AlexisPap Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 31 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 31 , 2010 Ανοίγω αυτό το θέμα ώστε να δημοσιεύουμε σε αυτό ασυνήθιστες εργασίες που εκτελέσαμε κατά την σταδιοδρομία μας ως πολιτικοί μηχανικοί. Εργασίες που ξεφεύγουν από τον καθιερωμένο τρόπο μελέτης ή κατασκευής των έργων πολιτικού μηχανικού, προκειμένου να αντιμετωπιστούν (επιτυχώς) ασυνήθιστα προβλήματα. Εργασίες που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, επειδή περιλαμβάνουν κάποιου είδους προσωπική έρευνα, επειδή παρουσιάζουν αυξημένη τεχνική δυσκολία, επειδή συνιστούν ευφυή τρόπο αντιμετώπισης κάποιου προβλήματος. Γενικώς εργασίες που αναδεικνύουν την "επινοητική" πλευρά του πολιτικού μηχανικού. Την ιδέα μου την έδωσε ο συνάδελφος kostassid με το θέμα που άνοιξε "Ενίσχυση Οχετού". Προτείνω -όσο γίνεται- να μην κάνουμε εκτενή κουβέντα σχετικά με τις δημοσιεύσεις, ώστε το νήμα να διατηρεί μία συνέχεια. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Ξεκινάω λοιπόν με ένα θέμα που έτυχε να συζητήσω με κάποιους συναδέλφους μέσω πμ. Το ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Κατά την προσθήκη κατ' επέκταση σε κατασκευή από Ο/Σ ένα πέδιλο της προσθήκης πρέπει να κατασκευαστεί κάτω από υφιστάμενο λιθόκτιστο πεσσό. Η μελέτη δεν μπορεί να τροποποιηθεί και ο πεσσός επιβάλεται να παραμείνει αβλαβής. Ο πεσσός είναι κτισμένος χωρίς κονίαμα (ξερολιθιά). Η ΛΥΣΗ: Ο πεσσός αναρτάται από την οροφή της οικοδομής με συρματόσχοινα και μία ηλεκτροσυγκολλητή κατασκευή από οικοδομικό χάλυβα. - Φορτίο πεσσού και ανοδομής περίπου 3,5tn. Συντελεστής ασφαλείας φορτίου για την οριακή κατάσταση αστοχίας 1,5. - Η ανάρτηση γίνεται από την κεφαλή παρακείμενου υποστυλώματος στον δεύτερο όροφο. Συνολικό μήκος συρματόσχοινων - ράβδων ~9m. - Ο πεσσός δεν έχει θεμέλιο, εδράζεται επί διάστρωσης από σκυρόδεμα πάχους ~15cm. Η διάστρωση αποξηλώνεται και οι αναρτήρες συνδέονται στο τμήμα του σκυροδέματος κάτωθεν του πεσσού με διατρήσεις. - Οι αναρτήρες προτανίζονται μέσω εντατήρων σε φορτίο 10% μεγαλύτερο από το φορτίο του πεσσού ώστε να αποτραπεί κάθε υποχώρηση. Η πρόσθετη φόρτιση κατά 10% αποσκοπεί στο να διατηρηθεί παντού κάποιο θλιπτικό φορτίο για την εξασφάλιση της τριβής που συγκρατεί τους λίθους. - Ο πεσσός "δένεται" με ξύλινο τελάρο. Για την εξασφάλιση της σφήνωσης ο πεσσός έχει τυλιχθεί με νάυλον και μεταξύ αυτού και του πεσσού έχει μπει αφρός πολυουρεθάνης. Το τελάρο δεν φέρει φορτία ανάρτησης αλλά συγκρατεί τον πεσσό στην κατακόρυφη θέση μέσω αντηρίδων για την περίπτωση που θα μηδενιστεί το θλιπτικό φορτίο και χαθεί η τριβή. - Το φορτίο προτάνυσης των ελκυστήρων ελέγχεται με βάση την εκτροπή που προκαλεί γνωστό φορτίο (βάρος είκοσι κιλών) Μέτρα ασφαλείας: - Η εργασία εκσκαφή - σκυροδέτηση γίνεται ταχύτατα και ολοκληρώνεται σε διάστημα 28 ωρών (ο πεσσός μένει ανηρτημένος ένα βράδυ. - Κανείς δεν βάζει χέρια από κάτω. Το σκάψιμο γίνεται με λοστάρι και μακρύ φτυάρι, ο οπλισμός του πεδίλου κατασκευάζεται εκτός σκάμματος και αφού ολοκληρωθεί τοποθετείται κάτω από τον πεσσό. - Οι μπαγιάντες (αντηρίδες) έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε σε περίπτωση αστοχίας της ανάρτησης (αστοχία υλικού, πρόσκρουση της μπούμας της αντλίας στον πεσσό κλπ) ο πεσσός και οι πάνω από αυτόν πέτρες να πέσουν εκτός χώρου εργασίας. - Τα προβλεπόμενα ΜΑΠ. αμέσως μετά την εκσκαφή λίγο πριν το σιδέρωμα και την τοποθέτηση συμπληρωματικών αντηρίδων 3
dimitrispsi Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 3 , 2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 3 , 2010 Πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση! Θα ήθελα μια πιο αναλυτική περιγραφή της εικόνας στο ροζ πλαίσιο. Επίσης μια λεπτομέρεια: Κατά την ωρίμανση τους σκυροδέματος, πώς εξασφαλίζουμε ότι δεν θα υπάρξει κάθιση (λίγα χιλιοστά) που θα αποδυναμώσει τον στύλο; Χρησιμοποιήθηκε κοινό σκυρόδεμα;
Γιάννης Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 3 , 2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 3 , 2010 Αυτό που ρωτάει ο Δημήτρης έχει σημασία... Ο ερπυσμός; Μπορεί να καλυφθεί με την "προτάνυση" που κάνεις; Επίσης, στην τελευταία φωτογραφία βλέπω και τον πίσω πεσσό ανασηκωμένο χωρίς αντίστοιχη μέθοδο συγκράτησης! Είναι έτσι ή δεν φαίνεται καλά στην φωτό;
terry Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 3 , 2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 3 , 2010 Eγω θα ηθελα να δω και κατοψη για να καταλαβω γτ επρεπε να γινει ετσι... ΥΓ. πολυ καλη δουλεια...
Αποστολόπουλος Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2010 Θεωρώ ότι κατά την επέμβαση έλαβαν χώρα και άλλα φαινόμενα περισσότερα απο ότι στην αναφερόμενη θεώρηση. Πάντως είμαι της άποψης ότι ο μηχανικός πρέπει να τολμάει και να επιχειρεί, συναδελφε καλή δύναμη.
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 5 , 2010 - Στο ρόζ πλαίσιο βλέπουμε κάτω από τις πέτρες του πεσσού ο,τι απέμεινε από το γκρό μπετό της επίστρωσης. Στο σκυρόδεμα αυτό έχουν γίνει τρείς διατρήσεις για την ανάρτηση: Στην μεσαία με διαμπερές βλήτρο, στις ακριανές με ζεύγη φουρκετών. - Ο άλλος πεσσός δεν αναρτήθηκε, ίσως ξεγελάει η φωτογραφία. - Ο ερπυσμός και η συστολή ξήρανσης αγνοήθηκαν. Η τιμή τους είναι μάλλον κάτω του 1mm. Καμία μέριμνα δεν υπήρξε για την εξουδετέρωση των παραπάνω φαινομένων, καθώς εκτιμήθηκε ότι υποχώρηση μέχρι και 10mm είναι αποδεκτή. - Σαφώς υπάρχουν και άλλες παράμετροι που συνεκτιμήθηκαν ή αγνοήθηκαν, αλλά πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη ότι από τεχνική απόψεως η ανάρτηση φορτίου 3,5tn είναι παιδαριώδες πρόβλημα. Πολλοί ίσως θεωρούσαν ότι τα όσα παρουσίασα είναι σχολαστικισμός... - Δεν θα ήθελα να επεκταθώ με παράθεση σχεδίων κλπ. Σαφώς και θα μπορούσαμε να συζητήσουμε αν αυτή ήταν η ενδεδειγμένη λύση ή αν μπορούσε να γίνει κάτι άλλο και, μάλιστα, είμαι βέβαιος ότι θα υπήρχαν πολλές ωραίες ιδέες. Αλλά ούτως ή άλλως πρόκειται για κάτι τετελεσμένο... - Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι το παραπάνω -που αποτελεί μάλλον μία ασήμαντη εργασία- δεν το παρέθεσα ως κάποιου είδους "πρότυπο". Απλά ως κάτι ασυνήθιστο που -καλώς ή κακώς- απεδείχθη επιτυχές, άσχετα αν ως προσέγγιση είναι ορθή ή εσφαλμένη. Θα ήταν χαρά μου, αν και άλλοι συνάδελφοι δημοσίευαν ασυνήθιστες εργασίες τις οποίες μελέτησαν ή έφεραν σε πέρας κατά την εργασία τους ως Πολιτικοί Μηχανικοί. Σημαντικές ή ασήμαντες, κατόπιν εκτενούς ανάλυσης ή με βάση την εμπειρία, υψηλής επιστημοσύνης ή απόλυτης απλότητας, που όμως να δείχνει αυτό που είπε ο συνάδελφος Αποστολόπουλος: "ότι ο μηχανικός πρέπει να τολμάει και να επιχειρεί".
Γιαννης-ιος Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 6 , 2010 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 6 , 2010 Εγώ παιδιά θα έκανα ένα άλλο είδος στήριξης. Χωρίς να θέλω να πω, ότι αυτός ο τρόπος που αναφέρθηκε δεν είναι καλός. Εγώ θα έβαζα μία σκαλωσιά σιδερένια γύρω από την κολόνα. Πάνω στην σκαλωσιά θα τοποθετούσα σιδεροδοκούς, έτσι ώστε να αγκαλιάσουν συνδεδεμένοι,τον λαιμό της κολόνας, στο σημείο που αρχίζουν τα τόξα. Για να πιάσω το υπόλοιπο βάρος της κολόνας κάτω από τους σιδεροδοκούς, θα έκανα το εξής. Θα έπαιρνα ένα κλειδί για κολόνες, ή ένα σφιγκτήρα με βίδα, και θα προκαλούσα στο κάτω μέρος της κολόνας, περιμετρική θλίψη. Κατόπιν με εντατίρα και συρματόσχοινο, θα ένωνα της γωνίες του σφιγκτήρα με τους σιδεροδοκούς. Για μεγαλύτερη ασφάλεια θα έκανα με ένα τρυπάνι τρύπες πάνω ακριβός από το σφιγκτήρα, και θα κάρφωνα μέσα σε αυτές σιδερόβεργες ίδιας διαμέτρου, με την προσθήκη ρητίνης μέσα σε αυτές. Κάτι άλλο που μου έτυχε να κάνω, ήταν η κατασκευή προσθήκης ενός μπαλκονιού, σε υφιστάμενη βεράντα. http://www.postimage.org/image.php?v=aVp5XFJ Έκανα το εξής. 1) άνοιξα τρύπα με το τρυπάνι, όπως δείχνει το παραπάνω σχέδιο στο σημείο (1) 2) άνοιξα λούκι με τροχό στο σημείο (2) του σχεδίου. 3) τοποθέτησα το σίδερο (6) αφού πρώτα έβαλα ρητίνη δύο συστατικών, και στην οπή, και στο λούκι. 4) άνοιξα οπές (3) (4) (5) και κάρφωσα με σφυρί, και προσθήκη ρητίνης, σιδερόβεργες στις οπές της δοκού. Επανέλαβα την ίδια εργασία για κάθε σίδερο. Έβαλα τον συνδετήριο οπλισμό. Ως τώρα είναι εντάξει.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα