Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Δεν αλλάζουν όλες οι εξισώσεις ισορροπίας διατομών με αποτέλεσμα να μεταβάλλεται το ποσοστό χάλυβα προς τα κάτω; Άρα αν έχει τοποθετηθεί χάλυβας (περισσότερος) για χαμηλότερη ποιότητα σκυροδέματος και σκυροδετήσουμε με υψηλότερης αντοχής υλικό τότε αλλάζει η ισορροπία και να μην έχουμε επιθυμητό τρόπο κατάρρευσης και ισως να μην ικανοποιείται ο ικανοτικός.(άποψη μου)

Δημοσιεύτηκε

Αυτό που αλλάζει είναι το ζ της διατομής (ο μοχλοβραχίονας). Μία μεγαλούτσικη τιμή μSd είναι 0,2 που για την επόμενη κατηγορία (C20/25 -> C25/30) θα πέσει στο 0,16. Το ζ θα αλλάξει από 0,859 σε 0,892. Η μεταβολή είναι 3,8% και πέφτει όσο μειώνεται το αρχικό μSd (αλλά αυξάνει όσο πηδάμε κατηγορίες). Γενικά η μεταβολή αυτή του ζ είναι αμελητέα. Δεν μπορεί να βλάψει τον ικανοτικό, αφού συμβαίνει λίγο πολύ ομοιόμορφα σε όλα τα μέλη, με τα ισχυρά φορτιζόμενα μέλη να πλεονεκτούν ελαφρώς...

Δημοσιεύτηκε

Kostassid εδώ βάζουμε C20 και διαστασιολογούμε με αντοχή 11,33MPa και πρακτικά μπορεί να είναι περίπου στα 20MPa...Μιλάμε για κοντά στο 50% απόκλιση εν γνώση μας....

Δημοσιεύτηκε

Τώρα που το λες, πριν τρία χρόνια έσπασα για πλάκα κάτι καρότα που έβγαλε ο υδραυλικός και βρήκα ισοδύναμη αντοχή κύβου από 28MPa μέχρι 37MPa...

Δημοσιεύτηκε

1) Η εφελκυστική αντοχή του χάλυβα είναι κατά χχ φορές μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του σκυροδέματος. Από αυτό και μόνο μπορούμε να πούμε ότι η αύξηση στην πράξη της ποιότητας μόνο καλό μπορεί να κάνει.... Το μόνο κακό είναι στην τσέπη. Γι' αυτό και εγώ το απορρίπτω όποτε μου το προτείνουν οι ιδιοκτήτες...

Είναι συχνά τα παρακάτω παραμήθια:

του εργοστασίου ετοίμου μπετόν: "βάλε C20/25 είναι πολύ καλύτερο και η διαφορά στην τιμή είναι μικρή"

του σιδερά: "τι λέει η μελέτη; Φ8; Μα όλοι βάζουν Φ10 πια..."

του καλουπατζή: "η μελέτη λέει πλάκα d17, να βάλουμε 20άρα να είναι πιο γερή;"

 

Όοοοολα τα παραπάνω παραμύθια οδηγούν τον ιδιοκτήτη να ξεφύγει εντελώς από τον προϋπολογισμό του και τους μαστόρους να "κονομάνε".

 

 

2) Αν βάλεις ένα-δύο σιδεράκια στα δοκάρια παραπάνω (όπως συνηθίζουν να κάνουν κάποιοι παλιοί μηχανικοί) είναι πιο "κακό" διότι αγνοείς παντελώς τον ικανοτικό σχεδιασμό της δοκού και του κόμβου και οδηγείς την αστοχία ή σε διατμητική μορφή (ψαθυρή) ή κατευθείαν στο υποστύλωμα...(ακόμα χειρότερο)

Δημοσιεύτηκε

2) Αν βάλεις ένα-δύο σιδεράκια στα δοκάρια παραπάνω (όπως συνηθίζουν να κάνουν κάποιοι παλιοί μηχανικοί) είναι πιο "κακό" διότι αγνοείς παντελώς τον ικανοτικό σχεδιασμό της δοκού και του κόμβου και οδηγείς την αστοχία ή σε διατμητική μορφή (ψαθυρή) ή κατευθείαν στο υποστύλωμα...(ακόμα χειρότερο)

 

Τα σίδερα της πλάκας που βρίσκονται μέσα στο πλάτος της πλακοδοκού, δεν νομίζω κανένα πρόγραμμα να τα λαμβάνει υπόψη του στη ροπή αντοχής της δοκού για τον ικανοτικό...(αν κάνω λάθος διορθώστε με)....αν όντως ισχύει, τα 1-2 επιπλέον σιδεράκια είναι πταισματάκι!!

Δημοσιεύτηκε

Tα σιδερα της πλακας ειναι συνηθως καθετα στο δοκαρι...αρα στη διευθυνση του δοκαριου δεν λειτουργουν...

Δημοσιεύτηκε

Αφενός είναι όπως τα λέει ο terry, αφετέρου η ΕΚΩΣ §10.3 εξηγεί πως να συνεκτιμήσουμε την συμβολή του οπλισμού των πλακών στην αντοχή των δοκών...

Δημοσιεύτηκε

...και κατά ένα ποσοστό λαμβάνονται υπόψιν από τα τα προγράμματα (π.χ. στο STRAD δηλώνουμε As που θα ληφθεί υπόψιν στις δοκούς από υπάρχων οπλισμό πλάκας)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.