Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί εκπαιδευτικών συστημάτων


el_cabron

Recommended Posts

Αγαπητέ deltamarine έχεις ένα λάθος που το είχα γράψει και μια άλλη φορά... Ο καθένας τάσσει τα επιχειρήματά του και υποστηρίζει την γνώμη του. Γιατί δεν αφήνεις την αλήθεια των επιχειρημάτων σου να "θριαμβεύσει" και θεωρείς εαυτόν θιγμένο; Γιατί να σφίγγεται το στομάχι σου; Κι αν το δικό σου σφίγγεται, τι πρέπει να κάνει το στομάχι εκείνων που βλέπουν όσα βλέπεις αλλά είναι μέσα στην "χαβούζα"; Η θέση σου και η καταξίωση που έχεις στην πραγματική ζωή δεν δικαιολογούν αυτή την αντίδραση...

Δεν εννοώ να μην προβάλεις τις απόψεις σου με ένταση, ούτε να μην εκδηλώσεις την ευθιξία σου. Αλλά να αποφύγεις την σύγκρουση... ;)

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά. Είμαστε μηχανικοί και έχουμε ένα επίπεδο μόρφωσης. Θεωρώ ότι δεν είναι απαραίτητο σε αυτό ειδικά το φορουμ να χρησιμοποιούμε στις δημοσιεύσεις μας συνδικαλίστικο στυλ (είτε αριστερό, είτε δεξιό, είτε οτιδήποτε άλλο).

 

@ myri

Καταρχάς έχουν υπάρξει 4 ειδών τρόποι εισαγωγής στα πανεπιστήμια τους οποίους θυμάμαι.

1) Τα 4 μαθήματα δηλαδή οι δέσμες που έδωσες μάλλον εσύ.

2) Τα 15 μαθήματα που διήρκεσε μία χρονιά (εποχή Αρσένη).

3) Τα 9 μαθήματα.

4) Τα 6 μαθήματα που έδωσα εγώ και που ισχύει μέχρι και σήμερα.

Στις 2,3,4 τα βασικά μαθήματα είναι τα μαθηματικά κατεύθυνσης και η φυσική κατεύθυνσης. Αυτά έχουν ένα στυλ παπαγαλίας που πρέπει αναγκαστικά να πας σε φροντιστήριο να στο μάθουν για να γράψεις καλά.

Επίσης να σου θυμίσω ότι αποστήθιση είναι η ενέργεια ή το αποτέλεσμα του αποστηθίζω, η κατά λέξη μηχανική συνήθως απομνημόνευση ενός κειμένου. Με απλά λόγια η παπαγαλία που λέμε.

Όταν λοιπόν λες τη φράση:"τέλος δε βλέπω γιατί οποιοδήποτε άτομο με κριτική σκεψη μπορεί ποτέ να έχει πρόβλημα με την αποστήθιση" να ξέρεις ότι αμφισβητείς σημαντικά άρθρα μεγάλων παιδαγωγών (προφανώς όχι Ελλήνων). Πάντως το ότι η αποστήθιση ταλαιπωρεί το μαθητή χωρίς να του προσφέρει ουσιαστικές γνώσεις είναι γνωστό από την εποχή του Σωκράτη και το έχει γράψει σε μια συζητηση στον "Φαίδων" του Πλάτωνα που μίλαγε γενικά για την μόρφωση και την γνώση.

Την υπόλοιπη δημοσίευσή σου δυστυχώς δεν θα μπορέσω να την σχολιάσω. Απλά μην ξεχνάς ότι απευθύνεσαι κυρίως σε μηχανικούς και αυτού του στυλ (συνδικαλιστικές) δημοσιεύσεις, "τους μπαίνουν από το ένα αυτί και τους βγαίνουν από το άλλο".

Link to comment
Share on other sites

hmmypm, ανεξάρτητα από το πλήθος των μαθημάτων και ανεξάρτητα από το είδος των μαθημάτων, ένα σύστημα εξέτασης χαρακτηρίζεται από αντικειμενικότητα, όταν το όνομα, η ηλικία, το μέρος καταγωγής ή άλλα προσωπικά στοιχεία του εξεταζόμενου δεν επηρεάζουν τον βαθμό του.

Πολλά κακά έχει το σύστημα εισαγωγής (edit: εννοώ τις πανελλήνιες), αλλά δεν του λείπει η αντικειμενικότητα.

Link to comment
Share on other sites

αντικειμενικός -ή -ό [andi<k>imenikós] E1 : που έχει σχέση με το αντικείμενο.

1. ANT υποκειμενικός.

α. που βασίζεται στην πραγματικότητα και είναι σύμφωνος με αυτήν: Aντικειμενική γνώση / αλήθεια. || αμερόληπτος: Ένας ~ άνθρωπος / δικαστής / διαιτητής. Aντικειμενική κρίση / γνώμη / απόφαση. Προσπαθώ να είμαι ~. Aντικειμενικά κριτήρια. || (οικον.): ~ προσδιορισμός της αξίας ενός ακινήτου, που γίνεται με βάση αντικειμενικά κριτήρια όπως η περιοχή στην οποία βρίσκεται, η παλαιότητά του κτλ. Aντικειμενική αξία, η αξία ενός ακινήτου όπως προκύπτει από τον αντικειμενικό προσδιορισμό.

β. (φιλοσ.) που υπάρχει ανεξάρτητα από την ανθρώπινη συνείδηση: O ~ κόσμος. H αντικειμενική πραγματικότητα.

2α. (γραμμ.) που έχει σχέση με το αντικείμενο2α: Aντικειμενικά σύνθετα, το καθένα από τα οποία επηρεάζεται από την ενέργεια του άλλου. Γενική / δοτική αντικειμενική, γενική / δοτική η οποία δηλώνει το αντικείμενο της ενέργειας που φανερώνει το προσδιοριζόμενο ουσιαστικό.

β. (φυσ.): O ~ φακός ενός οπτικού οργάνου, που βρίσκεται προς το μέρος του παρατηρούμενου αντικειμένου.

γ. ~ σκοπός / στόχος, τελικός. αντικειμενικά EΠIPP στη σημ. 1: Kρίνει / μιλάει κάποιος ~, αμερόληπτα. Πράγμα που υπάρχει ~, ανεξάρτητα από την ανθρώπινη συνείδηση. [λόγ. αντικείμεν(ον) -ικός μτφρδ. γαλλ. objectif]

 

Από τη στιγμή:

1) Που διαφορετικοί καθηγητές διδάσκουν στον κάθε μαθητή,

2) Που διαφορετικοί καθηγητές βάζουν τους προφορικούς βαθμούς του κάθε μαθητή γνωρίζοντας όνομα, επώνυμο, μέρος καταγωγής και διάφορα άλλα προσωπικά στοιχεία του μαθητή, οι οποίοι επηρεάζουν κατά ένα βαθμό τα μόρια,

3) Που διαφορετικοί καθηγητές διορθώνουν το γραπτό του κάθε φοιτητή,

πως είναι δυνατόν να θεωρείς το εκπαιδευτικό σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια αντικειμενικό;

Μάλλον ούτε αντικειμενικό, ούτε αξιοκρατικό είναι.

Link to comment
Share on other sites

hmmypm, από τους ορισμούς που παρέθεσες, υποθέτω ότι συμφωνείς και συ με τον ορισμό (α), καθώς οι υπόλοιποι εκφεύγουν του αντικειμένου ( :smile: )

 

Σαφώς και διαφορετικοί άνθρωποι διδάσκουν τον κάθε εξεταζόμενο, όπως επίσης και διαφορετικοί άνθρωποι βαθμολογούν το κάθε γραπτό. Και γενικότερα οι συνθήκες μέσα στις οποίες καλείται ο κάθε εξεταζόμενος να εξεταστεί διαφέρουν από μαθητή σε μαθητή.

Αλλά στην περίτπωσή μας, μιλάμε για το σύστημα εξέτασης ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Οχι για την κοινωνία (την κακούργα :smile: ). Οπότε επίτρεψέ μου να ισχυριστώ ότι το παρόν σύστημα εξέτασης (οι πανελλήνιες δηλαδή) είναι ένα αντικειμενικό σύστημα. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο άλλο αντικειμενικότερο σύστημα, αλλά είναι αρκούντως αντικειμενικό (για τις παγαποντιές των Ελλήνων)

 

edit: Πώς ορίζεις το αξιοκρατικό;

Link to comment
Share on other sites

Αντικειμενικότητα υπάρχει μόνο στο ότι τα γράφουν όλοι τα ίδια θέματα που δεν τα γνωρίζει κανείς πριν.

Από εκεί και πέρα ο προφορικός βαθμός συντελεί κατά 30% στα μόρια....

Και άλλα πολλά....

Link to comment
Share on other sites

@deltamarine εντελώς φιλικά, μας τα ζάλισες. Συμφωνώ σε ΟΛΑ μαζί σου αλλά το ύφος τύπου "μιλάω σε εβδομαδιαία βάση με τον Obama και μου κάνει τεμενάδες" προσωπικά με χαλάει όσο το ροκφόρ ξεχασμένο μία μέρα στον ήλιο. Συνέχισε να λες ότι λες αλλά άλλαξε ύφος please! Ότι μπορεί να κερδίσει κανείς από τα λεγόμενα σου χάνεται από τις εντυπώσεις.

 

@hmmypm συμφωνώ απολύτως. Το μόνο καλό των πανελληνίων είναι ότι είναι αδιάβλητες (θεωρητικά δηλαδή). Αυτό σε μία μπανανία όπως το Ελλάντα είναι σημαντικό. Αντικειμενικό σύστημα πάντως δεν είναι. Ένα φίλος μου που ήρθε 5ος σε ολυμπιάδα πληροφορικής δε μπήκε πουθενά ενώ μία άλλη φίλη μου που νόμιζε πως το pc ανάβει όπως η τηλεόραση, πέρασε πληροφορική. Αν αυτό είναι αντικειμενικό σύστημα εγώ είμαι ο Αχμαντινετζάντ...

Link to comment
Share on other sites

Θύμισέ μου τι έλεγε ο Πλάτωνας...

 

Ενα άλλο ενδιαφέρον, αν και προκλητικό άρθρο για την αξιοκρατία, μπορείτε να διαβάσετε εδώ...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.