G_TSIRAS Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 08:51 μμ Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 08:51 μμ Γειά σας . Ένα θέμα που με απασχολεί είναι αυτό της χάραξης οδικών έργων, η χάραξη δρόμων. Όντας (δυστυχώς ακόμη) προπτυχιακός φοιτητής, το συγκεκριμένο ζήτημα αναπτύσσεται σε θεωρητικό επίπεδο μόνο στο τεύχος σημειώσεων" ΜΠΑΛΟΔΗΜΟΣ-ΣΤΑΘΑΣ-ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ Δίκτυα-Αποτυπώσεις-Χαράξεις" που διανέμεται στη ΣΑΤΜ ΕΜΠ και σε επίπεδο εφαρμογής στις Θερινές Γεωδαιτικές Ασκήσεις στο χώρο της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου. Εκεί βέβαια το μόνο που κληθήκαμε ως φοιτητές να εκτελέσουμε είναι πολύ απλές εργασίες χάραξης, χάραξη ενός απλού πολυγώνου και ενός κυκλικού τόξου. Όσον αφορά δε τα μαθήματα της εμβάθυνσης συγκοινωνιακής τεχνικής που παρακολουθώ , δεν αναφέρεται πουθενά κάτι σχετικά με το κομμάτι της χάραξης ενός οδικού έργου, την υλοποίηση μιας οδικής μελέτης στη Φ.Γ.Ε. Τα ερωτήματα που έχω είναι της εξής φύσης : - Σε εργασίες χάραξης τι χάράζεις ; Προφανώς τον άξονα της οδού, αλλά όχι μόνο... - Η χρήση GPS για ποιες κατηγορίες οδού είναι αποδεκτή από άποψη ακρίβειας(Οριζοντιογραφικής και Υψομετρικής. Ας πούμε για περιφερειακή οδό ή/και για αυτοκινητόδρομο ; ) - Αν η χρήση GPS είναι εν τέλει αποδεκτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί το σύστημα HEPOS ; Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που το έχει πράξει ; - Αν ναι , με τι ακρίβειες ; Και πολλά άλλα...τέτοια... - Για να μην κουράζω και για να συνοψίζω, υπάρχει κάποια βιβλιογραφική αναφορά στο θέμα, κάποιο documentation κάτι οτιδήποτε ή το θέμα διδάσκεται στα αμφιθέατρα της "πιάτσας" Ευχαριστώ Υ.Γ. 1 : Κάποιος θα μπορούσε να μου πει "Μα καλά καθηγητές έχεις , ρώτα τους". Εκτιμώ ότι ποιο πολλές απαντήσεις , τόσο το καλύτερο , ιδίως σε ένα τέτοιο θέμα. Υ.Γ. 2 : Όσο έψαξα το φόρουμ , δεν βρήκα κάποιο σχετικό thread. Αν υπάρχει και το αγνόησα παραπέμψτε.
ΤΟΠΟΓΑΒΡΟΣ Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 09:02 μμ Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 09:02 μμ - Οι εργασίες χάραξης περιλαμβάνουν τα σημεία του άξονα, τις διατομές αλλά και τα τεχνικά έργα - Tα GPS πλέον είναι μεγάλης οριζοντιογραφικής ακρίβειας (προτιμότερο με χρήση τριγωνομετρικού για καλύτερη ακρίβεια ή HEPOS αν ο σταθμός βάσης δεν είναι μακριά) Υψομετρικά θα απαιτηθεί οπωσδήποτε χωροστάθμηση
Σπυριδούλα Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 09:38 μμ Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 09:38 μμ δες και τους ΟΜΟΕ
G_TSIRAS Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 09:51 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 09:51 μμ Τα τεύχη των ΟΜΟΕ που διαθέτω αναφέρονται σε θέματα μελέτης δρόμου. Όχι σε θέματα χάραξης της μελέτης. Παρατήρηση: Συμπληρώστε την ειδικότητά σας στο προφίλ σας. Μην κάνετε άσκοπη παράθεση ολόκληρου του αμέσως προηγούμενου μηνύματος, για λόγους οικονομίας του Φόρουμ.Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής! Ευχαριστώ, DOOM
Σπυριδούλα Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 09:53 μμ Δημοσιεύτηκε August 25, 2010 at 09:53 μμ μιλάς για δουλειά πεδίου και πως την κάνεις? γιατί υπάρχει τεύχος "Χαράξεις"
ΘΕΟΧΑΡΗΣ Δημοσιεύτηκε August 27, 2010 at 07:55 πμ Δημοσιεύτηκε August 27, 2010 at 07:55 πμ συνάδελφε Chinon ο συνάδελφος G_TSIRAS έθεσε ένα ερώτημα που έχει να κάνει με τοπογραφικές εργασίες και γεωμετρικούς ελέγχους στην κατασκευή οδικών έργων και τον παραπέμπεις σε βιβλιογραφία σχεδόν άσχετη με το ερώτημα συνάδελφε G_TSIRAS χρειάζονται σελίδες-βιβλία ολόκληρα για να απαντήσει κανείς στο ερώτημά σου, συνοπτικά, επαναλαμβάνω εντελώς συνοπτικά ο τοπογράφος σε εργο Οδοποιίας έχει να κάνει 1. Ιδρυση, μέτρηση και επίλυση των απαραίτητων τριγωνομετρικών,πολυγωνομετρτικών και χωροσταθμικών δικτύων 2.λήψη διατομών φυσικού εδάφους 3. επεξεργασία των διαγραμμάτων οριζοντιογραφίας,μηκοτομής επικλίσεων,διαπλατύνσεων και τυπικών διατομών για σύνταξη κατασκευαστικών σχεδίων,υπολογισμό όλων των στοιχείων εφαρμογής στο πεδίο . 4. χαράξεις φρυδιών (σημεία έναρξης πρανών εκσκαφής) και ποδιών (σημεία έναρξης πρανών επιχωμάτων) 5. παρακολουθεί με γεωμετρικούς ελέγχους την εκτέλεση των χωματουργικών εργασιών για να είναι σύμφωνες με τις γραμμές και επιφάνειες που καθορίζει η μελέτη, τις ισχύουσες προδιαγραφές και τα συμβατικά τεύχη 6. χαράζει τα πάσης φύσεως τεχνικά (οχετούς,γέφυρες,διαβάσεις κλπ) 7. χαράζει τα έργα αποχέτευσης αποστράγγισης (φρεάτια,αγωγούς,τάφρους,κανάλια) 8. χαράζει και ελέγχει γεωμετρικά τα στοιχεία που αφορούν, την οδοστρωσία και τις ασφαλτικές εργασίες 9.κάνει μαζί με την υπηρεσία παραλαβές εργασιών (αποτυπώσεις,λήψη διατομών) με σκοπό την επιμέτρηση των εργασιών 10 είναι και ο Τοπογράφος ένας απο τους Μηχανικούς του έργου με ότι αυτό συνεπάγεται γιά τις παραπάνω εργασίες χρησιμοποιούνται γεωδαιτικοί σταθμοί,gps,χωροβάτες αυτόνομα η σε συνδιασμό και βέβαια εξειδικευμένο λογισμικό πεδίου και γραφείου το gps έχει ευρύτατη εφαρμογή εκτός των περιπτώσεων που η απαιτήσεις σε υψομετρική ακρίβεια είναι μεγάλες (γέφυρες,ασφαλτικά) βιβλιογραφία 1. Βλάχος χαράξεις τεχνικών έργων (παλαιές σημειώσεις) 2. Μπαντέλλας χαράξεις Τεχνικών έργων Τόμος Ι και ΙΙ 3. Γεωργόπουλος Τοπογραφία 4. Ψαριανός Σημειώσεις Οδοποιίας - Στοιχεία Εφαρμογής και με αναζήτηση στο διαδίκτυο "Surveying Construction" αυτά γιά αρχή και τα ξαναλέμε 1
G_TSIRAS Δημοσιεύτηκε August 28, 2010 at 05:39 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε August 28, 2010 at 05:39 μμ @ΘΕΟΧΑΡΗΣ Ευχαριστώ για την απάντησή σας. Όντως εκεί είχα το νου μου κι εγώ. Πάντως είναι άξιο αναφοράς ότι η βιβλιογραφία στην Ελλάδα είναι σχετικά φτωχή , και ενδεικτικό είναι ότι η βιβλιογραφία που προτείνετε είναι μιας τριακονταετίας πισω...
ydra42 Δημοσιεύτηκε September 1, 2010 at 11:52 πμ Δημοσιεύτηκε September 1, 2010 at 11:52 πμ Καλά αυτοί οι κοπρίτοκαθηγητές είναι ακόμη εκεί? Α ρε ΕΜΠ δημοσιουπαλληλικό ησυχαστήριο εχεις καταντήσει. Καλά θα εχουν διορίσει φαντάζομαι και όλη την οικογένειά τους αυτοί!!!! Ρυθμός ανανέωσης εκπαιδευτών 1/μόλις πεθάνουν Συγνώμη αλλά ξαφνιάστηκα -------------------------------------- τωρα που συνήλθα από την έκπληξη θα σου έλεγα να μην ανησυχείς διότι πλέον όλοι έμαθαν να δουλεύουν με συντεταγμένες. Ούτε τόξα ούτε ευκλείδης. Γι αυτο κουνιούνται όλοι τωρα πιά. Είναι απλά τα πράματα. Οδευσούλα με στασούλες μετρημένες με όργανάκι ηλεκτρονικό, καμιά χωροσταθμισούλα ίσως στις στάσεις και μετά πασσαλώνεις όσα σημεία θές. Τις συν/νες τις έχεις πάρει από το σχεδιαστικό που χρησιμοποιείς. Είναι απλα πια τα πράματα και γιαυτο όλοι τάχα έγιναν τοπογράφοι μηχανικοί. Στις μεγάλες γέφυρες αλλάζουν λίγο τα πράματα και στα πρανή. Αλλά σιγά σιγά. Άκου ρε η αραμπατζή και ο μπαλοδήμος ακόμη εκεί? τις ίδιες ******** θα σας λένε ακόμη. Ρε τι κανει το κόμμα Παρατήρηση: Μην κάνετε διαδοχικές δημοσιεύσεις. Για να πραγματοποιήσετε οποιαδήποτε αλλαγή στο περιεχόμενο του κειμένου ή για να συμπληρώσετε το μήνυμα που δημοσιεύσατε, χρησιμοποιείστε την εντολή "Edit". Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής! Ευχαριστώ, DOOM
DIMITRIS80 Δημοσιεύτηκε September 1, 2010 at 01:47 μμ Δημοσιεύτηκε September 1, 2010 at 01:47 μμ Η διευκόλυνση που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά όργανα στα οποία ενδεχομένως οι νέοι (συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου) αποκτήσαμε γρηγορότερα και ευκολότερα πρόσβαση δεν νομίζω οτί μειώνουν την αντίληψη και την κατάρτιση του χειριστή τους. Ο κ. Μπαλοδήμος από όσο γνωρίζω δεν είναι πλέον στην σχολή, η Κα. Αραμπατζή δεν είναι ηλικιακά μεγάλη ώστε να είναι περίεργο που είναι ακόμα εκεί και επιπλέον όσο ήμουν εγώ στην σχολή υπήρχαν πολλοί νέοι "καθηγητές" (τα εισαγωγικά διότι δεν γνωρίζω από τίτλους κλπ πάντως κάναν μάθημα) οι οποίοι κάναν καλά την δουλειά τους. Συγγνώμη για το off topic.
ΘΕΟΧΑΡΗΣ Δημοσιεύτηκε September 1, 2010 at 06:55 μμ Δημοσιεύτηκε September 1, 2010 at 06:55 μμ συνάδελφε ydra42 θα είσαι απο τους πολύ λίγους - ελάχιστους Τοπογράφους Μηχανικούς που έχουν για τα δύο αυτά άτομα τέτοια άποψη ομολογώ δέν έχω ακούσει ξανά τίποτε αρνητικό γιά αυτούς απο όσο γνωρίζω δεν διόρισαν μέλη της οικογένειάς τους το μήνυμά σου είναι χυδαίο,ανάγωγο και ασεβές όσο για το τεχνικό του μέρος τοπογραφικώς αναλφάβητο
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα