xaniared Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Απο το πρωτο θεμα: ''Αυθημερόν οικοδομική άδεια, με την κατάθεση του φακέλου στις πολεοδομίες, απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης με σκοπό την αντιμετώπιση της πολυνομίας, έλεγχο των κατασκευών από ορκωτούς μηχανικούς και εκχώρηση πολεοδομικών αρμοδιοτήτων σε ειδικούς φορείς όπως ο ΕΟΤ για την ανέγερση ξενοδοχείων ακόμη και σε υπουργεία για άλλες κτιριακές χρήσεις, προβλέπει η νέα νομοθετική ρύθμιση για την έκδοση οικοδομικών αδειών που θα δώσει σύντομα σε δημόσια διαβούλευση η υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κυρία Τίνα Μπιρμπίλη. Στόχος του νομοσχεδίου που θα θεσμοθετηθεί με Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) και το περιεχόμενο του οποίου αποκάλυψε το Σάββατο η εκπομπή “Θέμα SOS για το Περιβάλλον” στον Θέμα 989, είναι η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και της δαιδαλώδους πολεοδομικής νομοθεσίας ώστε να απλουστευθούν οι διαδικασίες και να χτυπηθούν τα «γρηγορόσημα» που καθιστούν τις πολεοδομίες τις πιο διεφθαρμένες υπηρεσίες της δημόσιας διοίκησης. Κανόνας πρώτος είναι η πάταξη της πολυνομίας. Σήμερα, οι υπάλληλοι των πολεοδομιών χάνονται σε ένα κυκεώνα πολεοδομικών διατάξεων (νόμων, εγκυκλίων, υπουργικών αποφάσεων) που σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο βρίσκονται θαμμένες σε δεκάδες τόμους και περισσότερες από 20.000 σελίδες! Αυτό δυσκολεύει το έργο των ελέγχων των φακέλων και οδηγεί τις πολεοδομίες σε δεκάδες παρατηρήσεις και διορθώσεις και τους πολίτες σε απίστευτη ταλαιπωρία. Η μικτή επιτροπή του ΥΠΕΚΑ που εκπόνησε το νέο σχέδιο ΠΔ με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Τεχνικού Επιμελητηρίου, προβλέπει ότι στο εξής οι πολεοδομίες θα περιορίσουν το έργο τους και θα επικεντρωθούν στους ουσιώδης ελέγχους των κατασκευών που έχουν άμεση σχέση με το δημόσιο συμφέρον και με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον (π.χ κάλυψη, ύψος, συντελεστή δόμησης, ημιυπαίθριοι, μπαλκόνια κ.α). Μέχρι σήμερα κατά τον έλεγχο των οικοδομικών αδειών, τα πολεοδομικά γραφεία ασχολούνταν με το σύνολο των πολεοδομικών διατάξεων, με αποτέλεσμα να χάνονται μέσα στις ασάφειες και τις λεπτομέρειες του θεσμικού πλαισίου. Τρεις κατηγορίες κτιρίων Με τις νέες ρυθμίσεις τα κτίρια κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες. Για διώροφα κτίσματα έως 7,50 μέτρων, η έκδοση των αδειών δόμησης θα γίνεται αυθημερόν με τους μελετητές να έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την σύνταξη και πληρότητα των υποβαλλόμενων μελετών. Η πολεοδομία θα ελέγχει μόνο τις αμοιβές, τους φόρους και τις εισφορές υπέρ τρίτων. Τις σημαντικότερες αλλαγές φέρνει η έκδοση των αδειών δόμησης για ειδικά κτίρια όπως βιομηχανίες, ξενοδοχεία, νοσοκομεία, αθλητικές και στρατιωτικές εγκαταστάσεις, δικαστικά μέγαρα, φυλακές κ.α Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται η μεταβίβαση πολεοδομικών αρμοδιοτήτων σε ειδικούς φορείς προκειμένου να μειωθεί ο φόρτος εργασίας στις πολεοδομίες και να συντομευθούν οι διαδικασίες έκδοσης οικοδομικών αδειών που αφορούν σε κτίρια αυτής της κατηγορίας. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι αντίστοιχες αρμοδιότητες θα αναλάβει ο ΕΟΤ για την αδειοδότηση ξενοδοχειακών και τουριστικών καταλυμάτων, τα υπουργεία Οικονομίας για βιομηχανικές και βιοτεχνικές εγκαταστάσεις αλλά και το υπουργείο Περιβάλλοντος για υποδομές δασικών εκμεταλλεύσεων και οικοδομικά έργα σε δασικές εκτάσεις. Αντίστοιχα, έργα που συνδέονται με πρατήρια βενζίνης, εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς (σταθμοί ΚΤΕΛ, Μετρό κ.α) και έργα παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ θα αναλάβουν πολεοδομικές υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Αναφορά γίνεται στο σχέδιο και σε θρησκευτικούς χώρους (εκκλησίες κ.α), ορίζοντας ως αρμόδιο φορέα για την έκδοση των αδειών το υπουργείο Παιδείας. Μέχρι σήμερα η εκκλησία έχει τη δική της «πολεοδομική» αρχή που είναι η ναοδομία, χωρίς να διευκρινίζεται εάν θα συνεχίσει να λειτουργεί ή καταργείται. Η εκχώρηση αρμοδιοτήτων σε ειδικούς φορείς έχει ήδη αρχίσει να προκαλεί αντιδράσεις στους κύκλους των μηχανικών καθώς προϋποθέτει επάνδρωση και λειτουργία πολεοδομικών γραφείων ως επί το πλείστον από το μηδέν σε ανεξάρτητους φορείς με συνακόλουθη συρρίκνωση των ήδη υφιστάμενων. Οι υποστηριχτές πάντως της ιδέας, θεωρούν ότι έτσι επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερη λειτουργία των πολεοδομιών και περιορισμός της γραφειοκρατίας. Όπως τονίζουν έμπειροι μηχανικοί τα πολεοδομικά γραφεία θα περιοριστούν μόνο στον έλεγχο του σχεδίου κάλυψης της οικοδομής (τοπογραφικό και περίγραμμα) και οι άδειες θα εκδίδονται από τους ειδικούς φορείς που ούτως ή άλλος ελέγχουν τις υπόλοιπες μελέτες, και έχουν την τεχνογνωσία για τις εξειδικευμένες κατασκευές. Χαρακτηριστική περίπτωση λένε, αποτελεί ο ΕΟΤ ο οποίος διαθέτει οργανωμένες τεχνικές υπηρεσίες για τον έλεγχο των μελετών που στο μέλλον, θα επιφορτιστούν και με την έκδοση αδειών δόμησης. Για όσα κτίρια δεν υπάγονται στις δύο παραπάνω κατηγορίες (διώροφα, ειδικά κτίρια), οι οικοδομικές άδειες θα εκδίδονται από τα πολεοδομικά γραφεία με έλεγχο των δικαιολογητικών, κάποιων άρθρων του κτηριοδομικού κανονισμού καθώς και των αμοιβών και εισφορών υπέρ τρίτων. Ορκωτοί μηχανικοί θα ελέγχουν τις κατασκευές Υποχρεωτικοί καθίστανται οι έλεγχοι των οικοδομικών εργασιών στην αρχή και το τέλος της κατασκευής καθώς με υπουργική απόφαση, το ρόλο αυτό αναλαμβάνουν ορκωτοί μηχανικοί με την υποχρέωση έκδοσης πορίσματος αυτοψίας. Σήμερα, για να πάρει ρεύμα ένα κτίριο απαιτείται μόνο υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού ότι η κατασκευή είναι νόμιμη και πληροί όλες τις πολεοδομικές διατάξεις. Όμως κανείς δεν ελέγχει εάν πραγματικά αυτές έχουν τηρηθεί με αποτέλεσμα ο κάθε μηχανικός να υπηρετεί τα συμφέροντα των εντολέων του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κλείσιμο των ημιυπαίθριων που παρά το γεγονός ότι είναι παράνομο, οι μηχανικοί, υπογράφουν για τη νομιμότητα του κτίσματος προκειμένου να χορηγηθεί ρεύμα. Με υπουργική απόφαση θα καθοριστούν επίσης οι ελάχιστες προδιαγραφές για τη επάνδρωση των πολεοδομικών γραφείων ενώ θεσπίζονται και όρια ανοχής στις κατασκευές. Στόχος είναι να μην επισείουν πρόστιμα και να μην θεωρούνται παραβάσεις οι μικρής κλίμακας αποκλίσεις από τις οικοδομικές άδειες. Τέλος, στα τέσσερα χρόνια παραμένει η ισχύς της οικοδομικής άδειας που αυξάνεται σε έξι για πάνω από 15.000 τ.μ Με το πέρας της δεύτερης τετραετίας και αν δεν έχει αναθεωρηθεί επ´αόριστο παύει να ισχύει. Το σχέδιο νόμου προβλέπει επίσης ξεκάθαρα σε ποιες περιπτώσεις απαιτείται αναθεώρηση αδείας και σε ποιες απλή ενημέρωση φακέλου. Όσες άδειες έχουν υποβληθεί στις πολεοδομίες πριν την δημοσίευση του ΠΔ εκδίδονται σύμφωνα με τις υφιστάμενες διατάξεις.'' Η είδηση έχει αναγραφεί μόνο απο το "Πρώτο Θέμα" http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=63386 Δεν βρέθηκαν πληροφορίες απο άλλες πηγές που να επιβεβαιώνουν τα όσα υποστηρίζονται σε αυτό. Συνεπώς όποια συζήτηση καλό είναι να λάβει υπ'όψην αυτά τα δεδομένα. Ευχαριστώ. Achille
zafeir Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Και αν στο ίδιο οικόπεδο έχω διάφορες χρήσεις που θα πηγαίνω για την άδεια???? Θα παίρνω τηλέφωνο τη γραμματέα της Μπιρμπίλενας θα γεμίζω βενζίνη το αυτοκίνητο και η Παναγιά μαζί μου... Πάντως μπράβο στο επιτελείο της υπουργού, όλο "πρωτότυπες" και "προχωρημένες" ιδέες είναι.
maik Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Αντίστοιχη πρόταση σε γενικές γραμμές ειχε γίνει και επι Βάσως Παπανδρέου (να εκδίδεται η αδεια με ευθύνη του μηχανικού , πράγμα που ουσιαστικά ισχύει ) , αλλά υπήρξαν αντιδράσεις και δεν προχώρησε. Ηταν και το ΤΕΕ αντίθετο. Απο τότε το ΤΕΕ διοργανώνει ημερίδες για τα προβλήματα λειτουργίας των Πολεοδομικών Γραφείων για να αποδείξει οτι ντεμέκ ενδιαφέρεται για τους ελεύθερους επαγγελματίες . Νομίζω ειναι μία ευκαιρία να αλλάξουνε τα πράγματα αλλιώς μετά απο δέκα χρόνια θα συζητάμε πάλι τα ιδια.
nikoskourtis Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Και τι θα αλλαξει με την αλλαγη αυτη; Απλα θα μπερδεψει για αλλη μια φορα τους πολιτες και τους μηχανικους που θα ψαχνουν το νεο τροπο εκδοσης αδειων. Εν τω μεταξυ μεχρι να ερθουν οι διευκρινιστικες εγκυκλιοι δε θα μπορουν οι πολλοι να βγαλουν αδεια ενω καποιοι αλλοι θα βγαλουν αδειες εκει που απαγορευεται. Παλι το λαδωμα θα παει συννεφο, παλι θα ξεφυτρωσουν αυαθαιρετα.
maik Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 15 , 2010 Στο χέρι μας ειναι να πιέσουμε ώστε οι υπάλληλοι να ασχολούνται αποκλειστικά με ελέγχους στο στάδιο της κατασκευής και να δίνουν το τελικό ρεύμα , αντί να πιέζουν εμας οι ιδιοκτήτες για υπ. δήλωση. Τώρα θα δούμε ποιοί επικρατούν στο ΤΕΕ , οι υπάλληλοι ή οι ελ. επαγγελματίες .
parist43 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 και πριν το 1985 οι αδειες εκδιδονταν με ευθυνη μηχανικου(εγραφαν "υπόκειτε εις μελοντικο ελεγχο" πραγμα βεβαια που δεν γινοταν ποτε) κατα τα λοιπα θα συμφωνησω με τον ΑΡΗ και τον theoTDM900. το θεμα ειναι παρα πολυ σοβαρό. η σημερινη κατασταση ειναι επιεικως απαραδεκτη. οπότε χρειαζεται πολύ σκέψη τι πρεπει να γινει-επιχειρήματα-και προτασεις. αυτό που χρειαζεται σιγουρα ειναι να εκμηδενιστει η γραφειοκρατια και ο χρονος παραμονης των μηχανικων στην πολεοδομια ουτως ωστε να ασχοληθουν εποικοδομητικα και ουσιαστικα με την μελετη και κατασκευη.
apstruct Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 ΟΚ, κράξατε όλοι. Γνώμη μου είναι ό τι δεν έχει σημασία η αλλαγή αυτή καθεαυτή, αλλά ο τρόπος που εφαρμόζεται. Γιατί π.χ. να περνάω ΚΑΙ από πολεοδομία ΚΑΙ από ΕΟΤ για ένα τουριστικό κατάλυμα? Αν στελεχωθούν όλες οι "πολεοδομικά" αρμόδιες υπηρεσίες σωστά με δυναμικό ικανό να φέρει εις πέρας όλες τις υποθέσεις που κατατίθενται, τότε μπορεί να λειτουργήσει θετικά. Αν γίνεται απλά για να αυξήσουμε λίγο ακόμη το δημόσιο τομέα και ίσα ίσα να προσληφθούν ακόμη καμιά πεντακοσαριά μηχανικοί για να κάθονται και να τα παίρνουν, τότε ΟΧΙ! Πάμε στα ίδια Παντελάκη μου...
p.varvaris Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 Έγραψε παραπάνω συνάδελφος (που το σχόλιο του διαγράφηκε) "γελάει ο κόσμος..." και συνεχίζω εγώ: …αλλά ως γνωστόν, γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος. Αν το γέλιο του «κόσμου» μετατραπεί σε οργή, θα είναι μια καλή εξέλιξη: ίσως επιτέλους ο «κόσμος», λίγο πριν μετατραπεί σε όχλο, σκεφτεί γιατί γίνονται όλα αυτά, ποιες είναι οι αιτίες και τι τελικά θέλει. Αν αγαπητοί συνάδελφοι όταν έρχονται τέτοιες προτάσεις για συζήτηση, απλά χλευάζονται, μόνο ως αμηχανία μπορώ να το καταλάβω. Και αυτό γιατί από την όλη κατάσταση με το «πολεοδομικό γίγνεσθαι», πιστεύω ότι είναι αναγκαία μια «πολεοδομική κοσμογονία» στη χώρα μας, αντίστοιχη με τον 1337 και το διάταγμα του 1923. Βέβαια δεν υπάρχει σήμερα η δικτατορία (του Πάγκαλου; ) του 1923, ούτε η παντοκρατορία του Τρίτση του 1983. Όμως είναι πιθανόν σε λίγο καιρό να διαμορφωθούν παρόμοιες συνθήκες, με μια κήρυξη χρεωκοπίας! Και τότε συνάδελφοι δεν θα υπάρχει «κόσμος» για να γελάει, απλά ο «κόσμος» θα κλαίει... Αντί λοιπόν να χλευάζουμε (από αμηχανία), ας σκεφτούμε γιατί οι σημερινοί ένοικοι του ΥΠΕΚΑ κάνουν τέτοιες προτάσεις και ας σκεφτούμε λύσεις πριν να είναι πολύ αργά! Ήδη υπάρχουν δύο αποφάσεις του ΣτΕ που τινάζουν στον αέρα το «πολεοδομικό δίκαιο» της τελευταίας 25ετίας (και ακόμη παραπάνω). Προς το παρόν, ο μηχανισμός του υπουργείου, ακούγοντας τον «κόσμο», δίνει ασπιρίνες στον καρκινοπαθή (εγκύκλιοι 1 και 3). Σε λίγο καιρό θα έρθουν οι προτάσεις για τους οικισμούς. Πάλι με αμηχανία θα αντιδράσουμε; Λίγο αργότερα θα έρθουν οι προτάσεις για ουσιαστική κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης. Ακόμη θα «γελάει ο κόσμος»; Συνάδελφοι, ας σοβαρευτούμε. Υπάρχει πρόβλημα στον ευρύτερο επαγγελματικό μας χώρο και το πρόβλημα αυτό δεν είναι άσχετο με το γενικότερο πρόβλημα της κοινωνίας μας. Πολλές αιτίες θα μπορούσαν να εντοπιστούν, ξεκινώντας μάλιστα ακόμη και από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους ή την τουρκοκρατία… Πιστεύω ότι εμείς οι μηχανικοί οφείλουμε στην κοινωνία τη συμβολή μας στη λύση των προβλημάτων, ιδίως αυτών που είναι κοντά στο επαγγελματικό μας αντικείμενο. Αν η πρόταση που ανεπίσημα δημοσιοποιήθηκε μας φαίνεται ουτοπική ή ανεφάρμοστη, η μόνη σωστή αντίδραση, ύστερα από την αμηχανία, είναι η κατάθεση άλλων προτάσεων ρεαλιστικών και εφαρμόσιμων…
[email protected] Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 Συνάδελφοι, ας σοβαρευτούμε. Υπάρχει πρόβλημα στον ευρύτερο επαγγελματικό μας χώρο και το πρόβλημα αυτό δεν είναι άσχετο με το γενικότερο πρόβλημα της κοινωνίας μας. Σοβαροί είμαστε συνάδελφε κ φίλε p.varvaris με όλο το σεβασμό που τρέφω για το πρόσωπό σου. Σύμφωνα με το ποστ σου,θα συμφωνήσω απόλυτα.Απλά-αν δεν το έχουν καταλάβει κ οι υπόλοιποι συνάδελφοι-έρχονται πολύ δύσκολες ημέρες.Κ οι αγώνες θέλουν τόσο έδαφος όσο κ χρόνο για να αποδώσουν. Η χώρα έχει σοβαρότερα προβλήματα απ' ό,τι φαίνεται κ η έκφραση ''αειφόρος ανάπτυξη'' αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός. Η ζημιά που έγινε στον κλάδο μας είναι ανεπανόρθωτη για τα επόμενα 2-3 χρόνια ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ,ακόμα κ αν οι αγώνες ευοδώσουν ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ. Εγώ δεν έχω τόση βιωσιμότητα.Αρχίζω ήδη να κοιτάζω αλλού.Αγαπάω το επάγγελμά μου αλλά βλέπω ότι δεν ανταποκρίνεται στις οικονομικές μου ανάγκες αυτή την περίοδο.Κ με το ρυθμό που πάμε δεν βλέπω πέρα από το 2010 να με τρέφει.Οπότε,δεν βλέπω να έχω χρόνο να χάσω για αγώνες.Με αυτή την εξαγγελία της Μπιρμπίλη αντιλαμβάνομαι ότι το Υπουργείο πάει περίπατο,όταν δεν είναι σε θέση ΚΑΝ να γνωρίζει την πραγματική κατάσταση κ πάει να ταράξει τον κόσμο συθέμελα. Τι διάολο σημαίνει ''ορκωτός μηχανικός'' κ από ποιόν ορίζεται?Θα πήξουμε στη μίζα.......... Εγώ προτείνω λοιπόν,να μειωθεί η γραφειοκρατία=να μειωθούν οι απαιτούμενες μελέτες.Μή σου πώ την απίστευτη λύση,να βγουν πρότυπα σχέδια από την Πολεοδομία έτσι ώστε ο ιδιοκτήτης να πηγαίνει απλά να διαλέγει σχέδιο για την κατοικία του.Έτσι,και την ευθύνη της νομιμότητας των σχεδίων θα έχει η πολεοδομία,κ απλουστεύεται η διαδικασία.Κ δεν χρειάζεται να ισχύσει δια παντός αυτή η πρόταση,απλά τόσο όσο χρειάζεται να πάρουμε τα πάνω μας στον κλάδο. Κ αν αυτό σημαίνει υποχρεωτική μείωση του απαιτούμενου αριθμού των μηχανικών στη χώρα,εγώ είμαι ο πρώτος που παραχωρώ τη θέση μου,αρκεί να αποζημιωθώ cash από το ταμείο μου ΕΠΙΤΟΠΟΥ για τα χρόνια εργασίας μου,καθώς ακόμη δεν έχω κάνει απόσβεση από το επάγγελμά μου (7 έτη σπουδών-----> απωλεσθέντα κέρδη) Νομίζω ότι το μοντέλο των πρότυπων μελετών είναι το ΜΟΝΑΔΙΚΟ κοντινό στην ελληνική πραγματικότητα για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ''μέσα σε μία ημέρα'' όπως τάζει η κυρία Υπουργός. Κ εγώ πάω αύριο να γίνω ψαράς κ σας εύχομαι καλή δύναμη!Κ αν πρόκειται να σας φανώ χρήσιμος σε κάναν αγώνα,είμαι διαθέσιμος.Έτσι,για το ονόρε....... @ mods:μου έχετε πετσοκόψει τα μηνύματα.Τα ποστς μου είναι κρέας κ εσείς είστε κρεατομηχανή!!! Παρακαλώ αποκτήστε αντίληψη του artistic impression διότι ως γνωστόν εγώ είμαι αδιόρθωτος.
panos Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2010 Το μέτρο αν εφαρμοστεί έτσι όπως φημολογείται είναι αυτό που φωνάζαμε όλοι μας απο πολυ καιρό. Δηλ. απεμπλοκή των πολεοδομιών απο τον έλεγχο των μελετών του μηχανικού και έλεγχος μόνο του διαγράμματος κάλυψης που είναι το συγκεντρωτικό σχέδιο που μπορεί ο υπάλληλος απλά και γρήγορα να ελέγξει την εφαρμογή της κείμενης πολεοδομικής νομοθεσίας. Πλέον δεν μπορούν και δεν πρέπει να ελέγχονται οι υπόλοιπες μελέτες απο πολλές φορές ανίδεους δημοσίους υπαλλήλους. Αν εφαρμοστεί λοιπόν αυτό το μέτρο όπως πρέπει πράγματι θα μπεί φραγμός στην ασυδοσία των δημ. υπηρεσιών γενικότερα.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα