mkalliou Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 10 , 2010 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 10 , 2010 Η ορολογία στα αγγλικά και η αντίστοιχη ελληνική μετάφραση είναι: Serviceability Limit State (S.L.S.): Οριακή Κατάσταση Λειτουργικότητας (Ο.Κ.Λ.) Ultimate Limit State (U.L.S.): Οριακή Κατάσταση Αστοχίας (Ο.Κ.Α.) 1
georgear Δημοσιεύτηκε Μάιος 7 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 7 , 2010 Συνάδελφοι γεια σας προσπαθω να βρω τους συνδιασμους ελεγχου λειτουργικοτητατας. Μηπως μπορειτε να βοηθησετε? Ευχαριστω
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2010 Μια "άσχετη" ερώτηση: γιατί λέγονται έλεγχοι λειτουργικότητας; Ως λειτουργικότητα αποδόθηκε (όπως είπε ήδη ο mkalliou) ο όρος "Serviceability". Οριακή κατάσταση λειτουργικότητας είναι η οριακή κατάσταση στην οποία η κατασκευή παραμένει ακόμη λειτουργική. Με περαιτέρω αύξηση της καταπόνησης, η κατασκευή παύει να είναι λειτουργική. Που σημαίνει ότι τα μη φέροντα στοιχεία μπορεί να εμφανίσουν βλάβες, ότι η παραμόρφωση ή η ταλάντωση δυσχεραίνουν την χρήση και καθιστούν την κατασκευή μη λειτουργική, ότι στα φέροντα στοιχεία μπορεί να εμφανιστούν ρωγμές που να τα εκθέτουν στην διάβρωση κλπ. Ο κανονισμός θέλει να κάνουμε τον έλεγχο λειτουργικότητας για τις χαρακτηριστικές τιμές των φορτίων. Που σημαίνει ότι (θεωρητικά) υπάρχει πιθανότητα 5% για τυχόν τμήμα κάθε κατασκευής να υπερβεί την οριακή κατάσταση λειτουργικότητας στον χρόνο ζωής του. Η ανάληψη αυτού του ρίσκου είναι εύλογη, καθώς η υπέρβαση του ορίου λειτουργικότητας δεν συνεπάγεται κίνδυνο αστοχίας. Οι όποιες συνέπειες της υπέρβασης αναστρέφονται απλώς με την αποφόρτιση του φορέα. Προφανώς αυξημένες απαιτήσεις λειτουργικότητας υπάρχουν για ειδικές κατασκευές.
Leonardo Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2010 Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2010 Με περαιτέρω αύξηση της καταπόνησης, η κατασκευή παύει να είναι λειτουργική.Που σημαίνει ότι τα μη φέροντα στοιχεία μπορεί να εμφανίσουν βλάβες, ότι η παραμόρφωση ή η ταλάντωση δυσχεραίνουν την χρήση και καθιστούν την κατασκευή μη λειτουργική, ότι στα φέροντα στοιχεία μπορεί να εμφανιστούν ρωγμές που να τα εκθέτουν στην διάβρωση κλπ. Αλλά και τίποτα από τα παραπάνω να μην ισχύει, ρωγμές ή παραμορφώσεις ή ταλαντώσεις προκαλούν στο (μη-τεχνικά καταρτισμένο) χρήστη ένα αίσθημα ανασφάλειας, χωρίς στην πραγματικότητα να διατρέχει κίνδυνο, για το κτίριο μέσα στο οποίο βρίσκεται. Επίσης να μη συγχέεται το λειτουργική/κός serviceable με το functional που συναντάμε συχνά στην Αρχιτεκτονική!
terry Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 19 , 2017 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 19 , 2017 Σε ελεγχο επαρκειας υφισταμενου μεταλλικου κτηριου, οριζεται απο καπου οτι πρεπει να γινει και ελεγχος στην οριακη κατασταση λειτουργιας? πχ εχω βελη μεγαλυτερα απο τα επιτρεπομενα στις τεγιδες (αλλα οι τεγιδες επαρκουν)
Caan Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2017 (edited) Αν δεν γίνει έλεγχος έναντι λειτουργικότητας, θεωρώ ότι θα πρέπει να ενημερωθεί ο ιδιοκτήτης για τυχόν θέματα που θα παρουσιαστούν λόγων βυθίσεων, μετατοπίσεων κ.τ.λ. Αν δεν τον νοιάζουν αυτές οι επιπτώσεις (τουλάχιστον οι αισθητικές) τότε δεν κάνεις τον έλεγχο... Edited Δεκέμβριος 2 , 2017 by Caan
morakeas Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2018 Δημοσιεύτηκε Μάιος 23 , 2018 Μηπως ξερει κανεις ποιο ειναι το οριο λειτουργικοτητας του προβολου σε κατακορυφη βυθιση?
Αλέξανδρος Δημοσιεύτηκε Μάιος 24 , 2018 Δημοσιεύτηκε Μάιος 24 , 2018 Δες ΕΚ2 ή και ΕΚΩΣ στα αντίστοιχα κεφάλαια
μεταλλατζης Δημοσιεύτηκε Μάιος 31 , 2018 Δημοσιεύτηκε Μάιος 31 , 2018 morakeas, υπάρχουν τα όρια που δίνει ο EC όπως είπε και ο συνάδερφος Αλέξανδρος και έχε υπόψη πως στον αριθμητή το μήκος είναι 2L αντί για L που τίθεται σε άλλα στατικά συστήματα
Vasilis101 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 26 , 2023 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 26 , 2023 Σε περίπτωση ψευδοροφής που αναρτάται από το χαλυβδόφυλλο, οι έλεγχοι βυθίσεων των δοκών και του χαλυβδόφυλλου πρέπει να είναι L/360 που ισχύει για ευαίσθητα διαχωριστικά ή επαρκεί το L/250 που ισχύει στη γενική περίπτωση; Επίσης, στο μεγαλύτερο ποσοστό των κτιριακών τα διαχωριστικά θεωρούνται ευαίσθητα; Δε μπορώ να σκεφτώ διαχωριστικό που να έχει ανοχή σε βυθίσεις και δεν ρηγματώνεται, ώστε να ισχύει το L/250 και όχι το L/360.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα