Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εκπιπτώμενες δαπάνες ελεύθερου επαγγελματία Μηχανικού


Recommended Posts

Όπως λέει και ο Σωτήρης, με τον Ν.4172/2013 δεν ορίζεται συγκεκριμένο ποσοστό. Μπορείς να θεωρήσεις όποιο εσύ νομίζεις, αλλά σε ενδεχόμενο έλεγχο πρέπει να το δικαιολογήσεις. Σωστά Σωτήρη;

 

Εγώ για φέτος συνεχίζω με το 70% πάντως.

 

Για τα έσοδα του 2015 τί κάνουμε τιτανομεγιστοτεράστιε Σωτήρη;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1,8k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

 

Σύμφωνα με την περίπτωση β, της παραγράφου1, του άρθρου 31 του ΚΦΕ "για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (ΕΙΧ) οι δαπάνες συντήρησης, επισκευής, κυκλοφορίας και αποσβέσεων εκπίπτουν σε ποσοστό 70%, εφόσον ο κυλινδρισμός τους είναι μέχρι 1600 κ.ε.,  και σε ποσοστό 35%, εφόσον ο κυλινδρισμός της μηχανής τους είναι μεγαλύτερου κυβισμού".

 

Δεν ισχυει αυτο πλεον?

 

ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ ΠΟΥ ΕΛΗΞΑΝ ΤΗΝ 31-12-2013. Απο 01-01-2014 είμαστε στα όσα αναγράφονται στο Ν 4172/2013 και στις εγκυκλίους που θα εκδοθούν σχετικά με την εφαρμογή του . Εγκύκλιος έως τώρα δεν έχει εκδοθεί , επομένως μένουμε στον 4172/2013 και πιο συγκεκριμένα στα άρθρα 21 , 22 ,23 , 24, 26 (το άρθρο 25 δε σας αφορά )

Edited by SOTHRIS
Link to comment
Share on other sites

 

Όπως λέει και ο Σωτήρης, με τον Ν.4172/2013 δεν ορίζεται συγκεκριμένο ποσοστό. Μπορείς να θεωρήσεις όποιο εσύ νομίζεις, αλλά σε ενδεχόμενο έλεγχο πρέπει να το δικαιολογήσεις. Σωστά Σωτήρη;

 

Εγώ για φέτος συνεχίζω με το 70% πάντως.

 

Για τα έσοδα του 2015 τί κάνουμε τιτανομεγιστοτεράστιε Σωτήρη;

 

ΑΦΟΥ ΠΑΡΑΛΕΙΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΙΣ ΔΥΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ θα απαντούσα ως εξής :

 

Με βάση τα όσα έως σήμερα είναι γνωστά από το σχετικό νόμο ( Ν 4172/2013 ) μπορεί ανά φορολογικό έτος ο συντελεστής φορολογικής αναγνώρισης (και επομένως και φορολογικής αναμόρφωσης ) να είναι διαφορετικός, δηλ. να είναι πχ 27,44 % για το 2014 , 85,94 % για το 2015 (ποσοστό δαπάνης που αναγνωρίζεται φορολογικά ). Εξαρτάται δηλαδή αυτός από τις εκάστοτε αντικειμενικές (αλλά και υποκειμενικές ) συνθήκες και περιστατικά .

Αφου απόφάσισες αυτό το 70% για το 2014 , έχει καλώς . Για το 2015 έχεις ακόμη χρόνο για να αποφασίσεις.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μπορώ να καταλάβω αυτό που λέει ο Σωτήρης.

Αλλά δε μπορώ να καταλάβω με ποιο τρόπο θα μπορούσα να το δικαιολογήσω...

Στην περίπτωσή μου τα έξοδα του αυτοκινήτου για επαγγελματικούς λόγους, ξεπερνούν το 90%.

Link to comment
Share on other sites

 

Μπορώ να καταλάβω αυτό που λέει ο Σωτήρης.

Αλλά δε μπορώ να καταλάβω με ποιο τρόπο θα μπορούσα να το δικαιολογήσω...

Στην περίπτωσή μου τα έξοδα του αυτοκινήτου για επαγγελματικούς λόγους, ξεπερνούν το 90%.

Μια μέθοδος

 

Υποθεση : το φορολογικό,έτος έχει 360 ημέρες . Απο αυτές έχουμε 52 ΚΥΡΙΑΚΕΣ , 52 ΣΑΒΒΑΤΑ , 10 ημέρες (ΠΑΣΧΑ, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ , 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ κλπ κλπ ) , σύνολο 114 στις οποίες κατά τκμήριο δεν εργαζόμαστε. Βάλε και 15 ημέρες διακοπές καλοκαιριού πάμε στις 129 ημέρες .

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Επομένως 129/360 =35,83 % συντελεστής φορολογικής αναμόρφωσης .

 

Ο παραπάνω συλλογισμός βέβαια είναι αυθαίρετος (αλλά κάπως έτσι γίνονταν οι φορολογικοί έλεγχοι τότε που δεν υπήρχαν αυτοί οι συντεέστές στο άρθρο 31 ν 2238/94 ) . Για το λόγο αυτό έγραψα ότι εξαρτάται από τις αντικειμενικές αλλά και τις υποκειμενικές συνθήκες και περιστάτικά .

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή μέθοδος. Και χαίρομαι που επιτέλους έμαθα μία.

 

Αλλά 1) τα έξοδα του αυτοκινήτου είναι ανάλογα με τα διανυθέντα χλμ. Τα χλμ δεν είναι ίδια ανάμεσα στις καθημερινές μέρες και στα σαββατοκύριακα.

2) δουλεύω και σαββατοκύριακα (αρκετά από αυτά τέλος πάντων)

Link to comment
Share on other sites

 

Πολύ καλή μέθοδος. Και χαίρομαι που επιτέλους έμαθα μία.

 

Αλλά 1) τα έξοδα του αυτοκινήτου είναι ανάλογα με τα διανυθέντα χλμ. Τα χλμ δεν είναι ίδια ανάμεσα στις καθημερινές μέρες και στα σαββατοκύριακα.

2) δουλεύω και σαββατοκύριακα (αρκετά από αυτά τέλος πάντων)

 

 

Ουδεμία αντίρρηση , μιλάμε πάντα για συνδιασμό αντικεινικών περιστατικών (εδώ είναι τα πραγματικά γεγονότα και πως μπορουμε να τα αποδείξουμε )και υποκειμενικών γνωμών ( εδώ είναι το τι μπορεί να πιστεψει ή καταλάβει ο εκάστοτε φορολογικός ελεγκτής ).

 

Φαντάσου μια άλλη περίπτωση τώρα . Εχεις ατομική επιχείρηση (αυτό που λέγαμε ελευθέριο επάγγελμα ) και ως οικογένεια έχεις΄ΔΥΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ . Νομίζω οτι εύλογα μπορείς να υποστηρίξεις ότι το ένα εξ αυτών το χρησιμοποιώ για τις επαγγελματικές μου ανάγκες και το άλλο το χρησιμοποιώ για τις οικογενειακές-κοινωνικές μου ανάγκες . Επομένως για το πρώτο ΙΧ καταχωρώ όλα τα έξοδα στο βιβλιο και δεν κάνω φορολογικη αναμόρφωση και στην περίπτωση του φορολογικού ελέγχου σίγουρα οι 129 ημέρες του παραπάνω παραδειγματος θα είναι πολύ λγότερες και επομένως οι φορολογικά αναγνωρίσιμες δαπάνες πολύ περισσότερες .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Για τα καυσιμα ενος ΕΙΧ αυτοκινητου, τι ακριβως δικαιολογητικα χρειαζονται? π.χ. Η αποδειξη λιανικης ειναι αρκετη?

 

 

 

Επί του παρόντος είναι αρκετή . Από 01-01-2015 εχω την εντύπωση ότι δεν θα είναι , αλλά να δούμε και τι θα γράφει και η εγκύκλιος σχετικά με την εφαρμογή των ΕΛΠ (υποσχέθηκαν ότι θα την εκδώσουν έγκαιρα ) , δεδομένου ότι καταργείται ο ΚΦΑΣ και κάποιες διατάξεις του περνάνε στα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα. Σε κάθε περίπτωση αν ζητάτε την έκδοση ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ είστε καλυμένος .

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.