nik Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 7 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 7 , 2008 Υπάρχει ειδικό τμήμα του Eur3 που ασχολείται με γερανογέφυρες.Μάλιστα στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ε.Μ.Π διδάσκεται το συγκεκριμένο.Δεν έχεις το Ευρωκώδικα?είναι το part 6 του Eur3 τελικό κείμενο και το έχει ο ΕΛΟΤ..αν ενδιαφέρεσαι.
iogeo Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 8 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 8 , 2008 αν έχεις το ελληνικό part 6 του EC3 θα ήταν χρήσιμο να συννενοηθείς με τον iovo για να το προσθέσει στη συλλογή EC3 στο downloads
Pappos Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 , 2008 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 , 2008 Εχω μια μελέτη γερανογέφυρας και μεταλλικού κτιρίου εξ ολοκλήρου στο χέρι με EC3(κάπου 120 σελίδες)...αλλά υπάρχει ένα μικρό προβληματάκι...είναι στα γερμανικά... Αλλά όποιος ενδιαφέρεται...
chronism Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 , 2008 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 30 , 2008 Δες εδώ: http://www.michanikos.gr/dload.php?action=file&file_id=355 Ανέβασα το προσχέδιο για τις προδιαγραφές γερανογέφυρας...
spy1551 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2008 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2008 Kυριαζάκος και ΑΒΒ από κατασκευαστές (αυτούς ξέρω). Χρειάζεσαι στοιχεία από τον κατασκευαστή όχι μόνο για τα στατικά αλλά και για τη σχεδίαση.Το βαρούλκο θέλει ένα ελεύθερο ύψος για να κινηθεί. Υπολόγισε το ύψος του υποστυλώματος , αφαίρεσε 2 φορές το ύψος του ζυγώματος (γιατί στην άκρη έχεις και την ενίσχυση).Μετά εξαρτάται , τι ύψος χρειάζεται το βαρούλκο , αν πατάει πάνω στην γερανογέφυρα ή τρέχει στο πλάι.Το ύψος των δοκών κύλισης γιατί αν πρέπει να δώσεις κατασκευαστικά σχέδια ,πρέπει κάπου να τοποθετήσεις τα φορούσια στα υποστυλώματα. Πολύ καλό το βιβλίο του Βάγια σαν παράδειγμα. Οι παλιοί μελετητές τον λύνανε χονδρικά βάζοντας ένα φορτίο στη μέση του ανοίγματος για τη ροπή και ένα στη στήριξη (κατά μήκος της δοκού κύλισης της γερανογέφυρας) για τη διάτμηση.Βάζαν και ένα συντελεστή ασφαλείας. Στην πράξη αναλόγα με την ανυψωτική ικανότητα της γερανογέφυρας είναι και η απόσταση των τροχών της.Συγκρίνεις την απόσταση των τροχών με την απόσταση των πλαισίων για να βρεις που έχεις τη μέγιστη ροπή και διάτμηση.Το έχει στο παράδειγμα αλλά μπορείς να το βρεις από το Βeton Calender.Oυσιαστικά είναι γραμμή επιροής ( στατική Ι).Το θέμα δυσκολεύει αν έχεις δύο γερανογέφυρες που κινούνται ταυτόχρονα (αν θέλει ας βοηθήσει κάποιος).Εξαρτάται και τι πρόγραμμα στατικών δουλεύεις γιατί αλλιώς μπορεί να το θεωρήσεις κινητό φορτίο με βήμα π.χ. 0,1 μ. (Robot). Εννοείται πως το βέλος κάμψης εξαρτάται και από τον μηχανολογικό εξοπλισμό (συνήθως 1/600 , 1/700).Όταν το έψαχνα πέρισυ δεν είχε ολοκληρωθεί το αντίστοιχο κομμάτι του Ευρωκώδικα.Είχα βρει κάτι δεδομένα από τον Αμερικάνικο Κανονισμό τα οποία αν τα βρω θα τα ανεβάσω.Πάντως συγκρίνοντας τα με αυτά του Βάγια , τα οριζόντια φορτία ήταν της ίδιας τάξης , ανάλογα βέβαια με τα κατακόρυφα που παράγει η γερανογέφυρα. Επίσης πολλές φορές , βολεύει τους κατασκευαστές , οι δοκοί κύλισης να πατάνε σε τρία υποστυλώματα ( ανά 10 ή 12 μ.) για να έχουν λιγότερες κοπές ,οπότε αλλάζει το στατικό σύστημα γιατί έχεις αμφιέρειστη δοκό δύο ανοιγμάτων.
Pappos Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2008 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2008 Προσχέδιο για προδιαγραφές γερανογέφυρας αλλα χωρίς τίποτα ουσιαστικό για την επίλυση και τα φορτία που πρέπει να λάβεις υπόψην (και αν βάλεις και τις περιπτώσεις των stop της γερανογέφυρας και της "γάτας"...)
iovo Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2008 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 5 , 2008 αν έχεις το ελληνικό part 6 του EC3 θα ήταν χρήσιμο να συννενοηθείς με τον iovo για να το προσθέσει στη συλλογή EC3 στο downloads Είναι το EN1991 part 3 και υπάρχει ήδη αλλά είναι μόνο στα Αγγλικα.
palex Δημοσιεύτηκε Μάιος 10 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάιος 10 , 2009 Δειτε και εδω: http://civil.eng.buffalo.edu/CIE429/ASCE-7-02-Live%20loads%20-s04.pdf
Pappos Δημοσιεύτηκε Μάιος 10 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάιος 10 , 2009 DIN 18 800 (Γενικός κανονισμός έργων για χάλυβα) DIN 536 (Κανονισμός για σιδηροτροχιές γερανογέφυρας) DIN 4132 (Κανονισμός για γερανογέφυρες) Και από το TEI Μονάχου μια ενδιαφέρουσα εργασία για γερανογέφυρες. http://www.stahlbaustudium.de/veroeff1.pdf Διατάγματα του 1800, 1945 και δεν συμαζεύεται, να δούμε πότε σαν χώρα θα βγάλουμε κανονισμούς δικούς μας... Αλλά είναι τυχεροί οι καθηγηταράδες...από 2010 και μετά Ευρωκώδικες... Και τέλος ένα βιβλίο μόνο για γερανογέφυρες. http://www.seesselberg.de/00000096ac...104/index.html Καλημέρα αγαπητέ μου φίλε palex. Μα δεν είναι μυστικό, τα καλύτερα βιβλία για μηχανικούς, μηχανολόγους είναι στα γερμανικά. Εμένα η βιβλιογραφία μου είναι τα περισσότερα στα γερμανικά με ένα-δύο αμερικάνικα. Ναι οι τιμές για τα DIN είναι λίγο ακριβές αλλά αξίζει τον κόπο. Θα μάθεις και το μόνο σίγουρο είναι πως δεν είναι αντιγραφή από άλλους κανονισμούς. Και το ξαναλέω, για να καταλάβετε γιατί μιλάω, δείτε λίγο το βιβλίο του Petersen και μετά ξαναμιλάμε για σιδηρές. Για βιβλία εννοώ. Άσχετο, μιλάς για τον Francis Bacon που μετά έμπλεξε με τον Dr. Dee ?? (ακαδημαϊκά έμπλεξε εννοώ για τυχόν παρεξηγήσεις)
dratsiox Δημοσιεύτηκε Μάιος 10 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάιος 10 , 2009 Ακόμη ένα βιβλίο για γερανογέφυρες http://www.viewegteubner.de/index.php;do=show/sid=eba888fa18afd5688ea275d0879c86a9/site=v/book_id=13098 περιέχει διαγράμματα για διαστασιολόγηση γερανοδοκών με βάση το DIN. Ο Pappos εχει δίκιο για τα DIN "Θα μάθεις και το μόνο σίγουρο είναι πως δεν είναι αντιγραφή από άλλους κανονισμούς." O EC3 για τις γερανογέφυρες είναι γενικά αντιγραφή του αντίστοιχου DIN. Γι αυτό που αναφέρει ο spy1551 "Συγκρίνεις την απόσταση των τροχών με την απόσταση των πλαισίων για να βρεις που έχεις τη μέγιστη ροπή και διάτμηση.Το έχει στο παράδειγμα αλλά το μπορείς να το βρεις από το Βeton Calender.Oυσιαστικά είναι γραμμή επιροής ( στατική Ι).Το θέμα δυσκολεύει αν έχεις δύο γερανογέφυρες που κινούνται ταυτόχρονα (αν θέλει ας βοηθήσει κάποιος).Εξαρτάται και τι πρόγραμμα στατικών δουλεύεις γιατί αλλιώς μπορεί να το θεωρήσεις κινητό φορτίο με βήμα π.χ. 0,1 μ. (Robot)." Υπάρχουν αναλυτικοί τύποι για τη μία γερανογέφυρα που σου δίνουν απευθείας τιμές για να χαράξεις τις γραμμές επιρροής. Για δύο γερανογέφυρες δεν έχω βρει κάτι. Σε αντίστοιχη μελέτη είχα εισάγει στο Sofistik-ELLA δύο ομάδες κινητών φορτίων (4 άξονες) που κινούνταν στον ίδιο άξονα με απόσταση μεταξύ τους.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα