Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υπόγειοι χώροι στάθμευσης πέραν του περιγράμματος του κτηρίου


Recommended Posts

Ο νόμος Σουφλιά λέει:

 

 

 

Δεν βλέπω να λέει κάτι για υπόγειους χώρους στάθμευσης, ίσα ίσα που αναφέρει ευκρινώς πως ο νόμος έχει αναφορά μόνο στους υπέργειους χώρους στάθμευσης

Δηλαδή θέλω να πως πως ο νόμος Σουφλιά δεν έφερε καμμία αλλαγή στους υπόγειους Χ.Σ.

 

 

ΓΟΚ/85. ΑΡΘΡΟΝ-7. "Συντελεστής δόμησης".

1.Για τον υπολογισμό του συντελεστή δόμησης που πραγματοποιείται στο οικόπεδο:

 

Α. Προσμετρούνται:

α) οι επιφάνειες των στεγασμένων και κλειστών από όλες τις πλευρές χώρων του κτιρίου, οποιασδήποτε χρήσης, σε όλους τους ορόφους καθώς και τα υπόγεια, με την επιφύλαξη της επόμενης περίπτωσης Ββ.

 

Β. Δεν προσμετρούνται:

 

β) Ενας υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο, προοριζόμενος αποκλειστικά για βοηθητικές χρήσεις, εφόσον η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το "0,80 μ."(*) από την οριστική στάθμη του εδάφους και το ύψος του δεν υπερβαίνει τα 3,00 μ. μετρούμενο μεταξύ του δαπέδου και της οροφής, εκτός αν έχει καθοριστεί μεγαλύτερο ελάχιστο ύψος για τη χρήση του συγκεκριμένου χώρου κατ' εφαρμογή του άρθρου 26. Εφόσον σε κτίριο κατοικίας κατασκευάζονται καταστήματα και κάτω από αυτά αποθήκες στον υπόγειο όροφο, για την εξυπηρέτηση τους, επιτρέπεται η κατασκευή δεύτερου υπόγειου επιφάνειας ίσης με την επιφάνεια των αποθηκών, χωρίς να προσμετράται στο συντελεστή δόμησης.

(* Σ.Σ Αντικαθίσταται το "1,50 μ" ως ανωτέρω σύμφωνα

με την παρ.2α Αρθ-41 του Ν-3775/09 ΦΕΚ-122/Α/21-7-09,

ισχύει και επί προσθήκης σε υφιστάμενο κτήριο.

Η ανωτέρω ρύθμιση εφαρμόζεται για τα κτίρια, των οποίων

οι αιτήσεις για έκδοση οικοδομικής άδειας κατατίθενται

μετά την ισχύ του Ν-3775/09 ήτοι από 21-7-09.

Πρώτη δε ημέρα κυκλοφορίας του φύλλου αποτελεί η 23-7-09,

κατά την οποία ήταν διαθέσιμο στην θυρίδα του

Εθνικού Τυπογραφείου)

 

"η) οι υπέργειοι στεγασμένοι ανοικτοί χώροι στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο ισόγειο του κτηρίου ή στην πυλωτή".

 

δηλαδή επαναλαμβάνω:

 

Εντός περιγράμματος, μπορείς να έχεις μόνο ένα υπόγειο βοηθητικό χώρο, εκτός αν έχεις μικτή χρήση.

ο Δεύτερος θα λογαριαστεί σαν κλειστός χώρος στάθμευσης, άρα μετρά στο Σ.Δ.

 

 

για την προέκταση του περιγράμματος, καταλαβαίνω το σκεπτικό της Νομαρχίας Πειραιά. (δες τις παραπάνω απαντήσεις μου)

ΔΕν το θεωρώ βέβαια ότι συμπίπτει στο πνεύμα του νόμου αν ρωτάς την γνώμη μου. Καλύτερα ο συνάδελφος να ζητησει διευκρινιστική εγκύκλιο με την λογική ότι το υπόγειο εκτός περιγράμματος αντιμετωπίζεται σαν υπόγειος βοηθητικός χώρος και όχι σαν νεός κλειστός χώρος στάθμευσης.

Link to comment
Share on other sites

μισό λεπτό... η λέξη ένας δεν μπήκε απο τον Σουφλιά, υπάρχει απο το 1985...

 

υπάρχει όμως και η εγκύκλιος ΔΟΚΚ 17689 7-6-1990, που λέει: "Η κατασκευή δεύτερου υπογείου για χρήση γκαραζ δεν απαγορεύεται απο τις διατάξεις του Π.Δ/τος της 3.8.1987, εφόσον για το πρώτο υπόγειο τηρούνται οι διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 3 του ίδιου Δ/τος.

Στα πέραν του πρώτου υπογείου κατασκευαζόμενα υπόγεια η χρήση πρέπει να είναι αμιγής για την στάθμευση και μόνο αυτοκινήτων."

Link to comment
Share on other sites

μισό λεπτό... η λέξη ένας δεν μπήκε απο τον Σουφλιά, υπάρχει απο το 1985...

 

υπάρχει όμως και η εγκύκλιος ΔΟΚΚ 17689 7-6-1990, που λέει: "Η κατασκευή δεύτερου υπογείου για χρήση γκαραζ δεν απαγορεύεται απο τις διατάξεις του Π.Δ/τος της 3.8.1987, εφόσον για το πρώτο υπόγειο τηρούνται οι διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 3 του ίδιου Δ/τος.

Στα πέραν του πρώτου υπογείου κατασκευαζόμενα υπόγεια η χρήση πρέπει να είναι αμιγής για την στάθμευση και μόνο αυτοκινήτων."

 

δεν είπα ότι προστέθηκε τώρα.

απλά αυτό το "ένα υπόγειο..." σε συνδυασμό με το τωρινά προστιθέμενο

oti ΔΕΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΩΝΤΑΙ

"η) οι υπέργειοι στεγασμένοι ανοικτοί χώροι στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο ισόγειο του κτηρίου ή στην πυλωτή".

που αντικατέστησε το η) Οι στεγασμένοι χώροι για τη στάθμευση αυτοκινήτων.)

 

δημιουργούν το πρόβλημα και

υποδεικνύουν ότι δεύτερο υπόγειο για Χ.Σ. προσμετράται στο ΣΔ

(εκτός μικτής χρήσης)

 

μην κυττάτε μόνο τι προσέθεσε ο νόμος Σουφλιά και κάθε νέος νόμος, αλλά δείτε και τι αντικατέστησε, δημιουργώντας μεγάλο πρόβλημα....

Link to comment
Share on other sites

αφού κάνεις τόσο στενή ερμηνεία του νόμου, τότε ακόμα και το πρώτο υπόγειο για γκαράζ πρέπει να μετράει στον Σ.Δ.!

 

Τέλος πάντων κατά την γνώμη μου είναι άλλη μια απόδειξη της προχειρότητας και της τσαπατσουλιάς με τον οποίο έγιναν οι ρυθμίσεις για την "τακτοποίηση" το καλοκαίρι...

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα νομοθετούν άνθρωποι που δεν αντιλαμβάνονται την ερμηνεία του συντ. δόμησης.

Το θέμα είναι οτι διαφορετικές πολεοδομίες ερμηνεύουν διαφορετικά το νόμο.

Απο Δευτέρα τηλέφωνο στο ΤΕΕ μήπως γνωρίζουν κάτι παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα το δημιουργούνε κάποιοι κολλημένοι μου φαίνεται και δεν προκύπτει από πουθενά. Σε πολλές πολεοδομίες δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Αλλού ισχύει.

 

1) Ο ΓΟΚ85 , άρθρο 7- παρ.1 - εδάφιο Β - περίπτωση (η) ορίζει: "Δεν προσμετρώνται στον Σ.Δ. οι στεγασμένοι χώροι για την στάθμευση αυτοκινήτων".

 

2) Ο ΓΟΚ85 , άρθρο 7- παρ.1 - εδάφιο Β - περίπτωση (β) ορίζει: "Δεν προσμετράται στην δόμηση ένας υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο, προοριζόμενος αποκλειστικά για βοηθητικές χρήσεις,...."

 

3) Ο κτηριοδομικός κανονισμός ορίζει ρητά ότι χώροι βοηθητικών χρήσεων είναι και οι χώροι στάθμευσης.

 

Έρχεται μετά και ο κανοσμός στάθμευσης....

 

4) ΠΔ/3-8-87. (ΦΕΚ-749/Δ/10-8-87). - Κανονισμός για χώρους στάθμευσης. - άρθρο 3 - παρ.1 : " Επιτρέπεται η επέκταση του υπόγειου χώρου του κτιρίου και κάτω από τον υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, εκτός από το χώρο προκηπίου με την προϋπόθεση ότι το σύνολο του επεκτεινομένου υπόγειου χώρου, στον υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου καθώς και ποσοστό 40% τουλάχιστον του υπόγειου χώρου που κατασκευάζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1Ββ του Αρθ-7 του Ν-1577/85 διατίθενται αποκλειστικά ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. Ο σύμφωνα με τα παραπάνω επεκτεινόμενος χώρος υπογείου δεν προσμετράται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου."

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Από το 4 και με σε συνδυασμό με τα 1, 2 και 3 προκύπτει ότι επιτρέπεται να φτιάξουμε υπόγειο έξω από το περίγραμμα του κτηρίου, μέσα στο οποίο κατασκευάζουμε χώρους στάθμευσης και οι οποίοι δεν μετράνε στον Σ.Δ.

 

Και τώρα έρχεται ο νόμος Σουφλιά ο οποίος τι λέει?!!

 

"Η περίπτωση (η) του εδαφίου (Β) της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ν. 1577/1985 (ΦΕΚ 210 Α) τροποποιείται ως εξής:

 

«η) οι υπέργειοι στεγασμένοι ανοικτοί χώροι στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο ισόγειο του κτηρίου ή στην πυλωτή»."

 

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ισχύει ότι και πριν με την διαφορά ότι τώρα μετράνε οι ΥΠΕΡΓΕΙΟΙ κλειστοί χώροι στάθμευσης στον Σ.Δ. Ο νομοθέτης δεν κατάργησε όλες τις υπόλοιπες διατάξεις που επιτρέπουν την στάθμευση στο υπόγειο εκτός Σ.Δ.

 

 

Δηλαδή από και ως που υπάρχει ασάφεια?! Ποια είναι αυτή ? Μήπως τελικά δεν μας φταίνε οι Σουφλιάδες και πάμε μόνοι μας να βγάζουμε τα μάτια μας? Και βλέπω και ότι και κάποιοι εδώ μέσα επιμένετε!! Ο Σουφλιάς άλλαξε μόνο το 1.50 σε 0.80 και κατάργησε τα κλειστά πάρκινγκ στο ισόγειο. Όλα τα υπόλοιπα είναι στα μυαλά κάποιων καλοθελητών!

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή από και ως που υπάρχει ασάφεια?! Ποια είναι αυτή ? Μήπως τελικά δεν μας φταίνε οι Σουφλιάδες και πάμε μόνοι μας να βγάζουμε τα μάτια μας? Και βλέπω και ότι και κάποιοι εδώ μέσα επιμένετε!! Ο Σουφλιάς άλλαξε μόνο το 1.50 σε 0.80 και κατάργησε τα κλειστά πάρκινγκ στο ισόγειο. Όλα τα υπόλοιπα είναι στα μυαλά κάποιων καλοθελητών!

[/color][/color]

 

Η αλήθεια είναι ότι φταίνε ΜΟΝΟ οι Σουφλιάδες. Αυτοί που φέρνουν δεκαετίες τώρα νόμους ελλειπείς και προβληματικούς, όπως ο νόμος για τους Ημιυπαίθριους, και η κατάργηση του 1,50 σε 0,80.

Επαναλαμβάνω και πάλι το πρόβλημα, αλλά εξήγησε μου σε παρακαλώ τι ΔΕΝ καταλαβαίνεις:

 

1. Εντός περιγράμματος, μπορείς να έχεις μόνο ένα υπόγειο βοηθητικό χώρο, εκτός αν έχεις μικτή χρήση.

ο δεύτερος θα λογαριαστεί σαν κλειστός χώρος στάθμευσης, άρα μετρά στο Σ.Δ.

 

ο νόμος Σουφλιά αντικατέστησε το άρθρο η, στο ΔΕΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΩΝΤΑΙ Οι στεγασμένοι χώροι για τη στάθμευση αυτοκινήτων σε ότι ΔΕΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΩΝΤΑΙ οι υπέργειοι στεγασμένοι ανοικτοί χώροι στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο ισόγειο του κτηρίου ή στην πυλωτή

 

τι ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ:

 

ΟΛΟΙ οι ΚΛΕΙΣΤΟΙ ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΜΕΤΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΟΜΗΣΗ

 

_ Στο πρώτο υπόγειο που ρωτά ο Achille ([ι]πρώτο υπόγειο για γκαράζ πρέπει να μετράει στον Σ.Δ.?[/ι]), ισχύει η παράγραφος β του άρθρου 7, δηλαδή ΔΕΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΑΤΑΙ β) Ενας υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο, προοριζόμενος αποκλειστικά για βοηθητικές χρήσεις

 

ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕΥΤΕΡΟ ΥΠΟΓΕΙΟ ΓΙΑ ΓΚΑΡΑΖ ΠΡΟΣΜΕΤΡΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΤΗΝ ΔΟΜΗΣΗ

νομίζω πιο σαφές δεν γίνεται.

 

ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ο νομοθέτης κατάργησε ΟΛΕΣ τις διατάξεις που επιτρέπουν την στάθμευση στο υπόγειο, εκτός αν πρόκειται για το πρώτο υπόγειο, αφού εξαφάνισε τον όρο ΔΕΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΩΝΤΑΙ Οι στεγασμένοι χώροι για τη στάθμευση αυτοκινήτων

 

 

ΟΣον αφορά το garage πέραν του περιγράμματος έχω δώσει αναλυτική απάντηση νωρίτερα, και για το τι πιστεύω και για την ερμηνεία που δίνουν, και πιστεύω καλύτερη λύση είναι να απαιτηθεί μια διευκρινιστική εγκύκλιος .

Link to comment
Share on other sites

Εγώ απλά ξαναρωτώ. Κάνει αναφορά ο νόμος σε υπόγειους χώρους? Ναι ή όχι???

Τι έλεγε ο ΓΟΚ?

Άρθρο 7: Συντελεστής δόμησης

1. Για τον υπολογισμό του συντελεστή δόμησης που πραγματοποιείται στο οικόπεδο:

Β. Δεν προσμετρούνται:

η) Οι στεγασμένοι χώροι για τη στάθμευση αυτοκινήτων.

 

Τι λέει ο νόμος?

Άρθρο 7: Συντελεστής δόμησης

1. Για τον υπολογισμό του συντελεστή δόμησης που πραγματοποιείται στο οικόπεδο:

Α. Προσμετρούνται:

δ) οι υπέργειοι κλειστοί χώροι στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων

Β. Δεν προσμετρούνται:

η) οι υπέργειοι στεγασμένοι ανοικτοί χώροι στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο ισόγειο του κτηρίου ή στην πυλωτή

 

Είπε δηλαδή πώς όλοι οι κλειστοί υπέργειοι Χ.Σ. προσμετρούνται στην δόμηση.

Κατήργησε ο Νόμος του Σουφλιά το ΠΔ/3-8-87. (ΦΕΚ-749/Δ/10-8-87)?

πως? με τι?

 

Ο λόγος που έβγαλε το ΥΠΕΧΩΔΕ τον συγκεκριμένο νόμο είναι διότι μετατρέπονταν οι υπέργειοι κλειστοί χώροι στάθμευσης σε κατοικίες ή κύριες χρήσης.

Αυτό ήθελε να χτυπήσει και αντί να βγάλει την πολεοδομία να κάνει αυτοψίες έκανε αυτό το πολεοδομικό έκτρωμα.

 

Απλά είναι τα πράγματα, γιατί τα κάνουμε δύσκολα???? Τόσος φόβος τελικά από τους Ε.Δ.Δ. στην συγκεκριμένη πολεοδομία???

Link to comment
Share on other sites

Erling, ειναι απλά τα πράγματα :

 

αφού ΔΕΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΩΝΤΑΙ η) οι υπέργειοι στεγασμένοι ανοικτοί χώροι στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στο ισόγειο του κτηρίου ή στην πυλωτή ,

 

ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΠΡΟΣΜΕΤΡΩΝΤΑΙ

 

Η αναφορα στο οτι προσμετρώνται οι υπέργειοι κλειστοί χώροι στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων , γίνεται γι ανα διαχωριστεί από το προηγούμενο δεδικασμένο

 

ΕΠΙΣΗΣ, βρες μου μια Πολεοδομία που θα πάει με το ευμενέστερο και θα εχεις βρει τη μοναδική μη ευθυνόφοβη ελληνική υπηρεσία....

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που λες θα ίσχυε αν καταργούσε και το

Β. Δεν προσμετρούνται:

β) Ένας υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαβάνει το κτίριο προοριζόμενος αποκλειστικά για βοηθητικές χρήσεις, εφόσον η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το 1,50 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους και το ύψος του δεν υπερβαίνει τα 3,00 μ., μετρούμενο μεταξύ του δαπέδου και της οροφής, εκτός αν έχει καθορισθεί μεγαλύτερο ελάχιστο ύψος για τη χρήση του συγκεκριμένου χώρου κατ' εφαρμογή του άρθρου 26.

Εφόσον σε κτίριο κατοικίας κατασκευάζονται καταστήματα και κάτω από αυτά αποθήκες στον υπόγειο όροφο, για την εξυπηρέτησή τους, επιτρέπεται η κατασκευή δεύτερου υπόγειου επιφάνειας ίσης με την επιφάνεια των αποθηκών, χωρίς να προσμετείται στο συντελεστή δόμησης.

και το ΠΔ/3-8-87. (ΦΕΚ-749/Δ/10-8-87)

Αλλά δεν τα κατήργησε.

Τέλος πάντων, οι απόψεις όλων είναι καταγεγραμένες, όποιος θέλει καταλαβαίνει αυτό που νομίζει.

Σε άλλη πολεοδομία θεωρούν ότι τα υπόγεια garage πρέπει να προσμετρώνται στην δόμηση. Δες το θέμα Κλειστά υπόγεια garage

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.