Άκης Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 1 , 2010 οι τριβές δεν έχουν να κάνουν με το αν θα βάλω αντλία ή μπουστερ δείτε το νόμο νταρσι βαισμπαχ
CivilKald Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 1 , 2010 @tsak1 Πρέπει να πω πάντως ότι οι σημειώσεις που παρέπεμψες είναι η πιο εφηρμοσμένη και πρακτική εκδοχή μαθήματος Υδραυλικής στο ΕΜΠ. Πραγματικά "κλειδώνει" τις γνώσεις και την αντίληψη που χρειάζεται τελικά στα πρακτικά προβλήματα υδραυλικής που θα συναντήσει κανείς ως μηχανικός.Προσωπικά "καταστάλαξα" μέσα από αυτές(και το live μάθημα προφανώς...Κουτσογιάννης ftw!)
parth Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Εστω ότι με τους υπολογισμούς βγαίνει ότι πρέπει να βάλω αντλία 150m3/h- 250μΣΥ. Αντί για αυτήν μπορεί να τοποθετήσω μια αντλία με 150mΣΥ στην αρχή και ενα booster πχ. με 130μΣΥ στη μέση. Θα διαπιστώσεις ότι οι διατομές των σωλήνων θα βγουν πιο μικρές και ότι η λύση αυτή μπορεί να είναι πιο οικονομική στη πράξη.
CostasV Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Επειδή τα αρχικά ερωτήματα (στα οποία καλούμαστε να σχολιάσουμε) είναι δύο 1. το #1 (Μάρτιος 2010) , και 2. το #4 (Αύγουστος 2010) και προέρχονται από διαφορετικά μέλη, και επειδή η συζήτηση τείνει να γενικευτεί και να χαθεί η συνέχεια της, θα μπορούσες parth, πριν συνεχίσουμε την συζήτηση να απαντήσεις στο ερώτημά μου στο #9 ;
parth Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Λάθος έκφραση, λέγοντας πίεση εννοούσα ταχύτητα ροή νερού. Κατασκευαστές όπως Lowara, Anavalos, Papantonatos, ROH, έχουν πίνακες υπολογισμού τριβών σωληνώσεων, από όπου μπορείς να πάρεις μια αρχική ιδέα για τη διάμετρο των αγωγών.
CostasV Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Λάθος έκφραση, λέγοντας πίεση εννοούσα ταχύτητα ροή νερού Οπότε αν σε καταλαβαίνω σωστά, λες στο #8, ότι με κάποιο τρόπο η χρήση 2 ή περισσότερων αντλιών (αντί για την χρήση μίας μόνο αντλίας ισοδύναμης) κατά μήκος της διαδρομής, επηρεάζει την ταχύτητα ή την ροή νερού;
sdim Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Συνάδελφοι όποιος γνωρίζει τι να κάνω ή αν έχει κάποιο σχετικό πρόγραμμα ας απαντήσει.π.χ. έχω μία γεώτρηση και θέλω να μεταφέρω νερό με παροχή 150 κυβικών ανά ώρα.Θέλω να βρώ διατομή αγωγού και σε τι ατμόσφαιρες λάστιχο ,επίσης αν και που θα μπούν εκτονωτικές βαλβίδες 150m³/h; Πολλά μου φαίνονται. - Σε ποιά περιοχή είναι η γεώτρηση; - Ο γεωλόγος σου έχει εγγυηθεί ότι η γεώτρηση μπορεί να σου προσφέρει τόσο νερό; - Πόσα μέτρα κάτω από την αντλία είναι η στάθμη του νερού; - Σε τι ύψος θέλεις να ανεβάσεις το νερό; Αν η αντλία μείνει από νερό ή έστω ρουφήξει και αέρα, σε λίγες ώρες πάει για τα σκουπίδια.
tsak1 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Οπότε αν σε καταλαβαίνω σωστά, λες στο #8, ότι με κάποιο τρόπο η χρήση 2 ή περισσότερων αντλιών (αντί για την χρήση μίας μόνο αντλίας ισοδύναμης) κατά μήκος της διαδρομής, επηρεάζει την ταχύτητα ή την ροή νερού; Από ότι καταλαβαίνω εγώ δεν λέει αυτό, άλλωστε ανεξάρτητα από το πλήθος των αντλιών η παροχή σε συγκεκριμένη υψομετρική διαφορά είναι το βασικό μέγεθος που είναι σταθερό και γνωστό στην επίλυση του κάθε προβλήματος. Αυτό που λέει, και πολύ σωστά, είναι στο post #23. Με το πλήθος των αντλιών ρυθμίζεις τα μανομετρικά του κάθε τμήματος έτσι ώστε η λύση που θα προκύψει να είναι οικονομικά ανεκτή και στην εγκατάσταση και στη λειτουργία.
Άκης Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 2 , 2010 ctcivel, είναι σα να ρωτάς πόσο κάνει ένα αυτοκίνητο καταρχήν 150μ3/ώρα αποκλείεται κάτι λάθος έχεις κάνει. Έχε υπόψη σου ότι η Θήβα για την ύδρευση της παίρνει από το Μόρνο 600μ3/ώρα και δίνει και σε κάποιες βιομηχανίες που υπάρχουν εκεί. Δεν αναφέρεις σε πόση απόσταση θα πάς το νερό? σε τι υψόμετρο θα το πας? σε τι υψόμετρο είναι η γεώτρηση σε τι βάθος το νερό της γεώτρησης αν έχεις αποφασίσει τη διαδρομή και έχεις και μια στοιχειώδη υψομετρικη αποτύπωση της διαδρομής που θα ακολουθήσει ο αγωγός σε τι βάθος είναι η γεώτρηση κ.α. το νερό θα πάει σε δεξαμενή ή που? αφού τα αποφασίσεις όλα αυτά μετά θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις το πρόγραμμα (watercad) κατ εμέ για να βρεις τα χαρακτηριστικά της αντλίας, διάμετρο αγωγού, PRV κ.α.
hatziliontos Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2010 1. Αν υποθέσουμε ότι η γεώτρηση βρίσκεται στο ίδιο υψόμετρο με την δεξαμενή αποθήκευσης νερού και η διαδρομή του αγωγού μεταφοράς του νερού δεν παρουσιάζει αξιοσημείωτα σκαμπανεβάσματα, τότε για παροχή 150κμ/ώρα~42λίτρα/δευ προκύπτει ότι ένας αγωγός φτιαγμένος από πολυαιθυλένιο σειράς 100 (3ης γενιάς) με ονομαστική αντοχή 10ατμ και διάμετρο Φ250 είναι ικανοποιητικός για την εφαρμογή του έργου (βλ. http://www.oppo.it/home-tabelle.htm) διότι επιτυγχάνει μια οικονομική ταχύτητα μέσα στον αγωγό εντός της περιοχής 1,00-1,20μ./δευ, αρκεί το άθροισμα των τριβών σε όλο το μήκος του αγωγού συν το υδραυλικό πλήγμα που αναπτύσσεται όταν σταματά η αντλία να μην ξεπερνούν το 125% της ονομαστικής αντοχής του αγωγού, δηλαδή να μην ξεπερνούν τις 12,5ατμ. 2. Εμπειρικά επίσης προκύπτει ότι η ονομαστική αντοχή των 10ατμ είναι αρκετή για να αντέχει και τα συνήθη κινητά φορτία σε αυτοκινητόδρομους μέσα σε ορύγματα βάθους 1,30μ. από το άνω εξωράχιο του αγωγού χωρίς να παραμορφώνεται πάνω από 5% ο αγωγός. 3. Εν γένει όμως πρέπει να έχουμε στα χέρια μας την μηκοτομή της όδευσης του αγωγού για να γίνει γνωστό το συνολικό μήκος του αγωγού το οποίο θα καθορίσει το ύψος των τριβών, το ύψος του υδραυλικού πλήγματος και τις πιθανές θέσεις αντιπληγματικών βαλβίδων, να διαφανούν τα τοπικά μέγιστα (για εγκατάσταση εξαεριστικών βαλβίδων), τα τοπικά ελάχιστα για εγκατάσταση βανών καθαρισμού - εκκένωσης του αγωγού, να προκύψει η υψομετρική διαφορά της αρχής - τέλους του αγωγού..... 4. Εναλλακτικά, πλέον, αντί για αντιπληγματικές βαλβίδες εφαρμόζεται η χρήση του ομαλού εκκινητή ή του ινβέρτερ. Ειδικά με το ινβέρτερ επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ρεύματος από την αντλία, προστασία της αντλίας και του αγωγού από τα υδραυλικά πλήγματα. 5. Για να διαστασιολογηθεί η αντλία και το ινβέρτερ θα πρέπει να δωθούν όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες από την κατασκευή της γεώτρησης....
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα