Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Εχουμε μια γερανογεφυρα στα 6m υψος η οποία παρουσιαζει τα εξής προβλήματα στη λειτουργία της. χτυπάει εντονα πανω στις δοκους περα δωθε, σαν πχ να σπινιαρει ο τροχός, ή να εχει τη τάση να στριψει αριστερά η δεξιά. Πχ λογω μεγαλύτερης ταχύτητας των τροχών στη μια δοκο κύλισης. Να παρουσιαζει δλδ διαφορετικη γωνιακη ταχυτητα ή να εχει μεγαλύτερη ακτινα καποιος απο τους τροχους...

Επίσης παρατηρήθηκε, ότι ένας από τους πίσω τροχούς(πίσω με την έννοια ότι αυτοί δεν έχουν κινητήρα) δε πατάει πάνω στη δοκο κύλισης αλλά έχει κάποια απόσταση της ταξεως των 4-5mm.

 

Υπάρχει περίπτωση να εχει πάρει στρεβλωση το πλαίσιο(του βαρούλκου) ή έτσι ήταν από την αρχη? Δυστυχως δε γνωριζουμε ποσο καιρο εχει το πρόβλημα. Θέλει κάποιο από τα ρουλεμαν αντικατάσταση?? Υπάρχουν 2 αξονες(μπρος πίσω) και ένας κινητήρας. Ακριβως λογω ύπαρξης αξονα μεταξυ των δύο πίσω τροχών δε μπορούμε να ελέγξουμε αν όντως εχει πρόβλημα κάποιο από τα ρουλεμάν. Ο διαθέσιμος γερανος/κλαρκ ειναι 5.50 μετρα και αρα δε φτανει για να σηκωσουμε τα βαρούλκο να γυρισουμε τους αξονες να δουμετι γινεται με καποιον από τους τροχούς. Υπήρχε η ιδεα να προσθεσουμε φλαντζες με ρουλεμαν ως πλαγιους τροχούς στη δοκο κυλισης ωστε να μειωσουμε τη κινηση δεξια-αριστερα, αλλα ειναι πιθανον εως σιγουρο οτι η φλαντζα θα σπασει αλλα και το ρουλεμαν, ή να μη διορθωθει το πρόβλημα αν οφειλεται στο οτι δε παταει στη δοκο κύλισης.

 

Ακούω ιδέες, αν καποιος εχει να προτεινει κατι, ή να εχει ξανααντιμετωπισει παρόμοιο πρόβλημα.

Ευχαριστώ!

Δημοσιεύτηκε
...χτυπάει εντονα πανω στις δοκους περα δωθε, σαν πχ να σπινιαρει ο τροχός, ή να εχει τη τάση να στριψει αριστερά η δεξιά.

Δηλαδή πόσο διάκενο υπάρχει ανάμεσα στην γερανογέφυρα και τις δοκούς σε ήρεμη θέση; Ρωτώ, για να καταλάβω πόση στροφή (ή πόση πλευρική μετακίνηση) κάνει το κινητό μέρος της γερανογέφυρας. Μιλάμε για χιλιοστά ή για εκατοστά; Και πόσα περίπου;

 

Ο διαθέσιμος γερανος/κλαρκ ειναι 5.50 μετρα...

 

Αν υπάρχει κλαρκ που φτάνει στα 5,5 μέτρα, μήπως μπορείτε να προσθέσετε τάκους στην φουρκέτα του κλαρκ ώστε να έρθει σε επαφή με την γερανογέφυρα;

Δημοσιεύτηκε

Απίθανο να πήρε στρέβλωση το πλαίσιο. Μήπως τα τέρματα διαδρομής είναι σε διαφορετική θέση δεξιά και αριστερά και στρέφεται όλη η γερανογέφυρα όταν την κοπανάνε με φόρα στο τέρμα;

Άμα χτυπάει πέρα - δώθε είναι μάλλον πρόβλημα ευθυγράμμισης... Βέβαια για ρουλεμάν δύσκολα, αλλά ποτέ δεν ξέρεις (και είναι το ευκολότερο).

Πόσων τόνων είναι; πόσους τροχούς έχει;

Συνήθως οι γερανογέφυρες μπορούν να σηκωθούν με υδραυλικό γρυλάκι (φορτηγού αυτοκινήτου, ενίοτε δύο γρυλάκια για ζύγισμα) από την ράγα στο πλαίσιο των τροχών. Επίσης με παλάγκο (καδένας) από την βάση του ζευκτού της οροφής (όχι από τεγίδα).

Δημοσιεύτηκε

15-17 χιλιοστα ειναι περιπου το διακενο.

σκεφτηκαμε να βαλουμε παλετες, αλλα από την άλλη υπάρχει η υποψία ότι θα καταστραφούν από το ίδιο βάρος της μηχανής οταν θα αρχισουν να πιέζονται σε αυτή.

για τάκους(πολλά ξύλα δεν εννοείς??) δε νομιζω οτι εχουμε διαθεσιμους.θα κοιταξω.

 

η γερανογεφυρα στρεφεται κατα τη διαρκεια της κινησης και οχι οταν φτανει/χτυπαει στο τερμα.επισης θεωρω απιθανο να εχει κλίση 5χιλιοστα ανα μετρο κατα μηκος ο ενας δοκος κύλισης.

εχει 4 τροχούς και 2 αξονες αναμεσα τους οπως παρατηρηθηκε. και αν θυμαμαι καλά είναι 5tn.

περα-δωθε εννοω οτι χτυπαει συνεχεια κατα τη κινηση δεξια αριστερα, δλδ το διακενο γινεται 0-15 και 15-0 σε πολυ μικρο χρονικο διαστημα.συνεχεια δλδ.

 

ευχαριστώ για το ενδιαφέρον.

Δημοσιεύτηκε

Αυτό το χτύπημα πέρα δώθε, το κάνει η γερανογέφυρα με τον ίδιο τρόπο και ένταση, είτε είναι φορτωμένη και προχωρά είτε είναι άφορτη και προχωρά;

 

Δοκίμασες να επικοινωνήσεις με τον κατασκευαστή της γερανογέφυρας;

Δημοσιεύτηκε

το κάνει και φορτωμένη, αν και μαλλον το βάρος ειναι σχετικά αρκετά μικρό! δε την εχω δει με μεγαλο φορτίο.

 

με τον πάροχο το σκεφτήκαμε, αλλά λόγω 15ετίας και ανω δε το δοκιμασαμε.

τεχνικοί-μηχανικοί της κατασκευάστριας είχαν επισκεφτεί παλιότερα το χώρο και είχαν δει το πρόβλημα και είχαν προτεινει τη λύση που ανεφερα στο πρώτο ποστ, ή δεύτερο κινητήρα.

Δημοσιεύτηκε

Το μόνο που μπορώ να φανταστώ, είναι τα ρουλεμάν ή κουζινέτα των τροχών του άξονα.

Αν έχουν χαλάσει (φαγωθεί) σίγουρα η περιστροφή του τροχού δεν θα είναι σε ευθεία αλλά θα παρεκλίνει της πορείας της, με αποτέλεσμα να κινείτε και η γέφυρα μαζί της δεξιά-αριστερά.

Επίσης εάν αυτό γινόταν από παλιά σίγουρα θα έχει επιδεινωθεί το φαινόμενο αφού η καταστροφή των ρουλεμάν θα συνεχιζόταν με μεγαλύτερη ένταση.

Παίζει μεγάλη σημασία εάν η συγκεκριμένη γέφυρα σήκωνε κατά καιρούς μεγαλύτερα φορτία από τα ονομαστικά της ή τα μέγιστά της. Σε μια τέτοια περίπτωση μπορεί να μην "ήρθε κάτω" η όλη κατασκευή αλλά σίγουρα κάποιες στρεβλώσεις στο σύνολο των μηχανησμών της θα έχει.

Καλό είναι να ελεγχθεί και ο διάδρομος κίνησης, και οι άξονες, και οι τροχοί-ρουλεμάν.

Δεν σκέφτομαι κάτι άλλο.

Είναι ένα καλό πρόβλημα που αποκομίζεις εμπειρίες και σε κάνει να νιώθεις "ωραία" όταν καταφέρνεις να το λύσεις...αθάνατη μηχανολογία

Δημοσιεύτηκε
Επίσης παρατηρήθηκε, ότι ένας από τους πίσω τροχούς(πίσω με την έννοια ότι αυτοί δεν έχουν κινητήρα) δε πατάει πάνω στη δοκο κύλισης αλλά έχει κάποια απόσταση της ταξεως των 4-5mm.
Εάν, αντί να πατάει σε 4 σημεία (ας τους ονομάσουμε #1 και #2 τους δύο τροχούς που μεταφέρουν ροπή, και #3 και #4 τους άλλους δύο που δεν μεταφέρουν ροπή), πατάει σε 3 σημεία (αφού λες ότι ένας τροχός, π.χ. ο #3 βρίσκεται στον αέρα σε ύψος 4-5 mm), τότε ο #1 μπορεί να μεταφέρει περισσότερη ροπή (καθώς θα σηκώνει το διπλάσιο βάρος).

 

Η ανισοκατανομή φόρτισης όλων των τροχών μπορεί να προκαλεί μικροδιαφορές στην μικρή ολίσθηση που μπορεί να εμφανίζεται ανάμεσα στον τροχό και στην ράγα. Καθώς ο τροχός #2 που ολισθαίνει, φθείρει την ράγα, το φαινόμενο μπορεί να εντείνεται όλο και περισσότερο.

 

Τι ήταν αυτό που έκανε τον τροχό #3 να μην πατάει καλά;

Δημοσιεύτηκε

να σημειωσω οτι οι τεχνικοί δεν ειχαν προσεξει το συγκεκριμενο κενο, οτι ο τροχός δε πατάει.. επισης δε θυμαμαι αν το εγραψα νωριτερα, αλλα οταν καποιος καθησε(ναι στα 6 μετρα) πανω σαυτο το τροχό, αυτός πάτησε και σηκώθηκε ο διαγώνιος, δηλαδή ο "2" οπως ανεφερες παραπανω. γιαυτο αναρωτηθηκα αρχικά για στρέβλωση.

 

η πληροφορια που δεν εχω ειναι για ποσο χρονικο διαστημα υπαρχει αυτη η βλαβη..

Δημοσιεύτηκε

Στρέβλωση της δοκού δεν μπορεί να προκληθεί από υπερφόρτωση (υποθέτω ότι η δοκός της γερανογέφυρας είναι συμμετρική). Αν όμως υποθέσουμε (πολύ βάσιμα νομίζω) ότι η γερανογέφυρα δεν ήταν τρίκυκλη εκ κατασκευής, τότε προφανώς υπάρχει παραμόρφωση. Αυτό που έκανε τον τροχό να μην πατάει πιθανότατα χάλασε και την "ευθυγράμμιση"...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.