antonio gramsci Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 8 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 8 , 2012 (edited) @MscEng Δεν έχουν όλοι άμεση πρόσβαση σε πανεπιστήμια. Αλλά και να είχαν, δεν είναι εκεί το θέμα. Έχει τη σημασία του βέβαια, αλλά ας το αφήσουμε στην άκρη. Μια παραπομπή χωρίς κανένα σχόλιο που αποσκοπεί? Η παραπομπή γίνεται για να στηρίξεις μία θέση. Αν δεν υπάρχει η θέση τι νόημα έχει να την κάνεις? Η αν υπάρχει, ποια από όλες τις θέσεις που έχεις εκφράσει προσπαθεί να στηρίξει? Αυτή που ήταν 2 post πίσω ή αυτή που ήταν 5? Ότι η διάβρωση είναι ο νούμερο ένα κίνδυνος των κατασκευών ή ότι τελικά δεν είναι έτσι ακριβώς? Δεν έχει σημασία βεβαίως. Πετάμε 5 papers και καθαρίσαμε*... Ποιος θα κάτσει να τα διαβάσει στην τελική... Οκ, και εγώ μπορώ να σου πω ότι (σχεδόν) όλα όσα χρειάζεtαι να ξέρεις για το θέμα της συνάφειας βρίσκονται στο State of the Art Report της fib. Εντάξει έχουν περάσει 10 χρόνια από τότε που βγήκε, αλλά όλα τα βασικά καλύπτονται. Δεν κάνεις και διδακτορικό στην τελική, να αποκτήσεις μία βασική γνώμη επί του θέματος θέλεις**. Ίσα ίσα να κάνεις τη δουλειά σου... Και μιλάω για τη συνάφεια, γιατί βεβαίως αυτή είναι το ουσιώδες θέμα. Η διάβρωση βλέπετε... ... Αλλά ας ρωτήσουμε καλύτερα μία από τις διεθνώς αναγνωρισμένες αυθεντίες του χώρου, η οποία, σε ένα όχι και τόσο σημαντικό από ερευνητικής πλευράς άρθρο, αναφέρει ότι: Bond research never seems to stop. The reason is probably the very wide range of influencing factors. Appearance of non-metallic reinforcements recently almost doubled the activity in bond research. Influencing factors of bond can be classified into four main groups: 1. Influences of concrete on bond: concrete compressive strength, concrete tensile strength, concrete cover [6], grading curve of aggregate [7], consistency of fresh concrete [7], fibres in concrete; 2. Influences of reinforcement on bond: relative rib area of bar [3], rib pattern of bar [8] (including inclination and shape of ribs), diameter of bar, coating (epoxy coating for steel bars or sand coating for non-metallic bars), corrosion of steel bars, amount of transverse reinforcement [9], stress in the reinforcement; 3. Influence of load history on bond: monotonically increasing loading (including influence of loading rate [10]), long term loading, cyclic loading, reversed cyclic loading [11], [12]; 4. Influence of position of bar on bond: position of bar during casting, position of bar to the next flexural crack, width of splitting crack along the bar. Οι παράμετροι που επηρεάζουν τη συνάφεια είναι περισσότερες από 20! Και ναι, η διάβρωση είναι μία από αυτές. Το γράφει άλλωστε ξεκάθαρα. Είναι τόσο σημαντικη όμως? Ε, όσο να πεις παίζει και αυτή το ρόλο της. Αλλά διαβάζοντας κανείς αυτά που έχουν γραφεί εδώ μέσα θα νομίζει ότι τα έχουμε λήξει όλα πια και μας μένει μόνο η διάβρωση. Το ότι δεν έχουμε ιδέα πχ για το τι γίνεται στη συνάφεια σε ανακυκλιζόμενες φορτίσεις*** πειράζει? Τι λες τώρα? Εδώ δεν ξέρουμε τι γίνεται στη διάβρωση, ο σεισμός θα μας πειράξει? Άντε ας τη λήξουμε και αυτή τη ρημάδα, να πάμε σπίτια μας με φιλικούς χαιρετισμούς (πίσω από τα κάγκελα...) antonio gramsci * λαϊκίζω βεβαίως λιγάκι, αλλά ασφαλώς, δεν ασκούμαι μόνος μου στο ευγενές τούτο άθλημα... ** 450 σελίδες είναι μόνο. Διάβασε το, καλό θα σου κάνει. Πρόσεξε... μετά θα ρθώ να σε ελέγξω... *** βασικά ιδέες έχουμε, γνώση που να μπαίνει στους κανονισμούς δεν έχουμε. Απλά φουσκώνουμε προς τα πάνω τα μήκη αγκύρωσης κτλ και ελπίζουμε να είναι αρκετά... Μα και αυτό, το τόσο υπέροχο Model Code 2010 να μην αναφέρει πρακτικά ούτε λέξη? Μα δεν έχουν λήξει αυτά εδώ και χρόνια? Edited Φεβρουάριος 8 , 2012 by antonio gramsci
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 (edited) Προφανώς και δεν έχουν λήξει και προφανώς η έρευνα συνεχίζετε. Η επίδραση της διάβρωσης στην συνάφεια, στις μηχανικές ιδιότητες, στην απώλεια μονολιθικότητας απο τις ρωγμές εκτόνωσης οξειδίων κλπ προβληματίζουν την επιστημονική κοινοτητα χρόνια. Επαναφέρω την Πανταζοπουλου που στο άρθρο της έχει δώσει τις εξισώσεις που μπορεί κάποιος ΠΜ να χρησιμοποιήσει για να υπολογίσει τις επιπτώσεις της διάβρωσης. Επίσης δεν είναι κρατικό μυστικό και υπάρχουν λογισμικά που σχετικά ευκολα σας λύνουν τα χέρια. antonio gramsci προφανως και υπάρχουν πληθώρα παραμέτρων που επηρεάζουν την συνάφεια και υπάρχει διαρκής έρευνα. Κάποιος άλλος γνωστης είχε πεί κάποτε ότι όταν θα μάθουμε τα πάντα γύρω απο το σκυρόδεμα απλα δεν θα κατασκευάζουμε με αυτό. Συγκεντρωνόμαστε γύρω απο την διάβρωση για ένα απλό λόγο. Είναι το μόνο που κοστίζει κάτι εκατοντάδες δισεκατομμύρια ετησίως και αποτελεί clear and present danger. Στην λογική αυτή και γνωρίζοντας όλα τα παραπάνω (δυσκολίες, πολυπλοκότητα) οι κανονισμοί έχουν καταλήξει σε κάτι απλό να μην υπάρχει διάβρωση ΠΟΤΕ (ΕΝ206-1, ΕΝ1504). Η πρακτική αυτή όμως εμπεριέχει 2 προβλήματα. Α) δεν γίνετε σε καμία χώρα να ξανα-κατασκευάσουμε τα πάντα και β) δεν γίνετε να δημιουργήσουμε κτήρια 2 ταχυτήτων. Να πιάσω το 2ο και την Ελλάδα. Κοιτάζοντας τους κανονισμούς 1959 και τον ΕΑΚ ή ακόμα και τον Ευροκώδικα βλέπουμε τεράστιες διαφορές. Εαν δούμε τις προδιαγραφές κατασκευής του 1970 και το 2000 πάλι βλέπουμε τεράστιες διαφορές. Εαν λοιπόν αυριο κάναμε μία κατάταξη όπως με τις ενεργειακές επιθεωρήσεις καταλαβαίνεις οτι η αγορά ακινήτου θα γινόταν τουλάχιστον μπάχαλο αφού πολλά κτήρια θα έβγαιναν τουλάχιστον "λίγο" επικίνδυνα. Σήμερα στην ΕΕ έχουν γίνει περίπου 32 μεγάλα Ευρωπαϊκά προγράμματα επάνω στο θέμα. Εαν θές είναι σχεδόν ίσα σε αριθμό με αυτά που έχουν να κάνουν με αντισεισμικό σχεδιασμό. Στις ΗΠΑ θα έλεγα οτι μιλάμε για εκατοντάδες και για εκατοντάδες που τρέχουν σήμερα. The National Association of Corrosion Engineers (NACE) έχει υπολογίσει οτι το 2007 το συνολικό κόστος της διάβρωσης ΩΣ στις ΗΠΑ είναι 125 δις ετησίως χωρίς να υπολογίσει την ζημιά απο το κόστος μεταφοράς προιόντων. Σε παγκόσμιο επίπεδο πλησιάζει το 1,5 τρις ετησίως. Δεν θα πρέπει όμως να συγχέουμε την έρευνα γύρω απο τα προβλήματα σχεδιασμού και κατασκευής (diameter of bar, coating (epoxy coating for steel bars or sand coating for non-metallic bars), corrosion of steel bars, amount of transverse reinforcement [9], stress in the reinforcement; κλπ) με αυτά που απορρέουν απο την χρήση. Η διάβρωση είναι ενας καθαρός μηχανισμός, γνωστός εδώ και 100 χρόνια, που επιφέρει σημαντική υποβάθμιση της δομικής ακεραιότητας. Προσωπικά επειδή γνωρίζω σχετικά καλά το πρόβλημα μπορώ να σου πώ οτι τόσο στην UK, USA, Japan, Sweden, Germany, Canada, Australia, China, India, Italy, Spain, Turkey, New Zealand, Brazil, Israel, Qatar, Syria, Egypt υπάρχει σοβαρότατη προσοχή στο θέμα της διάβρωσης και υπάρχουν και εθνικοί κανονισμοί ειδικά για τα δημόσια έργα που τηρούνται. Να φανταστείς οτι σε συνέδρια Life Cycle Management of Structures ο έλεγχος, υπολογισμός, monitoring, repair, της διάβρωσης μονοπωλούν τις εισηγήσεις. Στην Ελλάδα δυστυχώς και το λέω επειδή έχουμε το κακό περιβάλλον (υγρασία, πολλά παραθαλάσσια, σεισμό), την κακή κατασκευή (δεν χρειάζεται να το αναλύσω) δεν υπάρχει η αντίστοιχη επιστημονική, κρατική, επαγγελματική επαγρύπνηση. Δυστυχώς σε αντίθεση με το αντίστοιχο ΤΕΕ άλλων χωρών που εαν ψάξεις θα δείς οτι έχουν εκδώσει χιλιάδες επίσημα report στην Ελλάδα το θέμα παραμένει τουλάχιστον ταμπού. Να φανταστείς οτι σε σχεδόν όλες απο τις παραπάνω χώρες θα βρείς μεταπτυχιακά στο θέμα ενω στην Ελλάδα κανένα. Πρόσεξε δεν κατηγορώ κανένα. Εχεις δικαίωμα να κατηγορήσεις όταν έχεις κάνει όλα τα απαραίτητα για να γνωστοποιήσεις το πρόβλημα, να εξηγήσεις, να επιμορφώσεις και αγνοείσαι. Με τον Χάρη Αποστολόπουλο (και άλλους συναδέλφους) σαφώς και δεν πρωτοτυπούμε και σαφώς και δεν λέμε οτι σε παγκόσμιο επίπεδο είμαστε οι καλύτεροι αλλα προσπαθούμε σε ένα απείρως αρνητικό κλίμα να μεταφέρουμε το πρόβλημα στους μηχανικούς της χώρας. Δεν θέλω να κάνω ανάλυση των προβλημάτων και της νοοτροπίας (πιστευω οτι εαν σκεφτείς θα δείς οτι είναι γνωστά) αλλα απλά συνεχίζουμε. Ο λόγος που συνεχίζουμε κάθε φόρα που κάποιος είτε απο άγνοια είτε απο νοοτροπία να υποβιβάζει πλασματικά το πρόβλημα είναι διότι ακόμα και σήμερα ακούμε μηχανικούς και πάρα πολλούς να λένε οτι για πρώτη φορά ακούμε οτι υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Διότι ακόμα και σήμερα βλέπουμε οτι γίνονται επεμβάσεις σε κτήρια για να λύσουν το πρόβλημα της διάβρωσης χωρίς την παραμικρή γνώση επι του αντικειμένου. Με κατηγορήσατε οτι κρατάω την γνώση για την πάρτη μου και δεν βάζω άρθρα βιβλία κλπ. Και σας λέω οτι 2 χρόνια τώρα έχουν μπεί πάνω απο 40 μεγάλα άρθρα και αλλα 100 λινκς για να κατεβάσατε. Σίγουρα δεν μπορώ να σας δώσω εξισώσεις απλές διότι απλά δεν υπάρχουν. πολλοί μου λένε οτι αυτές στο αρθρο της Πανταζοπούλου είναι δύσκολες. Το κατανοώ, αλλα αυτές έχουμε και βλέπετε όχι την πρώτη έκδοση αλλα την 50η και απλοποιημένη. Πάμε τώρα στο model code 7.8 Verification of limit states associated with durability 9.2 Conservation strategies and tactics 9.3 Conservation management 9.5 Condition assessment Ενα προσεκτικό διάβασμα μόνο των περιεχομένων θα δείτε οτι κατά 40% αναφέρετε σε deterioration mechanims, repair, durability, maintenance. Εβαλα πρόσφατα τα λινκς απο 2 καταπληκτικά διδακτορικά που περιέχουν το 90% της ουσίας μέχρι σήμερα και που έχουν λύσει και κτήρια. θα μου πείτε θα διαβάζω το διδακτορικό? Δεν θα απαντήσω σε αυτό. Είναι δική σας απόφαση. Εγώ απλα παρέχω την πληροφορία. Εβαλα πρόσφατα πάλι ένα πίνακα που δείχνει το πρόβλημα σε σχέση με το ΕΝ206 και που βασίζετε σε παραπομπές. Προφανώς και δεν κάνω νόμους και δεν αναγκάζω κανενα να τον ασπαστεί. Δίνω απλά πληροφορία με τον περιορισμό της πνευματικής ιδιοκτησίας. Το άρθρο που αναφέρθηκε ο Αλέξης τα βάζω. Πάντως ενα πάρουν την ευθύνη οι μοντς μπορώ να ανεβάσω τεράστια βιβλιογραφία. πάμε τώρα σε φωτογραφία απο την επίσημη αναφορά για τον σεισμό 17th August 1999 _Izmit Earthquake and 27th June 1998 Adana–Ceyhan earthquake στην Τουρκία. Πάμε τώρα και στην Ελλάδα απο παρουσίαση το Χάρη Αποστολοπουλου στο ΤΕΕ. Αυτά τα προβλήματα όμως έχουμε να λύσουμε άμεσα δεν έχουμε εαν ο ΕΑΚ τα λέει όλα σωστά, εαν θα καταλάβω τον ΚΑΝΕΠΕ. Λύστε τα!!!!! Και δέχομαι κάθε καλοπροαίρετη κριτική. ΥΓ.Και εαν θες να μάθεις δυστυχώς ή ευτυχώς είμαστε απο τους λίγους που μελετάμε τα αποτελέσματα της ανακυκλισης απο τον σεισμό και την απώλεια της συνάφειας. θέλεις να το ανοίξουμε το θέμα? Θέλεις να ανοίξουμε το θέμα συσσώρευση βλάβης απο σεισμό είτε στον χάλυβα είτε στο σκυρόδεμα χωρίς να φαίνετε αστοχία? Αλλα μετά να μην πείς οτι τρομάζουμε τον κόσμο!!! Θες να κατηγορήσουμε όλους αυτούς που λένε έλιωσε το τσέρκι θα βάλω ύφασμα και να σου δείξω τι παθαίνεις?Αλλα να μην πεις οτι τρομάζουμε τον κόσμο!!! Πάμε και στο γόνατο. θες να σου πώ οτι ο χάλυβας που αγοράζουμε έχει τρύπες απο το κακό scrap και θεωρείτε perforated και εξηγεί το γόνατο. Θες να πούμε οτι εαν διαβρωθεί η τρύπες γίνονται τεράστιες? Θες να σου πώ οτι υπάρχει δείγμα απο χάλυβα που μπήκε σε γέφυρα στην Ελλάδα με τρυπάρες? αλλα πέρασε τις μηχανικές ιδιότητες!!!! Θες να σου πώ οτι σε κεντρικό και τεράστιο νοσοκομείο στην θεμελίωση ο χάλυβας έχει λιώσει τελείως?Οτι σε πολλά σχολεία 50+ ετών πάλι έχει λιώσει? Αλλα να μην τρομάζουμε τον κόσμο!!!! Inelastic_cyclic.pdf Edited Φεβρουάριος 9 , 2012 by Ροδοπουλος 1
Guest Ferari Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 (edited) Αλλα να μην τρομάζουμε τον κόσμο!!!! Κύριε Ροδόπουλε εσείς καλά κάνετε και τα λέτε και τα επισημάνεται .Αλλά ο κόσμος τι περιμένετε να κάνει ? Ξέρει ο κόσμος το πως είναι φτιαγμένος ο χάλυβας και από διαβρώσεις ? Όχι .Αυτοί που πρέπει να τα ακούσουν είναι ενδεχομένως αυτοί που σας χρηματοδοτούν αυτές τις έρευνες που κάνετε και που τους αποδεικνύεται όλα αυτά τα αποτελέσματα. Από εκεί και πέρα εάν υπάρχουν σχολεία και νοσοκομεία τα οποία δεν έχουν γίνει με τις κατάλληλες προδιαγραφές σε αυτό δεν ευθύνεται ο κόσμος αλλά αυτοί που τα φτιάχνουν εκ μέρους του κράτους .Ούτε ο κόσμος δεν θα λάβει σοβαρά υπόψιν τις προειδοποιήσεις σας με αποτέλεσμα να μην στείλει το παιδί του στο συγκεκριμένο σχολείο ή εάν έχει κάποιο πρόβλημα υγείας δεν θα πάει στο συγκεκριμένο νοσοκομείο .Αυτά τα πράγματα δεν αφορούν τον κόσμου αλλά την κυβέρνησης .Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη για όλα αυτά και η κυβέρνηση θα πρέπει να τα ακούσει και όχι τόσο ο κόσμος . Εχεις δικαίωμα να κατηγορήσεις όταν έχεις κάνει όλα τα απαραίτητα για να γνωστοποιήσεις το πρόβλημα, να εξηγήσεις, να επιμορφώσεις και αγνοείσαι. Δεν σας κατηγορεί κανένας .Η γνωστοποίηση ενός προβλήματος όμως δεν λύνεται από τον κόσμο .Οι εξηγήσεις και οι επιμορφώσεις το ίδιο ακριβώς , διότι δεν έχει όλος ο κόσμος το ακαδημαϊκό γνωστικό υπόβαθρο ώστε να κατανοήσει όλα αυτά για τα οποία θέλετε να τον ενημερώσετε και να τον επιμορφώσετε .Από την άλλη εάν υπάρχει το υπόβαθρο πάντοτε υπάρχουν οι αμφισβητήσεις , οι αμφιβολίες , οι καχυποψίες και πολλά άλλα εκτός της θέλησης που κακός και δεν υπάρχει από την στιγμή που υπάρχουνε στοιχεία και αποδείξεις .Από εκεί και πέρα εάν αυτός που θέλει να γνωστοποίηση ένα πρόβλημα δεν γίνεται κατανοητός από αυτούς που πρέπει να γίνει με αποτέλεσμα να αγνοείται όπως αναφέρατε , τότε είναι πολύ φυσικό να μην γίνεται κατανοητός και από τους υπόλοιπους διότι αυξάνεται η αμφιβολία και η αμφισβήτηση που έχουν και όλοι οι άλλοι ως προς αυτόν .Ξανά λέω στο ότι το να τρομοκρατούμε τον κόσμο δεν είναι κατά την γνώμη μου η σωστή επιλογή αλλά θα πρέπει να βρούμε τον τρόπο ώστε να πείσουμε αυτούς που πρέπει να μας ακούσουν και που είναι αρμόδιοι και υπεύθυνοι για αυτά τα πράγματα που αναφερόμαστε. Edited Φεβρουάριος 9 , 2012 by terry
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 (edited) Η Ελληνική κυβέρνηση δηλώνει άγνοια ή έστω οικονομική αδυναμία. Στην φιλοσοφία αυτή έχει περιορίσει πολλούς οργανισμούς όπως ΟΣΚ, ΟΑΣΠ, ΤΕΕ κλπ. Ακόμα και σε ορισμένες επίσημες αναφορές απο κλιμάκια του ΤΕΕ που επισημαίνετε οτι λόγω εκτεταμένης διάβρωσης υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα, ακόμα και όταν πάει στο εισαγγελέα το Ελληνικό κράτος ψάχνει να βρεί πως θα βγάλει νέες τιμές στο ΦΕΚ του για το 1504. Ψάχνει τον ΙΟΚ, ψάχνει, ψάχνει .... Θεωρώ οτι είναι υποχρέωση κατά βάση του ΤΕΕ να ενημερώσει, να βγάλει οδηγίες που θα τις περάσει στον ΙΟΚ και μετά στο κράτος. Τα πανεπιστήμια της χώρας μπορούν κάλλιστα να εργαστούν επικουρικά και συμβουλευτικά. Ας βγάλουν μια σοβαρή οδηγία προστασίας και επισκευής διάβρωσης και οχι γενικόλογα πχ καθαρισμός με βουρτσα, γέφυρα, επισκευαστικό, αναστολέας διότι ανάλογα με την περίπτωση (είδος προσβολής και πολλά άλλα) μπορεί να επιφέρει απο μικρή μέχρι τεράστια ζημιά. Ας ορίσουν ενα πλαίσιο που να λεέι εαν α) εαν β) κλπ και όχι να πετάνε το μπαλάκι στους μηχανικούς με το 5% απώλεια μάζας και που έχουν άγνοια να υπολογίζουν εαν χρειάζεται επισκευή ή ενίσχυση. Ας εκπαιδευόσουν ελεγκτές, πολεοδομίες ας τους δώσουν εξοπλισμό, κλπ. Edited Φεβρουάριος 9 , 2012 by Ροδοπουλος
Guest Ferari Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 (edited) Η Ελληνική κυβέρνηση δηλώνει άγνοια ή έστω οικονομική αδυναμία. Δεν μπορεί να δηλώσει αυτά που αναφέρατε , διότι εγώ ξέρω και έχω την εντύπωση πως η Ελληνική κυβέρνηση είναι αυτή που επί χρόνια χρηματοδοτεί ή αν θέλετε συμβάλει με τον οποιονδήποτε τρόπο σε αυτές τις έρευνες που γίνονται στα ιδρύματα από τους καθηγητές . Θεωρώ οτι είναι υποχρέωση κατά βάση του ΤΕΕ να ενημερώσει, να βγάλει οδηγίες που θα τις περάσει στον ΙΟΚ και μετά στο κράτος. Συμφωνώ με το παραπάνω . Edited Φεβρουάριος 9 , 2012 by Ferari
sovatzou Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 9 , 2012 δεν θα πω για την διάβρωση κάτι γιατί την ψιλοβαρέθηκα αλλά καλά που είναι ο ροδόπουλος και κρατά ζωντανό το σεξ-σιον "στατικά"
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2012 (edited) Βάζω και το αντίστοιχο για χλωριόντα. Δεν θέλω να μπω στο θέμα της χρηματοδότησης της έρευνας διότι τα πράγματα δεν είναι τουλάχιστον ορθολογικά. Επειδή είμαι σε 2 επιτροπές που κάνουν αυτή ακριβώς την δουλειά θα σου εξηγήσω ορισμένα βασικά προβλήματα που ενδέχεται να βρεί μπροστά της μια αντίστοιχη Ελληνική κίνηση. Στο Εξωτερικό και ειδικότερα στην Αυστραλία, ΗΠΑ, Καναδά και Γερμανία υπάρχει μια βάση δεδομένων που έχει βαθμονόμηση της ποιότητα των επισκευαστικών υλικών του εμπορίου. Ειδικά στην Αυστραλία, υπήρξε για 3 χρόνια ένα πρόγραμμα για την δημιουργία πρωτοκόλλου πειραμάτων πλέον αυτών που βάση Διεθνών κανονισμών πρέπει να τηρείται. Το 80% των πειραμάτων βασίστηκαν στην αρχη της αντοχής στον χρόνο κάτω απο συγκεκριμένες συνθήκες έκθεσης. ΠΧ. Ενα κλασσικό πείραμα είναι η βαθμονόμηση του υδροφοβισμού. Φτιάχτηκαν περίπου 600 δοκίμια σκυροδέματος (600χ900χ200) που αντιπροσώπευαν μέσω της διαπερατότητας τους τόσο την κατηγορία του σκυροδέματος, την επιτυχία της δόνησης, των στοιχείων formwork, την ύπαρξη ρωγμών εύρους απο 0,01-0,3 χιλιοστά και βάθους απο 100-1500 μικρά. Στα δοκίμια αυτά μπήκαν κατά την χύτευση wireless ανιχνευτές υγρασίας και θερμοκρασίας Sensicast (με κάναβο επιφάνειας ανα 100) σε διαφορετικά βάθη απο την επιφάνεια (200, 500, 1000, 2000, 3000, 4000 μικρά). Μετά απο 40 ημέρες όπου διατηρήθηκαν σε ειδικό chamber υδροφοβηθηκαν και μετά απο 48 ώρες μπήκαν σε chamber κλίματος. Το πρόγραμμα του κλίματος περιλάμβανε κύκλους ψεκασμού. Οι ψεκασμοί ήταν 8 την ημέρα για 5 λεπτά. Το υγρό του ψεκασμού διέφερε ανάλογα της περιβαλλοντικές συνθήκες διαφορετικών περιοχων της χώρας. Επίσης υπήρχε και κύκλος θερμοκρασίας. Αυτό που μέτραγαν ήταν πότε θα φτάσει η υγρασία σε επικίνδυνο στάδιο ώστε θα θεωρηθεί οτι ο υδροφοβισμός έχει αστοχήσει. Η κυβέρνηση έκανε ένα απλο call of particiaption προς όλους τους κατασκευαστές υλικών λέγοντας κάτι απλό. Εχετε δικαίωμα να προτείνετε συγκεκριμένο προϊόν ανα πείραμα ανεξαρτήτου κόστους εντός 30 ημερών. Μόνο τα προϊόντα που εσείς θα επιλέξετε και θα βαθμονομηθούν θα μπούν στις λίστες δημοσίων έργων. Με λίγα λόγια έκανε ενα ψιλο-εκβιασμό που κατά την Αγγλοσαξωνική νοοτροπία δεν υφίσταται καν αφου συνεργαζόμαστε επι των αργών της αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Απο την άλλη έδινε στις εταιρίες το δικαίωμα να προωθήσουν τα προϊόντα τους βάση της υπεραξίας της έρευνας και της ποιότητας και να μπορούν να δικαιολογήσουν γιατί το Α είναι ακριβότερο απο το Β. Το πρόγραμμα κόστισε 62Εκ Δολάρια ποσό που βάση υπολογισμών του υπουργείου θα αποσβεστεί σε λιγότερο απο 9 μήνες. Προφανώς τα αποτελέσματα αποτελούν "κρατικό μυστικό" αλλα κάποιος μπορεί να τα εξάγει απο τα tender. Με λίγα λόγια τα ΠΕΤΕΠ δεν λένε υδροφοβισμό αλλα Κωδικός προϊόντος Α, Β, Γ. Αυτό σημαίνει οτι το κέρδος του εργολάβου εν μέρη ορίζετε (αφου κανένας δεν ξέρει την έκπτωση) και επίσης υπάρχει μια διαβεβαίωση οτι η χωρά μπορεί ορθολογικά να ελέγξει το κόστος του life cycle management. Edited Φεβρουάριος 10 , 2012 by Ροδοπουλος
sovatzou Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2012 (edited) σε ποιον μιλάς? δεν πιστεύω να κάνεις και συ σαν τον ψηλό που μου λέει τα γράφει για να τα έχει μαζεμένα Edited Φεβρουάριος 10 , 2012 by avgoust
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2012 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 10 , 2012 Δεν ξέρω στατιστικά εκτός απο ένα γενικό αριθμό δεν έχω. Μπορεί να ακούνε πολλοί, μπορεί λίγοι, μπορεί κανένας. Μπα μαζεμένα τα έχω αλλού. Μπορεί και κάποια στιγμή να βγεί και ένα βιβλίο στα Ελληνικά. πάντως σίγουρα θα σου δώσω ένα αντίγραφό δωρεάν.
sovatzou Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 14 , 2012 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 14 , 2012 (edited) κανά νεώτερο από το μέτωπο της διάβρωσης δεν έχουμε? 4 μέρες το thread είναι ανενεργό. θα μας πεις και μας τη μέθοδο να βρίσκουμε ph με την ψηλάφηση του εδάφους σαν τον τέρρυς? Edited Φεβρουάριος 14 , 2012 by sovatzou
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα