AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Σωστά κατάλαβες. Αλλά θα προσέξεις την γωνία που σχηματίζει η δύναμη σε σχέση με την ακτίνα... Για πες λίγο, σε ποιο μάθημα το έχετε άσκηση, μήπως τζάμπα λέμε άσχετες ιδέες...
xbasher Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 προσωπική μου απορία ειναι, δεν ειναι ζήτημα για τη σχολή.εχω πόρωση με τα αυτοκίνητα τι να κάνουμε
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 OK, το ρωτάω διότι είναι εύκολο να λέω για πεπερασμένα στοιχεία ή για ημιεμπειρικές μεθόδους, αλλά μπορεί να είναι τελείως άσχετα με όσα έχετε κάνει στην σχολή... Πάντως στο internet θα βρεις πολλά έτοιμα calculators ειδικά για τον τύπο Lewis. Επίσης θα βρεις wizards για λίπανση και τα τοιαύτα, μόνο που οι γνώσεις μου είναι πολύ λίγες ακόμη και για να τα κατανοήσω. Σε κάθε περίπτωση το θέμα της λίπανσης παίζει σημαντικό ρόλο στην τιμή του μέγιστου φορτίου.
kcher Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Αγαπητέ xbasher, Το ερώτημα που θέτεις αποτελεί την ύλη ενός ολόκληρου μαθήματος, που στις περισσότερες σχολές μηχανολογίας λέγεται "Στοιχεία Μηχανών ΙΙ". Το μόνο που μπορώ λοιπόν να σου πω, απλά για να πάρεις μία εικόνα σχετικά με το ερώτημά σου, ένας οδόντας πρέπει να ελεγχθεί σε δύο μορφών καταπονήσεις : α) Αντοχή του οδόντα σε θραύση και β) Αντοχή του οδόντα σε πίεση επιφανείας. Άρα, η μέγιστη δύναμη που ρωτάς, είναι προφανώς η μικρότερη τιμή που θα προκύψει από το α και β. Δηλαδή max(Fμεταφοράς)=min[F ερωτήματος α, F ερωτήματος β]. Μάλιστα, δεν μπορούμε σε καμμία περίπτωση να πούμε γενικά ότι η μέγιστη δύναμη προσδιορίζεται πάντα από το α ή το β, γιατί αυτό εξαρτάται από τη γεωμετρία και την κινηματική του ζεύγους πινιόν-κορώνας. Για παράδειγμα, ένα γρανάζι που έχει μικρό module αντέχει πολύ λιγότερα φορτία έναντι θραύσης (δηλαδή του α ερωτήματος) από ό,τι έναντι πίεσης επιφανείας (β). Αν διδαχθείς το μάθημα αυτό θα δεις πάρα πολλές παραμέτρους που επηρεάζουν (πχ βαθμός επικάλυψης, σχέση μετάδοσης κλπ).
xbasher Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 xmm αρα πρέπει να περιμένω τέταρτο εξάμηνο για να το κάνω...πάντως εν μερει κατατοπίστηκα από τις απαντήσεις σας και ευχαριστώ πολύ για αυτό. Βλέπετε προσπαθούσα να τα καταλάβω μόνο με ότι ειχα κανει μεσα στα πλαίσια της μηχανικής αλλα δεν αρκεί φαίνεται :(
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 26 , 2010 Το να ψάχνεις είναι καλό, αν μη τι άλλο όταν θα διδαχθείς το σχετικό μάθημα θα είσαι υποψιασμένος. Οι οδοντωτοί τροχοί είναι από μόνοι τους μία ολόκληρη επιστήμη σε ότι αφορά την γεωμετρία, την αντοχή, την λίπανση και τις μεθόδους κατασκευής. Αλλά αν έχεις όρεξη ξεκίνα με όσα έγραψαν οι συνάδελφοι...
mechpanos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2010 Ο kcher έδωσε την πιο εύστοχη και αναλυτική απάντηση... Βασικά, από την γεωμετρία πινιόν-κινούμενου και το υλικό κατασκευής, την αντοχή την βγάζουμε από ό,τι θυμάμαι (έχω 4 χρόνια να ασχοληθώ με το θέμα), από πίνακες. Αλλιώς θέλει περίπλοκους τύπους υπολογισμού, μή πρακτικούς. Όντως, είναι άσχετη με το αν κινείται ή όχι ο τροχός και τί φορτίο μεταφέρει. Μετά κάνουμε έλεγχο σε αντοχή. Δηλαδή, έχοντας υπολογίσει την αντοχή, ορίζουμε έναν συντελεστή ασφάλειας, και υπολογίζοντας το φορτίο που μεταφέρει ο τροχός ελέγχουμε αν το φορτίο αυτό, είναι μικρότερο από την αντοχή*τον συντελεστή ασφάλειας. Για καλύτερη εικόνα, κάνε μια αναζήτηση google για "έλεγχος αντοχής οδοντωτού τροχού" και θα σου βγάλει κάποια ενδιαφέροντα pdf...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα