Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Δεν πρόκειται να γίνει ποτε. Βεβαια οι διαφορές με το EC8(3) δεν είναι πολλές.

  • Απαντήσεις 2,3k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι να πώ για τον ΚΑΝΕΠΕ ότι: Όπως και να έχει η κατάσταση δηλ. Είναι δεν Είναι Νόμος του κράτους, σήμερα ο ΚΑΝΕΠΕ αποτελεί κείμενο αναφοράς για τις επισκευές των κατασκευών στη χώρα μας.

 

Τό θέμα της προσέγγισης η μη του παράγοντα της ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ δεν τον απασχολεί σοβαρά και αυτό φαίνεται σε όλες του τις εκφάνσεις. Επιδερμικά αναφέρεται και μόνον με "ευχολόγια". Αλλαγές θα αντιληφθούμε ΜΟΝΟΝ εάν "πεισθεί" η Συντακτική Επιστημονική ομάδα (Σαν σώμα ή ορισμένοι εξ αυτών).

 

Είναι ντροπή .........να πούμε ότι ....... οι παλαιές κατασκευές που παραλαμβάνουμε βρίσκονται ήδη σε "κακά χάλια"; Έδώ, αναγκάζομαι να μονολογήσω (σιγανά και κατά παράφραση φυσικά) αυτό που κάπου - κάπου ακούγεται αυτές τις ημέρες για τα θέματα της οικονομίας !!!!! Άραγε είχαμε τόσο ανάγκη τους Γερμανούς ;;;; ............. Να όμως που τελικά το Μodel Code έρχεται ..... ώστε οι μηχανικοί μας να αποκτήσουν πιά ενα "εργαλείο" για την αποτίμηση της κατάστασης μιάς παλαιάς κατασκευής και την καλύτερη διαχείριση της όσον αφορά την επισκευή.

 

 

 

Σύμφωνα με έκθεση της Federal Highway Administration 2004 για το εθνικό δίκτυο και τις γέφυρες στις Ηνωμένες Πολιτείες, υπάρχουν 162.869 γέφυρες χαρακτηρισμένες ως "στατικά ανεπαρκείς" και ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 27.5% του συνόλου. Σύμφωνα με την έκθεση, η ανεπάρκεια οφείλεται αποκλειστικά στην χρήση αντιπαγωτικών αλάτων. Σοβαρό θέμα λοιπόν η ανεπάρκεια των γεφυρών λόγω διάβρωσης του σιδηρού οπλισμού.

 

Αξιολογώντας την επίδραση της διάβρωσης στη δομική συμπεριφορά του οπλισμένου σκυροδέματος των στύλων των γεφυρών , ουσιαστικά εκτιμάται η απομένουσα ικανότητα ασφαλούς μεταφοράς των φορτίσεων και η απομένουσα διάρκεια ζωής. Παράλληλα, διερευνάται η ανάπτυξη στρατηγικών επισκευής, οικονομικά αποδοτικών.

 

Σκεφτείται τώρα αυτή τη χώρα να περιμένει απο έναν τεχνικό κανονισμό (π.χ τον ΚΑΝΕΠΕ τον δικό μας) με "λίγη" επιδερμική αναφορά στην διάβρωση να πάει μπροστά.

Επιβεβαιωμένες ανεπάρκειες σέ γέφυρες μας δυστυχώς κατ'αναλογία έχουμε και εμείς όπως και οι Ηνωμένες Πολιτείες και όλος ο κόσμος..

Δυστυχώς με "ευχολόγια" μόνον δεν θα πάμε πουθενά. ΔΥΣΤΥΧΩΣ αναγκάζομαι να πω ότι ΟΛΟΙ μας ΦΤΑΙΜΕ, ΕΚΤΟΣ απο ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ μας.

Δημοσιεύτηκε

Πολλές φορές τόσο σε ομιλίες μου όσο και σε νήματα έχω αναφερθεί στο γεγονός της απώλειας ολκιμότητας σαν την πλέον επικίνδυνη κατάσταση αφου μπορεί να οδηγήσει σε ημι-ψαθυρή θραύση. Θα προσπαθήσω να απλοποιήσω το θέμα όσο μπορώ μιάς και το φόρουμ έχει μεν εκπαιδευτικό χαρακτήρα αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει ενα σχεδιασμό πρόγραμμα σπουδών.

 

Πολλές φορές και εγώ και πολλοί άλλοι (Αποστολόπουλος, Δρίτσος, κλπ) έχουμε αναφερθεί στο γεγονός οτι ο σημερινός χάλυβας με την μαρτενσιτική ζώνη είναι πιο επιρρεπής σε τοπικές εξαχνώσεις ή pitting. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες διότι θα ξεφύγουμε εκτός και εαν με βάλετε σε live feed.

 

Λοιπόν,

 

Στον χάλυβα υπάρχουν περιοχές που "τραβάνε" ιόντα χλωριόντων. Αυτές οι περιοχές ονομάζονται MnS inclusions, φωτό 1. Στις περιοχές αυτές η διατήρηση του παθητικού φίλμ είναι είναι τουλάχιστον 5 φορές πιο δύσκολη απο άλλα σημεία στον χάλυβα. Στην φωτό 2 βλέπετε αυτό το φαινόμενο. Όπως καταλαβαίνετε με τον "καιρό" το σημείο που περιέχει τα MnS inclusions μετατρέπονται σε εξαχνώσεις pitting. Η βασική χημική αντίδραση στην φωτό 3. Τα pits θα πρέπει να τα φανταστείτε υπο μορφή 3D. Προφανώς θα καταλάβετε οτι μιλάμε για τρία πιθανά σενάρια ή εαν θέλετε για 3 interactive scenarios

 

1. Υπάρχει υψηλή συγκέντρωση τάσεων (τουλάχιστον Χ25).

2. Αυτή η τοπική αύξηση της τάσης οδηγεί σε δημιουργία ρωγμής.

3. Περαιτέρω αύξηση οδηγεί σε διάδοση της ρωγμής.

4. Εαν η ρωγμή διαδοθεί με ταχύτητα μεγαλύτερη απο αυτήν της παραμόρφωσης (Strain rate) τότε το αποτέλεσμα είναι μια φαινομενική μείωση ολκιμότητας. Φαινομενική όχι γιατί το υλικό έχει χάσει τους μηχανισμούς μετακίνησής και συσσώρευσης καταναγκασμών αλλα διότι δεν προλαβαίνει σε σχέση με την ρωγμή.

5. Το θέμα είναι βέβαια οτι υπάρχει παραγωγή υδρογόνου που με την σειρά του απορροφάτε και ψαθυροποιεί την περιοχή του inclusion. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η ρωγμή να δημιουργεί μεγάλες πλαστικές ζώνες οι οποίες όμως δεν καταναλώνουν μεγάλα ποσοστά ενέργειας (δεν μπαίνουν σε ενδοτραχυνση) και πολλαπλασιάζουν την ταχύτητα διάδοσης.

post-25492-131887263006_thumb.jpg

post-25492-131887263024_thumb.jpg

post-25492-131887263039_thumb.jpg

Δημοσιεύτηκε

Πολλές φορές στο παρελθόν έχω αναφερθεί στο ΕΝ 206 και έχω πει οτι αποτελεί μια πολύ βασική προδιαγραφή που καλύπτει κατά βάση τους Βόρειους της Ευρώπης. Στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πιο απαιτητικά α) διότι η συγκέντρωση χλωριόντων στο Αιγαίο είναι μεγαλύτερη απο αυτή της Βορειας θάλασσας και της Βαλτικής τουλάχιστον κατά 90% και β) στην Ελλάδα 6 μήνες τον χρόνο έχουμε θερμοκρασίες > 27. Θα μου πείτε είναι δύσκολο να κάνουμε 200 πειράματα στην Ελλάδα με πραγματικές συνθήκες? Με κόστος 60Ε το κομμάτι? και να πούμε στον δικό μας προσάρτημα εμείς θέλουμε αυτά?

post-25492-131887263049_thumb.jpg

Δημοσιεύτηκε

πιστευω οτι εαν κάποιος που θέλει να καταλάβει το πρόβλημα της διάβρωσης και έχει το υπόβαθρο μηχανικής θα πρέπει να διαβάσει αυτό

 

http://www.journalamme.org/papers_vol39_2/3923.pdf

Δημοσιεύτηκε

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.