Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Αγαπητά μέλη Γεια Σας.

 

Ξεκινώ αυτό το νέο νήμα due to popular demand από συναδέλφους ουτώς ώστε να μπορέσουμε να συζητήσουμε για όποιο θέμα μας απασχολεί σχετικά με την σχεδίαση, κατασκευή και επιχειρησιακή λειτουργία εξεδρών, πλατφορμών και πάσης φύσεως πλωτών μέσων που χρησιμοποιούνται τόσο για εξόρυξη πηγών ενέργειας όσο και για άλλους σκοπούς.

 

Κατά συνέπεια θα αναμένω ερωτήσεις και ειδικότερα θέματα για συζήτηση.

 

Εύχομαι σύντομα να έχουμε στο φόρουμ μας και μια πιο έντονη θαλασσινή αύρα !

Δημοσιεύτηκε

ΟΚ.

Ερώτηση: υπάρχει καποια ευρωπαική νόρμα που δίνει τα φορτία σχεδιασμού μιας παράκτιας κατασκευής λόγω κυματων? Δηλαδή, οκ με την ανωδομή, θεωρείς ανεμο, σεισμό, στατικά φορτία κλπ. Κατω απο το νερό τι γίνεται? Τι δυνάμεις θεωρείς? Υποθέτω το νερό πέρα απο υδροστατική πίεση, ασκει και δυναμης λόγω κυμάτων, οχι?

Δημοσιεύτηκε

Γεια σου topap.

 

Αναφορικά με τα ερωτήματα που έθεσες.

 

Η σχεδίαση των πλατφορμών και εξεδρών για τις οποίες γίνεται λόγος υπόκειται τόσο σε διεθνείς όσο και σε εθνικούς κανονισμούς.

 

Για τις θαλλάσιες κατασκευές πρακτικά όλων των τύπων τον κύριο λόγο για την θέσπιση σχεδιαστικών, κατασκευαστικών και επιχειρησιακών/λειτουργικών στάνταρ έχουν οι διάφοροι νηογνώμονες σε συνεργασία με κρατικούς αλλά και διεθνείς οργανισμούς με πιο κορυφαίο τον ΙΜΟ, http://www.imo.org/, στις ιστοσελίδες των οποίων πρέπει κάνεις να μπει και αν είναι επαγγελματίας μηχανικός που ενδιαφέρεται πρακτικά για ένα έργο να προμηθευτεί τους διάφορους τόμους με τα λεγόμενα Rules τους κανονισμούς δηλαδή που καλύπτουν τους διάφορους τεχνικούς τομείς, disciplines, των εν λόγω έργων, π.χ. Rules for the Classification of Offshore Vessels, Hull για τα ναυπηγικά, Rules for the Classification of Offshore Vessels, Machinery για τα μηχανολογικά/ηλεκτρολογικά και ούτω καθεξής.

 

Παράδειγμα από την ιστοσελίδα του Αμερικανικού Νηογνώμονα :

 

http://www.eagle.org/eagleExternalPortalWEB/appmanager/absEagle/absEagleDesktop?_nfpb=true&_pageLabel=abs_eagle_portal_rules_guides_book

 

Όσο για τον υδροδυναμικό και στατικό σχεδιασμό.

 

Ναι, ο υδάτινος όγκος μέσα στον οποίο ή πάνω από τον οποίο καλείται να λείτουργήσει ή εξέδρα ή πλατφόρμα που εξετάζουμε θα ασκεί υδροστατικές πιέσεις στα τοιχώματα αυτής παράλληλα με κυματικές φορτίσεις.

 

Στο συγκεκριμένο μάλιστα τύπο έργων είναι πλέον κρίσιμο να λάβει ο σχεδιαστής υπόψην του τις αλληλεπιδράσεις που έχει και η θάλλασα ή ωκεανός, ανάλογα με το βαθός που εξετάζουμε, με τα τοιχώματα της εξέδρας το λεγόμενο δηλαδή shallow ή deep water effect.

 

Καλές πηγές από μια πολύ γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο για τις υδροδυναμικές φορτίσεις, και όχι μόνο, εδώ :

 

http://www.cambridge.org/uk/catalogue/catalogue.asp?isbn=9780521896252&ss=exc

 

http://web.mit.edu/13.700/www/ISODC/ISODCfinal2.pdf

 

http://www.gau.edu.tr/PDF-Files/JSAS_002_04_PDF/JSAS_002_04_01_Sadeghi.pdf

 

http://www.iahr.org/membersonly/grazproceedings99/doc/000/000/163.htm

 

Έυχομαι να έδωσα καλό food for thought για αρχή.

 

Έπεται συνέχεια. ;)

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε

Πολύ χρήσιμα!

 

Δηλαδή, δεν υπάρχει κάποιο ΕΝ ή BS ή FN ή ISO σχετικά με τις υδροστατικές ή υδροδυναμικές φορτίσεις.

 

Να υποθέσω οτι τα παραπάνω ισχύουν και σε περίπτωση παράκτιας ανεμογενητριας?

Δημοσιεύτηκε

H απάντηση topap είναι πώς δεν είναι καθόλου αδύνατο και όπως και για όλα τα έργα που έχεις κάνεις μέχρι τώρα θέλει ψάξιμο.

 

Αλλά για τους νηογνώμονες και τα ΙΜΟ που σου έδωσα είναι τα απολύτως βασικά, αλλίως το έργο δεν παίρνει έγκριση καν υλοποίησης.

 

Και επίσης ναι και για τις offshore wind turbines έχουμε ανάλογες εφαρμογές των εν λόγω κανονισμών και μάλιστα τώρα πριν που έψαχνα τα λινκς για να στα δώσω έπεσα πάνω σε πολλα σαιτ με offshore wind turbine hydrodynamics.

 

Να, εδώ και ένα ακόμα paper στο οποίο έχει συμμεθέξει και ο δικός μας κορυφαίος καθηγητής Σκλαβούνος από το ΜΙΤ.

 

http://www.nrel.gov/wind/pdfs/38776.pdf

 

Επιπροσθέτως και σαν Ναυπηγός Ευστάθειας και Υδροδυναμικής αν ενδιαφέρεται αρκετά κανείς για το θέμα θα έλεγα να αποκαταστήσει γιατί όχι και επαφή με τα ακόλουθα υδροδυναμικα ινστιτούτα ειδικά υπεύθυνα για μελέτες και έρευνα στον χώρο της Ναυτικής και Θαλλάσιας Υδροδυναμικής (Marine and Offshore Hydrodynamics).

 

http://www.marin.nl/web/show

 

http://www.hsva.de/

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Με τέτοια θέματα...και υλικό έρευνας...μακράν state of the art...τι να πεις...

 

Ας θέσω και εγώ ερωτήματα για συζήτηση...

 

1. Deltamarin, θα ήθελα έτσι να μας πεις και πέντε πράγματα για την ιστορία του offshore engineering. Από την ελάχιστη γνώση που έχω για το θέμα, μου φαίνεται ότι οι πετρελαιάδες έδωσαν την τεράστια ώθηση στο αντικείμενο.

 

2. Κάνοντας μια μικρή έρευνα, βλέπω γενικά τον όρο offshore engineer. Αν θυμάμαι καλά, υπάρχει και ειδικότητα σε πανεπιστήμια. Περί τίνος πρόκειται; Με τι ασχολείται κάποιος offshore engineer;

 

3. Ποιος ο χρόνος ζωής κατασκευών εντός θαλάσσης; Έχω την εντύπωση ότι γενικά χρησιμοποιούν μεταλλικές κατασκευές...συντήρηση; ζημιές;

 

4. Σχόλια όσον αφορά την καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικό;...

 

5. Δυνατότητα χρησιμοποίησης offshore κατασκευών, για λόγους άλλους πέρα από την άντληση πετρελαίου; Βλέπω κόσμο να ασχολείται με ανεμογεννήτριες...γιατί; Δεν έχουν χώρο onshore; Είναι πια τόσο περιορισμένος ο χώρος στην ξηρά; Άλλοι λόγοι;

 

6. Μιας και έχω περιορισμένες γνώσεις για το θέμα...τι εννοείς με τη φράση: "Ευστάθεια και Υδροδυναμική - Ενέργεια και Πρόωση";

 

7. Suction caissons. Σχόλια, πληροφορίες; Επίσης για λοιπούς τρόπους θεμελίωσης.

 

8. Υποθαλάσσιες κατολισθήσεις και αντίκτυπος σε κατασκευή. Έρευνα, αντιμετώπιση, βάση δεδομένων;

Δημοσιεύτηκε

Γεια σου καλέ μου φίλε cv98019 και από εδώ. :P

 

Στα ερωτήματα σου τώρα ας τα πάρουμε από την αρχή.

 

1. Ο τομέας της παράκτιας μηχανολογίας παρά το ότι αναφέρεται ότι ξεκίνησε από τον περασμένο αιώνα για την αξιοπόιηση υποθαλάσσιων κοιτασμάτων είναι στην πραγματικότητα όσο παλιός είναι και ο άνθρωπος με προσπάθειες του τελευταίου αρχικά στον τομέα της αλιείας.

 

Οι τεχνολογικές καινοτομίες των τελευταίων αιώνων απλά έδωσαν στην ανθρωπότητα τον τρόπο να κινηθεί σε όλοενα και μεγαλύτερα βάθη για την αξιοίηση των υδάτινων εκτάσεων του πλάνήτη.

 

Άρα είναι σωστό να ειπωθεί ότι ξεκίνησε από την προιστορία μετεξελίχθηκε τους τελευταίους αιώνες για ερευνητικούς σκοπούς και πολύ απλά ανθρώπινη περιέργεια, όπως έγινε αντίστοιχα με τον χώρο του διαστήματος, και τον τελαυταίο αιώνα it came off age με κύριες τεχνικές προσπάθειες αξιοποίησης υποθαλλάσιων κοιτασμάτων.

 

(Περισσότερα και στην βιβλιογραφία στο τέλος του ποστ).

 

2. O όρος offshore engineer χρησιμοποιείται ακριβώς για να υποδηλώσει τον εξειδικευμένο εκείνο μηχανικό που ασχολείται με όλο εκείνο το εύρος των τεχνολογικών διεργασιών και δραστηριοτήτων για την αξιοιποίηση όλων των τύπων υποθαλάσσιων πόρων και πλούτου.

 

Είναι αλήθεια ότι στα πανεπιστήμια ακριβώς εξαιτίας της τεράστιας κάλυψης αντικειμένων ότι χρειαζόταν να δημιουργηθεί μια σειρά από ειδικά προγράμματα προπτυχιακών, μεταπτυχιακών και τέλος διδακτορικών σπουδών προκειμένου να προετοιμάζουν στελέχη για αυτόν τον ραγδαία εξελισσόμενο τεχνολογικό τομέα.

 

Δύο παραδείγματα από Μ. Βρετανία και Ολλανδία εδώ :

 

http://www.ncl.ac.uk/undergraduate/course/H356/Offshore_Engineering

 

http://www.ncl.ac.uk/postgraduate/taught/subjects/marine-tech/courses/127

 

http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=52376913-dc62-48ee-b142-4007eb78c811〈=en

 

Από αυτό και μόνο καταλαβαίνετε πόσο σύνθετα είναι τα πράγματα.

 

3. Συνήθως cv98019 οι offshore κατασκευές σχεδιάζονται με ζωή που μπορεί να φράσει και τα 40 με 50 έτη. Αλλά πρέπει να ειπωθεί ότι αυτό είναι ένα πολύ γενικευμένο νούμερο. Ειδικά βαθυσκάφη μπορεί να έχουν ζώη για μερικά χρόνια μόνο ακριβώς γιατί επιχειρούν σε τρομερά βάθη και ο χρόνος πριν το structural failure ελλατώνεται με ηλλιγιώδη ρυθμό, μάλιστα σου δίνει ο κατασκευαστής αριθμό καταδύσεων και χρόνο παραμονής σε δεδομένο βάθος ούτως ώστε ο αγοραστής να πραγματοποιήσει ακριβές εύρος επένδυσης.

 

Όσο για ζημίες. Ο μεγαλύτερος εχθρός όλων των ειδικοτήτων μηχανικών που επιχειρούν στο υγρό περιβάλλον λέγεται με μία μόνο λέξη ΣΚΟΥΡΙΑ. Και αν κάνει κανείς ακόμα και ένα γρήγορο γύρο στο Διαδίκτυο θα δει ότι έχουν γραφτεί τόνοι ολόκληροι από papers, συγγράμματα και μελέτες κάθε είδους για το θέμα αυτό. Προσωπικά ξέρω μεγάλο αριθμό ακαδημαικών και συναδέλφων στην βιομηχανία με τον τίτλο Corrosion Engineer.

 

4. Με μία λέξη ΝΤΡΟΠΗ. Στην ναυτική βιομηχανία πάντα λέμε ότι κάτι κάναμε, τόνοι κανονισμών πρόληψης, σχεδιασμού κλπ και μετά έρχεται αυτό το περιβόητο συμβάν και είμαστε back to square one...

 

Η BP και η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχουν αναμφισβήτητα καθολικές ευθύνες για κακοδιαχέιριση και πρόληψη μεταξύ των άλλων.

 

Και εκτός των άλλων όλοι γνωρίζουν τι σημαίνει καρτέλ ενεργειακών εταιρειών και ότι ούτε ο Θεός δεν τα βάζει μαζί τους.

 

5. Για την δυνατότητα για offshore wind farming. Θα έλεγα μάλλον το σωστό ερώτημα θα ήταν Why not ? Οι θάλασσες και ωκεανοί αποτελούν κολλοσιαίο ενεργειακό απόθεμα και με σωστό τρόπο μπορούν να αξιοποιηθούν πολύ ίσως πιο οικονομικά από ότι ένα αντίστοιχο ενεργειακό απόθεμα στην ξηρά.

 

6. Οι όροι Ευστάθεια και Υδροδυναμική είναι οι δύο υποτομείς της Ναυπηγικής που έχω ειδικευθεί. Αντίστοιχα ο χώρος της Ενέργειας και Πρόωσης είναι ο τομέας ειδίκευσης μου στον τομέα της Ναυτικής Μηχανολογίας.

 

7. Δίνω πηγές κατευθείαν. Το εν λόγω ερώτημα εμπίπτει περισσότερο στο γνωστικό αντικείμενο του Πολιτικού Μηχανικού και θα έλεγα ότι ο πλέον αρμόδιος είναι συνάδελφος Πολιτικός Μηχανικός με ειδίκευση σε σχεδίαση τέτοιων κατασκευών.

 

(Όπως θα είδες και από τα προγράμματα των πανεπιστημίων ο χώρος του Offshore Engineering είναι στην πραγματικότητα πάντρεμα από Civil, Mechanical, Naval Architecture και Marine Engineering και το εν λόγω ερώτημα εμπίπτει σε εσάς περισσότερο).

 

http://www.mms.gov/tarprojects/362/SC-VLA%20Final%20Project%20Report%20Aubeny%20Murff.pdf

 

http://otrc.tamu.edu/Publications/B160Suction.html

 

http://users.rowan.edu/~sukumaran/personal/publications/swe1.pdf

 

8. Και πάλι αντικείμενο ενταγμένο στον δικό σας τομέα. Λυπάμαι αν δεν μπορώ να συμβάλω. Δες όμως την γενική βιβλιογραφία από το λινκ του Amazon που παραθέτω αμέσως πιο κάτω :

 

http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&rh=i%3Astripbooks%2Ck%3AOffshore+engineering&page=1

 

Και πάλι ελπίζω να βοήθησα και τα λέμε και πάλι μετά. :wink:

Δημοσιεύτηκε

Πράγματι μιλάμε για υπερκατασκευές...ακόμα και η πιο απλή κατασκευή είναι εντυπωσιακή...

Δεν ξέρω λεπτομέρειες σχεδιασμού της ανωδομής, αλλά πράγματι...οι ανθρώποι θεμελιώνουν μεγαθήρια σε περιοχές με πρόσφατες αποθέσεις, όπου αν κάποιος δύτης πάει στον πυθμένα, θα βουλιάξει στη λάσπη μέχρι το γόνατο...

Ο τρόπος λειτουργίας και η ιδέα των suction caissons ευφυέστατη...

 

Πόσο επηρεάζει τον κλάδο σου σήμερα η καταστροφή της BP;

 

Με offshore wind farming αξιοποιείς μόνο τον αέρα; Τους κυματισμούς; Υποθαλάσσια ρεύματα;

Δημοσιεύτηκε

Χρήσιμα (για μένα τουλάχιστον) όλα τα παραπάνω, οπότε οφείλω ένα ευχαριστώ.

Να θέσω όμως ένα-δύο ερωτήματα:

 

1)Deltamarin, μπορείς να μας πεις 2-3 πράγματα σχετικά με τα drillships καθώς και για την υλοποίηση γεωτρήσεων στο χώρο της θάλασσας/ωκεανού (ιδίως το θέμα σχεδιασμού και εξολπισμού λόγω των ιδιαίτερων απαιτήσεων στον θαλάσσιο χώρο)?

 

2)Μιας και παρουσιάστηκε ενδιαφέρον για το θέμα με τον κόλπο του Μεξικό, σε περίπτωση που γνωρίζεις, πως γίνεται η εγκατάσταση των BOP stacks σε υποθαλάσσιο περιβάλλον?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.