Δασολόγος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Καλημέρα. Έχω αναλάβει μια μελέτη για τη χάραξη ενός μονοπατιού και αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα: Πρέπει να διαβώ ένα ποτάμι, και για το “extreme” της υπόθεσης, αφού το γύρω περιβάλλον είναι ιδιαίτερα «άγριο», θέλω αυτό να γίνει με σχοινογέφυρα περίπου πλάτους 1μ , αντί της κλασσικής λύσης της ξύλινης γέφυρας. Με λίγα λόγια που μπορώ να βρώ πληροφορίες ή καμία εταιρία που κατασκευάζει τέτοιες κατασκευές. Απευθύνθηκα σε φίλους μηχανικούς ε και το ψιλοδιασκεδάσαμε τελικά το θέμα αφού ναι μεν λένε ότι γίνεται αλλά ότι είναι μπερδεμένο κτλ. Πήρα τηλέφωνο σε εταιρίες που ασχολούνται με κατασκευές αναψυχής και μου είπαν, όταν άκουσαν για άνοιγμα 17μέτρων, «δεν γίνεται φίλε θα πάμε φυλακή κτλ». Τελοσπάντων μου μπήκε στο μυαλό στη μελέτη η διάβαση του ποτάμιου-ρέματός να γίνει με γέφυρα με σχοινιά-συρματόσχοινα, όποτε μέχρι την ημερομηνία παράδοσης θα το ζορίσω λίγο ακόμα. Κάθε βοήθεια-γνώμη-γνώση είναι ευπρόσδεκτη και θεμιτή *Σχοινογέφυρες στην Ελλάδα έμαθα ότι υπάρχουν στην Αιτωλοακαρνανία περιοχή ορεινής Ναυπακτίας, αλλά είναι ιδιοκατασκευές Κάτι τέτοιο δηλαδή: http://www.i50.ch/steven/travel/pictures/rope_bridge.jpg http://www.planetware.com/i/photo/carrick-a-rede-island-rope-bridge-ballycastle-irl257.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/ce/Rope_Bridge_1a.JPG Αυτή έγινε πρόσφατα στην Ιρλανδία Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topap Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Δεν ξέρω ποίες εταιρίες κάνουν την κατασκευή, αλλα όσον αφορά την μελέτη δεν είναι και τόσο δύσκολο... απλά θεωρείς οτι κάποια μέλη παραλαμβάνουν μόνο εφελκυσμό (σχοινια/συρματόσχοινα) και κάποια μόνο θλίψη (ξύλινες δοκοι). Τώρα τα περί φυλακής... είναι μάλλον απο άτομα που δεν ξέρουν να κάνουν κάτι άλλο πέρα απο τα τετριμένα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
harristheo Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 αυτό που αναφέρει ο Topap είναι πολύ σωστό. χάρης Link to comment Share on other sites More sharing options...
jkar Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Ο κανονισμός που χρειάζεσαι είναι o EN 15567-1:2007 Sports and recreational facilities. Ropes courses. Construction and safety requirements τον αγοράζεις από εδώ ή σε αντίστοιχα site και μετά οποιοσδήποτε Μελετητής Στατικός σου φτιάχνει μιά απλή μελετούλα για την γέφυρά σου. Λίγη προσοχή στην φθορά με τον χρόνο και στίς αγκυρώσεις της. Δεν πιστεύω ότι θα βρείς εταιρεία που να κατασκευάζει τέτοιες γέφυρες στην Ελλάδα, λόγω ασήμαντης εσωτερικής αγοράς, αλλά μπορεί και να κάνω λάθος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pk10gr Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Μια παρατηρηση μονο.. Το ζητουμενο ειναι ο χρηστης να αισθανεται ανετα οταν θα διασχιζει τη γεφυρα, και στην προκειμενη η ανεση δεν αφορα τοσο το πλατος οσο το να μπορει να κραταει τις κουπαστες και να αισθανεται ασφαλεια.. Αρα λοιπον το πλατος της γεφυρας θα στο "δειξουν" οι υποψηφιοι χρηστες.. Παρατηρησε στην φωτο για παραδειγμα την κοπελα με το σκουρο πουπουλενιο μπουφαν ποσο ανοιχτα ειναι τα χερια της.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archytas Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 7 , 2010 Τέτοιου είδους γέφυρες ξεκινούν από τα 15 μέχρι τα 300 μέτρα. (και ολογράφως δεκαπέντε μέχρι τριακόσια μέτρα) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Δασολόγος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 (Ωραία φωτογραφία) Ναι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν εταιρίες που να ασχολούνται με τέτοιου είδος γέφυρες από όσο έψαξα. Θεωρητικά είναι εύκολο [εδώ εμείς στο πανεπιστήμιο κάναμε «μελέτη» για σχοινιογερανό (τελεφερικ για ξύλα με λίγα λόγια)], αλλά όταν είναι να βάλεις την υπογραφή σου, όταν ξέρεις ότι τη γέφυρα θα τη διαβαίνει κόσμος και συνυπολογίζοντας ότι δεν υπάρχει και η τεχνογνωσία κατασκευής της, κάπου σκαλώνεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cv98019 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 Πάντως κι εγώ επικροτώ την ιδέα σου και σου προτείνω να την προχωρήσεις... Υποθέτω πάντως ότι η κατασκευή δεν θα είναι και τόσο δύσκολη...τεχνογνωσία απαιτείται βέβαια...αν ο εργολάβος που θα αναλάβει τη δουλειά δεν την έχει, μπορεί να την αποκτήσει... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Topap Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 [εδώ εμείς στο πανεπιστήμιο κάναμε «μελέτη» για σχοινιογερανό (τελεφερικ για ξύλα με λίγα λόγια)], αλλά όταν είναι να βάλεις την υπογραφή σου, όταν ξέρεις ότι τη γέφυρα θα τη διαβαίνει κόσμος και συνυπολογίζοντας ότι δεν υπάρχει και η τεχνογνωσία κατασκευής της, κάπου σκαλώνεις. Χωρίς να θέλω να μπω στην (χιλιο-ειπομένη) κουβέντα του τι έχει διδαχθει ο καθένας στη σχολή του, εαν διστάζεις να να κάνεις αυτή τη μελέτη, τοτε μάλλον είναι επειδή δεν μπορείς... απευθύνσου σε ενα πολιτικό μηχανικό. Όσο για την τεχνογνωσία: 1. Σε επίπεδο μελέτης, είναι λιγο ιδιάζουσα κυρίως στις παραδοχές υπολογισμού και 2. Σε επιπεδο κατασκευής, θα υπέθετα οτι για εταιρίες που ασχολούνται με ναυτιλιακά κλπ ισως έχουν την τεχνογνωσία. Υγ. ψάξε στο google αν θες την λέξη "tensegrity". Ουσιαστικά πρόκειται για κατασκευές που η δομικη τους ακεραιότητα προκύπτει απο συνδυασμό εφελκυσμού και θλίψης. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archytas Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2010 Δεν πιστεύω στην Ελλάδα να έχει κάνει κανείς σχοινογέφυρα τέτοιων μεγεθών. Θέλω να πω δεν υπάρχει συνεργείο-εταιρία που κάνει τέτοιες κατασκευές. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα