβ. Τα εξοδα των καυσιμων που ειναι και τα καθημερινα, πως θα μοιραστουν???
erling Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 30 , 2010 Αναφέρει σαφώς για μισθώματα που καταβάλλονται σε οποιονδήποτε τρίτο. Αρα μάλλον έχει δίκιο ο thmane
thmane Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 30 , 2010 αν υποτεθει οτι εχουμε 2 αυτοκινητα, ενα 1600κβ και ενα 2000κβ. Τα εξοδα των καυσιμων που ειναι και τα καθημερινα, πως θα μοιραστουν??? Προφανώς κάνουμε ότι δεν υπάρχει το 2000cc !!! Έτσι κι αλλιώς, το νέο τεκμήριο διαβίωσης που έχουν ψηφίσει για ένα αμάξι 1600cc (4.200 € ετησίως), μας "νομιμοποιεί" να εμφανίσουμε τουλάχιστον 3.000 € δαπάνες καυσίμων. Οπότε μην κολλάς.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα