Μετάβαση στο περιεχόμενο

Φορτίο επίστρωσης δαπέδων


 
varvcharal

Recommended Posts

Φίλε Topap, το βάρος είναι δύναμη... Αλλά, ως καλός μηχανικός ψάχνω την ιδιότητα που χαρακτηρίσει το ίδιο το υλικό, και φυσικά αυτη δεν είναι άλλη από την μάζα. Όποιος θέλει βάρος, ας πολλαπλασιάσει με το g.

Sorry Τοpap...8)8)8-)

 

AlexisPap, είσαι σωστός. Το βάρος είναι δύναμη, οπότε αναδιατύπωση: οι μηχανικοί μιλάνε με δυνάμεις και όχι με μάζες, άρα kN/m2 και όχι kgr/m2.

 

 

Και μια τελευταια ερωτηση..Ισως να ειναι περιττο, αλλα τα βαρη των επιπλων και των οικοσκευων τα προσομοιωνουμε??

 

Έπιπλα, συσκευές και τα λοιπά λαμβάνονται υπόψιν όταν θεωρείς κινητό φορτίο 2.0kN/m2 για κατοικίες.

Link to comment
Share on other sites

Φορτία πλακών :

g = Μόνιμα φορτία, p = Κινητά φορτία.

Το υπολογίζεις στα κινητά φορτία. Συνήθως, για φορτία πλακών λαμβάνουμε 2.00 Kpa και 2.00 Kpa αντίστοιχα.

 

1 Pa = 1 N/m2

Link to comment
Share on other sites

Φορτία πλακών :

g = Μόνιμα φορτία, p = Κινητά φορτία.

Το υπολογίζεις στα κινητά φορτία. Συνήθως, για φορτία πλακών λαμβάνουμε 2.00 Kpa και 2.00 Kpa αντίστοιχα.

 

Τον μπερδεύεις μου φαίνεται, παρά τον βοηθάς...

 

Το μόνιμο που λες, δεν περιλαμβάνει το ίδιο βάρος της πλάκας ΟΣ υποθέτω (π.χ. για 150mm πλάκα ίδιο βάρος 0.15m x 24kN/m3 = 3.6kN/m2

 

Για κατοικίες το κινητό φορτίο (Q) είναι 2.00kN/m2, αυτό είναι το ελάχιστο, εκτός και εάν ο ιδιοκτήτης έχει ζητήσει μεγαλύτερα κινητά φορτία.

 

Τα μόνιμα φορτία (G) βρίσκονται κατά περίπτωση, κάνοντας την λίστα:

 

Πλάκα ΟΣ (150mm): 0.150m x 25.00 kN/m3 = 3.60 kN/m2

Τσιμεντοκονία (50mm): 0.050m x 21.00 kN/m3 = 1.05 kN/m2 (το 21.00 kN/m3 είναι ενδεικτικό)

Πλακάκια γρανίτη (5mm): 0.005m x 30.00 kN/m3 = 0.15 kN/m2 (το 30.00 kN/m3 είναι ενδεικτικό)

Σύνολο: 4.80 kN/m2

Link to comment
Share on other sites

Topap, σήμερα σε βλέπω απρόσεκτο! γιατί 24 το μπετό και όχι 25; :)

 

Για να συνοψίσουμε, σε συνήθη οικοδομικά έργα έχουμε:

Μόνιμες δράσεις σύμφωνα με την §6.3.2.2 είναι οι δράσεις των ιδίων κατασκευαστικών φορτίων.

Μεταβλητές δράσεις σύμφωνα με την §6.3.2.3 τα φορτία που προκύπτουν από την χρήση ή κατά την χρήση (φορτία ανθρώπων, οχημάτων, επίπλων, συσκευών, κινητού εξοπλισμού, ανέμου, χιονιού κλπ)

Οι τιμές των δράσεων υποτίθεται ότι είναι χαρακτηριστικές τιμές §6.3.1, αλλά όπως λέει και στα σχόλια εμείς χρησιμοποιούμε τις ονομαστικές.

 

Εκτός από το ειδικό βάρος του σκυροδέματος που δίδεται στα σχόλια της §2.2 όλα τα υπόλοιπα ειδικά βάρη τα λαμβάνουμε από το ΒΔ του 1946 (ΦΕΚ171Α/16-05-1946) ή τον ΕΚ-1. Αν δεν βρίσκουμε τιμές στους κανονισμούς μπορούμε να λάβουμε την ονομαστική τιμή που δίδει ο κατασκευαστής, ή την τιμή που βρίσκουμε ζυγίζοντας... μια που όπως είπαμε ο ΕΚΩΣ αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο χαρακτηριστικές και ονομαστικές τιμές δράσεων...

 

Άρα σε μία τυπική περίπτωση:

Ίδιο βάρος πλάκας (16cm) gi = 0,16 * 25 = 4,00kN/m²

Βάρος επικαλύψεων (επίχρισμα + τσιμεντοκονίαμα ρύσεων + επίστρωση) ga = 0,015 * 17 + 0,08 * 21 + 0,015*25 = 2,31kN/m²

 

Επιπλέον, στις τετραέρειστες πλάκες, όταν αυτές λύνονται κατά Cherny, το φορτίο των τοίχων που στηρίζονται στην πλάκα (δηλαδή δεν "πατάνε" πάνω σε κάποια δοκό*), κατανέμεται ως επιφανειακό φορτίο (μόνιμο) στην πλάκα.

 

Το κινητό, προκειμένου περί κατοικίας θα είναι 2,00kN/m²

 

*τοίχος που οδεύει σε απόσταση μέχρι 1,5d παράλληλα στην δοκό μπορεί να θεωρηθεί ότι "πατάει" στην δοκό.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Επειδή λοιπόν τα προγράμματα υπολογίζουν μόνα τους το ΙΒ της πλάκας, έχουμε κατ'ελάχιστο σύμφωνα με EC1 §6.3, μόνιμο 1.5kN/m² και κινητό 2kN/m² για κατοικίες.

Αν θέλουμε να υπολογίσουμε επακριβώς τα μόνιμα, βλέπουμε το παράρτημά του.

Ο EC1 έχω την εντύπωση πως είναι σε ισχύ.

 

υ.γ. Παλαιότερα τα φορτία δίνονταν σε kg/m² (100kg/m²-200kg/m²).

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά ωραία και χρήσιμα όλα αυτά!

 

Συμπληρώστε τώρα και τα φορτία για ασανσέρ πχ 4 ατόμων (1,10Χ1,40 κουβούκλιο) και αν πρέπει να υπολογισθεί και κάποια προσαύξηση λόγω επιταχύνσεων - επιβραδύνσεων (Κάτι τέτοιο θυμάμαι είχα δει παλιά).

Επιταχύνσεις - επιβραδύνσεις (φρενάρισμα) έχουμε και σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων (για οροφές μιλάμε!) άρα και εδώ κάποιες προσαυξήσεις για τους "καμικάζι";

Link to comment
Share on other sites

Hello? Επιστρωση δαπέδων.... Τι σχεση έχει το φορτίο του ανελκυστηρα? Αν ειναι να πουμε ολα τα πιθανα φορτία σε μια κατασκευή δεν τελειωνουμε ουτε αυριο...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.