Pavlos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 26 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 26 , 2010 Μηπως μπορει καποιος ναυπηγος να μου συστησει βιβλιογραφια (ελληνικη η ξενη: αγγλικη, γερμανικη) σχετικη με την μορφοποιηση ελασματων γαστρας; Με ενδιαφερει οτιδηποτε σχετικο με τα αναπτυγματα ελασματων βαση του σχεδιου γραμμων πλοιου, αλλα κυριως η μορφοποιηση τους. Υπαρχει μηπως κατι σαν εγχειριδιο για την τεχνικη εκπαιδευση των πρεσσαδορων, που να περιγραφει με ποιες τεχνικες επιτυγχανονται καποιες δυσκολες καμπυλωσεις στην λαμαρινα; Εχω οργωσει το διαδυκτιο και δεν βρισκω τιποτα. Για οποια πληροφορια θα σας ημουν ευγνωμων! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CostasV Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 26 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 26 , 2010 Για συνήθεις καμπύλες επιφάνειες που συναντάμε στις συνήθεις κατασκευές, το solidprofessor θα πρέπει να καλύπτει το σχεδιαστικό μέρος. Οσον αφορά το τεχνολογικό, πάμε σε πρέσσες αναλόγων μεγεθών. Για τις δύσκολες καμπυλώσεις στην λαμαρίνα που ρωτάς, δώσε ένα παράδειγμα. Για βιβλιογραφία ρίξε μια ματιά εδώ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2010 Δυστυχως οι κλασσικες καμπυλες οπως αυτες που καθοριζονται απο συγκεκριμμενες μαθηματικες σχεσεις, δεν συναντουνται στη γαστρα ενος πλοιου. Ως εκ τουτου, η μορφοποιηση των ελασματων λαμβανει χωρα σε υδραυλικες πρεσσες με τη βοηθεια ''χειροποιητων'' μοντελων (ιδιοκατασκευη απο πεπιεσμενες ινες ξυλου, βαση του ναυπηγικου σχεδιου ). Οπου ο πρεσσαδορος πρεσσαρει σε συγκεκριμμενα σημεια και σταδιακα πετυγχαινει μια καμπυλωση στη λαμαρινα την οποια ελεγχει με τα μοντελα. Στην αυτοκινητοβιομηχανια (χωρις να ειμαι ειδικος) τα πραγματα ειναι πολυ πιο απλα (λογο του μικρου μεγεθους και παχους της χρησιμοποιουμενης λαμαρινας) καθως οι λαμαρινες πρεσσαρονται μεσα σε ειδικα κατασκευασμενες φορμες οπου λαμβανουν το τελικο τους σχημα με ''ενα πρεσσαρισμα''. Σ αυτες τις μεθοδους αναφερεται και η βιβλιογραφια στο site που μου υποδειξες, οπου η τελικη μορφη λαμβανεται χαρη στη χρηση ειδικων καλουπιων. Οταν αναφερομαι σε δυσκολες καμπυλωσεις εννοω τα σημεια οπου υπαρχει καμπυλωση σε δυο διαφορετικες κατευθυνσεις: - Πχ ενα κυλινδρικο περιβλημα εχει υποστει καμψη σε 1 μονο κατευθυνση (καθετη ως προς τον αξονα του κυλινδρου). - Ενω ενα κομματι απο το εξωτερικο περιβλημα πλοιου (ειδικα στο πρυμνιο και πλωραιο μερος οπου υπαρχουν πολλες καμπυλες) εχει υποστει ταυτοχρονη καμψη σε δυο (τουλαχιστον) κατευθυνσεις (= δυσκολη καμπυλωση, γιατι πιεζοντας σε ενα σημειο η κατα μηκος μιας ευθειας γραμμης λυγιζεις τη λαμαρινα ως προς τη μια κατευθυνση και την ισιωνεις (αθελα) η στραβωνεις, ως προς την αλλη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CostasV Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2010 Pavlos, στο pdf αυτό, στο σχήμα 3 και 4, φαίνεται πώς με την χρήση κατάλληλων εργαλείων μπορούν να επιτευχθούν αντίθετες καμπυλότητες ακόμη και με ένα πρεσσάρισμα, είτε να κατασκευαστεί καμπυλότητα με "λαιμό" που να έχει μικρότερο μέγαθος από την "κοιλιά". Η κατασκευή των καλουπίων είναι από μόνη της μία επιστήμη και μία τέχνη. Βέβαια, στην περίπτωση του πλοίου, υποθέτω, καθώς δεν ενδιαφέρει η μαζική παραγωγή (άρα η ταχύτητα παραγωγής), αλλά η οικονομία, τα καλούπια δεν χρειάζεται να είναι τόσο σύνθετα. Εξάλλου σε κάποιο σημείο θα γίνει συγκόλληση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 27 , 2010 Κατά αρχήν ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και για το υλικό σε pdf. Δυστυχώς δεν ειναι αυτό ακριβώς που ψάχνω. Όπως πολύ σωστά είπες κατά την ναυπήγηση δεν υπάρχει η μαζική παραγωγή που να δικαιολογεί την κατασκευή ακριβών καλουπιών, αλλά και τα μεγέθη των ελασμάτων που επεξεργάζονται δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο. Για να σου δώσω να καταλάβεις, χονδρικά φαντάσου το εξής: φαντάσου τον σκελετό ενός πλοίου με τους νομείς του(=μορφοδοκοί "τύπου σιδηρογωνίας" κατάλληλα διαμορφωμένοι που μπορείς να τους παρομοιάσεις στην κυριολεξία με τα ανθρώπινα πλευρά)και χωρίς πέτσωμα (εξωτερικό περίβλημα). Οι νομείς απαριθμούνται- από 0 εως έστω π.χ. 115- και τοποθετούνται σε ισαποστάσεις κατά μήκος της τροπίδας.(ακριβώς όπως τα πλευρά στην σπονδυλική στήλη) Ένα συνηθισμένο κομμάτι λαμαρίνας που θα μορφοποιηθεί για να αποτελέσει μέρος του περιβλήματος θα μπορούσε να είναι π.χ. 2 χ 4 μέτρα χ 12 χιλιοστά πάχος. Το κομμάτι αυτό θα πρέπει να μορφοποιηθεί έτσι ώστε να εφαρμόζει απόλυτα πάνω στους νομείς, έστω ότι θα πρέπει να πιάνει τους νομείς νο 6 μέχρι νο 11. Για να μορφοποιηθεί απαιτείται 1) να σχεδιάσουμε το ανάπτυγμά του σε επίπεδη μορφή πάνω στην άθικτη λαμαρίνα, 2) να το κόψουμε εν συνεχεία με πλάσμα ή ασετυλίνη και 3) αφού κατασκευάσουμε μοντέλα που να αντιστοιχούν στους νομείς 6,7,8,9,10 και 11 4) να αρχίσουμε σημείο προς σημείο να σιδερώνουμε τη λαμαρίνα στη πρέσσα, αποκλειστικά με τη χρήση εμβόλων και απλών εργαλείων. Φυσικά ελέγχουμε συνεχώς με τα μοντέλα σε τι στάδιο βρισκόμαστε.Η διαδικασία του σιδερώματος για το εν λογω κομμάτι θα πάρει τουλάχιστον 1,5 ώρα μπορεί και μισή μέρα. Η όλη τέχνη στο 4) είναι να ξέρεις σε ποιά σημεία πρέπει να πατήσεις με το έμβολο και με ποιά σειρά καθώς και πόσα διαδοχικά περάσματα πρέπει να κάνεις για έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Καλούπια σ αυτό το μέγεθος δεν υπάρχουν, όλα γίνονται με το μάτι και την εμπειρία. Τώρα αυτό που ψάχνω εγώ είναι κάποιο εγχειρίδιο που να εξηγεί πως α) σχεδιάζονται τα αναπτύγματα (περίγραμμα της αρχικής λαμαρίνας, προκειμένου όταν καμφθεί να εφαρμόζει στους νομείς, χωρίς να έχω "φύρα") β) γίνεται θεωρητικά το "σιδέρωμα" ( πχ τι δύναμη πρέπει να εφαρμόσω, σε ποιά σημεία, με ποια διαδοχικά σειρά, για να φτιάξω λ.χ. από ένα ίσιο κομμάτι λαμαρίνας 12χ2000χ4000 ένα κοίλο που να εφαρμόζει ακριβώς στους νομείς που θέλω) Σκέφτηκα ότι στους ναυπηγούς πρέπει να διδάσκεται το αντικείμενο και να υπάρχουν και αντίστοιχα βιβλία ή σημειώσεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VELOS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 22 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 22 , 2010 pavlo αυτό που ζητάσ μπορει να γίνει μόνο απο τη ναυτπηγικη σάλα όπου χρησιμοποιόντας ( παραστατίκη γεωμετρια 0 και μιε τεχνική που δεν ξέρω αν υπάρχει σε βιβλιο , εγώ τη γνώρισα πανω στην εργασία Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavlos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 23 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 23 , 2010 Στη σχολή Ναυπηγών πέρα από την εξήγηση μεθόδων της παραστατικής γεωμετρίας και τις ασκήσεις ναυπηγικής σάλας δεν υπάρχει κάποιο μάθημα που να εξηγεί πως "σιδερώνονται" οι λαμαρίνες; Θυμάμε έναν μάστορα (όταν δούλευα σε ένα ναυπηγείο) που ήταν άσσος στο σιδέρωμα. Αυτός μου είχε πει, ότι υπάρχουν ανάλογα σεμινάρια όπου διδάσκονται κάποια βασικά πράγματα. Πάντως ευχαριστώ για το ενδιαφέρον Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα