Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Χαίρεται

 

Διαβάζω εδώ ένα σχέδιο αυτοματισμού για ένα σύστημα αυτοματισμού που ελέγχει μία μηχανή με ατέρμονα μέσω διαφόρων ρελαί. Μεταξύ της παροχής και της μηχανής υπάρχει ένας μετασχηματιστής 220/220. Αυτό υπάρχει για να προστατεύει το μηχάνημα και το βοηθητικό κύκλωμα από υπέρρευμα ή κάνω λάθος;

  • Απαντήσεις 31
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Ο Μ/Σ υπάρχει για γαλβανική απομόνωση. Αν ακουμπήσεις έναν από τους 2 πόλους του Μ/Σ (οποιονδήποτε) δεν σε "χτυπάει" το ρεύμα. Αν όμως ακουπήσεις και τους 2 σε χτυπάει.

 

Έτσι, αν από σφάλμα μόνωσης, ακουμπήσει κάποιος αγωγός ένα μεταλλικό τμήμα της μηχανής, δεν υπάρχει κίνδυνος για τον χειριστή. Όμως, υπάρχει κίνδυνος όταν συμβεί και δεύτερο σφάλμα μόνωσης.

 

Ο τρόπος προστασίας με Μ/Σ χρειάζεται πολύ προσοχή. Αν δεν κάνω λάθος ένας Μ/Σ μπορεί να τροφοδοτεί μόνο ένα κύκλωμα (περιορισμένου μήκους καλωδίων). Επίσης δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοσδήποτε Μ/Σ, αλλά απαιτείται Μ/Σ απομόνωσης, που πληρεί ορισμένες προδιαγραφές.

 

Σε όλα αυτά πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι η χρήση Μ/Σ αχρηστεύει την προστασία που παρέχει ο ΔΔΕ. Οπότε, ο Μ/Σ πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή.

Δημοσιεύτηκε

Για τι είδους μηχάνημα μιλάμε; Περίπου τι ισχύ;

 

Μία άλλη πιθανότητα (λέω) είναι να χρησιμοποιεί τον Μ/Σ 1:1 για να αποφύγει τυχόν αλληλεπίδραση τμήματος του αυτοματισμού με την γείωση.

 

Είναι ΟΛΗ η τροφοδοσία της μηχανής μετά τον Μ/Σ 1:1, ή μόνο του αυτοματισμού;

Δημοσιεύτηκε

Πιστεύω ότι ο miltos με καλύπτει. Παρ' όλ' αυτά να πω ότι ο μετασχηματιστής είναι μεταξύ της τροφοδοσίας και του βοηθητικού κυκλώματος αυτοματισμού (το οποίο υποτίθεται ότι ελέγχει ο χρήστης).

Δημοσιεύτηκε

 

Ο τρόπος προστασίας με Μ/Σ χρειάζεται πολύ προσοχή. Αν δεν κάνω λάθος ένας Μ/Σ μπορεί να τροφοδοτεί μόνο ένα κύκλωμα (περιορισμένου μήκους καλωδίων).

 

Ακριβώς. Γιατί πάνω από τα 100μ γραμμής έχουμε ανάπτυξη τάσεων λόγω κατανεμημένης χωρητικότητας, θέμα που έχουμε συζητήσει εκτενώς στο παρελθόν αλλά δυστυχώς νομίζω ότι απάντηση δεν βρήκαμε και κανένας μας δεν έχει κατανοήσει το φαινόμενο επακριβώς (μαζί με το γιατί "οχι ρελλέ ΔΔΕ σε κινητήρες κλπ φορτία κίνσησης) :razz: 8-)

Δημοσιεύτηκε

Μία άλλη πιθανότητα (λέω) είναι να χρησιμοποιεί τον Μ/Σ 1:1 για να αποφύγει τυχόν αλληλεπίδραση τμήματος του αυτοματισμού με την γείωση.

 

Τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό?

Δημοσιεύτηκε

Εάν η γείωση δεν έχει αρκετά χαμηλή τιμή, και τα ρεύματα στην κύρια μηχανή είναι αρκετά μεγάλα, τότε η τάση του ουδετέρου μπορεί να αυξηθεί κατά μερικά Volt. Αυτή η αύξηση μπορεί να προκαλεί ανεπιθύμητη συμπεριφορά στον αυτοματισμό.

 

Φυσικά εάν η γείωση δεν έχει αρκετά χαμηλή τιμή, τότε ΑΜΕΣΑ θα πρέπει να διορθωθεί πρώτα το πρόβλημα της γείωσης. Αλλά υποθέτω ότι μερικοί κατασκευαστές μπορεί να επιλέξουν τον Μ/Σ 1:1 ως μέσο να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της λειτουργίας του μηχανήματος τους, παρά το ότι ο εγκαταστάτης δεν εξασφαλίζει ικανοποιητική γείωση.

Δημοσιεύτηκε

Τουλαχιστον απο πειρας ολοι οι πινακες αυτοματισμου διαθετουν ανεξαρτητη πηγη τροφοδοσιας για τα βοηθητικα κυκλωματα ,ειτε με Μ/Σ 380/220 ,ειτε 380/48, ειτε 380/24 ,ειτε 220/220,αναλογα με τις αναγκες εντολων και σηματων,και ο λογος νομιζω οτι ειναι θεμα ασφαλειας λειτουργειας βοηθητικων και ανθρωπων

Δημοσιεύτηκε

Θέλει πολύ προσοχή όταν καταργούμε τον ΔΔΕ για ένα άλλο μέτρο προστασίας. Πρέπει να εξασφαλίσουμε τουλάχιστον ίδιο επίπεδο προστασίας.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.