nik Δημοσιεύτηκε October 3, 2010 at 07:15 μμ Δημοσιεύτηκε October 3, 2010 at 07:15 μμ Σε βιομηχανικό κτίριο μου ζητάνε να κάνω καμπύλα ζευκτά όπως στο παρακάτω σχήμα όπου φαίνεται η πρόσοψη. Τι κάνετε σε αυτές τις περιπτώσεις στην ανάλυση και στη διαστασιολόγιση? Μπορώ να το προσομοιάσω με ευθύγραμμα μέλη? Με τον λυγισμό τι κάνω? Επίσης γίνεται στην πράξη το κτίριο να γίνει με ευθύγραμμα μέλη και να δημιουργηθεί η καμπύλη μετά με κάποιο τρόπο? Π.χ. να κολλήσουν ελάσματα πάνω στα ζευκτά. Ο αρχιτέκτονας θέλει απλά το κτίριο να φαίνεται καμπύλο δεν τον νοιάζει το πως. Τέλος το κόστος τέτοιων μελών είναι πολύ μεγαλύτερο από τα ευθύγραμμα?
AlexisPap Δημοσιεύτηκε October 3, 2010 at 07:22 μμ Δημοσιεύτηκε October 3, 2010 at 07:22 μμ Τα 12m είναι λίγα για να κάνεις καμπύλο ζευκτό. Θα δυσκολευτείς με την επικάλυψη. Τα καμπύλα ζευκτά οδηγούν σε πολύ οικονομικές λύσεις όταν έχουμε μεγάλα ανοίγματα. Αλλά για 12m δεν είναι η οικονομία το θέμα... Αν δεν θες να δυσκολευτείς με τον λυγισμό κάνε το άνω πέλμα τεθλασμένο. Ούτως ή άλλως η θέση των τεγίδων είναι που σε ενδιαφέρει.
dratsiox Δημοσιεύτηκε October 3, 2010 at 07:32 μμ Δημοσιεύτηκε October 3, 2010 at 07:32 μμ Υπάρχει ο αναλυτικός τύπος στρεπτοκαμπτικού λυγισμού στο ΕΝ1993 είτε εναλλακτικά να κάνεις γεωμετρικά μη γραμμική ανάλυση.Το δεύτερο είναι καλύτερο. Στην πράξη μία πρότυπη διατομή μπορεί να κουρμπαριστεί και να δοθεί η επιθυμητή καμπυλότητα.Είναι φθηνότερη λύση 1
jackson Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 06:18 πμ Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 06:18 πμ Προσοχή στον καμπτικό λυγισμό...μόνο με μη γραμμική γίνεται.
AlexisPap Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 06:24 πμ Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 06:24 πμ Συχνά πάντως το βέλος του άνω πέλματος σε κάθε φάτνωμα του δικτυώματος είναι αρκετά μικρό, ώστε να αντιμετωπιστεί ως εκκεντρότητα ή ως πρόσθετη ροπή. Βέβαια στα 12m είναι απίθανο να συμβεί κάτι τέτοιο. Αλλά, 12m είναι, ποιος σκάει...
nik Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:34 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:34 μμ AlexisPap δεν έχω δικτύωμα. Ολόσωμη δοκός είναι το ζευκτό χωρίς ελκυστήρες κ.τ.λ. Πως θα γίνει τεθλασμένο το μέλος στο άνω πέλμα? Κατασκευαστικά ακούγεται δύσκολο. Εγώ έλεγα να βάλω κανονικά τα ζευκτά ευθύγραμμα , μετά να μπούνε οι τεγίδες και πάνω στις τεγίδες να κολλήσουν κάποια ελάσματα για να γίνει η καμπύλη. Μετά τι θα γίνει με τα πάνελ δεν ξέρω. dratsiox και jackson μου λέτε να κάνω μη γραμμική ανάλυση. Με ποιο πρόγραμμα?! Εδώ τα πιο πολλά προγράμματα δεν έχουν καν καμπύλους φορείς. Π.χ. στο Sap, Etabs και Robot δεν βρήκα τέτοιους τοξωτούς φορείς. Που να πάω και στα ελληνικά... Εσείς με ποια προγράμματα λύνετε τέτοιες κατασκευές? Και γενικά μήπως είναι μικρά τα μεγέθη και μικρή η κλίση έτσι ώστε να μην μπλέκω τόσο πολύ? Πρέπει να τον σπάσω σε πολλά μικρά ευθύγραμμα μέλη μήπως?
jackson Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:45 μμ Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:45 μμ Όπως το είπες, σε πολλά ευθύγραμμα μέλη. Ο κίνδυνος σε λυγισμό δεν εξαρτάται από τα εντατικά μεγέθη, αλλά από την διατομή που καλείται να τα παραλάβει. Τώρα εάν δεν έχεις πρόγραμμα, θα κάνεις αρκετές παραδοχές, προς την ασφάλεια.
Archytas Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:46 μμ Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:46 μμ Δεν χρειάζεται μη γραμμική ανάλυση...κατασκευαστικά η δοκός στο εργοτάξιο πρέπει να έρθει ήδη με καμπύλη...(εννοείται αυτό) !!!
AlexisPap Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:48 μμ Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:48 μμ OK, φαντάζομαι κάτι σαν ΙΡΕ200 ~ 220. Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν κουρμπαδόρο ικανό για τέτοια διατομή. Κάνε μια ερώτηση στον δικό σου, εφόσον έχει κουρμπαδόρο, είναι η ευκολότερη λύση. Στην ανάλυση θα θεωρήσεις την δοκό τεθλασμένη, από τεγίδα σε τεγίδα. Κανένα πρόβλημα με τους λυγισμούς, λύνεις με το πρόγραμμα που έχεις... Edit: πραγματικά ακαριαία αντίδραση!
jackson Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:51 μμ Δημοσιεύτηκε October 4, 2010 at 01:51 μμ Δεν χρειάζεται μη γραμμική ανάλυση...!!! Γιατί αυτό;
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα