Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Μα αν γινει "συνδεση" πλακας με ΠΣ και δοκου, δεν "υπολογιζετε" το συνεργαζομενο πλατος?? Ετσι η δοκος θα εχει τη σωστη δυσκαμψια και οχι της ορθογωνικης διατομης..Αυτο δεν εχω καταλαβει..

  • Απαντήσεις 91
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε
Η προσομοίωση πάντως της πλακοδοκού με απλή ορθοθγωνική διατομή υποεκτιμά σημαντικά τη συνεισφορά της στη δυσκαμψία του φορέα, στα εντατικά μεγέθη αυτή και των υποστυλωμάτων κλπ.

 

Πίστεψέ με δεν είναι έτσι...ό,τι προσομοιώνεις παίρνεις.

 

Λόγω διπλωματικής, έχω προσομοιώσει απλή σύμμικτη γέφυρα με ακριβή προσομοίωση όπως αναφέρω παραπάνω, ξεχωριστά δοκό και ξεχωριστά πλάκα, με στερεούς βραχίονες και η σύμπτωση αποτελεσμάτων δυσκαμψίας Η/Υ και χεριού, ήταν απλά εντυπωσιακή...και συνεργαζόμενα πλάτη και όλα...

 

Απλά όταν βάζεις στερεούς βραχίονες (εκκεντρότητα) δεν παίρνεις εντατικά μεγέθη και όταν δεν βάζεις παίρνεις εντατικά μεγέθη...

Δημοσιεύτηκε

Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι για ποιο λόγο τρώγεστε να βάλετε την πλάκα στο ίδιο μοντέλο με τον υπόλοιπο φορέα !!! Περιμένετε ότι θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα σε κάτι; :D

Δημοσιεύτηκε

Αλέξη υπάρχουν και μη κοινοί φορείς, που δεν έχουν διαφράγματα κλπ, όπως και προγράμματα μη "οικοδομικής" λογικής....

 

Έχεις ιδέα πόσο πιο δύσκαμπτος είναι ο φορέας αν προσομοιώσεις τις πλάκες με ΠΣ; Επίσης ακόμα μεγαλύτερης σπουδαιότητας είναι αυτό που είπε ο oyabun και το έχω δει κ εγώ, πολύ σημαντικές διαφορές στις κατανομές φορτίων.

 

Και σίγουρα όλα αυτά δεν είναι για οικοδομές.

Δημοσιεύτηκε

Ίσως δεν διάβασες καλά τι έγραψα jackson...:) Μα γιαυτό ακριβώς εκφράζω την απορία μου , επειδή έχω ιδέα. Γενικά είναι λάθος να προσομοιώνεται η πλάκα μαζί με τις δοκούς στην ανάλυση του φορέα (Λέγοντας πλάκα δεν εννοώ και το διάφραγμα). Για πολλούς λόγους. Επομένως έχω την περιέργεια να μάθω ποιες είναι οι ειδικές συνθήκες που καθιστούν αναγκαία και ωφέλιμη την από κοινού προσομοίωση...

Δημοσιεύτηκε
Λόγω διπλωματικής, έχω προσομοιώσει απλή σύμμικτη γέφυρα με ακριβή προσομοίωση όπως αναφέρω παραπάνω, ...

 

Μήπως αναφέρεσαι σε ισοστατικό φορέα; Η επιρροή της διαφορετικής δυσκαμψίας των δοκών φαίνεται στην πλαισιακή λειτουργία.

 

EDIT: Ξαναδιαβάζοντας το post σου, νομίζω ότι μιλάμε για άλλο πράγμα, διότι γενικά συμφωνούμε.

 

Γενικά είναι λάθος να προσομοιώνεται η πλάκα μαζί με τις δοκούς στην ανάλυση του φορέα

 

Το μικρό λάθος που επιφέρει η πρόσθετη δυσκαμψία των SHELL (γιατί άλλο σφάλμα δεν βρίσκω) υπερκαλύπτεται κατά την άποψη μου πλήρως από τα πλεονεκτήματα της ορθής κατανομής των φορτίων στις δοκούς. Επιπρόσθετα, τελειώνεις και πιο γρήγορα.

 

Πέραν τούτου όμως, στις περιπτώσεις μεγάλων κατόψεων με θερμοκρασιακούς καταναγκασμούς, η προσομοίωση της πλάκας με επιφανειακά πεπερασμένα είναι μονόδρομος. Οι υπόλοιπες μεσοβέζικες λύσεις δίνουν υπερβολικά μεγάλη απόκλιση.

Δημοσιεύτηκε
....Γενικά είναι λάθος να προσομοιώνεται η πλάκα μαζί με τις δοκούς στην ανάλυση του φορέα (Λέγοντας πλάκα δεν εννοώ και το διάφραγμα). Για πολλούς λόγους.

 

Αλέξη πες κάποιους βασικούς αν θες.

 

Μήπως αναφέρεσαι σε ισοστατικό φορέα; Η επιρροή της διαφορετικής δυσκαμψίας των δοκών φαίνεται στην πλαισιακή λειτουργία

 

Και σε επίπεδο πλαίσιο το έχω τσεκάρει.

Δημοσιεύτηκε

Όντως γενικώς συμφωνούμε... Παραθέτω μερικά σημεία τα οποία με κάνουν επιφυλακτικό στην από κοινού προσομοίωση (καλά, μπορεί να μην έχουν όλα σχέση με την γέφυρα...) :

 

- Στην προσομοίωση με εκκεντρότητα και άκαμπτους συνδέσμους για την σύνδεση δοκού πλάκας θα έπρεπε ως δοκός να προσομοιωθεί μόνο η κρέμαση της δοκού, ώστε να προκύπτει σωστά η δυσκαμψία. Αλλά τότε προκύπτει ακόμη πιο λάθος η τέμνουσα.

 

- Στην προσομοίωση με εκκεντρότητα και άκαμπτους συνδέσμους το μοντέλο της δοκού είναι δοκός Vierendeel. Το γραμμικό στοιχείο είναι το κάτω πέλμα της Vierendeel. Που σημαίνει ότι τα διαγράμματα ροπών - τεμνουσών είναι παραπλανητικά. Βεβαίως θα μπορούσαν τα εντατικά μεγέθη του γραμμικού στοιχείου να χρησιμοποιηθούν για την διαστασιολόγηση (υπολογισμός οπλισμού) αν συνεκτιμάτω και το αξονικό... τρέχα γύρευε.

 

- Μια που μιλάμε για Vierendeel, στις περιοχές πλησίον των στηρίξεων, όπου η τέμνουσα είναι μεγάλη, η μοντελοποίηση ως Vierendeel υπερεκτιμά δραματικά το έργο των τεμνουσών. Το οποίο στις πραγματικές δοκούς Ω/Σ που ιδεατά αντιστοιχούν στο μοντέλο του δικτυώματος Mörsch (είναι το μοντέλο στο οποίο βασίζεται η διαστασιολόγηση) είναι μηδαμινό. Δηλαδή υποεκτιμάται ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ η δυσκαμψία, και αυτός είναι ένας λόγος που το διάγραμμα μεταφοράς των φορτίων στην δοκό είναι πιο ομαλό από το γνωστό τραπεζοειδές.

 

- Η παραπάνω παρατήρηση σχετικά με την δυσκαμψία των κρισίμων περιοχών είναι αυτονοήτως πολύ σημαντική εφόσον ασχολούμαστε με πλαίσια και σεισμό.

 

- Επίσης στις κρίσιμες περιοχές, όπου η κλίση του διαγράμματος των ροπών είναι μεγάλη, χρειάζεται πύκνωση της διακριτοποίησης.

 

- Εδώ γραμμικό στοιχείο, εκεί επιφανειακό, που είναι η τέμνουσα; Για ποια τέμνουσα θα γίνει ο έλεγχος της δοκού;

 

Για να μην πολυλογώ, εφόσον θέλει κανείς από κοινού μοντελοποίηση, πρέπει να ξέρει ότι ανοίγει τον ασκό του Αιόλου. Που σημαίνει ότι χρειάζεται πολύ δουλειά για να είσαι σίγουρος ότι αυτό που κάνεις είναι σωστό.

Όποτε το κάνω, το κάνω σε ξεχωριστό μοντέλο, καθαρά για λόγους διερευνητικούς. Και προτιμώ να προσομοιώνω και την δοκό με επιφανειακά στοιχεία (κατακόρυφα) για να ξεμπερδεύω με την Vierendeel. Ροπές και τέμνουσες με ολοκλήρωση των τάσεων στην διατομή της πλακοδομού. Εννοείται, πυκνή προσομοίωση και πρόσθετη πύκνωση στα άκρα των δοκών.

 

Τα φορτία των δοκών αποκλειστικά από μοντέλο της πλάκας που στηρίζεται ακλόνητα (restrain, όχι σε μοντελοποιημένες δοκούς). Ακόμη και για τις δοκούς του κοινού μοντέλου.

 

Επιπλέον των παραπάνω, δεν μπορώ να μην συμπληρώσω το εξής:

Αναλύουμε τον φορέα ελαστικά, και για τα εντατικά μεγέθη που προκύπτουν διαστασιολογούμε την οριακή κατάσταση αστοχίας στην οποία οι παραμορφώσεις είναι τάξεις μεγέθους μεγαλύτερες των ελαστικών. Το ότι το αποτέλεσμα βγαίνει αποδεκτό όταν ακολουθούμε την πεπατημένη, δεν σημαίνει ότι θα βγει αποδεκτό και αν ακολουθήσουμε άλλο δρόμο... Είμαστε σε στάδιο ΙΙ οι συνθήκες συμβιβαστού έχουν πάει περίπατο και βασιζόμαστε στις συνθήκες ισορροπίας για να μην έρθει κάτω. (θα πει τώρα κανείς ...τι θέλαμε τότε την ανάλυση;;))

Δημοσιεύτηκε

Είπα παραπάνω (#32) ότι σε προσομοίωση με στερεούς βραχίονες ΔΕΝ παίρνεις εντατικά μεγέθη, παρά μόνο (κατά την άποψή μου από όσα έχω κάνει) σωστή δυσκαμψία.

 

Ενταντικά μεγέθη παίρνεις από προσομοώση χωρίς εκκεντρότητα.

Δημοσιεύτηκε

Στην γενική περίπτωση δεν παίρνεις σωστή δυσκαμψία για τους λόγους που προανέφερα.

Και χωρίς εκκεντρότητα η τέμνουσα είναι λάθος. Πρέπει να συνεκτιμηθεί και η τέμνουσα κάποιας ζώνης επιφανειακών πεπερασμένων. Τα ίδια για την ροπή, σε μικρότερο βαθμό.

Το πόσο μεγάλο θα είναι το σφάλμα μπορεί να διαφέρει, συχνά ίσως είναι μικρό. Ωστόσο υπάρχει σφάλμα.

 

Το σφάλμα αυτό είναι σοβαρό, διότι αφορά τις συνθήκες ισορροπίας...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.