Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Κοιτάξτε

 

αυτή την στιγμή δεν μπορείς να έχεις 10 πανεπιστήμια στα 50 καλύτερα του κόσμου και ενω η Αμερικάνοι χρεώνουν 30-50 χιλιάδες ανα έτος εσύ να το κάνεις με 2 και 3 χιλιάδες λίρες. Να έχεις το χαμηλότερο μισθό ΔΕΠ στην κοινοπολιτεία (ακόμα και της Κύπρου). Να έχω λειτουργικό κόστος ανα φοιτητή 7000 λίρες το έτος επειδή ο αριθμός έχει πέσει κατα 30% και το κράτος να δίνει 3000 λίρες. Θα πρέπει να βρώ 4000 λίρες απο κάπου.Οταν κάναμε εργαστήριο Ηλεκτρονικού Μικροσκοπίου είχαμε 5 παιδία ανα session με κόστος 200 λίρες χ 120 παιδια ανα έτος? Να σπάσεις ένα δοκίμιο χάλυβα έχει κόστος 14 λίρες ανα φοιτητή. Τι πρέπει να κάνω να μην σπάω ή να βάλω ενα βίντεο και τα παιδια να το δούνε virtual. Για να στήσω 50 σταθμούς ANSYS χρειάζομαι 250-320 χιλιάδες πλέον λειτουργικών. Θα έχω και τρία άτομα προσωπικό για να καλύψουν το 24ωρο που θα παραμείνει ανοιχτό για να δουλέψουν τα παιδιά τις εργασίες. Εαν τα άτομα είναι και κάποιας επιστημονικής ποιότητας με γνώση στο θέμα θέλω 80000 λίρες μισθούς + 30000 ασφαλιστές εισφορές. Ολα αυτά ανα τμήμα. Μηπως θα πρέπει να έχω και κανένα φράγκο στην άκρη να πληρώσω ενα μεταπτυχιακό που δείχνει οτι είναι καλός και έχει μέλλον ή να πω φίλε μου είσαι καλός αλλά έχασες και τράβα στην τράπεζα να γίνεις ταμίας. Αυτό που θέλω να πώ είναι ότι τα χρήματα δεν είναι πολλά. Η παιδεία δεν μπορεί να είναι δωρεάν. Κάποιος πληρώνει είτε άμεσα είτε έμμεσα. Στην Ελλάδα πληρώνεις ακόμα και εαν το παιδί σου δεν πάει στο πανεπιστήμιο. Βάλε και 4 χρόνια φροντιστήρια μήπως και μπείς (600 το μήνα Χ 9 Χ 4=21600) + 5 χρόνια πολυτεχνείο Χ 12000 ανα έτος = 60000. Σύνολο 91600. Στην Αγγλία δεν υπάρχουν φροντιστήρια άρα 91600/4 (χρονια πτυχίο)= 22900 ανα έτος. Ρε παιδια με άλλα 10000 πάω στο ΜΙΤ.

Δημοσιεύτηκε

Γενικά δωρεάν παιδεία είναι για τους ρομαντικούς.

Με δωρεάν παιδεία δεν υπάρχει πιθανότητα να ανταγωνιστείς ξένα ιδρύματα.

Για αυτό και η μεγάλη διαφορά με την έρευνα. Πείτε μου εσείς για παράδειγμα πόσα ιδρύματα για μηχανικούς έχουν το ANSYS (μαζί με το CivilFEM για την γεφυροποιία) ή το ABAQUS για παράδειγμα.

Δηλαδή με την δωρεάν παιδεία αυτά πως θα τα αποκτήσεις. Πως θα συναγωνιστείς τα έξω ιδρύματα σε έρευνα;;;

Με τις καταλήψεις ή με τις φοιτητικές παρατάξεις;;;

 

Που αν έρθει σοβαρή εταιρία όπως IBM θα στην κλείσουν την σχολή οι κομμουνιστές γιατί λέει δεν θέλουν το κεφάλαιο να τους εξουσιάζει και θέλουν δωρεάν παιδεία.

Δημοσιεύτηκε

 

Που αν έρθει σοβαρή εταιρία όπως IBM θα στην κλείσουν την σχολή οι κομμουνιστές γιατί λέει δεν θέλουν το κεφάλαιο να τους εξουσιάζει και θέλουν δωρεάν παιδεία.

 

Να αγιάσει το στόμα σου φίλε Archytas..

Δημοσιεύτηκε

Είναι μεγάλη ιστορία...η λέξη "συνεργοί" δεν μου πολυπάει..."σε συνεργασία" ίσως...

 

Έχοντας ρίξει μια ματιά στα φετινά δίδακτρα, δεν είδα διπλασιασμό...το συζητάνε πάντως χρόνια...γενικά θα κάνουν ότι τους πει η αγορά...

Δημοσιεύτηκε

ειναι απλο φιλοι μου, καθε τοσο κοιτανε την κατασταση οι ανθρωποι και κανουν την στρατηγικη τους, γιατι ειναι σοβαροι δεν ειναι καραγκιοζηδες να τα αλλαζουν ολα καθε χρονο ολα απο την αρχη -

ειδανε οτι τα τελευταια χρονια γινεται της τρελης απο ολο το κοσμο για σπουδες στην αγγλια, και καταλαβαν οτι με το να ακριβηνουν τα διδακτρα, πρωτον θα ειναι παλι γεματα τα πανεπιστημια, και δευτερον, θα βγαλουν πιο πολλα λεφτα. και με τα λεφτα θα βελτιωθουν και ολα (γιατι εκει που τα πανεπιστημια ειναι ιδιωτικα μη κερδοσκοπικα ιδρυματα, δεν πεφτει μασα βλεπετε.....).

 

κατα τα αλλα οπως τα λεει ακριβως ο κυριος Ροδοπουλος.

Δημοσιεύτηκε

Θα προσπαθήσω να σας δώσω να καταλάβετε την οικονομική λογική των Πανεπιστημίων στην Αγγλια, ΗΠΑ, Αυστραλία. Υπάρχουν έξοδα τα οποία δεν μπορούμε να τα ελέγξουμε. Αρχίζω. Άδειες Μητρότητας, πατρότητας. Φαίνεται αστείο αλλά δεν είναι. Για να καλύψω μια θέση ΔΕΠ για 1 χρόνο θέλω το μισθό του αδειούχου + το μισθό του αναπληρωτή. Εδώ δεν μιλάμε για σύμβαση ωρομίσθιου αλλά για 25-35Κ για να κρατήσω ένα επίπεδο. Το μηχανήματα στα εργαστήρια έχουν ετήσιο έλεγχο και πιστοποίηση. Υπάρχει βιβλιοθήκη που παίρνει σχεδόν το 80% των περιοδικών παγκοσμίως (τυπικό κόστος χρήσης 3-11 Εκ) ανάλογα το μέγεθος του πανεπιστημίου και τις σχολές του. Ειδικό τεχνικό προσωπικό για την λειτουργία πολύπλοκων μηχανημάτων με πιστοποίηση. Health and Safety απο έλεγχο πυρόσβεσης μέχρι και drills εκκένωσης, Security διότι ενα ESEM κοστίζει 2 Εκ λίρες, θέρμανση, ρεύμα (ενα εργαστήριο υψηλών τάσεων έχει τρομακτικές ανάγκες), καθαρίστριες, απολυμάνσεις τουαλετών ανα 6 μήνες, ΙΤ, Γραφειο ευρεσης εργασίας, Νομικό τμήμα, Τμήμα Πατεντών, τμήμα ποιοτικού ελέγχου, τμημα ευρωπαικών θεμάτων με εδρα στις Βρυξέλλες, κλπ, κλπ. Στατιστικά για 80 χιλιάδες φοιτητές θέλω περίπου 8-11 χιλιάδες προσωπικό. βάλτε τώρα και τμήματα που δεν βγάζουν χρήματα, Δραματικών σπουδών, Αρχιτεκτονική, Ιστορίας, κλπ και πρέπει να τα ζήσουν τα άλλα που βγάζουν. τώρα πάμε λιγο διαφορετικά. Εγω σαν πανεπιστήμιο και ΤΕΙ ζω το 40% της Πάτρας. Διαφορετικά θα έπρεπε η Πάτρα, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Γιάννινα, Βόλος να ζούνε απο αλλού. Αυτό είναι και το σκεπτικό της Αγγλιας. Τώρα κοιτάξτε την διαφορά. Εαν εισαι Αγγλος σε δανείζει η τρέπεζα με πολύ χαμηλό επιτόκιο και ξεκινάς να πληρώνεις οταν βρείς δουλειά με κάποιο Α πλαφόν. Το ιδιο και στην Αμερική και Αυστραλία. Με λίγα λόγια τα κράτη εγγυούνται τα δάνεια για σένα. Στην Ελλάδα ο φοιτητής έχει εγγυητή τον μπαμπά. Για τον μπαμπά ποιος εγγυάται? Ο ίδιος του ο εαυτός!!!. Τρέχα κακόμοιρε να μαζέψεις χρήμα για να πληρώνεις την ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ και μετά τρέχα να βρείς στο παιδί δουλεία και μετά τρέχα να δίνεις λεφτά διότι τα 700Ε δεν φτάνουν και μετά τρέχα να πεθάνεις σύντομα μήπως και ζήσει και κανένας άλλος. Sorry love that ain't right.

Δημοσιεύτηκε

@Ροδόπουλος

 

Εσεις που τα ζήσατε από μέσα καλά τα λέτε. Για τον φτωχό (άγγλο ή μη) που θα θέλει να μορφωθεί και δεν θα μπορεί τι θα του πείτε?

 

Γνώμη μου είναι ότι είναι βεβιασμένη κίνηση και θα έπρεπε πρώτα να διασφαλίσουν ότι όλοι οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση στα ΑΕΙ της χώρας. Η πρόσβαση στη μόρφωση είναι (ή οφείλει να είναι) θεμελιώδες δικαίωμα.

 

Ισως με πίεση στις τράπεζες για χαμηλότοκα δάνεια με εγγύηση του δημοσίου, να βοηθούσε την κατάσταση...

Δημοσιεύτηκε

Συγνώμη αλλά εξήγησα το σύστημα οτι και ο φτωχός μπορεί να σπουδάσει καθώς και να το κάνει part-time για να δουλεύει και εαν χρειαστεί να του βρεί και δουλεία το Πανεπιστήμιο. Το Sheffield είναι ενα πανεπιστήμιο που φτιάχτηκε απο την χαλυβουργία της περιοχής για τα παιδία τους. ποτέ δεν είχαμε την νοοτροπία του κυριλέ πανεπιστημίου. Είμασταν και είμαστε παιδιά που ξέρουμε να κυνηγάμε τα χρήματα και να είμαστε οι καλύτεροι στα έργα και όχι στα λόγια. H έρευνά μας ήτανε να λύνουμε προβλήματα με βάση το κόστος. Το Cambridge, Imperial κοιτάγανε να βρούνε τον θεό στο λεμόνι που λένε και οι Αυστραλοί. Τo mechanics ήτανε το 75-95 το καλύτερο στην Ευρώπη θες ονόματα Bilby, Cottrell, Swinden, Miller, Brown, de los Rios, Smith, Swamy.

Δημοσιεύτηκε

Αν λειτουργησει σωστα το πανεπιστημιο, εστω και σε αυτη τη δημοσια μορφη που εχει, μπορει να εξασφαλισει πορους, ωστε να ειναι δωρεαν (σχεδον τουλαχιστον) η φοιτηση.

 

Αν ολα τα λεφτα πηγαιναν οπως επρεπε στην ερευνα, τοτε μεσω αυτης θα εξασφαλιζαν πολλους πορους τα πανεπιστημια. Μυαλα δοξα τω θεω, βγαζει η ελλαδα και πολλα μαλιστα.

 

Γι' αυτο και θα πρεπει να επιτραπει η ερευνα μεταξυ πανεπιστημιων και ιδιωτικων εταιρειων, ωστε να εξασφαλιστουν ποροι, για να ειναι δωρεαν η φοιτηση (ή τουλαχιστον πολυ χαμηλη).

 

Στην ελλαδα, ουτε (ιδιαιτερη και εκτεταμενη) ερευνα υπαρχει, ουτε συνεργασιες με ιδιωτες, οποτε λογικο ειναι καποια στιγμη, να κανει περικοπες το κρατος (παντου τρυπες υπαρχουν και πρεπει να βουλωσουν) και η τριτοβαθμια εκπαιδευση να πρεπει να βρει μονη της τους αναγκαιους χρηματικους πορους...

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.