panos-vicious Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2010 Ο εξαερισμός ήδη υπάρχει λόγω της υφιστάμενης εγκατάστασης με πετρέλαιο. Κάποια τροποποίηση πιθανόν χρειάζεται καθώς και στόμια σε χώρους που δεν αερίζονται επαρκώς και διέρχονται σωλήνες φ.α.
abouts Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2010 Για πίεση 300mbar εφαρμόζεται ΦΕΚ96 3β/15-7-2003 το οποίο στην παράγραφο για συμπιεστή ροή δεν αναφέρεται σε πτώση πίεση λόγω ύψους. Επίσης ο υπολογισμός συμπιεστής ροής βασίζεται στον διαρκή υπολογισμό της πυκνότητας του ρευστού που επηρεάζεται από την απόλυτη πίεση, όμως κατά μήκος ενός αγωγού που κατέρχεται ελατώνεται η πίεση λόγω τριβών και λόγω ύψους και έτσι μπλέκεται λιγο η κατάσταση... όμως η μεταβολή λόγω ύψομετρου είναι σχετικά αμελητέα για αυτό και ο κανονισμός την αγνοεί και καλά κάνει.. Μην πέρνεις DIN 4705 γιατί το DIN είναι ένα εθνικό πρότυπο τρόπου υπολογισμού κράτους μέλους της ΕΕ και δεν έχει ισχύ στην Ελλάδα. Τυπικά πρέπει να εφαρμόζεις μόνο το ΕΝ 13384-1 και -2 διότι: 1. Η εγκύκλιος ΥΠΕΧΩΔΕ 27/2005 καθορίζει σωστή τη χρήση του ΕΝ 13384 αντί του παραρτήματος υπολογισμού καπνοδόχου του ΦΕΚ 963 2. Το κοινοτικό δίκαιο είναι πάνω από το ελληνικό (γενικός κανόνας) 3. Για να χρησιμοποιήεις εθνικό πρότυπο άλλης χώρας πρέπει να απόδειξεις ότι είναι ισοδύναμο. Πρακτικά μπορώ να πώ ότι το DIN είναι καλύτερο από το ΕΝ γιατι λαμβάνει υποψη και λυγιρότητα καπνοδόχου κτλ που το ΕΝ δεν το λαμβάνει υπόψη αλλά τυπικά για να είσαι σωστά καλυμένος και κύριος πας με ΕΝ. Πρόσεχε ότι στο παράρτημα 9 του ΦΕΚ 963 σε ένα κοινό καπναγωγό συνδέονται μέχρι 2 λέβητες ίδιου τύπου. Αν βάλεις 3 είσαι καλά κατά ΕΝ αλλά παρανομείς σε σχέση με το εθνικό κανονισμό και ο μόνος τρόπος να το κάνεις αυτό είναι αν μπορείς να αποδείξεις ότι αυτή η σύνδεση (3 λέβήτων σε ενα καπναγωγό ) προβλέπεται απο τον κατασκευαστή του λέβητα (μου έχει τύχει εδώ θεσσαλονίκη ο κανονισμός να έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες κατασκευαστή και τελικά επικράτησαν οι οδηγίες του κατασκευαστή και καλώς βεβαία) Το ΕΝ 13384-2 υποστηρίζει πιο πολλούς σπό 3 λέβητες σε συλλέκτη (μάλιστα δεν θέτει περιορισμό αν θα είναι διαφορετικού καυσίμου). Άκου, όλες οι μεγάλες εγκαταστάσεις που έχω δει έχουν gas train αυτό που έχει ο καυστήρας είναι ένα απλό multiblock με ενσωματωμένα όλα σε ένα (βαλβίδες, μειωτές φίλτρο κτλ). Ο λόγος που βάζουμε όλα αυτά τα εξαρτήμαα είναι επειδή υπάρχει κίνδυνος μια στο εκατομύριο να επηρεαστεί σημαντικά η πίεση τροφοδοσίας και να ανέβει πολύ με αποτέλεσμα να ρίχνουμε μεγαλύτερη ποσότητα αερίου στο θάλαμ όπως επισης δεν θέλουμε να καταπονούμε το multiblock με μεγαλύτερες πιεσης δίχως νόημα. Ο λέβητας που μου λές αντε να έχει μια αντίθλιψη 6 mbar (το λέω από έξω στο περίπου χωρίς να ψάξω) άντε και να χάνεις 4-5 mbar στο μπεκ και η ράμπα σου να είναι 1 1/2" να χάνεις εκει καμιά 15-20 mbar τελικά θες 25mbar για να δουλέψει ο καυστήρας με το λέβητα, θα τον έδινες 300...ή 100; Ο λόγος που είμαστε αυστηροί με τη πτώση πίεσης είναι ότι δεν θέλουμε να έχουμε σημαντική αλλαγή της πίεσης όταν πέρνει μπροστά ο 2ος ή ο 3ος καυστήρας Αν το λεβητοστάσιο είναι 5ο υπόγειο θα σου πρότεινα μείωση πίεσης στα 100 πριν μπεις να κατεβεις στο υπόγειο. Ξες η πτώση πίεσης (15mbar στα 300mbar) ισχύει από μειωτή σε μειωτή.. μετά αν ρίχνεις τη πίεση στα 100 mbar έχεις πάλι 5mbar για το τμήμα που λειτουργεί στα 100mbar.. Σίγουρα δίνουν αέριο;; Γιατί ξες γενικά μετά το 2ο υπόγειο δεν πολύ θέλει κάθε λογική εταιρεία αερίου να δινει (φοβούνται κακό αερισμό, κίνδυνο εγκλωβισμού ή εισόδου σε άλλο χώρο αερίου κτλ κτλ). Τα φρεάτια αερισμού πρεπει να ειναι στεγανά σε σχέση με άλλους χώρους... Προσοχή στο αερισμό.. γιατί σε 5ο υπόγειο μιλάμε πλεόον για φρεάτιο με μεγάλο βάθος. Ο καλύτερος αερισμός σε αυτή τη περίπτωση είναι: 1. Αεραγωγός απαγωγής μέχρι τη ταράτσα του κτιρίου (για απαγωγή από το ταβάνι του λεβητοστασίου μέχρι τη ταράτσα). Δουλεύει λόγω της θερμότητας που εκλύεται στο λεβητοστάσιο σαν καπνοδόχοο 2. Μεγάλο αεραγωγό προσαγωγής χαμηλά στο δάπεδο του λεβητοστασίου που οδηγει στο ισόγειο σε κατάλληλο ύψος 3. ΈΧτρα αεραγωγό με φυγοκεντρικό μοτέρ για μηχανική προσαγωγή αέρα. Σε αυτή τη περιπτωση θέλει μανδάλωση κάθε καυστήρας με διακόπτη ροής στην έξοδο του αεραγωγού, ώστε όταν πρέπει να ανάψει κάποιος καυστήρας, να ανάβει πρώτα το φυγοκεντρικό να φέρνει αέρα, και ο διακόπτης ροής δίνει σήμα σε ρελέ που ενεργοποιεί τον καυστήρα (μάλλον τριφασικός καυστήρας σε αυτή τη περίπτωση). Αυτά που σου λέω είναι από εμπειρία αρκετών εγκαταστάσεων και δεν τα λέω τυχαία. Καλό ειναι να βάλεις θερμικες βαλβίδες (βαλβίδα πυρασφαλείας) και κάποια ανίχνευση με ηλεκτροβάνα. Ειδικά για τη θερμική βαλβίδα το θεωρώ must σε σοβαρές εγκαταστάσεις. Επίσης κυκλοφορεί πίνακας που συνεργάζεται με αισθητηριο σεισμού και διακόπτει τη τροφοδοσία. Σε κάθε περίπτωση η ηλεκροβάνα σου θα είναι ΝΟ (Νormally Open) μην βάλεις ΝC γιατί μπορεί να καεί το πηνίο κάποια στιγμή 1
panos-vicious Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2010 @abouts ειλικρινά σε ευχαριστώ για τις υποδείξεις και τις επεξηγήσεις σου!!! Αλλά πάντως σε ότι αφορά το ΦΕΚ εδώ Αθήνα μου απάντησαν από την ΕΠΑ ότι πάει με το 236β /1997.
abouts Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2010 Δεν με εκπλήσει η απάντηση σου. Ξες ότι με Φεκ 236 δεν εκδίδει άδεια χρήσης η ΕΠΑ για τον καταναλωτή αλλά κάνει υπεύθυνη δήλωση ο μηχανικός στην πυροσβεστική ότι η εγκατάσταση είναι ασφαλής (όπως με το υγραεριο). Γενικά το ΦΕΚ 236 καθιστά πιο ανεύθυνη την ΕΠΑ άρα δεν με εκπλησει καθόλου. και ανοίγει ένα άλλο θέμα ποια είναι η καλύτερη τεχνοτροπία κατασκευής δικτύου;; Γιατί στην αθηνα επιμένουν στην χαλκοσωλήνα και σε άλλες περιέργες λύσεις... (επειδή είναι μάλλον εύκολες) οπως στη θέρμανση στη Ν. ελλάδα μονοσωλήνιο (οικονομία σωλήνας και πτώση απόδοσης στα σώματα) ενω στη β. ελλάδα δισωλήνιο (μεγαλύτερες ανάγκες για θερμίδες και πιο πολύ δουλειά και σαφώς καλύτερο)... Άλλωστε η ένοια καλής εγκατάστασης αερίου στην Αττική είναι διαφορετική και για μένα μάλλον πιο μειωμένη (ομολογώ ίσως πιο ..άπειρη) σε σχέση με τις υπόλοιπες πόλεις (μην με λιθοβολήσετε...) που έχει πάει το αέριο. Άλλωστε φαίνεται και από την επιλογή των υλικών (ευρέια χρήση χαλκου στην Αττική αντί γαλβανισμένης σιδηροσωλήνας στην υπόλοιπη ελλάδα. Σε ορισμένες πόλιτείες στην USA απαγορεύεται ο χαλκός λόγω ύπαρξης μικροσυγκέντωσης H2S στο αέριο..). Δεν ξέρω αν έχετε δουλέψει ποτέ χαλκό αλλά άν κάνετε τις σκληρές κολλήσεις όπως απαιτεί το αέριο η σωλήνα θα χάσει πανω από το 60% της σκληρότητας της και θα έχει γίνει μακαρόνι... επιπλέον σε οποιοδήποτε σεισμό θα σκιστεί σε χρόνο dt.. ενώ η γαλβανιζέ είδικά η 10255Μ που χρησιμοποιείται θεσ.νικη και θεσσαλία είναι από χάλυβα με όριο S195 (πολύ μεγαλύτερη αντοχή από το χαλκό)... Σίγουρα θα ξέρετε ότι κάποια υλικά στην Αττική περνούν ενώ αλλού όχι, έτσι; αλλά τώρα ξεφευγουμε από το θέμα...Αnyway, καλή επιτυχία με τη μελέτη.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα