Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Σας στέλνω θερμούς χαιρετισμούς και δεν κρύβω τη χαρά μου που έγινα δεκτή στο Φόρουμ. Το είχα ανακαλύψει καιρό πριν αλλά νόμιζα πως αφορά μόνο Μηχανικούς Π.Ε. Χρειάζομαι βοήθεια κάποιες φορές και δεν ξέρω που να την βρω.

Θα ήθελα μια κατεύθυνση για να βρω ποιες οι παράμετροι που υπαγορεύουν την τοποθέτηση αεροεξαγωγών σε ένα εξωτερικό δίκτυο ύδρευσης, εκτός από τα ψηλά σημεία καμπής που δείχνει η μηκοτομή του δικτύου.

Δημοσιεύτηκε

Καμία άλλη παράμετρος :)

 

Άν και είδα κάποτε να βάζουν αερεξαγωγό σε κάθε καμπή !!! προφανώς λάθος...

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ AlexisPap.

Όμως τι καθορίζει τα σημεία τοποθέτησης αεροεξαγωγών και ποια παραλείπονται ως μη απαραίτητα. Μπορείς να μου συστήσεις ένα βιβλίο; Βρήκα κάτι βιβλία Υδραυλικής που δεν αναφέρονται όμως στο θέμα.

Δημοσιεύτηκε

Αερεξαγωγοί τοποθετούνται στα ψηλότερα σημεία όλων των κλάδων του δικτύου στους οποίους είναι δυνατόν να παγιδευτεί αέρας. Βιβλίο συγκεκριμένο δεν μπορώ να θυμηθώ, αλλά σίγουρα το έγραφε στο πανεπιστημιακό σύγγραμμα. ΑΠΘ Χατζηαγγέλου και επίσης ΑΠΘ Παρθενιάδης...

Δημοσιεύτηκε

AlexisPap, καλησπέρα!

Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια. Έβγαλα άκρη τελικά. Ακόμη και όταν δεν υπάρχει μηκοτομική κλίση, είναι απαραίτητος ένας αεροεξαγωγός κάθε πεντακόσια μέτρα μήκους. Επίσης η δοκιμή του δικτύου δέον να γίνεται το πολύ σε 500 μ. μήκους, άν και το βέλτιστο είναι να δοκιμάζεις κάθε 100 μ.

Η αποκάλυψη του προβλήματος ξεκίνησε όταν πήγαμε να "πρεσσάρουμε" για δοκιμή ένα τμήμα 2 χιλ. περίπου και η πίεση δεν ανέβαινε με τίποτα! Επί μία εβδομάδα δούλευαν ο αντλίες και η πίεση κυμαίνονταν στα 4 (+- κάτι) bar. Αρχίσαμε να ψαχνόμαστε και προέκυψε ...αφαίρεση τριών αεροεξαγωγών από τους 4 που προέβλεπε η μελέτη στο εν λόγω τμήμα (χάριν οικονομίας ...λόγω οικονομικής κρίσης) και δοκιμή μία αντί για τέσσερις, για οικονομία χρόνου αυτή τη φορά.

Βρήκα και τα συγγράμματα που μου είπες και όλα υπό έλεγχο. Σ' ευχαριστώ.

epapaio.smile:

Δημοσιεύτηκε

Άλλη βιβλιογραφία που μπορείς να βρείς χρήσιμες πληροφορίες για το θέμα είναι

Τερζίδης Γ.(1980) Μαθήματα υδραυλικής, Κλειστοί αγωγοί.Θεσσαλονίκη

Παντοκράτορας Α. Υδρεύσεις πόλεων .Ξάνθη.

Δημοσιεύτηκε

Καλέ συνάδελφε ευχαριστώ. Θα το κοιτάξω και αυτό που μου προτείνεις, γιατί πιάστηκα αδιάβαστη και αυτό με "χάλασε" πολύ.

Θέλω και γω να προσθέσω ένα "συν" στο Φόρουμ. Έχω μεγάλη εμπειρία από Δημόσια Έργα. Μπορώ να βοηθήσω άν κάποιος κάτι χρειαστεί.

Καλημέρα σε όλους και καλή δουλειά!:)

Δημοσιεύτηκε
AlexisPap, καλησπέρα!

Ακόμη και όταν δεν υπάρχει μηκοτομική κλίση, είναι απαραίτητος ένας αεροεξαγωγός κάθε πεντακόσια μέτρα μήκους. :

 

Ουσιαστικά δεν οφείλεται στη γεωμετρική κλίση της μηκοτομής αυτής καθ'αυτής.

Η ύπαρξη (φυσσαλιδών) αέρα οφείλεται-εν γέννει-στο φαινόμενο της σπηλαίωσης,δηλαδή ανάπτυξη υποπιέσεων(NPSH<0) στο δίκτυο(πίεση αγωγού μικρότερη της τάσης ατμών νερού). Τέτοιες θέσεις είναι κοντά στις τομές γραμμής εδάφους με πιεζομετρική γραμμή(για p/γ<-7m).

Ποιά ήταν η αιτία του προβλήματος αν όχι η παραπάνω,θεμελιώδης;

Και μια επιπλέον ερώτηση: Η τοποθέτηση αεραεξαγωγών δεν αναιρεί την υπο πίεση λειτουργία του αγωγού εξισσώνοντας τη πίεση,στο σημείο τοποθέτησης, με την ατμοσφαιρική; Ποιός ακριβώς είναι ο μηχανισμός της τεχνικής αυτής;

Δημοσιεύτηκε

Civilkald, όντως η σπηλαίωση δημιουργεί φυσαλίδες αέρα σε έναν αγωγό υπό πίεση, στα περισσότερα όμως δίκτυα ύδρευσης προβλέπεται η αποφυγή του συγκεκριμένου φαινομένου που μπορεί να έχει και άλλες καταστρεπτικές συνέπειες στους αγωγούς. Ο αέρας που υπάρχει στα δίκτυα είτε εισέρχεται από τις επιφάνειες των δεξαμενών είτε εισέρχεται στο δίκτυο κατά το κλείσιμο κάποιων αγωγών για επιδιόρθωση είτε εισέρχεται στο δίκτυο λόγω κάποιας διαρροής είτε δημιουργείται τοπικά, πλήγμα κριού ,λόγω κλεισίματος κάποιας δεικλίδας και έτσι υπάρχει μη μόνιμη υποπίεση- σπηλαίωση. Με τις βαλβίδες εξαγωγής αέρα, ο αέρας που υπάρχει στο δίκτυο λόγω των παραπάνω αιτιών αποβάλλεται.

Δημοσιεύτηκε
Η ύπαρξη (φυσσαλιδών) αέρα οφείλεται-εν γέννει-στο φαινόμενο της σπηλαίωσης,δηλαδή ανάπτυξη υποπιέσεων(NPSH<0) στο δίκτυο(πίεση αγωγού μικρότερη της τάσης ατμών νερού). Τέτοιες θέσεις είναι κοντά στις τομές γραμμής εδάφους με πιεζομετρική γραμμή(για p/γ<-7m).

 

Μία μικρή ένσταση:

Με τον όρο σπηλαίωση, περιγράφουμε ένα σύνθετο φαινόμενο (περιστρεφόμενο πτερύγιο, τοπικά χαμηλή πίεση, δημιουργία φυσαλίδων, εξαφάνιση ή "έκρηξη" αυτών φυσαλίδων με ταυτόχρονη τοπική καταστροφή του μετάλλου του πτερυγίου) που περιλαμβάνει ΚΑΙ την δημιουργία φυσαλίδων, και όχι απλώς την δημιουργία φυσαλίδων λόγω τοπικά χαμηλής πίεσης σε αγωγούς.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.