Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Συνάδελφοι, πόσες φορές έχουμε ασχοληθεί με αυτο το ζητημα? Ε?

 

Το αυτοκίνητο που ειναι για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ χρηση (Vs επαγγελματικό αυτοκίνητο) εκπίπει σαν εξοδο κατά 70%.

Καταχωρείται στο 100% στην ημερομηνια που γράφει το τιμολογιο, και στο τέλος του χρόνου, με φορολογική αναμόρφωση, περναέι το 70%.-

 

Το ίδιο ισχύει σε ότι έξοδα έχει το αυτοκινητο για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ χρηση, ήτοι: καύσιμα, ασφαλιστρα, service, λαστιχάκια για τους γυαλοκαθαριστηρες, τασάκι (σε οσα αυτοκινητο ειναι τσιπικα και έχουν μονο την υποδοχή), διόδια, parking (είτε μέρας, είτε με το μήνα όσοι ενοικιάζουν θέση), πλυσιμο αυτοκινητου, αλλαγή ελαστικών, ζάρια για να κρεμαστούν στον καθρέφτη (ενναλακτικά μπορείτε να κρεμάσετε εναν Έλβις), και πάει λέγοντας.

 

 

ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΤΑ ΕΞΟΔΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΠΤΩΣΗΣ, ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΕ ΚΑΙ ΕΙΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ.

 

 

Όσο για τους λογιστές, το είπα και πριν: 10 λογιστές - 10 γνώμες... Κοιτάξτε να βρείτε κάποιον που να έχει απλή και κοινή λογική και να μην κάνει τραβηγμένες κινησεις. Απο το παρόν forum μπορείτε να παρετε μια ιδεα τι ειναι τραβηγμένο και τι οχι. Πχ το να σου εκπιπτει ο λογιστης ΦΠΑ απο καυσιμα, ειναι ΤΡΑΒΗΓΜΕΝΟ και επικινδυνο!

Edited by Topap
  • Απαντήσεις 1,8k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΤΑ ΕΞΟΔΑ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΠΤΩΣΗΣ, ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΕ ΚΑΙ ΕΙΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ.

 

 

 

 

 

Mια διευκρίνηση στα παραπάνω : η φορολογική αντιμετώπιση των αυτοκινήτων α) από την αποψη της φορολογίας εισοδήματος και β) από την άποψη του ΦΠΑ μικρή (εως καθόλου ) σχέση έχει με την νομική μορφή κάτω από την οποία ασκείται η οικονομική δραστηριότητα δηλ. σε αδρές γραμμές ότι ισχύει στην ατομική επιχείρηση , το ίδιο ισχύει στην ΟΕ , στην ΕΕ, στην ΕΠΕ , στην ΑΕ , τώρα στην ΙΚΕ (εξαίρεση αποτελεί το τεκμήριο αγοράς το οποίο δεν υπαρχει στα νομικά πρόσωπα, το τεκμαρτό εισόδημα χρήσης του ΙΧ , το οποίο υπάρχει στα νομικά πρόσωπα, το τεκμήριο λειτουργίας του ΙΧ , το οποίο δεν λειτουργεί αθροιστικά στα νομικά πρόσωπα και ενδεχομένως καποιες άλλες διαφορές ).

Στη φορολογία εισοδήματος εκπ[ίπτουν οι δαπάνες ,με τις διακρίσεις του άρθρου 31 του ΚΦΕ ( ν 2238/1994).

Στον ΦΠΑ υπάρχει η έκπτωση του ΦΠΑ όπως την προσδιορίζει το άρθρο 30 παρ. 4 εδαφιο ε , στο Ν 2859/2000.

 

Ο φορολογικός νόμος (2238/94 και Ν 2859/2000) ΔΙΑΚΡΊΝΕΙ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΕ ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΕ ΦΟΡΤΗΓΑ με βάση την άδεια κυκλοφορίας.Στηα φορτηγα αυτοκίνητα εκπίπτουν όλες μα όλες οι δαπάνες στη φορολογία εισοδήματος και ο ΦΠΑ αγοράς και δαπανών λειτουργίας και συντήρησης. Αντίθετα στα επιβατικά αυτοκίνητα στη φορολογία εισοδήματος εφαρμόζονται οι συντελεστές του άρθρου 31 Ν 2238/1994 (φορολογική αναμόρφωση), ενώ δεν υπάρχει έκπτωση ΦΠΑ . Εξυπακούεται ότι κάθε δαπάνη σχετική με ΙΧ , η οποία καταχωρείται στα βιβλία γίνεται για τις ανάγκες άσκησης του επαγγέλματος.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Εξυπακούεται ότι κάθε δαπάνη σχετική με ΙΧ , η οποία καταχωρείται στα βιβλία γίνεται για τις ανάγκες άσκησης του επαγγέλματος.

 

Εντάξει τότε, τα ζάρια για να κρεμαστούν στον καθρέφτη (ή ενναλακτικά ο Έλβις) δεν μπορούν να θεωρηθούν έξοδο για επαγγελματική χρήση. :smile:

 

Ενοείται οτι για τα παραπάνω έξοδα χρειάζεται τιμολόγιο...

Δημοσιεύτηκε

ή οποιαδήποτε στοιχείο που επέχει θέση τιμολογίου , οπως πχ προβλέπει το άρθρο 12 του ΚΒΣ (πδ 186/1992)

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι μέχρι τώρα (κακός βέβαια) όλα τα έκανε ο λογιστής χωρίς να έχω καμία επαφή.

Εάν κάποια από αυτά που λέω ή εικάζω δεν υπάρχουν απλά συγχωρέστε με. Προσπαθώ

να καταλάβω τι γίνεται !!!.

 

Εμένα ο λογιστής μου μέχρι τώρα περνούσε το 70% των δαπανών συντήρησης και λειτουργίας

(βενζίνες, servise κ.λ.π.) στη στήλη δαπάνες χωρίς δικαίωμα έκπτωσης.

 

Επίσης το ίδιο έκανε με το τιμολόγιο πώλησης του αυτοκινήτου. Πέρασε δηλαδή το 70% της αξίας

του τιμολογίου στις δαπάνες χωρίς δικαίωμα έκπτωσης.

 

Όταν πήγα στην εφορία για έλεγχο λόγω επιστροφής φόρου μου είπαν ότι το αυτοκίνητο κακώς το

πέρασα με αυτόν τον τρόπο και ότι πρέπει να κάνω τροποποιητική φορολογική δήλωση.

 

Διαβάζοντας το forum διαπιστώνω τα εξής :

 

Oι δαπάνες συντήρησης και λειτουργίας (βενζίνες, servise) δεν έχουν περαστεί σωστά καθώς πρέπει

να καταχωρηθούν σε ποσοστό 100% στη στήλη δαπάνες χωρίς δικαίωμα έκπτωσης

 

Το τιμολόγιο πώλησης του αυτοκινήτου πρέπει να καταχωρηθεί σε ποσοστό 100% στη στήλη των παγίων

της επιχείρησης χωρίς όμως να εκπίπτει το ΦΠΑ

 

Το σύνολο των δαπανών συντήρησης και λειτουργίας καθώς και το ποσό που προκύπτει από την απόσβεση

του αυτοκινήτου για τη χρίση του 2011 το αναμορφώνω με το 70% στη φορολογική δήλωση.

 

Το θέμα είναι τώρα τι γίνεται ;

 

Μήπως να διορθώσω μόνο την καταχώρηση του τιμολογίου πώλησης του αυτοκινήτου και να αναμορφώσω με

το 70% της φορολογικής δήλωσης μόνο το ποσό που προκύπτει ότι αποσβένεται για τη χρήση του 2011

Δημοσιεύτηκε (edited)

Εμένα ο λογιστής μου μέχρι τώρα περνούσε το 70% των δαπανών συντήρησης και λειτουργίας (βενζίνες, servise κ.λ.π.) στη στήλη δαπάνες χωρίς δικαίωμα έκπτωσης.

 

Επίσης το ίδιο έκανε με το τιμολόγιο πώλησης του αυτοκινήτου. Πέρασε δηλαδή το 70% της αξίας του τιμολογίου στις δαπάνες χωρίς δικαίωμα έκπτωσης.

 

Αυτό έκανα και εγώ. Μέχρι τώρα, χτυπα ξύλο, δεν είχα προβλημα. Ξέρω το σωστό ειναι να κανεις αναμορφωση, αλλά εγώ δεν την έκανα, ανταυτου περνουσα τα τιμολογια με την πράξη 70%x100=70,00 (για ενα τιμολογιο πχ 100 ευρώ).

 

Ρίξε και μια ματιά εδω: Αναγνωρίζεται ως έξοδο η αγορά αυτοκινήτου

 

Μήπως να διορθώσω μόνο την καταχώρηση του τιμολογίου πώλησης του αυτοκινήτου και να αναμορφώσω με το 70% της φορολογικής δήλωσης μόνο το ποσό που προκύπτει ότι αποσβένεται για τη χρήση του 2011

 

Πρέπει να κανεις τροποποιητική και επειδή έχεις ήδη υποβάλει την φορολογική σου δηλωση για το 2011, θεωρείται εκπρόθεσμη... Καλα, εκει στην εφορία μονο να σου πουν τι δεν εκανες σωστά ήξεραν? Δεν ήξεραν να σου πουν τι να κάνεις τώρα? Τι να πω...

 

Αυτο που έκανες λάθος, ειναι τυπικό και όχι θέμα ουσιάς. Στην τελική, το ποσό που τελικά πέρασες σαν εξοδο είναι το ίδιο, απλως έπρεπε να το κανεις τυπικά δλδ να βάλεις 100% στο βιβλιίο εσ-εξ και μετά να κάνεις φορολογικη αναμορφωση. Το τελικό νουμερο είναι το ίδιο, είτε με τον μεν είτε με τον δε τροπο.

 

Άρα, αν το αυτοκίνητο αποσβένεται το 2011, αυτό γίνεται οπως και να έκανες την καταχώρηση. Δεν καταλαβαίνω που ειναι το πρόβλημα?

 

Εσυ ουσιαστικά θέλεις να πας στο βιβλίο Εσ-Εξ, να τραβήξεις μια διαγώνιο γραμμή στο κελί που έχει περαστει το ποσό με 70%, και απο ΠΑΝΩ ΜΕ ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΕΥΔΙΑΚΡΙΤΑ νούμερα να γράψεις το ποσό κατά 100%. Αν θέλεις, με ενα μολύβι γράψε γιατι το έκανες αυτό για να το θυμάσαι σε ενδεχόμενο μελλοντικό ελεγχο.

Μετά πρέπει να κανεις την φορολογική αναμορφωση στο ποσο και να το περασεις κατα 70%. Τα νουμερα στη φορολογική σου δήλωση. στο τελική, δεν θα αλλάξουν. Επειδή όμως έκανες εκπροσθεσμα τις αλλαγες θα σου δώσουν ενα προστιμο 50 ευρώ, θα το πληρώσεις και εισαι και κύριος.

 

Ο SOTHRIS θα σου πει ίσως πιο καλά τι ακριβώς πρέπει να κανεις, εγώ αυτά που σου λεω τα εικάζω. Αλλά δεν είναι κάτι που πρέπει να αγχωθεις, δεν εκλεψες δα και κανενα ΦΠΑ...

 

 

Κοίτα να βρεις κανενα λογιστή και αν έχεις θέμα με τα έξοδα, να τον έχεις με την "επίσκεψη", δηλαδή 4 φορες το χρόνο (4 τριμηνα, το τελευταίο μαζι με την φορολογικη δήλωση). Κράτα τα βιβλία μόνος σου, αλλα μην μπλεκεις με αναμορφώσεις κλπ, θα σε φάνε λαχανο. Άσε που νομιζω ότι για αυτη τη ενέργεια χρειάζεται υπογραφή λογιστή για να γίνει δεχτή η δήλωση.

Edited by Topap
Δημοσιεύτηκε

Το λάθος που έκανα είναι ότι αρχικά πέρασα το 70% της αξίας του τιμολογίου πώλησης στη στήλη δαπάνες χωρίς δικαίωμα

έκπτωσης και όχι το ποσό που προκύπτει ότι αποσβένεται από την αγορά του αυτοκινήτου για τη χρήση του 2011

 

Η αξία του αυτοκινήτου ήταν 20000 ευρώ. Επομένως εγώ αφαίρεσα από τα ακαθάριστα έσοδα μου αμέσως αμέσως 14000 ευρώ

ενώ το ποσό που προκύπτει ότι αποσβένεται από την αγορά του αυτοκινήτου για τη χρήση του 2011 σε ποσοστό 70% είναι περίπου 1900 ευρώ.

Δημοσιεύτηκε

Δηλαδή πέρασες σαν έξοδα 14.000 ευρώ!!! Αμάν βρε παιδί μου, γιατί το έκανες αυτό? Είδες που σου ειπα οτι θα σε φάνε λάχανο? Μπλέκεις σε αντικείμενο που δεν έχεις γνώση.

 

Αν η αξία του αυτοκινήτου ήταν 20.000, αυτό σημαίνει οτι 70% x 20.000 = 14.000 μπορεί να εκπεσει σαν επαγγελματικά έξοδο. Η απόσβεση του αυτοκινήτου μπορεί να γινει με μέγιστο συντελεστη 15% και ελάχιστο 11%. Ήτοι θα έπρεπε να γίνει ως εξής:

2011: 15% x 14.000 = 2.100 ευρώ

2012: 15% x 14.000 = 2.100 ευρώ

2013: 15% x 14.000 = 2.100 ευρώ

2014: 15% x 14.000 = 2.100 ευρώ

2015: 15% x 14.000 = 2.100 ευρώ

2016: 15% x 14.000 = 2.100 ευρώ

2017: 1.400 ευρώ υπόλοιπο

Σύνολο 14.000 ευρώ.

 

Κοίτα να αποτανθείς σε λογιστή για να σου λύσει το μπέρδεμα...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.