Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

myri καταρχήν χαλάρωσε. Δεν κατηγόρησα κανέναν απλώς αναφέρω, για πολλοστή φορά, την διαφορά ανάμεσα στο ιδεατό και στην πραγματικότητα. Αν ήθελα να το τραβήξω και να κατηγορήσω τα παιδιά δεν θα έμενα σε κόσμιες εκφράσεις. Γιατί και εγώ όταν δούλευα σαν το σκυλί για 700 ευρώ και ανασφάλιστος αισθανόμουν είτε μακάκας είτε πόρνη. Βαριά η έκφραση; Προφανώς αλλά πώς να ονομάσεις κάποιον που ξεπουλά τους κόπους του και τις γνώσεις του για 700 ευρώ; Σκέψου ότι ο τελευταίος μαστοράκος στην οικοδομή έχει 770 ευρώ και 15 ένσημα (κατ' ελάχιστο τα ένσημα) στην τσέπη. Μετά έλα να μου ξαναπείς ποιος φταίει πραγματικά. Εγώ έφυγα μετά από κάποιο διάστημα. Συνάδελφος όμως έμεινε. Έμεινε για να δουλεύει 16 ώρες την ημέρα για 800 ευρώ. Φταίει ο κακός εργοδότης; Μα η εργοδοσία ανέκαθεν ήθελε τα θύματα για να μεγιστοποιήσει το κέρδος της. Κι όμως ακόμα και εμείς οι απόφοιτοι ανωτάτων σχολών δεν έχουμε την ελάχιστη αξιοπρέπεια για να απαιτήσουμε έστω τον μισθό του πρωτομάστορα.

 

Επίσης εδώ μέσα είμαι από τους πρώτους υπέρμαχους της τήρησης των ελαχίστων αμοιβών και έχω πει μάλιστα ότι είναι και κοροϊδία προς την επιστήμη το να χρεώνουμε πάντα μόνο τις ελάχιστες αμοιβές. Σπίτι 120 m2 και χρεώνουμε όλοι την ελάχιστη. Ασχέτως του αριθμού των προσχεδίων μέχρι να βρεθεί η λύση κλπ κλπ. Όπως και στο παρόν έχω πει από την αρχή ότι ακόμα και τα 500 ευρώ είναι κοροϊδία για τις ευθύνες που αναλαμβάνουμε. Έχω πει όμως και ότι έτσι όπως είναι η πιάτσα στο τέλος τα 232,50 της ελάχιστης θα είναι η μέγιστη.

  • Απαντήσεις 1,6k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Εγω αυτο που εχω να επισημανω ειναι οτι υπαρχουν νεοι συναδελφοι που αυτην την στιγμη που μιλαμε αναγκαζονται να δουλευουν σαν πωλητες και σερβιτοροι μονο και μονο για να πληρωσουν το ΤΣΜΕΔΕ. Η κατασταση ειναι τραγικη και λυπαμαι που το λεω ειδικα για τα νεα τα παιδια,διοτι στην τελικη αν εσεις και εγω εχουμε και δυο χρηματα στην ακρη βγαζουμε και πληρωνουμε το ΤΣΜΕΔΕ,αυτα τα παιδια τι θα κανουν? Τι πρεπει να πουν στον εσωτερικο τους κοσμο που βλεπουν τους συνομηλικους τους υδραυλικους,μηχανικους αυτοκινητων να βγαζουν χρημα με την ουρα και αυτοι να μην μπορουν να πληρωσουν την ασφαλεια τους. Δεν ξερω ποιος φταιει αλλα σιγουρα οι παλιοι εχουν μεγαλο μεριδιο της ευθυνης. Οι παλαιοι υδραυλικοι ειχαν περισσοτερο μυαλο απο τους μηχανικους που επειδη επιασαν την καλη ξεχασαν τι θα πει να σαι νεος και να παλευεις και φροντισαν αυτοι οι κατα τα αλλα αποφοιτοι δημοτικου και γυμνασιου να κανουν μαθηματα στους νεους υδραυλικους να μην ζητανε 10€ για το καζανακι αλλα 50, φροντισαν να κανουν συνεταιρισμους ΣΕΥΔΑΠ,ΥΔΡΩ και να βγαζουν υπεραξιες απο τις επενδυσεις τους. Αντιθετα οι παλαιοι μηχανικοι εκμεταλλευονται τους νεους ακομη και οταν αυτοι εχουν αποκτησει την απαιτουμενη εμπειρια σαν στιγνοι εργοδοτες σαν να τους τιμωρουν που οι σημερινες συνθηκες δεν τους επιτρεπουν να ανοιξουν την δικη τους επιχειρηση και να βγαλουν κερδη οπως εβγαζαν οταν οι παλαιοι ηταν νεοι. Ευτυχως η υπαρξη αυτου του φορουμ αποτελει φωτεινη εξαιρεση και η συμμετοχη των παλαιων αξιζει συγχαρητηριων διοτι χωρις ανταλλαγμα μεταδιδουν την γνωση τους.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

myri επειδη με πηρε και εμενα η μπαλα σου, θελω να διευκρινησω τα εξης:

 

κακως κατα τη γνωμη μου μπερδευεις το "οποιος αντεξει" που λεμε εγω κι ο ζαβι στο θεμα των αμοιβων με το φορουμ και τις γενικοτερες συναδελφικες σχεσεις και την διαθεση του καθενος. Γιατι ολοι βοηθαμε εδω μεσα και τους νεους μηχανικους και τον εαυτο μας και τους ιδιωτες (και εγω προσωπικα ευχαριστω ιδιαιτερως και εσενα που με εχεις σωσει 1-2 φορες) αλλα η πορεια του καθενος στο γραφειο του ειναι σιγουρα "ατομικο" θεμα.

 

Και αν αυριο εγω ακουσω οτι κλεισαν 500 γραφεια μηχανικων τι πρεπει να κανω κατα τη γνωμη σου? να στεναχωρηθω? να χαρω που μειωνεται ο ανταγωνισμος? να βγαλω λεφτα απο την τσεπη μου να τους πληρωσω εγω τα ενοικια τους?

 

Να σου αποκαλυψω κατι?

 

Εμενα προσωπικα αυτη τη στιγμη ΔΕΝ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ η καταργηση των ελαχιστων. Ειναι τετοια η φαση μου η συγκεκριμενη ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ που μπορει να χασω σε μια μερα απο 30 εως 100 χιλιαρικα αν αυριο καταργηθουν οι ελαχιστες αμοιβες. Θεωρω ομως οτι σε αντιθεση με αυτο που λες, εγω κοιταω μακροπροθεσμα και εσεις κοιτατε μεχρι τη μυτη σας. Γιατι ΠΑΡΟΛΟ που δεν με συμφερει ΤΩΡΑ, θεωρω οτι θα με συμφερει αυριο. Και το υποστηριζω. Ειναι αν θες, θεμα αρχης.

 

Φυσικα μπορει και να κανω τελειως λαθος. Αλλα δεν δινω σε σας που διαφωνειτε τοσο κακη προθεση οσο εσυ, ουτε σας θεωρω "θυματα" οπως εσυ.

 

Επισης δεν ειπε κανεις για "επιγειο παραδεισο". Απεναντιας οποτε συζητηθηκε εγω ειπα και ξαναειπα οτι επειδη η γενια μας ειναι στη μεταβατικη περιοδο, θα ματωσουμε. Και ειπα και συγκεκριμενα οτι η κατασταση θα φτιαξει για τα παιδια μας και οχι για εμας.

 

Για τη συγκριση με το εξωτερικο (που ομολογουμενως την κανω συχνα) εχω να ρωτησω το εξης: θα ηθελα να ακουσω απο εσενα, που παντα τα κοιτας με ψυχρη λογικη τα θεματα, πώς πιστευεις οτι θα ζησουν 60.000 με 100.000 μηχανικοι σε μια χωρα 10.000.000 που βρισκεται σε υφεση με οριζοντα 10ετιας ?

 

Αυτα.

Δημοσιεύτηκε

Αν καταργηθεί η ελάχιστη αμοιβή θα βελτιωθούν τα πράγματα σε ότι αφορά την υπερπληθώρα των μηχανικών;

 

δηλ τι νομίζετε θα φύγει κανένας από το μηχανιλίκι και θα πάει υδραυλικός;;;

και νομίζεις πως αυτός που θα αλλάξει ροτα θα παει για εργάτης;

Τον πειρατή θα κάνει χωρις λογισμικό και άντε να τον φτάσεις ακόμη και αν πάρει χαμπάρι πως έτσι δε γίνεται δουλειά, θα έρει η επόμενη γενιά πειρατων

και ο πελέτης θα είναι τόσο κακομαθημένος που δε θα μας σωζει τίποτα

 

Αν θες τη γνώμη μου για το πως θα "αντιμετωπστεί" το πρόβλημα

θεωρώ πως το ΤΕΕ θα θέσει περιορισμούς στα επαγγελματικά δικαιώματα

με τρόπο που να βολέυει τη δοιηκούσα και τα συμφέροντα που εξυπηρετεί

 

Αν πραγματικά ηθελαν να λύσουν το πρόβλημα το 1ο μέτρο που θα έπαιρναν θα ήταν η μειωση των εισακτέων στις πολυτεχνικές σχολές

 

Αν θέλουμε εμείς να λύσουμε το πρόβλημα θα πέρπει να αποκτήσουμε επιτέλους μια κοινή στρατηγηκή στα θέματα που μας αφορούν

 

Αν οι μη-μηχανικοί ήταν σε θέση να καταλάβουν το ρόλο και την επιστήμη μας και περισσότερες δουλειές θα ειχαμε και θα ανέβαινε πολύ το επίπεδο

αλλά και εμείς βλέπω δεν τους βοηθάμε καθόλου

Δημοσιεύτηκε

βασιζεσαι σε κατι που ειναι τελειως λαθος: οτι ειναι δυνατόν να έχουν κοινη στρατηγική 100.000 μηχανικοί σε μια μικρη χωρα που η πιτα ειναι και αυτη μικρη. δεν θα συμβει ποτε, οχι γιατι δεν θελουμε myri αλλα γιατι δεν γινεται. γιατι δεν φτανει για ολους. γιαυτο και τις ελαχιστες τις τηρουσαν ελαχιστοι, γιαυτο και εχουμε μια κατασταση με τα μπερδεμενα δικαιωματα τουλαχιστον αστεια.

 

αν αυριο λεγαν ελατε να υπογραψετε οτι θα τηρειτε τις ελαχιστες με ποινη θανατου, εγω θα πηγαινα. κι εσυ θα πηγαινες. Δουλεια ο νεος μηχανικος πώς θα επαιρνε να μου πεις?

 

κατα τα αλλα, συμφωνουμε, για σχολες, για τον τροπο που θα επιλεξουν να μας μαμησουν αυριο μεθαυριο κλπ.

Δημοσιεύτηκε

καλησπέρα,

γνωρίζετε αν έχουν βγεί απο το ΤΕΕ οι αμοιβές τωνμηχανικών για τακτοποίηση ημιυπαιθρίων?

Δημοσιεύτηκε

δεν έκανε ο νέος τις εκπτώσεις κάτι παλιές καραβάνες του έδειξαν το δρόμο

και ο κάθε νέος λαμόγιο ακολούθησε

Δημοσιεύτηκε

Κοιτάξτε συνάδελφοι.

 

Οι Νέοι Μηχανικοί δεν έχουν μεν δουλειά, αλλά δεν ξεκινάνε συνήθως κατ ευθείαν ως ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά ώς υπάλληλοι. Αρα η κατάργηση των ελαχίστων λίγο τους απασχολεί, ως επι το πλείστον.

 

Οι παλαιότεροι μηχανικοί έχουν γραφεία = Νοίκια υπαλλήλους, ρεύμα , νερό ... παιδιά στο σχολείο κλπ. Εχουν κάποια πάγια έξοδα. Αρα πόσο νομίζετε ότι μπορούν να ρίξουν τις τιμές.

 

Η Αγορά γνωρίζει ήδη τις τιμές των αδειών. Αν λόγω απελευθέρωσης τις μειώσουμε και 20% στην ουσία μιλάμε για μείωση 12%, αφού το υπόλοιπο 8% μας τα παίρνει πλέον ο φόρος (Κράτος συνέταιρος)

 

Η μεγάλη πατάτα είναι ότι αφού δεν θα υπάρχουν πλέον ελάχιστες αμοιβές τότε σίγουρα θα υπάρχει και διαπραγμάτευση για χρήματα κάτω από το τραπέζι, αφού ο πελάτης θα πιέζει για να δώσει "μαύρα χρήματα" ώστε να επωφεληθεί το ΦΠΑ.

 

Σε αυτή την περίπτωση εγώ ρωτώ. Πώς με την απελευθέρωση του επαγγέλματος μας θα αυξηθεί το ΑΕΠ? Αφού και λιγότερες αμοιβές θα παίρνουμε και κάποιοι πιθανόν να αρχίσουν την "μαύρη φάμπρικα"

 

Εγώ προσωπικά δεν πρόκειται να ελαττώσω στο ελάχιστο τις αμοιβές μου. Δεν σπούδασα τόσα χρόνια με δικά μου έξοδα ώστε να ωφελείται ο επιχειρηματίας-εργολάβος-τέως σουβλατζής με μαύρα υπερκέρδη. Προτιμώ να το κλείσω το γραφείο και να φύγω από την Χώρα. Η περιουσία μου είναι μέσα στο μυαλό μου. Ας μείνει το κράτος με τους εκπτωσάκηδες σε τιμές και ποιότητα.

 

────────────────────────────────────────────────────

Συμπληρώστε την ειδικότητά σας, μέσω της επεξεργασίας προσωπικών στοιχείων (πίνακας ελέγχου).

Chilon

Δημοσιεύτηκε

Οι περισσότεροι νομίζετε πως θα καταργηθούν οι ελάχιστες αμοιβές και θα έλθει η καταστροφή.

Δεν είναι έτσι!

 

Καταρχήν την τελευταία δεκαετία το επάγγελμα του μηχανικού γνώρισε μεγάλη άνθιση.

Για ρωτήστε τους παλιούς να σας πουν για το τι πείνα είχε πέσει στο επάγγελμα την δεκαετία του '80...

Δεν θεωρώ τον εαυτό μου παλιό, αλλά όταν η πρώτη μου επιλογή στο μηχανογραφικό - τότε στα μισά του ΄90 - ήταν μηχανικός, όλοι με αποτρέπανε και μου έλεγαν πως αν δεν έχω μέσον για Δημόσιο δεν θα μου φτάνουν τα χρήματα ούτε για το ΤΣΜΕΔΕ.

 

Τα πράγματα όμως θα αλλάξουν προς το καλύτερο.

 

Πιστεύω πως θα υπάρχουν δύο κατηγορίες μηχανικών:

α) Αυτοί που θα ασχολούνται κυρίως με θέματα που σήμερα τα αποκαλούμε αγγαρείες (νομιμοποιήσεις, μικρής κλίμακας, υγιονομικού ενδιαφέροντος κλπ). Το κράτος θα ζητάει άδεια για το παραμικρό, ακόμα και για κλιματιστικό. Η ζήτηση θα είναι μεγάλη και το μεροκάματο καλό για τους έμπειρους με τα νομικά τερτίπια.

β) Αυτοί που θα ασχολούνται κυρίως με μελέτη ή/και κατασκευή κτιρίων. Τα πράγματα στην κατασκευή σοβαρεύουν, ο μηχανικός θα έχει τόσες ευθύνες όσες ποτέ άλλοτε (έρχεται και η ασφάλιση επαγγελματικού κινδύνου), ο ιδιοκτήτης θα χρειάζεται ΜΗΧΑΝΙΚΟ. Ούτε διεκπερεωτή αμφιβόλου ποιότητας μελέτης, ούτε κάποιον που απλώς θα βλέπει τα σιδερα. Οι μελέτες θα εφαρμόζονται πιστά (άρα θα πρέπει να τις έχει "ψειρήσει" ο μελετητής) και ο φάκελος στην πολεοδομία θα ενημερώνεται με as build. Έρχεται το τέλος των αδειάδων! Θα είναι ακρίβη υπόθεση η μελέτη και η επίβλεψη - κατασκευή ακόμα ακριβότερη.

Θυμηθείτε τους ορκωτούς μηχανικούς που θα κάνουν παραλαβή έργου.

Και κάποια στιγμή ίσως να έρθει και ΜΗΚΙΕ.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.