Αποστολόπουλος Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21 , 2011 Τώρα για την push over: Πρίν φάσουμε να την εφαρμόσουμε έχουμε να διανύσουμε πολύ δρόμο. Πριν απ' όλα να υιοθετήσουμε πρακτικές ΕΓΚΥΡΩΝ ενόργανων επιθεωρήσεων. Όταν λοιπόν μάθουμε για την παθολογία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υπάρχοντος σιδηροοπλισμού μιάς κατασκευής αρχίζει το PARTY... Πως θα εισάγεις την κατά τόπους μεταβλλόμενη αντοχή, ολκιμότητα, μεταβολή συνάφειας κ.ο.κ Ο προβληματισμός μου σε τέτοια θέματα έγκειται και όχι στην εξοικίωση η στην εφαρμογή διαφόρων τεχνικών ανάλυσης; Έχετε αντιληφθεί ότι ο EC8-3 δεν συζητάει (σαν να μην υπάρχει) καν για διάβρωση και απώλεια ολκιμότητας; Τα αποτελέσματα μεγάλου ευρωπαικού προγράμματος που τρέχουμε, δυστυχώς επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες μου. Οι κλειστές ημερομηνίες και οι συμφωνούντες με την όσο το δυνατόν άμεση εφαρμογή των EC δεν καταλαβαίνω μήπως... είναι για το καλό μας και δεν το κατάλαβα;
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 21 , 2011 Χάρη τα παραπάνω προβλήματα αποτελούν παλιά ιστορία σε διάφορες αναφορές της Fib Ceb. Θα σου πώ οτι σήμερα μονο 2 λογισμικά απο όσο ξέρω μπορούν να ανταποκριθούν σε τέτοιες επιλύσεις. Και τα 2 έχουν τεράστιο κόστος ενοικίασης, απαιτούν εξειδικευμένο προσωπικό και τεράστιες υπολογιστικές απαιτήσεις. Σε μια αντίστοιχη συζήτηση με 2 απο τα μεγαλύτερα γραφεία της Ελλάδος μου απάντησαν οτι δεν μπορούν να κάνουν μια τέτοια επένδυση (περίπου 300Κ Ε) για να λύσουν τα προβλήματα μια πολυκατοικίας και να πάρουν εαν πάρουν 10000. Επίσης το κόστος επισκευής βασισμένο σε μια τέτοια μελέτης θα είναι εκθετικό. Το έγω ξαναγράψει, οταν βρήκαμε απώλεια ολκιμότητας και πρότεινα στον μελετητή να θεωρήσει τον χάλυβα κατηγορία Α και οχι C μου απάντησε δεν το αναλαμβάνω. Το θέμα δεν είναι εαν υπάρχει κανονισμός που να καλύπτει τέτοια προβλήματα υπο μορφή μπούσουλα (και δεν θα υπάρξει ποτέ διότι τα προβλήματα ανθεκτικότητας είναι πολυ-παραγοντικά) αλλα η "εμπορική" δυνατότητα του μηχανικού να το επιλύσει. Το αποτέλεσμα βέβαια είναι οτι δημιουργείται μια ψευδαίσθηση ασφάλειας στις επισκευές προς την κοινωνία που δεν βασίζεται σε καμία ανάλυση και πολλές φορές σε καμία υπογραφή. Στατιστικά αθροιστικά οι εταιρίες υλικών πουλάνε τόσο FRP για επισκευές χωρίς άδεια που πλησιάζει το 94%.
Αποστολόπουλος Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 22 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 22 , 2011 Μήπως ως ένα σημείο τα πράγματα είναι όπως το λές ... δημιουργούμε (με επιστημοσύνη) προς την κοινωνία μια ψευδαίσθηση περι της ασφάλειας των επεμβάσεων επισκευής ........ " ; Δεν γνωρίζω, απλά αναρωτιέμαι. ΤΕΛΟΣ
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 22 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 22 , 2011 Πιστευω πως ΝΑΙ αλλα το πρόβλημα είναι πολύπλοκο και έχει να κάνει με νοοτροπία. Η επισκευή/ενίσχυση/συντήρηση στην Ελλάδα έχει να κάνει με το κόστος. Εαν είναι φθηνό το κάνω εαν οχι δεν το κάνω. Αυτό το ακούς και απο αυτόν που έχει και δεν έχει. Το 1999 με τον σεισμό της Αθήνας βγήκαν τα gunite στο δρόμο και έβγαλαν λεφτά, πολλά λεφτά. Χωρίς μελέτη, χωρίς να γίνει σωστή δουλειά, χωρίς τίποτα. Βγήκαν τσιγγάνοι στο Μενιδι και έκαναν ρητίνες, έβαζαν FRP κλπ. Ο εργολάβος έγινε μηχανικός, ο τσιγγάνος εργολάβος, ο μηχανικός εργολάβος, ο μηχανικός πρόσωπο που δεν χρειάζεται. Ξέρουμε οτι το πρόβλημα είναι τεράστιο και δεν καλύπτεται απο τους υφιστάμενους κανονισμούς σαν μπούσουλας. Ξέρουμε οτι το πρόβλημα δεν ειναι η μείωση της διατομής αλλα η απώλεια ολκιμότητας. Προφανώς και ο κανονισμός ορίζει εμμέσως πλην σαφώς τι πρέπει να γίνει (μιλάει και για έλεγχο οπλισμού, κλπ). Κάνει βέβαια ενα τραγικό λάθος το συνδυάζει με απώλεια μάζας. Με λίγα λόγια λέει στον μηχανικό εαν είσαι κάτω απο 5% μπορεί και να χρειάζεσαι ενίσχυση. Πάει λοιπόν ο μηχανικός βλέπει με το μάτι οτι υπάρχει υπεροπλιση αλλα καλά είμαι άρα επισκευάζω χωρίς μελέτη. Πάει ο έλεγχος βέβαια και λεέι οτι σου αποδεικνύω οτι το πρόβλημα σου είναι σοβαρότερο. Αυτόματα ο μηχανικός μπλοκάρει διότι α) σημαίνει ενίσχυση και σοβαρή, β) που πάω να μπλέξω για 5000Ε και γ) θα χρειαστώ άδεια.
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 22 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 22 , 2011 Χάρη ξέρεις και ξέρω οτι η απώλεια ολκιμότητας αποτελεί τους ασκούς του Αιόλου στην Ανθεκτικότητα και αντισεισμικό σχεδιασμό. Ο κόσμος στην Ελλάδα Τεχνικός και μη δεν το γνωρίζει. Οσοι είμαστε στο Directorate-General XII Science, Research and Development Technical Group TGS 8 Technical Group 8 : “Steel products and applications for building, construction and industry” το ξέρουμε και το λέμε. Η πληροφορία είναι διαθέσιμη C. Gehlen: Probabilistische Lebensdauerbemessung von Stahlbetonbauwerken – Zuverlässigkeitsbetrachtungen zur wirksamen Vermeidung von Bewehrungskorrosion. Schriftenreihe Deutscher Ausschuss für Stahlbeton, Heft 510 (2000) [22] J. Moersch: Zur wasserstoffinduzierten Spannungsrisskorrosion von hochfesten Spannstählen – Untersuchungen zur Dauerhaftigkeit von Spannbetontragwerken. Schriftenreihe Deutscher Ausschuss für Stahlbeton, Heft 563 (2005) [23] J.A.Gonzales, S.Algaba, C. Andrade: Corrosion of reinforcing bars in carbonated concrete. Brit. Corr. J.15 (1980), p. 135- 139 [24] K. Menzel: Karbonatisierungszellen. Ein Beitrag zur Korrosion von Stahl in karbonatisiertem Beton. Werkstoffe und Korrosion 39 (1988) p. 123-129 [25] U. Nürnberger, B. Isecke, B. Neubert, R. Rieche: Korrosionsschutz im Massivbau. Expert-Verlag GmbH, Ehningen [26] C. Gehlen; C. Sodeikat: Cracked reinforced concrete: What about corrosion risk? Materials and Corrosion 54, 424-429 (2003) [27] C. Apostolopoulos; C. Rodopoulos; G. Diamantogiannis : Field collected rebars database – technical report within the RUSTEEL-project (2009) [28] C. Andrade: Corrosion propagation modelling; Proceedings of 5th International Essen Workshop (2207) 229-239 [29] U. Nürnberger: Chloridkorrosion von Stahl in Beton. Betonwerk + Fertigteiltechnik 50 (1984) 601-612 und 697-704 [30] H.-G. Smolczyk: Stand der Kenntnis über Chloriddiffusion im Beton. Betonwerk + Fertigteil-Technik 50 (1984) 837-843 [31] G. Rehm, U. Nürnberger, B. Neubert: Einfluss von Betongüte, Wasserhaushalt und Zeit auf das Eindringen von Chloriden in Beton. Schriftenreihe Deutscher Ausschuss für Stahlbeton 390 (1988) 7-41 [32] H. Weigler, E. Segmüller: Einwirkungen von Chloriden auf Beton. Betonwerk + Fertigteil-Technik 39 (1973) 577-584 [33] M. Collepardi, A. Marcialis, R. Turriziani: La cinetica di penetrazione degli ioni choruvo nel calcestruzzo. Cemento (1970) 157-164 [34] R. F. M. Bakker: Über die Ursache des erhöhten Widerstandes von Beton mit hochofenzement gegen die Alkalikieselsäurereaktion und den Sulfatangriff. Dissertation RWTH Aachen, 1980 [35] R.Frey, U. Nürnberger: Praxisnahe Versuche zur Klärung der Chloridanreicherung in Stahlbeton- und Spannbetonbauteilen bei Meerwassereinwirkung. TIZ-Fachberichte 106 (1982) 777-788 H. A. Broderson: Zur Abhängigkeit der Transportvorgänge verschiedener Ionen im Beton von Struktur- und Zusammensetzung des Zementsteins. Dissertation, RWTH Aachen, 1982. Siehe auch: Transportvorgänge verschiedener Ionen im Beton. Beton-Informationen 23 (1983) 36-38 [37] C. Locher: Zum Einfluß verschiedener Zumahlstoffe auf das Gefüge von erhärtetem Zementstein in Mörtel und Betonen. Dissertation RWTH Aachen, 1988. Siehe auch S. 177-186; in: „Baustofftechnische Einflüsse auf Konstruktionen“, Verlag für Architektur und technische Wissenschaften, Berlin 1990 [38] W. L. Sluijter, P.C. Kreijger: Corrosion of reinforcement in concrete due to calcium chloride. Heron 22 (1977) 28-45 [39] O. E. Gjørv, Ø. Vennesland: Diffusion of chloride from seawater into concrete. Cement and Concrete Research 9 (1979) 229- 238 [40] Y. Efes: Einfluss der Zemente mit unterschiedlichem Hüttensandgehalt auf die Chloriddiffusion in Beton. Betonwerk + Fertigteil-Technik 46 (1980) 224-229, 302-306 und 365-368 [41] M.D.A. Thomas, J.D. Matthews, C. A. Haynes: Chloride diffusion and reinforcement corrosion in marine exposed concretes containing pulverized-fuel ash, S. 198-212; in 32 [42] P. Schießl: Wirkung von Steinkohlenflugaschen in Beton. Beton 40 (1990) 519-523 [43] O. E. Gjørv: Norwegian experience with condensed silica fume in concrete, S. 423-437; in “Baustofftechnische Einflüsse auf Konstruktionen” Verlag für Architektur und technische Wissenschaften, Berlin 1990 [44] U. Nürnberger; K. Menzel; A. Löhr; R. Frey : Korrosion von Stahl in Beton. Schriftenreihe Deutscher Ausschuss für Stahlbetonbau 393 (1988), S. 59-109 [45] A. Volkwein: Eindringen von Chloridionen in den Beton von Straßenbrücken. Straße und Autobahn 31 (1980) 168-172 [46] A. Volkwein, H. Dorner: Untersuchungen zur Chloridkorrosion der Bewehrung von Autobahnbrücken aus Stahl- oder Spannbeton. Forschung, Straßenbau und Straßenverkehrstechnik 460 (1986)
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30 , 2011 Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί είναι να κατα φέρουν να δουν την διάβρωση και τις συνέπειές της. Ξεκινάω λοιπόν. Δοκοί φωτό 1 και 2. η παράμετρος Xp είναι χωρίς μονάδες (3% απώλεια μάζας την βάζουμε 3). Προσοχή στο Cc διότι σε διαβρωμένα και με αποφλοίωση το βάζουμε 0 πριν την επισκευή και = με την επικάλυψη του επισκευαστικού μετά.
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 11 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 11 , 2011 Εχω επιμείνει πολλές φορές οτι η διάβρωση μπορεί να επιφέρει σημαντική μείωση της ολκιμότητας και της διαρροής σε σημείο που ένας απλός έλεγχος διατομής ή μια απλή θεώρηση επι της πυκνότητας όπλισης μπορεί να είναι άκρως επικίνδυνη. Στην φωτό 1 βλέπετε την όπλιση στην φωτό 2 βλέπετε πως ο οπλισμός σπάει με 2 ανακυκλήσεις με τα χέρια ειδικότερα η ορθή γωνία είναι ενδεικτική.
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 19 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 19 , 2011 Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011 και ώρες 6-9 μμ 6.00-6.15 Προσέλευση - Εγγραφές 6.15-6.30 Χαιρετισμοί 6.30-6.50 "Ανθεκτικότητα Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα - Αίτια & Πρόβλεψη", Παπαδάκης Ευάγγελος, Αναπλ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας 6.50-7.10 "Διάβρωση και Αποτίμηση Χαλύβδινων Ράβδων Οπλισμού Σκυροδέματος", Αποστολόπουλος Χάρης, Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών 7.10-7.30 "Ενόργανες Μετρήσεις Αποτίμησης Ανθεκτικότητας Κατασκευών & Επισκευές", Ροδόπουλος Χρήστος, Δρ. Μηχαν. Μηχανικός, επισκ. Καθ. Κεντρο Expertise of Structural Mechanics, Πανεπιστήμιο Monash 7.30-7.50 "Κτίρια Χαμηλής Ενεργειακής Κατανάλωσης", Καραμάνης Δημήτρης, Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας 7.50-8.30 Ερωτήσεις & Συζήτηση 8.30 Cocktail
FouksMechMech Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 19 , 2011 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 19 , 2011 Για να μαθαίνουμε και εμείς που είμαστε μακριά από το Αγρίνιο.... 'Η θα βάλετε τηλεδιάσκεψη, να μπορέσουμε να την παρακολουθήσουμε και από μακριά, ή θα κανονίσω εγώ τη διαμονή σας στα Χανιά, θα έρθετε εδώ, οπότε μεταξύ τυριού/αχλαδιού και βουτιών.. θα μας ενημερώσετε και εμάς. Φιλικά, Γιώργος. Υ.Γ. Και για να μην ξεχνιόμαστε, εμείς εδώ έχουμε τα καλά χλωριόντα...
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 23 , 2011 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 23 , 2011 Ενα απο τα προϊόντα που δοκιμάσαμε πριν απο 12 χρόνια περίπου σε γέφυρα στην Νορβηγία είναι το Hammerite KURUST. Ετυχε να μου στείλουν αποτελέσματα απο πρόσφατη επιθεώρηση. Ο ρυθμός διάβρωσης μετά απο 12 χρόνια είναι 3μm/χρόνο ενω είχε ξεκινήσει με 212 μm/χρόνο. Σαν απόδοση θα το έβαζα ενάντια στην γαλβανική προστασία με θυσιαζόμενα ανόδια αν και απευθείας σύνδεση δεν γίνεται αφού το κόστος για μεγάλα έργα είναι τραγικά υψηλό. Το θετικό του προϊόντος είναι οτι δεν επιτρέπει το οξυγόνο να φτάσει στο μέταλλο. Σαφώς χρειάζεται γέφυρα πριν το επισκευαστικό. Απο εμένα θα έλεγα οτι για μικρής κλίμακας εργασίες (μέχρι 15 τμ χάλυβα) αξίζει τον κόπο. To κόστος του λίτρου είναι 26Ε και καλύπτει με πινέλο περίπου 2 τμ χάλυβα. Σε 15 λεπτά μετατρέπει την σκουριά σε καθαρό μέταλλο.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα