Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Όλες οι αντλίες που γνωρίζω είναι μονίμως συνδεδεμένες με τον κινητήρα τους. Ο λόγος είναι ότι η ροπή στον άξονα της αντλίας είναι ανάλογη του τετραγώνου του ρυθμού περιστροφής, πράγμα που σημαίνει ότι κατά την εκκίνηση του κινητήρα και μέχρι να αυξηθούν οι στροφές η αντλία δεν αποτελεί σημαντικό φορτίο.

 

Το ελαστικό κόμπλερ έχει ένα όριο λειτουργίας όσον αφορά το εύρος των κραδασμών που απορροφά. Δεν επαρκεί για την σύνδεση μιας σταθερής αντλίας με μία ΜΕΚ στηριγμένη σε ελαστικές βάσεις. Από την άλλη είναι ίσως υπερβολή (αρκεί ένα μεταλλικό κόμπλερ) αν η αντλία είναι στερεωμένη στον κορμό της μηχανής.

  • Απαντήσεις 23
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Λοιπόν αφού μίλησα με συνάδελφο μηχανικό που δουλεύει σε εργοστάσιο που φτιάχνουν αποκλειστικά αντλιτικά και πυροσβεστικά συγκροτήματα, μου είπε ότι τις αντλίες τις συνδέουν με ΜΕΚ μέσω ελαστικού συνδέσμου ή με σταυροειδή σύνδεσμο.

Δημοσιεύτηκε
Όλες οι αντλίες που γνωρίζω είναι μονίμως συνδεδεμένες με τον κινητήρα τους. Ο λόγος είναι ότι η ροπή στον άξονα της αντλίας είναι ανάλογη του τετραγώνου του ρυθμού περιστροφής, πράγμα που σημαίνει ότι κατά την εκκίνηση του κινητήρα και μέχρι να αυξηθούν οι στροφές η αντλία δεν αποτελεί σημαντικό φορτίο.

 

Έχεις δίκιο σε αυτό. Απλά το είπα για καλύτερα. Ενδεχομένως οι 1500 rpm (π.χ.) να είναι αρκετές για μια αντλία ώστε να προλάβει ν' αναπτύξει μεγάλο φορτίο. Εξάλλου νομίζω ότι δεν υπάρχουν πολλές συνήθεις αντλίες που να έχουν π.χ. 4000 rpm (αφού δεν υπάρχει σαζμάν), σαν ονομαστικό ρυθμό περιστροφής. Θέλω να πω ότι πάνω από 1000 rpm είναι ήδη αρκετές για μια συνήθη αντλία. Αλλά οκ, δεν έχω ΤΗΝ εμπειρία σε αυτά τα θέματα, οπότε τα λέω με πάσα επιφύλαξη.

 

Συνήθως σε τέτοιου είδους συνδέσεις, επιδιώκεται να γίνει η σύνδεση όταν η κινητήρια μονάδα έχει τέτοιες στροφές, ώστε να βρίσκεται στην κατηφορική περιοχή του διαγράμματος ροπή - στροφές (μετά την μέση δηλαδή). Αυτό γίνεται για λόγους ευστάθειας σε διαταραχές φορτίου.

 

Αλλά σε αυτά, που λέω, αγνοώ ότι μπορεί να γίνει παιχνίδι (π.χ. από μια ρυθμιστική διάταξη) και με το φορτίο της Μ.Ε.Κ. και έτσι να δουλέψει η διάταξη σωστά. Είναι που δεν έχω εμπειρία σε τέτοιου είδους εφαρμογές.

 

Ο σύνδεσμος, που λέτε, είναι πολύ διαδεδομένος. Χρησιμοποιείται παντού, λόγω των σημαντικών ανοχών στα σφάλματα, που προανάφερα, αλλά και των μεγάλων ροπών που μπορεί να μεταφέρει, σε σχέση με το μέγεθός του πάντα.

 

Είναι ο εξής (spider joint)

 

Εναλλακτικές λύσεις μπορείτε να δείτε και 'δω

 

(γίνεται χαμός με τις εναλλακτικές!)

Δημοσιεύτηκε

Θέλω να πω ότι πάνω από 1000 rpm είναι ήδη αρκετές για μια συνήθη αντλία. Αλλά οκ, δεν έχω ΤΗΝ εμπειρία σε αυτά τα θέματα, οπότε τα λέω με πάσα επιφύλαξη.

 

Στο ρελαντι, οι ΜΕΚ που χρησιμοποιούνται για αυτούς τους σκοπούς, έχουν λιγότερες από 1000rmp. Πρακτικά, δεν βλέπεις διαφορά στο μανόμετρο (εξαρτάται και από το μανόμετρο βέβαια) είτε δουλεύει ρελαντί η μηχανή είτε δεν δουλεύει.

Δημοσιεύτηκε

Στα μαγαζιά με βιομηχανικά/αγροτικά εφόδια έχουν νομίζω κάτι κόμπλερ που δεν κομπλάρουν αμέσως, αλλά με την φυγόκεντρο δύναμη. Νομίζω αυτό θα ήταν ενδεδειγμένο για χρήση σε ΜΕΚ.

Ρώτα σε ένα τέτοιο μαγαζί να σου προτείνουν.

Δημοσιεύτηκε
Στα μαγαζιά με βιομηχανικά/αγροτικά εφόδια έχουν νομίζω κάτι κόμπλερ που δεν κομπλάρουν αμέσως, αλλά με την φυγόκεντρο δύναμη. Νομίζω αυτό θα ήταν ενδεδειγμένο για χρήση σε ΜΕΚ.

Ρώτα σε ένα τέτοιο μαγαζί να σου προτείνουν.

 

Εννοείς τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη; (σαν αυτό που έχουν τα scooter)

Δημοσιεύτηκε
Νομίζω αυτό θα ήταν ενδεδειγμένο για χρήση σε ΜΕΚ.

 

Το ενδεδειγμένο είναι συζητήσιμο. Για μένα το ενδεδειγμένο δεν είναι πάντα το "καλύτερο". Αν η δουλειά μπορεί να γίνει χωρίς παραχωρήσεις με απλό ελαστικό σύνδεσμο, τότε κατά τη γνώμη μου αυτό είναι το ενδεδειγμένο. Αν η μόνιμη ζεύξη κινητήρα - αντλίας δημιουργεί κάποιο πρόβλημα, τότε να το συζητήσουμε.

Δημοσιεύτηκε

Είναι κάπως σαν συμπλέκτης, έχουμε από την μια μια "καμπάνα" και από την άλλη το ελαστικό μέρος, το οποίο με την φυγόκεντρο πετάγεται έξω και κομπλάρει...

 

http://www.blm-cm.com/prod2.asp

 

εδώ έχει διάφορα φυγοκεντρικά κόμπλερ...

  • 4 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Ο σφόνδυλος δρα σας "αποθήκη" κινητικής ενέργειας όταν ο κύλινδρος της μηχανής βρήσκεται στο στάδιο της συμπίεσης, άρα δεν είναι δυνατόν να καταργηθεί. Όλα τα μοτεράκια του εμπορίου (μπετονιέρες, αντλίες, κομπρεσέρ, τσιμεντοκοπτικά, ασφαλτοκοπτικά, κ.α) διαθέτουν περιστροφικό φυγοκεντρικό συμπλέκτη που εμπλέκει αυτόματα τα δύο μέρη όταν ανέβουν οι στροφές της μηχανής. Έτσι η μηχανή ξεκινά κανονικά χωρίς φορτίο και μόλις πάρει κάποιοες στροφές, τότε "κομπλάρει" το φορτίο. Τέτοια φυγοκεντρικά κομπλερ μπορείς να βρεις στα καταστήματα βιομηχανικού υλικού τύπου "Μπουζόπουλος" ή "Σπανελλας" ή "Vucano". Δες τα κομπρεσέρ του "Torros" πως δουλεύουν και θα καταλάβεις.

Δημοσιεύτηκε
...Όλα τα μοτεράκια του εμπορίου (μπετονιέρες, αντλίες, κομπρεσέρ, τσιμεντοκοπτικά, ασφαλτοκοπτικά, κ.α) διαθέτουν περιστροφικό φυγοκεντρικό συμπλέκτη...

 

Με εξαίρεση τα αλυσσοπρίονα, τα θαμνοκοπτικά, και κάποιους αρμοκόφτες χειρός, δεν έχω δει άλλο εργαλείο που να έχει φυγοκεντρικό συμπλέκτη. Η/Ζ, Α/Σ, μπετονιέρες (ντίζελ και βενζίνης), σοβαδομηχανές, μηχανές πατωμάτων, αντλητικά ζεύγη φυγοκεντρικά ή εμβολοφόρα κλπ έχουν μονίμως το φορτίο κομπλαρισμένο στην ΜΕΚ. Ελικόπτερα, φρεζάκια κλπ έχουν συμπλέκτη χειρός (συνήθως τύπου ιμάντα) για λόγους ασφαλείας.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.