iovo Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Με αφορμή τις νέες εξαγγελίες της κυβέρνησης και του υπουργείου παιδείας για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αναρτώ αυτό το θέμα για να εκφράσουμε τις απόψεις μας. Ποιά η γνώμη σας για αυτό το πρόγραμμα αλλαγών ? Θέτω υπόψη σας αυτό το άρθρο από την καθημερινή αλλά και το δελτίο τύπου για την Σύσταση Εθνικής Διακομματικής Επιτροπής για την Παιδεία.
Gousgounis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Κάθε διακομματική ενέργεια σίγουρα θα έκανε καλό σε αυτή τη χώρα. Όμως μπορεί να εφαρμοστεί σωστά και αντικειμενικά; Κατά τη γνώμη μου δημιουργούν ένα νέο πεδίο μάχης για επίδειξη ισχύος μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Ο ένας θα προσπαθεί να μειώνει τον άλλο χωρίς να τους ενδιαφέρει πραγματικά η βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, ήτοι το μέλλον του τόπου (εκτός αν συνεχίσουμε να εισάγουμε πολιτικούς απόφοιτους αμερικάνικων κολεγίων).
hmmypm Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 εκτός αν συνεχίσουμε να εισάγουμε πολιτικούς απόφοιτους αμερικάνικων κολεγίων Ο Καραμανλής είχε τελειώσει νομική Αθήνας..... Τώρα ο Παπανδρέου και ο Σαμαράς, δεν αμφιβάλει κανείς ότι είναι απόφοιτοι των Αμερικανικών - CIAέικων κολεγίων (όπως και ο Καραμανλής βέβαια, από μεταπτυχιακής άποψης).... Αλλά άμα βγουν τα δικά μας ελληνικά κομματόσκυλα τα οποία γνωρίζουμε από τα πανεπιστήμια, που ουσιαστικά δεν ξέρουν τίποτα επιστημονικό τι θα αλλάξει;
myri Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 υάρχει μια μικρή πιθανότητα οι εγχώριοι να μην είναι πράκτορες φυσικά άνετα ξεπουλιούνται και αυτοί ------ Πω πω αυτός ο Αγγελος Σταγκος είναι ο ορισμός της αντικειμενικής ενημέρωσης πραγματικά δεν υπάρχει ούτε μια πρόταση χωρίς την προσωπικη του άποψη, η οποία φυσικά είναι θεσφατο
BAS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Yπάρχει η περίπτωαη κάποιος να είναι πράκτορας . Το χειρότερο είναι να είναι πράκτορας και ηλίθιος . Και αυτό μας συμβαίνει συχνά .
myri Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 σε μια χώρα που οι επαγγελματίες πολιτικοί κοιτούν μέχρι την επόμενη εκλογή τους και που προγραμματίζουν τα παιδιά τους (που θα κληρονομήσουν τη θέση τους) να σπουδάσουν στο εξωτρικό πες μου ποιό προσωπικό συμφέρον έχουν να βελτιώσουν το σύστημα το οποίο τους βολευει (γιατί οτι δεν υπάρχει όραμα θεωρώ πως όλοι συμφωνούμε) τώρα το ποιός είναι τι, κρίνεται εκ του αποτελέσματος και ο κ. Παπανδρέου ήταν χρόνια Υπουργός Παιδείας, αν μη τι άλλο
BAS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Με το νέο σύστημα αλλάζει όλη η φιλοσοφία των νόμων πλαισίου του 1977-1978 της νδ και του 1982-1983 που έκανε το πασοκ και παρέδωσε τα πανεπιστήμια σε κομματικές συντεχνίες όπου κάθε κόμμα είχε το ποσοστό του στην διοίκηση και στα ωφέλη και κάποια είχαν και μεγαλύτερο ποσοστό αναλογικά με το εθνικό τους ποσοστό . Τώρα τα πράγματα αλλάζουν . Τα πανεπιστήμια κυρίως και τα τει λιγότερο έτρωγαν πολλά λεφτά και παρήγαγαν ελάχιστα , συνήθως όπως διαβάζουμε στον τύπο και είπε και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στους Δελφούς , μίζες και ανεφάρμοστες μελέτες ενώ συντηρούσαν τις καφετέριες και τις γκαρσονιέρες της επαρχίας ιδρύοντας τμήματα σε διάφορες πόλεις , μιά και με την μείωση της στρατιωτικής θητείας καταργούνται οι άλλοι πελάτες , τα στρατόπεδα και οι φαντάροι . Ετσι αντί να κόψουν πολλές σχολές η να βάλουν δίδακτρα θα πάνε σε μαθήματα γιά ξένους με δίδακτρα , χορηγούμενες έδρες και θα υποχρεώσουν τους δήμους να πληρώνουν αυτοί αν θέλουν να έχουν φοιτητές . Αυτά βέβαια είναι όλα μέσα στο πλαίσιο της νέας χώρας μας υπό το μνημόνιο , όπου με βίαιο τρόπο θα διορθωθούν οι αγκυλώσεις και οι συντεχνιασμοί 35 χρόνων και χωρίς τον φόβο του πολιτικού κόστους . Προφανώς δικαιώνονται αυτοί που μιλάνε γιά προδιαγεγραμμένη διαδικασία γιά την τοποθέτηση της χώρας στον διεθνή καταμερισμό εργασίας , κάνοντας την φτηνότερη αλλά και πιό αξιόπιστη . Μάλιστα τώρα που όλοι , κανάλια και εφημερίδες , λένε γιά το Βατοπέδι , ότι τελικά δεν υπήρξε ζημία του δημοσίου και ίσως τελικά ό χοντρός να πλήρωσε το βέτο και τον αγωγό και ίσως γιά αυτό δεν μιλάει μέχρι σήμερα . Ισως έπρεπε να αντικατασταθεί όχι από ικανότερους αλλά από πρόθυμους η απλά από υπαλλήλους . Ενα άλλο θέμα που προκύπτει από τα λόγια της διαμαντοπούλου , είναι ότι έχουμε τεράστιο αριθμό εισακτέων . Εχω πεί και παλιότερα ότι 30-35 χρόνια πριν οι εισακτέοι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν μόλις το 25 % των αποφοίτων λυκείου και το 10 % των παιδιών κάθε ηλικίας που πήγαινε στην Α' δημοτικού . Σήμερα έχουμε φτάσει να έχουμε εισακτέους το 90 % των αποφοίτων λυκείου και το 70 % των παιδιών που πήγαν Α' Δημοτικού , ενώ έχουμε και ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών που πάνε κατ' ευθείαν στο εξωτερικό με αποτέλεσμα τα ποσοστά να πλησιάζουν στο 100 % και 80 % αντίστοιχα . Αυτό είναι κάτι που δεν συμβαίνει αλλού , μιά και στο εξωτερικό το ποσοστό των εισακτέων αποφοίτων λυκείου είναι λιγότερο από το 35 % και στο σύνολο λιγότερο από το 25 % όπως διαβάζουμε στις διεθνείς στατιστικές . Ετσι ετοιμάζουν τώρα τις ενιαίες σχολές , όπου τον πρώτο χρόνο όλοι θα κάνουν κοινά μαθήματα και μετά θα αρχίσει ο διαχωρισμός στις ειδικότητες . Δεν γνωρίζω αν θα παραμείνει το δίπολο Πανεπιστήμια - ΤΕΙ όπως κυρίως συμβαίνει στην Γερμανία . Αν ακολουθήσουμε όμως το αγγλοσαξωνικό σύστημα όπου εκεί εφαρμόζεται ακριβώς το 3-5-8 της Μπολώνια , ενώ το ίδιο εφαρμόζει και η Ιταλία , τότε ίσως έχουμε ουσιαστικά μιά ΤΕΙοποίηση των σχολών και μετά να αναλαμβάνουν τα πανεπιστήμια το μάστερ και το διδακτορικό . Επειδή με το νέο σύστημα οι εισακτέοι θα κατέβουν στις 40-50.000 αρχικά με προοπτική να κατέβουν στο μέλλον στις 30-35.000 , την διαφορά θα την πάρουν τα νέα κολλέγια . Τα ιδρύματα αυτά θα είναι στις κατηγορίες 4 και 5 της 8βάθμιας κλίμακας προσόντων και θα απορροφήσουν όσα παιδιά τελειώνουν το λύκειο που και αυτά αργότερα θα μειωθούν , αφού το γενικό λύκειο είναι ένα ακριβό παιχνίδι γιά να βγάζει μορφωμένους ανειδίκευτους εργάτες . Ετσι όπως και στο εξωτερικό η πλειοψηφία των παιδιών θα τελειώνει το ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ όπως το ονόμασε η διαμαντοπούλου και όχι το τεχνικό όπως το ξέρουμε σήμερα και θα αποκτά ένα πτυχίο της κατηγορίας 3 , ενώ το άλλο λύκειο θα είναι καθαρά θεωρητικό και ίσως να μην συμφέρει αφού δεν θα δίνει πτυχίο και έτσι θα είναι αδιαβάθμητο η θα είναι στο επίπεδο 1 η 2 μιά και ένας απόφοιτος θεωρητικού λυκείου δεν θα ξέρει να κάνει κάτι περισσότερο από τον απόφοιτο γυμνασίου . Ετσι ενώ ο απόφοιτος μιάς κατώτερης τεχνικής σχολής θα έχει πτυχίο γιά να ασκήσει τα καθήκοντα βοηθού τεχνίτη , δηλαδή επιπέδου 2 , ο απόφοιτος γυμνασίου η λυκείου θα μπορεί να γίνει τηλεφωνητής η σεκιουριτάς δηλαδή ουσιαστικά επιπέδου 1 και μόνο αν εκπαιδευτεί 1 χρόνο θα αποκτήσει το επίπεδο 2 . Ο απόφοιτος θεωρητικού λυκείου θα μπορεί να παρακολουθήσει ένα ιεκ η κολλέγιο και με 1-2 χρόνια σπουδών να αποκτήσει επίπεδο 3 η 4 και με 3 χρόνια σπουδών να αποκτήσει επίπεδο 5 . Οπως είπε όμως η διαμαντοπούλου όλοι θα έχουν το σύστημα των πιστωτικών μονάδων , όπου και τελικά κάποιος θα μπορεί να συνεχίζει τις σπουδές του και έτσι ένας που δεν πέρασε στις πανελλήνιες θα μπορεί να πάει στο κολλέγιο και εκεί ανάλογα με την ποιότητα του και τον κόπο του θα μαζέψει μονάδες και θα πάει στο ΤΕΙ η το πανεπιστήμιο πού θα του αναγνωρίσει κάποιο μέρος των σπουδών του . Ολα αυτά όμως έχουν μία διαφορά . Με το νέο σύστημα δεν κάνουμε κάτι γιά αυτούς που πάνε στο εξωτερικό και ιδιαίτερα στα "ανώνυμα" γιά να το πω ευγενικά πανεπιστήμια και οι οποίοι δημιουργούν μεγάλο πρόβλημα στην χώρα μιά και αυξάνουν τον αριθμό των πτυχιούχων και συνακόλουθα την ανεργία . Εκεί η λύση είναι απλή και θα δοθεί με τα τεκμήρια . Σπουδάζεις παιδί στο εξωτερικό ? 25-30000 τεκμήριο . Ετσι σε συνδυασμό με τα υπάρχοντα αν δεν δηλώνεις 50000 τουλάχιστον δεν θα σε παίρνει . Κρατήστε το συγκεκριμμένο σχόλιο . Ισως αποδειχτεί προφητικό .
spgirl Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2010 Θεωρώ ότι αυτή η κίνηση της Κυβέρνησης εχει καλή βάση, αλλά θέλει πολύ δουλειά... Ναι, να καταργηθούν κάποια τμήματα (ΑΕΙ και ΤΕΙ), να γίνει αναδιοργάνωση των προγραμμάτων σπουδών, και να υπάρχει νεα λογική στην εισαγωγή των υποψηφίων στα Πανεπιστήμια (αυτό το τελευταίο το βρίσκω ίσως το πιο ουσιαστικό, αν και κάπου χωλένει...)
iovo Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2010 μήπως πρεπει να ψαξετε να βρειτε οτι οποια νεα τεχνολογια, οποια ιατρικη ανακαλυψη, οποια προοδος και βελτιωση της ζωης μας Αγαπητέ howard μάλλον με τις εξελίξεις των τελευταίων 50 ετών πρέπει να αναθεωρήσουμε όμως για το τι πραγματικά σημαίνει πρόοδος μεσω της παιδείας – εκπαίδευσης- τεχνογνωσίας. Γιατί αυτό που συμβαίνει στην Αμερική μπορεί να αναγνωσθεί διττά. Μόνος σου το είπες 999 είναι χαζοί και ο ένας είναι πραγματικά μορφωμένος. Άρα μιλάμε για πραγματική πολιτιστική και πολιτισμική πρόοδο ή απλά για τεχνολογική πρόοδο. Γιατί προσωπικά πιστεύω ότι η προοδος του ανθρώπου αυτή την στιγμή καταρρέει με το κατέβασμα του διακόπτη του ρεύματος. Άρα ας το κοιτάξουμε από την αρχή το πράγμα. Τι είναι εκπαίδευση και σε ποιούς παρέχεται. Γιατί άν σε έναν πολιτισμό η πραγματική εκπαίδευση παρέχεται ώς καταναλωτικό αγαθό εκ των πραγμάτων υπάρχουν άνισες ευκαιρίες. Άρα ίσως πρέπει να δούμε την τρομακτική εξέλιξη της Αμερικής σε αντίβαρο όμως με το ανθρωπιστικό κόστος. Αυτό περιγράφει ο συνάδελφος hmmypm εδώ . Ο συνάδελφος BAS εδώ περιγράφει άριστα για το που πάει το πράγμα. Εκεί έπρεπε να είχε πάει το πράγμα εδώ και πολλά χρόνια αλλά η συντεχνιακή κομματική αντίληψη δυστυχώς έπρεπε να μπεί μέσα στον χώρο εκπαίδευσης. Έπρεπε να βγεί ένας Θεοδωράκης στην εκπομπή Πρωταγωνιστές να πεί « Οι άνθρωποι σε αυτόν εδώ τον τόπο με απογοήτευσαν» για να καταλάβουμε τι έχει συμβεί. Έπρεπε να ζήσουμε όλοι στο πετσί μας την δευτεροβάθμια εκπαίδευση πίσω από κάγκελα σε σχολεία στον στενό αστικό ιστό, αλλά και πανεπιστήμια που ανοίγουν χωρίς καμμία προοπτική παρα μόνο τις πολιτικές σκοπιμότητες.Έπρεπε να αποδεχτούμε όλοι την ύπαρξη των φροντιστηρίων και των ιδιαίτερων ώς εκ των ουκ άνευ σαν βοήθημα επιτυχίας. Έπρεπε να ζήσουμε την ζωή στα πανεπιστήμια με καθηγητές επίορκους που ξεχνούν την εκπαίδευση και ενδιαφέρονται για τα paper και το βόλεμα των παιδιών τους για να καταλάβουμε που έχουμε φτάσει. Όλη η ουσία βρίσκεται σε αυτό που λέει ο Θεοχάρης εδώ : «δ) Το σχολείο απο μόνο του δεν αρκεί να κάνει ένα μαθητή άνθρωπο με συγκροτημένο μυαλό,με αξιοπρεπές ήθος,με καλλιεργημένη ευαισθησία, ένα σωστό άνθρωπο,ένα σωστό πολίτη,μιά ισχυρή προσωπικότητα» Θα έπρεπε όμως αγαπητέ συνάδελφε. Εγώ αυτό πιστεύω. Θα έπρεπε, γιατί μια υγιής κοινωνία θα πρέπει να δίνει τουλάχιστον τις ίδιες ευκαιρίες στον αδύναμο. Και ας πάμε τώρα στην καθευατού επικείμενη αλλαγή στο Πανεπιστήμιο. Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω τα λόγια του πρωθυπουργού που συνετέλεσε ο ίδιος Υπουργός παιδείας επι σειρά ετών να καταβαραθρώνει την ποιότητα της εκπαίδευσης ενώ ήταν ένας από τους πολλούς που είχαν την ευκαιρία να αλλάξουν τα πράγματα και δεν το έπραξαν. Ο κορμός της διάρθρωσης της εκπαίδευσης είναι καταρχήν για εμένα σωστός. Χτυπάει σε καίρια σημεία. Αναδιάταξη των σχολών , μείωση και συγχώνευση τμημάτων, κατάργηση του τμήματος και ίδρυση της σχολής, μαθήματα αλυσίδες εκαπιδευτικές μονάδες, πολλαπλή επιλογή βοηθημάτων. Όμως και το προηγούμενο σύστημα στην φιλοσοφία του δεν ήταν και πολύ λάθος. Η εφαρμογή είναι αυτή που πάσχει. Ποιός ελέγχει την απόδοση του καθηγητή κατ αρχήν, ποιός ελέγχει την δράση των συνδικαλιστικών οργανώσεων, ποιός ελέγχει τα κονδύλια, ποιος ελέγχει και αξιολογεί το τμήμα ως οργανισμό. Πώς θα αλλάξουν όλα αυτά ακόμα και με αυτές τις φερέλπιδες εξαγγελίες? Πώς είναι δυνατόν χωρίς σχέδιο και πρόγραμμα να γίνουν όλα αυτά που δεν έγιναν σε 35 χρόνια μόνο σε 2? Μου θυμίζει την ολιγωρία των ολυμπιακών έργων που έγιναν στο τέλος με την διαδικασία του κατεπείγοντος για να περνάνε χωρίς έλεγχο οι υπερσυμβατικές εργασίες. Ακόμα, καλή η διακομματική επιτροπή και αξιόλογες προσωπικότητες, πώς όμως άνθρωποι που δεν έχουν ιδέα από την Ελληνική πραγματικότητα θα σκιαγραφήσουν σωστά το πρόβλημα για να δώσουν λύση? Που είναι οι Έλληνες λόγιοι ? Δεν υπάρχουν? Που είναι ο Καργάκος, ο Βασιλικός, οι διατελέσαντες πρυτάνεις, Ο Τάσιος, Ο Λυγερός και τόσοι άλλοι να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. Απλά σκέφτομαι (και μακάρι να είμαι λαικιστής και λάθος) ότι εδώ πάμε να δώσουμε υπεργολαβία την διάρθρωση της παιδείας μας με περιτύλιγμα την φανταστική δουλειά που θα γίνει. Πώς νομίζεται ότι θα μπορέσουν να εφαρμοστούν όλα αυτά και να έχουν πραγματικό αντίκρυσμα στην κοινωνία? Ποιός είναι ο ρόλος μας ως πολίτες σε αυτή την διαδικασία? Πώς νομίζετε ότι πρέπει να δράσουμε για να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας? ΥΓ. Παραθέτω ένα άρθρο που περιγράφει, κατά την άποψή μου, την προτεινόμενη μεθοδολογία χειραγώγησης μια κοινωνίας, εξ ού και της παιδείας της . http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/10/blog-post_1446.html#more 1
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 4 , 2010 ...Που είναι οι Έλληνες λόγιοι ? Δεν υπάρχουν? Που είναι ο Καργάκος, ο Βασιλικός, οι διατελέσαντες πρυτάνεις, Ο Τάσιος, Ο Λυγερός και τόσοι άλλοι... Την πας πολύ μακρυά την κουβέντα... Μα, έχουμε Δημοκρατία; Η εξουσία από την εποχή του Περίανδρου εφαρμόζει με συνέπεια τα Θρασυβούλεια διδάγματα. Ας προσπαθήσει όποιος τολμά να απαριθμήσει το πλήθος των εξεχόντων συμπολιτών μας που "εξοστρακίστηκαν" από θέσεις ευθύνης και αντικαταστάθηκαν από "τεχνοκράτες", μόνο τις τελευταίες δεκαετίες... Κάθε "μεταρρύθμιση", περιλαμβανομένης και της εκπαιδευτικής, γίνεται σε όρους εξουσίας. Αυτό για το οποίο πρωτίστως επείγεται η Άννα είναι η αναδιανομή της τράπουλας. Τα υπόλοιπα (προσπάθεια αναβάθμισης) είναι αναγκαία παραπροϊόντα της διαδικασίας.
Recommended Posts