dsworks Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 11 , 2013 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 11 , 2013 Με ηρεμία τώρα, ο καθένας έχει δικαίωμα στο ξεκίνημα και τα λάθη του. Είναι ένα κείμενο που έχει μια δόση «υψηλής τεχνολογίας» (τα GPS για να μετρήσω 4 κορυφές), μια διαδικασία στο AutoCAD που αφήνει ερωτηματικά (hatch για να μετρηθεί μια area) και μια απορία «τελικά μετράμε στο οριζόντιο επίπεδο;». Εν κατακλείδι, αυτά που είπαν οι προλαλήσαντες. Οριζόντιο επίπεδο και μόνο, και προσοχή στο AutoCAD. Ο stvxri δουλεύει χωρίς να το καταλαβαίνει σε 3D, βρίσκει λάθος μήκη & εμβαδά, ενώ στην συνέχεια θα έχει πρόβλημα με την γραφική απόδοση/επεξεργασία του σχεδίου, μόλις βάλει κάποια σύνθετη linetype ή μόλις προσπαθεί να κάνει fillet/trim. Και κάτι τελευταίο. Το GPS για υψόμετρα δεν είναι και ό,τι καλύτερο (ειδικά σε επίπεδο αρχάριου). Για περισσότερα, εδώ είμαστε.
Kane Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 (edited) Aν και δε πολυταιριάζει η ερώτηση μου εδώ, εχω μια ερώτηση. Εχουμε ένα γεωτεμάχιο, καλή ώρα, σε κεκλιμένο έδαφος. Εχει χτιστεί μια οικοδομή, έχουν γίνει κάποιες εκσκαφές και σε κάποιες θέσεις έχει μπαζωθεί. Υπάρχουν λοιπόν τοιχεία, όπου συγκρατούν τα μπαζώματα. Εφόσον θέλω να δημιουργήσω ισοϋψείς, αποτυπώνω στο πάνω μέρος του τοιχείου (για τη μεγάλο υψόμετρο) και στο κάτω μέρος του τοιχείου; (για το χαμηλό υψόμετρο). Στη πράξη στο επίπεδο 2D θα έχω δυο σημεία σε απόσταση όσο το πάχος του τοιχείου, αλλά με υψομετρική διαφορά πχ 1.5μ. Σωστά; Ομως, σε ένα χώρο πχ 300 τμ αν εχω 2-3 τέτοια μπαζώματα, νομίζω πως το πρόγραμμα θα "μπερδευτεί" με τη τοπική (στα μπαζώματα) δημιουργία τριγώνων. Παρόλο που ξέθαψα ένα βιβλίο, δεν έχει πρακτικές συμβουλές για το πώς θα αποτυπώσω ωστε να πάρω επαρκή και σωστά υψομετρικά και "τριγωνίσω" τα σημεία. Υπάρχει κάποια άλλα βιβλιογραφία που μπορώ να βρώ στο νετ, ή καποιες συμβουλές; Edited Μάρτιος 10 , 2013 by Kane
DIMITRIS80 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Εάν ορίσεις σαν breaklines τις γραμμές του τοιχείου και έχεις πάρει ικανό αριθμό σημείων (τουλάχιστον σε αρχή και τέλος του τοιχείου υψηλό και χαμηλό σημείο δηλαδή) δεν νομίζω να μπερδευτεί το πρόγραμμα που θα σου δώσει τρίγωνα. Οπως και να έχει, όταν δημιουργήσει τρίγωνα, τσέκαρε τοπικά τι γίνεται, μήπως χρειαστεί να κάνεις καμία αντιστροφή τριγώνων. Πάντως όσες φορες μου έχει τύχει (κυρίως σε νησιά με ξερολιθιές που είναι και αντιστηρίξεις) όπου είχα ορίσει τις γραμμές της ξερολιθιάς σαν breaklines το μοντέλο εδάφους δεν είχε πρόβλημα.
Kane Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Παρόλο τον ορισμό αυτής της γραμμής του τοιχείου, ξερολιθιάς ως breakline, το μοντέλο εδάφους θα δημιουργήσει εκεί τις πυκνές ισοϋψείς (λογω φυσικα υψομετρικής διαφοράς, απότομης κλίσης) και θα συνεχίσει κανονικά στο υπόλοιπο γεωτεμάχιο; Θα σου έκανε πολύ κόπο να ανεβάσεις ένα pdf με ένα τμήμα σχεδίου σου να πάρω μια ιδέα; Ευχαριστώ για τη τάχιστη απάντηση.
ntanos Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Κατά την γνώμη μου εντός των "απότομων" πρανών, των τεχνικών έργων και γενικά όλων των ανθρωπογενών επιδράσεων (πχ κατοικίες, τοιχία κλπ) δεν πρέπει να διέρχονται ισοϋψείς καμπύλες. Με τον ορισμό του τοιχίου ως "breakline" (της μίας του παρειάς για την ακρίβεια), αυτό που επιτυγχάνεται είναι η δημιουργία τριγώνων T.I.N. με πλευρές που "πατάνε" κατά μήκος της παρειάς αλλά η άλλη τους κορυφή μπορεί να είναι και σημεία μακρυά από το τοιχίο. Δεν λέω ότι είναι πάντα λάθος απλά χρειάζεται προσοχή και έλεγχος των τριγώνων. Σωστότερο είναι να οριστούν δύο breakline, η μία στην μια πλευρά του τοιχίου και η άλλη στην άλλη, αλλά και πάλι θα δημιουργηθεί ένα πλέγμα πυκνών ισοϋψών εντός του. Το καλύτερο για μένα είναι όλα τα τεχνικά, τοιχία κλπ να περιγράφονται και να ορίζονται ως "νησίδες αποκλεισμού" ή ως "erase polygons" και ούτω καθ'εξής (ανάλογα δηλαδή με το λογισμικό που χρησιμοποιείται) ώστε να μην δημιουργούνται τρίγωνα εντός τους, να μην διέρχονται επομένως ισοϋψείς μέσα από αυτά και ο υπολογισμός των ισοϋψών να βασίζεται και να αφορά μόνο τις περιμετρικές περιοχές.
Kane Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Mα αν δε διέρχονται ισοϋψείς απο μέσα τους, πώς θα καταλάβει ένας τρίτος απ'το τοπογραφικό οτι πχ απ'το σημείο Α έως το Β υπάρχει μπάζωμα και τοιχείο αντιστήριξης αυτού; Μιλάμε για ένα τοπογραφικό πχ που θα χρησιμοποιηθεί για αλλαγή διαμόρφωσης χώρου. Εκεί δε θα πρέπει να φαίνονται όλα τα παραπάνω;
DIMITRIS80 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 10 , 2013 (edited) Συμφωνώ μαζί σου ntanos, όταν έλεγα να οριστεί το τοιχείο ώς breaklines αυτό εννοούσα, να οριστούν και οι δυο γραμμές που ορίζουν το τοιχείο ώστε καμία πλευρά τριγώνου να μην τέμνεται από γραμμή τοιχείου. Επίσης συμφωνώ και εφαρμόζω πως ισουψείς διέρχονται μόνο από φυσικό έδαφος και όχι από διαμορφώσεις. Γενικεύοντας απλώς, είναι ένα θέμα που καλό είναι να ξεκαθαρίζεται ώστε να γίνεται σαφές πως δουλεύουμε τα τρίγωνα αν όχι σε τεχνητό πρανές όπως το τοιχείο αντιστήριξης, σε ένα π.χ. πολύ απότομο φυσικό πρανές όπου ο τρόπος εργασίας θα ήταν ο ίδιος απλά αντί για τις πλευρές του τοιχείου θα είχαμε το φρύδι και το πόδι του. @ Kane αυτό θα φανεί από το γεγονός πως η ισουψείς στα ψηλά του τοιχείου θα είναι π.χ. η 65.00 ενώ στα χαμηλά θα είναι η 60.00 Edited Μάρτιος 10 , 2013 by DIMITRIS80
agios Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 12 , 2013 Συμφωνώ με ntanos και Δημήτρη. Έχοντας μια γραμμή για τη στέψη και μια γραμμή για το πόδι του τοιχίου ορίζονται ως breaklines και το πρόγραμμα δεν μπερδεύεται στη δημιουργία τργώνων. Όπως επίσης πολύ σωστά επισήμαναν οι συνάδελφοι όχι ισουψείς σε τεχνικά και κατασκευές. Σε συμπλήρωση της τελευταίας παρατήρησης του Δημήτρη μπορείς να γράψεις text: τοιχίο αντιστήριξης για όποιον δεν έχει την εμπειρία να "διαβάζει" τοπογραφικά
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα