Μετάβαση στο περιεχόμενο

Βαθμός απόδοσης - προθέρμανη μίγματος αέρα - καυσίμου


Recommended Posts

γεια σας...εχω μια απορια...γιατι επηρεαζεται ο βαθμος αποδοσης μιας κεντρικης θερμανσης με χρηση φυσικου αεριου οταν αρχικα γινεται μια αρχικη προθερμανση του μιγματος αεριου καυσιμου-αερα πριν την καυση...γιατι επηρεαζει δηλαδη η προθερμανση το βαθμο αποδοσης???ευχαριστω εκ των προτερων

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να είμαι ο ειδικός, έχω να πω τα παρακάτω..

 

Ο βαθμός απόδοσης επηρεάζεται από το πόσο τέλεια καύση πετύχουμε, και πόσο κρύα είναι τα καυσαέρια μας (για να μην χάνουμε ενθαλπία και τη λανθάνουσα θερμότητα αλλαγής φάσης)

Η τέλεια καύση επιτυγχάνεται αν καταφέρουμε να πετύχουμε λ=1 και καθόλου μονοξείδια (και όλα στοιχειομετρικά δηλ. να προκύψουν τόσα μόρια διοξειδίου όσα προβλέπεται από την ποσότητα καύσιμου αερίου και οξυγόνου-αέρα που εισάγαμε).

Δηλαδή στα καυσαέρια δεν θέλουμε να έχουμε οξυγόνο γιατί άν έχουμε οξυγόνο τότε σημαίνει ότι έχουμε λ > 1 και έχουμε περίσσεια αέρα δηλ. σημαντικά μεγαλύτερη παροχή αέρα από την απαιτούμενη άρα απώλειες θερμοκρασίας στα καυσαέρια. Αντίθετα όσο πιο πολύ διοξείδιο .(σε ποσοστο καυσαερίων πάντοτε..έτσι..) έχουμε τόσο πιο πετυχημένη καύση καταφέραμε.

Για να πετύχουμε να κατεβάσουμε το λ κοντά στο 1 χωρίς να προκαλέσουμε ατελή καύση χρησιμοποιούμε την προθέρμανση. Η προθέρμανση γίνεται στους επίτοιχους λέβητες αερίου τύπου C12 κατά μήκος της ομοκεντρικής καπνοδόχου όπου από την εσωτερική καμινάδα περνούν τα καυσαέρια και ανάμεσα στην εσωτερική και εξωτερική εισέρχεται ο αέρας καύσης που ζεστένεται καθώς μπαίνει στο λέβητα. Στους πιο πολλούς λέβητες συμπυκνωμάτων γίνεται συνήθως και προανάμειξή του προθερμασμένου αέρα με το καύσιμο για καλύτερο έλεγχο στοιχειομετρίας και καλύτερη ανάμειξη και καύση. Με την προθέρμανση πετυχαίνουμε 2 καλα:

1) Εκμεταλευόμαστε τα καυσαέρια του λέβητα ελαττώνοντας την ενθαλπία τους (θερμοκρασία) και αυξάνοντας την ενθαλπία του αέρα καύσης (προθέρμανση)

2) Καλύτερη καύση γιατί μας βολεύει ο ζεστός αέρας γιατί είναι πιο αραιός και διαχεέται καλύτερα μαζί με το καύσιμο που θερμαίνεται καθώς αναμειγνύται. Ο κρύος αέρας καίγεται πιο δύσκολα. Επίσης προθερμαίνοντας τον αέρα αποφεύγουμε υγροποιήσεις στο θάλαμο..Οι υγροποιήσεις στο θάλαμο από τον κρύο αέρα εξατμίζοναι από την φλόγα με αποτέλεσμα αντί να μεταδίδεται θερμότητα στα τοιχώματα του εναλλάκτη του λέβητα ή στα τούμπα του να χάνεται ως εξατμισμενη υγρασία..του αέρα καύσης

 

 

Δεν μπορώ να στο εξηγήσω πιο καλά.. Επίσης σκέψου ότι στους καυστήρες πετρελαίου με ρύθμιση σε μικρή παροχή, ειδικά τις κρύες μέρες του χειμώνα έχουμε πρόβλημα αν δεν έχουν προθέρμανση (μια ηλεκτρική αντίσταση) πριν το μπεκ καυσίμου που προθερμάινει αέρα και καύσιμο γιατί απλά το πετρέλαιο είναι πολύ παχύρευστο και δεν μπορεί να ψεκάσει μικροποσότητες το μπεκ αλλά φτύνει ή στάζει με αποτέλεσμα να μην γίνεται διάχυση.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.