SOTHRIS Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 21 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 21 , 2010 H λεγόμενη φορολογική αναμόρφωση γίνεται ωες εξής : 1) Αρχικά θα καταχωρηθεί στο βιβλίο εσόδων-εξόδων κάθε παραστατικό με τη συνολική του αξία. 2)Στο τέλος της χρονιάς θα κάνετε μια κατάσταση στην οποία θα εμφανίσετε ομαδοποιημένες κατά κατηγορία; τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται φορολογικά με βάση την ισχύουσα φορολογική νομοθεσία.3) Κατόπιν με τη χρήση του κατάλληλου συντελεστή θα βρείτε τις επιμέρους δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται φορολογικά και αθροίζοντας θα έχετε το σύνολο των μη εκπτιπτόμενων δαπανών.4) Στην δήλωση Ε3 υπάρχει σχετικό πεδίο στο οποίο θα αναγράψετε τς δαπάνες αυτές ώστε να αυξηθεί το λογιστικό αποτέλεσμα που βγαίνει από την αντιπαράθεση εσόδων και δαπανών. (αύξηση κέρδους ή μείωση ζημίας). 1
tpanag Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 21 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 21 , 2010 Στην δήλωση Ε3 υπάρχει σχετικό πεδίο στο οποίο θα αναγράψετε τς δαπάνες αυτές ώστε να αυξηθεί το λογιστικό αποτέλεσμα που βγαίνει από την αντιπαράθεση εσόδων και δαπανών. (αύξηση κέρδους ή μείωση ζημίας). Παρά το ότι συμπλήρωσα το πεδίο αυτό στο προηγούμενο Ε3, ουδέποτε υπέβαλλα κατάσταση με τις δαπάνες. Η δήλωσή μου εκκαθαρίστηκε χωρίς να με ενοχλήσει κανείς έως τώρα. Επίσης μια άλλη απορία που έχω, είναι πως γίνεται να υπάρχουν παραστατικά τα οποία δεν εκπίπτουν στο σύνολό τους και παρ'ολα αυτά να καταχωρούνται στο βιβλίο εσ-εξ. Σε τέτοια περίπτωση δεν θα έχω ζητήσει την έκδοσή τους εξαρχής!
SOTHRIS Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 21 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 21 , 2010 1) Την κατάσταση προσδιορισμού των λογιστικών διαφορών δεν την υποβάλεις στην ΔΟΥ , παραμένει στο αρχείο σου και θα χρησιμεύσει σε ενδεχόμενο έλεγχο για την επαλήθευση των δεδομένων της δηλώσεως. 2) Φαντάσου την περίπτωση εταιρίας με τρείς πχ. εταίρους. Αντιλάμβάνεσαι ότι από τη στιγμή που μιλάμε για φορολογική αναμόρφωση των αποτελεσμάτων το λογιστικό=πραγματικό αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό από το φορολογικό. Ωστόσο τη διανομή των αποτελεσμάτων θα την κάνουν με βάση το πραγματικό αποτέλεσμα. Επομένως ο διαχειριστής της εταιρίας προκειμένου να είναι καλυμένος έναντι των συνεταίρων του θα ζητήσει και θα καταχωρήσει το συγκεκριμένο τιμολόγιο.
johnskop Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2010 Στη σελιδα 23 του σεμιναριου των φορολογικων λεει οτι η αναλυτικη κατασταση των λογιστικων διαφορων ισχυει απο 1/1/2010 αρα θα την υποβαλουμε στη δηλωση μας απο του χρονου...
SOTHRIS Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2010 Δεν θα την υποβάλεις που αλλά με βάση την κατάσταση αυτή θα "διορθώσεις" το λογιστικό σου αποτέλεσμα.
zefuros Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 22 , 2010 μΙΑς και που ο καιρός σηκώνει περαιώσεις και ελεγχους, να κάνω και εγω μια ερώτηση. Αν καταλαβα καλά, οι λογιστικές διαφορές είναι πως για παραδειγμα στα εξοδα του ΙΧ που ηταν παλιά 25%, πέρναγες στα βιβλιά σου πχ 1000 ευρώ σαν εξοδα, εβαζες στο Ε3 τα 1000 ευρώ και εβαζες μετα τα 750 ευρώ σαν λογιστική διαφορά, σωστά? Και το ερωτημα ειναι το εξης: Εγω αυτό που εκανα αυτα τα χρόνια ηταν πως ειχα μια ξεχωριστή στήλη στο βιβλίο για το ΙΧ, εγραφα κανονικα τα τιμολογια, εβγαινε η σούμα πχ των 1000 ευρω στο έτος, εκανα στο τελος τον πολλαπλασιασμό επί 0,25, και στο Ε3 εβαζα σαν εξοδα 250 ευρώ. Ουτε λογιστικές διαφορές, ούτε τίποτα. Το αποτελεσμα προφανώς ειναι ισοδύναμο, αλλά το ερωτημα αν εχω κάνει παραβαση και μπορεί να μου την πούνε!
SOTHRIS Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2010 Δεν υπάρχει παράβαση, ωστόσο επειδή οι λογιστικές διαφορές δεν προκύπτουν μόνο από τις δαπάνες των επιβατικών αυτοκινήτων δεν νομίζω ότι είναι εφικτό να δημιουργούμε στήλες επό στηλών στο βιβλίο εσόδων-εξόδων. Στις περιπτώσεις που αυτό (βιβλίο) τηρείται μηχανογραφικά και εφόσον υπάρχει η δυνατότητα από το πρόγραμμα κρατάμε μια στήλη για τα έξοδα στην οποία καταχωρούμε το έξοδο και παράλληλα αναλύουμε την συγκεκριμένη στήλη και παίρνουμε τις καταστάσεις που χρειαζόμαστε για τις λοιπές (πλην της τηρήσεως του βιβλίου) φορολογικές υποχρεώσεις.
zefuros Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2010 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 23 , 2010 ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Οντως, υπάρχουν ακι άλλες κατηγορίες δαπανών που "επιμερίζονται", αλλά σην δικιά μου περίπτωση που ειναι πιο απλά τα πράγματα, μου αρκεί που ισχύει και το ισοδύναμο αποτέλεσμα
ssouanis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Αντιγράφω από εδώ. Μόνο οι νέοι μέχρι 35 ετών που θα ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση δεν θα φορολογούνται για κέρδη ως 30.000 ευρώ για τρία χρόνια από την έναρξη της επιχείρησής τους. Όπως ορίζεται στον νέο νόμο « απαλλάσσονται του φόρου εισοδήματος τα κέρδη από την άσκηση ατομικής εμπορικής επιχείρησης ή ελευθέριου επαγγέλματος, μέχρι 30.000 ετησίως, όσων υποβάλλουν δήλωση έναρξης εργασιών για πρώτη φορά εφόσον ο φορέας της επιχείρησης κατά την έναρξη δεν έχει συμπληρώσει το τριακοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του ». Η απαλλαγή ισχύει για ατομικές επιχειρήσεις που κάνουν έναρξη εργασιών από 1/1/2010 και μετά ή ομόρρυθμες εταιρείες που συστήνονται από 1/1/2010 και μετά, δεδομένου ότι από την εισηγητική του νόμου το κίνητρο αναφέρεται στην ίδρυση νέων επιχειρήσεων. Οι φορολογούμενοι δικαιούνται την απαλλαγή αυτή και για τα τρία έτη. Από τη διατύπωση των διατάξεων προκύπτει ότι το όριο της απαλλαγής ως τα 30.000 ευρώ δεν δικαιούνται οι φορείς των ατομικών εμπορικών επιχειρήσεων ή οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν ή είχαν ασκήσει στο παρελθόν άλλη ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα, έστω και αν δεν έχουν συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας τους. Με τις ίδιες διατάξεις παρέχεται η πιο πάνω απαλλαγή, ως 30.000 ευρώ και στις ομόρρυθμες εταιρείες, εφόσον σε αυτές συμμετέχουν αποκλειστικά φυσικά πρόσωπα, τα οποία κατά την έναρξη των εργασιών τους (ως μέλη της εταιρείας) δεν έχουν συμπληρώσει το 35ο έτος της ηλικίας. Συμπεράσματα (δικά μου): 1. Πρέπει να έχει γίνει έναρξη από 01.01.2010 και μετά. Συνάδελφοι που έκαναν έναρξη το 2008 ή το 2009, δεν εμπίπτουν στη διάταξη για τις επόμενες 1 και 2 χρήσεις αντίστοιχα. 2. Όσοι έχουν κάνει έναρξη παλιότερα ατομικής εμπορικής επιχείρησης ή ελεύθερου επαγγέλματος και έκαναν νέα έναρξη (για συναφές ή άλλο επάγγελμα) ΔΕΝ δικαιούνται την απαλλαγή ακόμα και αν είναι μικρότεροι από 35. 3. Για τις Ο.Ε., αρκεί να είσαι κάτω από 35 (όλα τα μέλη) και ας ασκείς παράλληλα ατομική επιχείρηση (ή ελεύθερο επάγγελμα) ή να ήσουν ή και να συνεχίζεις να είσαι μέλος μίας άλλης Ο.Ε. ή Ε.Ε. Αυτά καταλαβαίνω εγώ. Επίσης, το συγκεκριμένο είναι δημοσίευμα οπότε κρατάμε και μία πισινή...
SOTHRIS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 Yπάρχει σχετική ΠΟΛ (1135/04-10-2010) δηλ. ερμηνεία των διατάξεων του νόμου 3842/2010 , ερμηνεία που δίνει το ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ. Ολα τα παραπάνω (πλην των συμπερασμάτων) είναι αντιγραφή από την εγκύκλιο αυτή.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα