ariss Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Πολλές φορές χρειάζεται να συνδεθεί μία ΜΕΚ με μία άλλη μηχανή. Το πρόβλημα μου είναι πως γίνεται η σύνδεση του σφονδύλο με έναν άξονα για σταθερές στροφές. Κοίταξα τα βιβλία των στοιχείων μηχανών του Γραικούση και παρουσιάζει κάποιους συνδέσμους που όμως είναι δύσκολο να βρεθούν. Γνωρίζει κανείς ποιός είναι ο ενδεδειγμένος και συνηθισμένος τρόπος για τη σύνδεση μίας ΜΕΚ που έχει σφόνδυλο με έναν άξονα πχ αντλίας ? Και επίσης αν υπάρχουν στάνταρ διαστάσεις σφονδύλων και φλαντζών των κινητήρων και πιο πρότυπο είναι αυτό. Ευχαριστώ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Με κόμπλερ ίσως? Σαν πρώτη σκέψη αυτό μου έρχεται στο μυαλό. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ariss Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Σωστός με κόμπλερ. Απο τη πλευρά του άξονα η σύνδεση γίνεται εύκολα. Απο την πλευρά του σφόνδυλου πως γίνεται? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 με κάποια διάταξη συμπλέκτη που να πατάει επάνω στον σφόνδυλο και στην έξοδό του να έχει κόμπλερ? Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι διαφορετικό αυτή τη στιγμή. Θα ρωτήσω έναν συνάδελφο μηχανικό που δουλεύει σε εργοστάσιο με αντλίες και σίγουρα του έχει τύχει κάτι παρόμοιο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Συνήθως ο σφόνδυλος των ΜΕΚ πιάνει πάνω στον στροφαλοφόρο με 6 μπουλόνια. Γιατί δεν μπορεί με αυτά να συνδεθεί και το κόμπλερ (με την μεσολάβηση ενός προσαρμογέα προφανώς); Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Και να καταργηθεί ο σφόνδυλος? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ariss Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Αλέξη αυτό ακριβώς ψάχνω αν υπάρχει κάποιος προσαρμογέας στο εμπόριο η κάποια άλλη λύση ή είναι "πατέντα". Φαντάζομαι ότι οι σφόνδυλοι είναι τυποποιημένοι και θα υπάρχει κάποιο έιδος "καταλόγου" με τέτοια κόμπλερ που δεν μπόρεσα να βρω στο διαδίκτυο. Αν κάποιος έχει τέτοια εμπειρία ας βοηθήσει. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Και να καταργηθεί ο σφόνδυλος? Όχι βέβαια... Σημειωτέον ότι όταν η αντλία δεν συνδέεται σταθερά στον κορμό της μηχανής δεν βάζουμε απλό κόμπλερ αλλά τηλεσκοπικό άξονα με ελαστικά κόμπλερ ή σταυρούς (universal joint shaft) λόγω ταλαντώσεων... ariss, αν ο κατασκευαστής του κινητήρα δεν παρέχει τέτοιο εξάρτημα, το βλέπω να καταλήγεις σε μηχανουργείο. Δεν είναι και τόσο φοβερό πάντως... Επίσης, όπως υπαινίχθηκε και ο rootbreaker, πολλοί σφόνδυλοι έχουν πάνω τους έτοιμες τρύπες με σπείρωμα (όπως ας πούμε για το πλατό του συμπλέκτη) οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν μάλλον ευκολότερα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δημήτριος_1980 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2010 Θεωρώ ότι για την σύνδεση πρέπει να χρησιμοποιηθεί ένας συμπλέκτης τριβής. Αλλιώς η εκκίνηση της αντλίας (εργομηχανής, δηλαδή μηχανής που καταναλώνει έργο) θα πρέπει να γίνεται μόνο μαζί με την εκκίνηση της ΜΕΚ. Αυτό μπορεί να μην είναι επιθυμητό. Γενικά ο (ελαστικός) σύνδεσμος μεταξύ των ατράκτων έχει τα εξής πολύ ευεργετικά και απαιτούμενα αποτελέσματα : 1) Επιτρέπει να υπάρχει σφάλμα συνευθειακότητας των δύο ατράκτων (στροφαλοφόρος, άτρακτος αντλίας) 2) Επιτρέπει το σφάλμα γωνιάσματος των δύο ατράκτων. 3) Επιτρέπει το αξονικό σφάλμα στην τοποθέτηση των δύο ατράκτων. 4) Μειώνει την κρούση, μέσω της ελαστικότητάς του (αύξηση χρόνου για την παραμόρφωση του ελαστικού στελέχους του συνδέσμου, βλ. Θεώρημα ώθησης - ορμής). Τα παραπάνω σφάλματα είναι αναπόφευκτα! Σε μερικές περιπτώσεις δε, μπορεί να είναι και μεγάλα, οπότε απαιτείται και κατάλληλος ελαστικός σύνδεσμος. Επιπρόσθετα, η εμπλοκή δεν μπορεί να γίνεται ακαριαία (κρουστικά). Η ελαστικότητα του συνδέσμου "σβήνει" τα σφάλματα αυτά. Αν δεν τοποθετηθεί σύνδεσμος, τότε, λόγω των προαναφερθέντων σφαλμάτων, τα κουζινέτα του στροφαλοφόρου ή τα ρουλεμάν της ατράκτου της αντλίας θα φορτίζονται υπερβολικά και έτσι θα έχουν μειωμένη διάρκεια ζωής. Ο συμπλέκτης τριβής δρα σαν ελαστικός σύνδεσμος, ενώ επιτρέπει να εμπλέξουμε την αντλία σε κίνηση όταν το θέλουμε (π.χ. φτάνουμε την ΜΕΚ στις στροφές μέγιστης ροπής πρώτα και μετά εμπλέκουμε και την αντλία). Αν δεν χρησιμοποιηθεί συμπλέκτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο κλασικός και ευρέως διαδεδομένος ελαστικός ονυχωτός σύνδεσμος τύπου Renold (αυτός με τον ελαστικό αστέρα στην μέση). Link to comment Share on other sites More sharing options...
rootbreaker Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 6 , 2010 Όχι βέβαια... Είπα και εγώ. Πάντως η λύση που προτείνει ο Δημήτριος 1980 είναι η πιο ενδεδειγμένη. Πίστεύω πως δεν θα είναι εύκολο να εκινήσει η ΜΕΚ με το φορτίο της αντλίας μόνιμα συνδεδεμένο επάνω της αλλά η σύμπλεξη θα πρέπει να γίνεται αφού επιτευχθούν οι στροφές που δίνουν τη μέγιστη ροπή της ΜΕΚ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα