dratsiox Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 15 , 2009 Καταρχήν ευχαριστώ για την απάντηση. Προφανώς κάθε νέα κατασκευή απαιτεί και νέα μελέτη. Δε ψάχνω για λύσεις "κοστούμι", απλά πληροφορίες για τις κατασκευαστικές συνατότητες. 1.Είχα την εντύπωση πως υπάρχει περιορισμός στο άνοιγμα, λόγω παραμορφώσεων της γερανογέφυρας. Είναι δηλαδή δυνατό να κατασκευαστεί με άνοιγμα 30-35m? 2.Όσο για τις αναρτημένες και πάλι είχα την εντύπωση πως δε μπορούν να φτάσουν τις φορτοϊκανότητες των τυπικών γερανογεφυρών π.χ.50t 3. Η ποιότητα και η σειρά των διατομών των δοκών έδρασης-κύλισης εξαρτώνται από τη μελέτη. Όσο για την τροχίαη απορία μου είναι πόσο εύκολα φθείρεται ο S235 και αν γενικά χρησιμοποιείται
iliass Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 16 , 2009 Καλησπέρα, Περιορισμός στο άνοιγμα δεν υπάρχει, απλώς οι έτοιμες μελέτες που έχουν οι εταιρείες που εμπορεύονται βαρούλκα κ.α. είναι μέχρι 25m. Το μεγαλύτερο άνοιγμα δεν επιφέρει κάποιον περιορισμό απλώς τα box θα έχουν μεγαλύτερο ύψος λόγο του ανοίγματος και μεγαλύτερο πλάτος ώστε να μπορεί να λάβει τα μεγαλύτερα φορτία κατά την στιγμή της επιτάχυνσης ή επιβράδυνσης (αντίστοιχα μεγαλύτεροι είναι και όλοι οι κινητήρες... Οι αναρτημένες γερανογέφυρες δεν φτάνουν τις ανυψωτικές ικανότητες των επικαθύμενων (50t) λόγο της πολύ βαριάς κατασκευή που προκύπτει στην γερανογέφυρα. Οπότε και το κόστος γίνεται υπερβολικά δυσανάλογο με τις επικαθήμενες. Δεν νομίζω ότι οι εταιρέιες κατασκευαζουν βαρούλκα κρεμαστά για μεγάλα φορτία οπότε δεν υπάρχει αυτή η επιλογή. Το πόσσο γρήγορα φθείρεται το καρέ εξαρτάται από το υλικό και την χρήση της γερανογέφυρας (χρόνος λειτουργείας και φορτία που χρησιμοποιούνται). Μια φορά που χρειάστηκε να κάνουμε αλλαγή του καρέ λόγο φθοράς σε ένα εργοστάσιο ήχαν περάσει πολλά χρόνια χρήσης (περόπου 20). Συτό που θέλει προσοχή είναι να μην χρησιμοποιηθεί για το καρέ υλικό μεγάλης αντοχής για να μην έχει φθορές γιατί τότε θα φθαρεί ο τροχός τησ γερανογέφυρας και η αντικατάστασή του είναι πιο χρονοβόρα και με μαγαλύτερο κόστος από την επιδιόρθωση του καρέ.
dratsiox Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 16 , 2009 iliass ευχαριστώ πολύ. Σχετικά με τις τροχιές υπολογίζονται για διάρκεια ζωής 25 έτη, οπότε είναι λογική η τιμή που αναφέρεις. Αυτό που αναφέρεις για τους τροχούς είναι πολύ ενδιαφέρον.
Candyman Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Χαίρετε κύριοι (και κυρίες αν τυχόν υπάρχουν εδώ). Είμαι νέος στο forum σας και επίσης ιδιοκτήτης εταιρίας κατασκευής γερανογεφυρών και εμπορίας σχετικού εξοπλισμού (δεν θα αναφέρω ποιάς για να μην θεωρηθεί ότι κάνω διαφήμιση, εκτός αν μου ζητηθεί να το πω). Μπορώ να προσφέρω κι εγώ τις γνώσεις μου στο forum στον τομέα αυτό αν χρειαστεί. Υ.Γ. Δεν είδα να αναφέρθηκε στο thread (ομολογώ ότι μπορεί απλά να μην το είδα βέβαια), το θέμα αρνητικού τόξου του κύριου φορέα της γ/γ ανάλογα με το άνοιγμα. Αυτό ισχύει είτε η κατασκευή είναι box, είτε με δοκάρι (συνήθως αυτό ισχύει σε ανοίγματα 10m και άνω). Εν πάσει περιπτώσει δεν θέλω να το παίξω γνώστης, απλά δεν το είδα να αναφέρεται. Φιλικά...
Candyman Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 3. Οι τροχιές συνήθως κατασκευάζονται από ΗΕΒ ποιότητας st44 και το καρέ 60Χ40 ίδιας αντοχής. Δεν συμφέρει το καρέ να είναι st60 ή ισχυρότερο γιατί τότε θα φθείρεται γρηγορότερα ο τροχός της γέφυρας ο οποίος συνήθως είναι από Ck60. Κι όμως δεν είναι απαραίτητο φίλε μου, εξαρτάται... Μερικές φορές ισχύει αυτό που λες, μερικές φορές όχι. Να πω εδώ πως μιλάω για την ακαμψία και την επιλογή των υλικών, και όχι για την φθορά. Επέτρεψε μου να εξηγήσω... Μπορείς να έχεις (σχεδόν) το ίδιο αποτέλεσμα με HEA. Αυτό γιατί π.χ. το ΗΕΑ100 έχει βάρος 21kg/m και δυνατότητα καταπόνησης 2330kg/m με στήριξη ανά 2m, και το HEB100 έχει βάρος 20,5kg και δυνατότητα καταπόνησης 2877kg/m (με στήριξη πάλι ανά 2m). Φυσικά με φουρούσια με απόσταση στήριξης πάνω από 6m το HEB προηγείται με διαφορά και φυσικά συνιστάται, αλλά για μικρότερες αποστάσεις στήριξης το HEA δεν έχει σημαντικό μειονέκτημα, και κοστίζει αρκετά λιγότερο! Μην ξεχνάς ότι η γ/γ δεν κυλάει πάνω στο δοκάρι αλλά πάνω στην τροχιά ("καρύδι" ή καρέ) που είναι τοποθετημένη πάνω στο δοκάρι, το οποίο είναι είτε KS22 (Stal54), είτε λάμα -συνήθως- 30x50 Stal37 (μιλάμε για μια τυπική περίπτωση), οπότε και τα δύο ενισχύουν την ακαμψία της τροχιάς. Σημείωση: Να ξεκαθαρίσω πως σε καμία περίπτωση δεν λέω πως το HEA είναι ίδιο με το HEB ή ότι είναι κατάλληλο για κάθε εφαρμογή. Φιλικά...
dratsiox Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Υ.Γ. Δεν είδα να αναφέρθηκε στο thread (ομολογώ ότι μπορεί απλά να μην το είδα βέβαια), το θέμα αρνητικού τόξου του κύριου φορέα της γ/γ ανάλογα με το άνοιγμα. Αυτό ισχύει είτε η κατασκευή είναι box, είτε με δοκάρι (συνήθως αυτό ισχύει σε ανοίγματα 10m και άνω). Φιλικά... Μπορεί να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος; Πώς επηρεάζει την κατασκευή;
Candyman Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Μπορεί να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος; Πώς επηρεάζει την κατασκευή; Το βασικό "πρόβλημα" σε μία γ/γ είναι ότι η καταπόνηση σπανίως είναι ίδια σε κάθε χρήση (λόγω αλλαγής φορτίου) και κυρίως δεν είναι σχεδόν ποτέ στο ίδιο σημείο. Καθώς οι γερανογέφυρες γενικά ανυψώνουν φορτίο κατά 70% προς το κέντρο του φορέα τους, η καταπόνηση κατά την ανύψωση φορτίου (ειδικά κατά την εκκίνηση της, και ειδικότερα αν δεν υπάρχει μοτέρ ομαλής εκίνησης) είναι μεγάλη. Όπως γνωρίζετε οι ιδιότητες ενός μετάλλου αλλοιώνονται από πολλούς παράγοντες (ένας από αυτούς είναι η εγκάρσια καταπόνηση). Αν η γ/γ δεν έχει αρνητικό τόξο, θα αρχίσει να αλλάζει σχήμα ο κύριος φορέας (η γνωστή "κοιλιά") με διάφορες αρνητικές επιπτώσεις στην λειτουργία της γ/γ και στην φθορά του βαρουλκοφορείου. Αυτό αντιμετωπίζεται μόνο με το αρνητικό τόξο (αν θυμάμαι καλά η αναλογία της καμπύλης είναι 1:1000 επί του πλάτους του φορέα). Υ.Γ. Το συγκεκριμένο ζήτημα (αν το ψάξετε λίγο) θα διαπιστώσετε με.. τρόμο πως πολλοί.. "κατασκευαστές" γερανογεφυρών δεν το γνωρίζουν καν. Φιλικά...
dratsiox Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Μάλιστα. Αυτό όμως αφορά το μηχανολογικό μέρος της γερανογέφυρας. Σωστά; Όπως και να χει ειναι ενδιαφέρον
Candyman Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 1 , 2009 Μάλιστα. Αυτό όμως αφορά το μηχανολογικό μέρος της γερανογέφυρας. Σωστά;Όπως και να χει ειναι ενδιαφέρον Αφορά την μεταλλική κατασκευή και κατ' επέκταση και την σχετική μελέτη που θα προηγηθεί. Επειδή στο thread μιλάγανε τα παιδιά για τις σχετικές μελέτες, θεώρησα καλό να το αναφέρω. Να πω κάτι εδώ με την ευκαιρία: Κατά την γνώμη μου το συγκεκριμένο ζήτημα είναι πολύ σημαντικό στο σχεδιασμό μιας σωστής γερανογέφυρας χωρίς να υπάρχει πλεόνασμα προδιαγραφών (και κατ' επέκταση και υλικών) και με το λιγότερο δυνατό κόστος κατασκευής ΠΑΝΤΑ όμως εντός των σχετικών προδιαγραφών. Φιλικά...
palex Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2009 Μπορείς να έχεις (σχεδόν) το ίδιο αποτέλεσμα με HEA. Αυτό γιατί π.χ. το ΗΕΑ100 έχει βάρος 21kg/m και δυνατότητα καταπόνησης 2330kg/m με στήριξη ανά 2m, και το HEB100 έχει βάρος 20,5kg και δυνατότητα καταπόνησης 2877kg/m (με στήριξη πάλι ανά 2m). Ωπ! ΗΕΑ100=16,7KG/m. Τα ΗΕΑ ειναι παντοτε ελαφρύτερα απο τα ΗΕΒ και για αυτο ειναι πιο οικονομικά όπως λες. Μαλλον τυπογραφικό λαθος θα έκανες. @dratsiox NA επανέλθω στους συνδυασμους...: Το βιβλίο της τριανδρίας λέει ότι το g,q της γερανογέφυρας πανε και τα δύο με 1,35 αλλα στους τυχηματικους συνδυασμους με 1.00 και τα δυο αρα στους συνδυασμους με χιονι και ανεμο τα πέρνω και τα δύο με 1.00. Στο σεισμό δεν βαζω καθόλου τα κίνητα της γερανογέφυρας.Αυτό το γραφει το βιβλιο αμεσως μετα το "Το ψ2 της γερανογέφυρας είναι ο λόγος μονιμών/συνολικό φορτίο." και καπου με μπερδευει αλλα το γραφει καθαρα οτι δεν μετεχει στο σεισμό αμεσως μετα τον ορισμό του ψ2. Το ίδιο θα κανω και για τα φορτια τα οριζοντια εκκίνησης και σταματήματος θα τα βάλω με 1,35 μαζι με τα μόνιμα και κινητα και με 1,00 οπου εχω ανεμο και χιόνι στον συνδυασμό και καθόλου στον σεισμό. Εχω κανει κανενα χοντρό λαθος? Αρκούν αυτά ή πρέπει να μπλεξω περισσότερο με τους 10συνδυασμους που αναφερει το βιβλιο για τον EC1?? Αν βαλεις και την διερευνηση των δυσμενων θεσεων και ποτε μια δραση ειναι θετική και ποτε αρνητική τότε..... Παντως μεχρι στιγμής με την διερευνηση για τα κατακόρυφα μονο φορτία που εχω κανει μεχρι στιγμής στο μοντελο για γερανογεφυρα 10tn βλέπω οτι δεν επιβαρύνεται σημαντικά η κατασκευή και ότι λειτουργεί ανακουφιστικά για την καμψη της κορυφής των στυλων απο τα κατακόρυφα στοιχεία του ζυγωματος, το εχετε δεί και εσεις αυτο?? Πρεπει βεβαια να εισαγω και τα οριζόντια για να δω τι γίνεται.. edit:διόρθωσα τον ορισμο του Ψ2 απο ωφελιμα/συνολικα σε μονιμα/συνολικα...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα