Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα σε όλους.

Δουλεύω σε μία εταιρία η οποία έχει μηχανολόγους ΕΜΠ και μηχανολόγους ΤΕ. Μερικοί από αυτούς θα χρησιμοποιηθούν σα χειριστές κλαρκ και θα ήθελα να μάθω εάν χρειάζεται κάτι παραπάνω από το πτυχίο τους. Επίσης εάν κάποιος γνωρίζει το ΦΕΚ που να λέει οτι αυτοδίκαια έχουν αυτό το δικαίωμα οι παραπάνω μηχανικοί θα με βοηθούσε πολύ.

Ευχαριστω.

Δημοσιεύτηκε

νομίζω ότι το πτυχίο δεν αρκεί,

 

πρέπει να δηλωθούν αρχικά σαν βοηθοί χειριστή κλαρκ και μετά από από καιρό

( 2 χρόνια αλλά μετράται με μεροκάματα) μπορούν να δωσουν εξετάσεις για διπλωμα χειριστή.

Δημοσιεύτηκε

Ρώτησα στη νομαρχία (τμήμα διεύθυνσης ανάπτυξης) και μου είπαν οτι δε χρειάζεται τίποτα παρά μόνο το πτυχίο, το οποίο δε χρειάζεται να δηλωθεί πουθενά. Εάν έρθει κάποιος για έλεγχο απλά πρέπει να υπάρχει το πτυχίο στην εταιρία.

Δημοσιεύτηκε

Ρίξε μια ματιά στο Ελινυαε.

 

Εχω την εντύπωση ότι για τους μηχανολόγους ΑΕΙ (για τους ΤΕΙ δεν θυμάμαι ακριβώς), δεν χρειάζεται τίποτα.

 

Το σκεπτικό είναι ότι το δίπλωμα (ή το πτυχίο) δίνει το απεριόριστο (σε μέγεθος ισχύος)δικαίωμα επίβλεψης της λειτουργίας και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων. Εννοείται σιωπηρά ότι δίνει και το δικαίωμα της λειτουργίας των ΗΜ εγκαταστάσεων. Τώρα, τα μηχανήματα έργου (συμπεριλαμβανομένου και του κλαρκ) θεωρούνται ΗΜ εγκαταστάσεις.

 

Αρα, δια της συνεπαγωγής :smile: , καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι θέλουμε δεν θέλουμε, γίναμε και κλαρκίστες :smile: και γερανίστες και μπουλντοζιέρηδες και χειριστές αυτού του μηχανήματος που έχει μία σφαίρα που κατεδαφίζει κτίρια (δεν ξέρω πώς λέγεται, αλλά από μικρός ήθελα να χειρίζομαι ένα τέτοιο)

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Οι Διπλ. Μηχανολόγοι Μηχανικοί (ΠΕ) μπορούν να χειριστούν όλα τα μηχανήματα έργων. (αν για την οδήγηση τους -π.χ. αντλία σκυροδέματος- απαιτείται δίπλωμα οδήγησης όταν το οδηγούν όχι όταν το χειρίζονται θα πρέπει να έχουν και δίπλωμα οδήγησης αντίστοιχης κατηγορίας για την περίπτωση αυτή Γ' κατηγορίας).

Επίσης μπορούν να χειριστούν γερανούς όλων των ισχύων (για δίπλωμα οδήγησης ισχύουν όπως παραπάνω)

 

Για τους Πτυχ. Μηχανολόγους Μηχανικούς ΤΕ σχετικά με τα μηχανήματα έργων ισχύουν ό,τι και παραπάνω.

Για γερανούς τα πρώτα 3 χρόνια από την κτήση του πτυχίου η μέγιστη ισχύς είναι 600 Hp (αν δεν κάνω λάθος αλλιώς το όριο είναι 800 Hp) και μετά τα 3 χρόνια το όριο αυξάνεται στους 2000 Hp.

(σχετικά με το δίπλωμα οδήγησης πάλι ισχύουν τα παραπάνω)

 

Δυστυχώς δεν ξέρω να απαντήσω αν αρκεί το δίπλωμα/πτυχίο ή αν υποβάλλουν τα χαρτιά τους και του χορηγείται κάποια άδεια (σε νέο χαρτί).

 

Πάντως αυτοί που βγάζουν τις παραπάνω άδειες και δεν είναι μηχανικοί αλλά έχουν εμπειρία, δίνουν εξετάσεις κλπ σίγουρα κάνουν και ιατρικές εξετάσεις (και σίγουρα περνάνε από οφθαλμίατρο)

  • 4 months later...
Δημοσιεύτηκε

Για να είναι νόμιμος ένας Μηχανολόγος για να οδηγεί Μηχάνημα έργων απλά απαιτείται η εγγραφή του στο Μητρώο Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών στην Αρμόδια Διεύθυνση Ανάπτυξης (δηλαδή το χαρτί που πέρνουμε από τη Δ/νση Βιομηχανίας)...

 

─────────────────────────────────────────────────────

Συμπληρώστε την ειδικότητά σας, μέσω της επεξεργασίας προσωπικών στοιχείων (πίνακας ελέγχου).

Chilon

  • 6 months later...
Δημοσιεύτηκε

Βάσει του ΠΔ 31/90 (ΦΕΚ 11/Α/1990) Επίβλεψη λειτουργίας, χειρισμός και συντήρηση μηχανημάτων εκτέλεσης Τεχνικών Έργων, Κανείς δεν μπορεί να ασκεί υπεύθυνη επίβλεψη λειτουργίας, ούτε να χειρίζεται ή να ενεργεί τη συντήρηση κάθε κινητού ή μεταθετού μηχανήματος ή μηχανήματος επί αυτοκινήτου με κινητήρα θερμική μηχανή ισχύος από (17) ίππους και πάνω (όσον αφορά τα μηχανήματα που αναφέρονται στις δώδεκα (12) ομάδες του άρθρου 2 παρ. 1) και συνολική ισχύ των Ηλεκτροκινητήρων (ΜΟΤΕΡ) από (15) ίππους και πάνω (όσον αφορά τα ηλεκτροκίνητα μηχανήματα των πέντε (5) ομάδων του άρθρου 2, παρ. 2) εάν δεν είναι εφοδιασμένος με αντίστοιχη άδεια μηχανοδηγού – χειριστού που εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Διατάγματος.

 

Επίσης αναφέρεται το εξής: την υπεύθυνη επίβλεψη της λειτουργίας και τη συντήρησή τους ασκούν οι αναφερόμενοι στο άρθρο 1 του Ν. 6422/1934 Διπλωματούχοι μηχανικοί.

Δημοσιεύτηκε

Αλλο μηχανολόγος και άλλο χειριστής κλαρκ, μπουλντόζας κτλ. Δεν μπορώ να καταλάβω από που προκείπτει πως ένας μηχανολόγος μπορεί να ανακατεύεται με τέτοια μηχανήματα, και πιο το νόημα στην τελική. Προσωπικά δεν έχω ιδέα (θα βγει ο χάρος παγανιά) μόνο αμάξι οδηγώ..

  • 3 years later...
Δημοσιεύτηκε (edited)

Μέχρι πριν λίγα χρόνια οι διπλωματούχοι μηχανολόγοι/ηλεκτρολόγοι είχαμε δικαίωμα να βγάλουμε άδεια χειριστή χωρίς όμως προϋπηρεσία.

 

Η άδεια όμως για χειρισμό μηχανημάτων έργων, σε εμάς δινόταν με την ίδια διαδικασία που δινόταν και στους υπόλοιπους, δηλαδή με εξετάσεις στο ανάπτυξης/βιομηχανίας.

Αν δεν παίρναγες τις εξετάσεις δεν έπαιρνες την άδεια, είτε ήσουν διπλωματούχος είτε όχι.

Νομίζω σκεπτικό ήταν πως ο διπλωματούχος έχει το θεωρητικό υπόβαθρο να καταλάβει τους κινδύνους που προκύπτουν από τον χειρισμό των μηχανημάτων (ροπές, αδράνεια, φυγόκεντρος, κτλ) και επιπλέον γνώριζε τον τρόπο λειτουργίας των μηχανημάτων (κινητήρες, έμβολα, κτλ) ενώ οι απλοί εργάτες έπρεπε να κάνουν εξάσκηση για να τα μάθουν.

 

Πλέον αυτό καταργήθηκε και απαιτείται προϋπηρεσία για όλους.

 

Η ειρωνία είναι πως για να πάρει προϋπηρεσία κάποιος πρέπει να χειριστεί το μηχάνημα ως "μαθητευόμενος" και όχι ως "χειριστής"

Edited by sdim
  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε

Νομίζω ότι για μηχανικούς, απαιτείται προϋπηρεσία 20 ημερών ή παρακολούθηση ειδικών προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης.

Γνωρίζετε κάτι για τα τελευταία;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.