Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κόντρα παξιμάδι


Πώς είναι η σωστή σύσφιγξη στο κόντρα παξιμάδι; (Τ= ονομ  

206 μέλη ψήφισαν

  1. 1. Πώς είναι η σωστή σύσφιγξη στο κόντρα παξιμάδι; (Τ= ονομ

    • Μέσα περικόχλιο με Τ, έξω περικόχλιο με λιγότερο από Τ
    • Μέσα περικόχλιο με λιγότερο από Τ, έξω περικόχλιο με Τ
    • Και τα δύο περικόχλια με Τ
    • Αλλη λύση (παρακαλώ εξηγήστε)


Recommended Posts

Κρίνοντας από την έλλειψη ακρίβειας του δυναμόκλειδου/ροπόκλειδου, η πιο πρακτική μέθοδος μου φαίνεται είναι του Load indicating washer (πως το μεταφράζουμε, δυναμοροδέλα;;;).

 

http://www.turnasure.com/bolt-tensioning-resources.shtml

 

Υποστηρίζουν ότι έχουν 1% ακρίβεια. Και 5% να είναι, μια χαρά είναι.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 54
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Για να ελαφρύνουμε την συζήτηση, μήπως ξέρετε ποιός καθορίζει την αντοχή του μπουλονιού; :smile:

 

 

 

attachment.php?attachmentid=2952&stc=1&d=1285923212

 

Πηγή: http://home.jtan.com/~joe/KIAT/kiat_1.htm

post-5538-131887247602_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα άνοιξα ένα από τα βιβλία των στοιχείων μηχανών του Γραικούση, για το άλλο σχετικό topic που ξεκίνησε ο Κώστας.

 

Εκεί λοιπόν διάβασα τα εξής:

 

Όλες οι συνδέσεις που καταπονούνται με δυναμικά-κρουστικά φορτία πρέπει να ασφαλίζονται.

 

Σε 2 διαφορετικά σημεία το βιβλίο απέδιδε το λύσιμο των συνδέσεων σε 2 διαφορτικές αιτίες. Η μία αιτία είναι η απρόβλεπτα μεγάλη ψυχρή καθίζιση. Από ότι καταλαβαίνω, αν ισχύει το παραπάνω, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα περνώντας κοπίλιες, τσακίζοντας λαμάκια, βάζοντας κόλες κλπ.

 

Η άλλη αιτία, ή μάλον το άλλο σύμπτωμα, είναι ότι για κάποιον λόγο δημιουργούνται μικρομετακινήσεις και σιγά σιγά περιστρέφεται το περικόχλιο και λύνει. Αυτό μπορούμε να το αποφύγουμε με τις παραπάνω μεθόδους.

 

[edit] Θυμήθηκα και μια επίσκεψη σε ένα ρεκτιφιέ. Εκεί λοιπόν έδεναν έναν παλιό κινητήρα από τρακτέρ, στον οποίο όλες σχεδόν οι βίδες είχαν ασφάλειες. Μίλησα με τον μάστορα και είπε ότι οι παλιοί κινητήρες είχαν πολλές ασφάλειες, ενώ στους καινούργιους χρησιμοποιούνται λεπτά σπειρώματα και μπορούν να αποφύγουν πολλές ασφάλειες. Αυτά με την επιφύλαξη της μνήμης μου και της ορθότητας όσων μου είπε ο μάστορας. [/edit]

 

Μια άλλη ερώτηση τώρα. Τα διάφορα γκόβερ που χρησιμοποιούμε, τερματίζουν στην αρχή του σφιξίματος, ή όχι? Δηλαδή μπορούμε να θεωρήσουμε ότι είναι ένα ελαστικά παραμορφωμένο ελατήριο σε σειρά με τον κοχλία, ή από ένα σημείο και μετά δεν συμμετέχουν στην ελαστικότητα, αφού "τερματίζουν"? Έχω την εντύπωση πως ισχύει το δεύτερο, αν και το βιβλίο λέει το πρώτο.

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και ισχύει το δεύτερο. Όταν όμως η σύνδεση χαλαρώσει τότε, λειτουργώντας σαν ελατήρια, συνεχίζουν να ασκούν κάποια δύναμη και να εξασφαλίζουν ότι το περικόχλιο δεν θα περιστραφεί περαιτέρω ώστε να λυθεί η σύνδεση. Εξάλλου κάποια γκρόβερ (όπως ας πούμε το "αστεράκι" από σκληρό χάλυβα κάνουν πατουρίτσες όπως αυτές τις καστάνιας... Χρησιμοποιούνται όμως μόνο σε μικρές διαμέτρους, προφανώς επειδή δεν αντέχουν μεγάλα φορτία.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Οταν ειναι σφιγμενα με ιδια δυναμη, τοτε εχουμε και το ιδιο μεγαλη τριβη στο σπειρωμα, σε ολο το παχος των 2 παξιμαδιων. Οι αλλες δυο περιπτωσεις θα ωφελουν σε πολυ ιδιαιτερες απαιτησεις.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.