Μετάβαση στο περιεχόμενο

Eπαγγελματικό αυτοκίνητο για Μηχανικό


astris

Recommended Posts

το επαγγελματικό αυτοκίνητο μπορεί να έχει και 4 θέσεις... πχ extra cab ή double cab... δεν είναι δεσμευτικές οι 2 θέσεις....

 

αλλά η "ιστορία" όλη είναι στο μηχανολογικό αν "θεωρήσει" ότι το όχημα καλύπτει τις επαγγελματικές ανάγκες ανάλογα με τους δηλωμένους ΚΑΔ...

 

ξέρω πχ λογιστή με vitara..... 8-)

 

αλλά ως πολιτικοί μηχανικοί χρειάζεστε το τύπου jeep για τοπογραφικά στα όρη και στα βουνά....

 

εν ολίγοις, αν "θέλει" το μηχανολογικό όλα γίνονται....

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 145
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Αν αυτό που σας ενδιαφέρει είναι η φορολογία, υπάρχουν 2 περιπτώσεις: ΕΙΧ ή ΦΙΧ. Δεν υπάρχει ο όρος επαγγελματικά, ούτε Jeep (πριν 30+ χρόνια ίσως υπήρχε).

Τα ΦΙΧ εκπίπτουν τον ΦΠΑ κανονικά και όλες τις δαπάνες στο 100%. Τα ΕΙΧ όχι.

 

Ένα Vitara είναι ΕΙΧ, ένα Navara όμως (καρότσα) είναι ΦΙΧ. Όπως και ένα Polo δίπορτο, με παράθυρα πίσω αλλά χωρίς πίσω καθίσματα (ενιαίος χώρος φόρτωσης).

Link to comment
Share on other sites

Eτσι ακριβώς. 

 

Απλώς έχει μείνει απο συνήθεια ο όρος "επαγγελματικό".

 

Φυσικά και όποιος εχει στο νου του να αγοράσει τέτοιο όχημα, το κάνει για φορολογικούς λόγους!  

Τουλάχιστο εγώ και όσους τυγχάνει να γνωρίζω. Μεγάλη υπόθεση παιδιά...πετρέλαια, σερβις, λαστιχα, υαλοκαθαριστήρες, πλύσιμο αυτ/του, ολα στα εξοδα και φπα "πίσω".

 

Ετσι οπως σωστά ανέφερε ο stat, ο ΦΙΧ είναι το καλύτερο.  Τέτοιο όμως, δε μπορεί να "βγέι" το κάθε αυτοκίνητο. Σας τα λέω εκ πείρας επειδή έτρεξα μονος μου τη ταξινόμηση και απείλησα υπαλλήλους στο μηχναολογικό με εισαγγελείς και συναφή... (άλλη κουβέντα αυτή).

 

Οπότε οι λύσεις ειναι για 4 θέσεις (που λεει ο φιλος μας astrah, μόνο το "Αγροτικό". Ειτε μονή καμπίνα, ειτε μιαμιση, ειτε διπλοκάμπινο. 

 

Το βιτάρα με 4 θέσεις να βγεί ΦΙΧ και να μπαίνουν όλα στα εξοδα, το θεωρώ απίθανο. 

 

ΟΜΩΣ, με μελέτη απο κάποιο μηχανολόγο και μετατροπή σε ΔΙΘΕΣΙΟ και κλεισμένες πορτες πίσω κτλ κτλ κτλ, μπορει να βγεί ΦΙΧ. Απλά πρέπει να πληρώσεις τη μελέτη, τη μοναδική έγκριση τύπου και γενικά είναι φασαρία απίστευτη και θα χεις πάλι διθέσιο.

 

Αν φυσικα έχεις καμμια ΑΕ, ή ΑΤΕ (ή ΟΕ) τότε παίρνεις και Q7 και τα βάζεις ολα στα έξοδα.

 

Αλλιως μονόδρομος ειναι αυτ/τα τύπου κορσα 2 θέσεις, φιατ πουντο, ρενο κλιο, φορντ φιεστα και τα συναφή που τριγυρίζουν στους δρόμους...

Edited by Kane
Link to comment
Share on other sites

Το κακο ειναι οτι τα μικρα 2θεσια ειναι πολυ μικρα (βλ punto, corsa, 207 κτλ).

 

Δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν βγαζουν και τη μεσαια κατηγορια σε 2 θεσεων, ΦΙΧ.

Link to comment
Share on other sites

 

Αν φυσικα έχεις καμμια ΑΕ, ή ΑΤΕ (ή ΟΕ) τότε παίρνεις και Q7 και τα βάζεις ολα στα έξοδα.

 

 

 

Αυτό από πού προκύπτει;

Το Q7 είναι ΕΙΧ. Στα ΕΙΧ δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ, βάσει της περ. ε' του αρ. 30 παρ. 4 του Ν. 2859/2000 (Κώδικας ΦΠΑ). Δε γίνεται διάκριση ΑΕ ή άλλης νομικής μορφής.

Υπάρχει κάποια άλλη διάταξη που να δίνει στις ΑΕ τέτοιο δικαίωμα;

Link to comment
Share on other sites

 

Το κακο ειναι οτι τα μικρα 2θεσια ειναι πολυ μικρα (βλ punto, corsa, 207 κτλ).

 

Δεν μπορω να καταλαβω γιατι δεν βγαζουν και τη μεσαια κατηγορια σε 2 θεσεων, ΦΙΧ.

 

Στην υπολοιπη ευρώπη (κάτι μας ειπες τώρα kane) και τα μεγαλύτερα βγαίνουν κατηγορία Ν απ'το εργοστάσιο. Δηλαδή ΦΙΧ.

 

Ετσι υπάρχουν megane 4πορτα, με 2 θέσεις, golf, kia ceed, και μερικά ακόμη που μου διαφεύγουν. Εδώ ομως αν πας να ταξινομήσεις, λογικα θα πήξουν επειδή εχει 4 πορτες...παρολο που η άδεια εξωτερικου θα αναγράφει "Ν", ήτοι φορτηγό.

 

 

Αυτό από πού προκύπτει;

Το Q7 είναι ΕΙΧ. Στα ΕΙΧ δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ, βάσει της περ. ε' του αρ. 30 παρ. 4 του Ν. 2859/2000 (Κώδικας ΦΠΑ). Δε γίνεται διάκριση ΑΕ ή άλλης νομικής μορφής.

Υπάρχει κάποια άλλη διάταξη που να δίνει στις ΑΕ τέτοιο δικαίωμα;

 

Ίσχυε μέχρι προ ετών (απο κουβέντα που χα κάνει με φιλο του πατέρα μου, δ/νων σύμβουλο ΑΤΕ). Εκτός αν με πληροφόρησαν λάθος...οποτε δεν το λεω με σιγουριά.

 

Με ρωτησε κι ενας φιλος σε πμ, οπότε ίσως να μην ισχύει.

Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

Να ένα 5θυρο, με πίσω τζάμια, που στην Ελλάδα κυκλοφορεί ως ΦΙΧ από το εργοστάσιο: http://www.peugeot.gr/showroom/208pro/van . Με πίσω τζάμια, αλλά 3θυρο, είναι και αυτό: http://www.vwcv.gr/el/models/polo-van-gp/highlights.html .

 

Και αν είναι μικρά για τον Terry, όλο και κάποιος θα βρεθεί να τα πάρει... :smile:

Link to comment
Share on other sites

κατσε βρε τέρρυ, μετα πας αλλού. Πάρε ένα σπρίντερ τότε. Η αν σου πέφτει μεγάλο ένα τρανσιτ!

 

Πάντως το μεγκαν σε επαγγελματικό πρέπει να'ναι σκέτη τρέλα!

 

Εγώ ψήθηκα να αλλάξω το κλιο με το νεο μοντέλο, αλλά ζόρικα τα χρήματα...

 

Υ.Γ. μόνο που'ναι πετρέλαιο παίδες εχω σωθεί...1100χλμ το γέμισμα (50λτ περίπου). 50-55ε δηλ, απ'τα οποία τσιμπάμε και το ΦΠΑ. Και πραγματικ΄το ΙΧ  μου δεν το ανεβαίνω πλέον...παντού με το "φορτηγάκι".

Edited by Kane
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.