MAKAP Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 28 , 2010 Στη δημιουργία ανεξάρτητης υπηρεσίας πολεοδομικών ελέγχων προσανατολίζεται το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Στόχος είναι να αφαιρεθεί η σχετική αρμοδιότητα από τις πολεοδομίες των δήμων, καθώς έχει διαπιστωθεί η ανεπάρκεια των ελέγχων. Το υπουργείο προσανατολίζεται σε αλλαγές και στον τρόπο επέκτασης των σχεδίων πόλης, θέτοντας πολεοδομικούς και αρχιτεκτονικούς περιορισμούς. Ο κ. Νίκος Σηφουνάκης, στην πρώτη του συνάντηση χθες με τους δημοσιογράφους από τη θέση του αναπληρωτή υπ. Περιβάλλοντος, ανέπτυξε τις προτεραιότητές του, όσον αφορά την πολεοδομική και χωροταξική πολιτική. Ανάμεσα σε αυτά: - Πολεοδομίες. «Δεν μπορεί οι πολεοδομίες να έχουν ταυτόχρονα μελετητικό και εποπτικό έργο» ανέφερε ο κ. Σηφουνάκης, υποστηρίζοντας τη δημιουργία ανεξάρτητης υπηρεσίας πολεοδομικών ελέγχων. - Επεκτάσεις πόλεων. Ο κ. Σηφουνάκης παραδέχθηκε την αποτυχία του μοντέλου αποκέντρωσης των πολεοδομικών- χωροταξικών αρμοδιοτήτων, μιλώντας για ανάγκη να αναλάβει το κράτος έναν ισχυρότερο ρόλο. «Η τοπική αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της αντιπαράθεσης με τους πολίτες», ανέφερε σχετικά με την κατάρτιση από τους δήμους μελετών επέκτασης στα σχέδια πόλης. Ο αναπληρωτής υπουργός υποστήριξε την ανάγκη θέσπισης αυστηρότερων κανόνων για τη σωστή πολεοδόμηση νέων περιοχών (λ.χ. για το μέγεθος των επεκτάσεων) και μορφολογικών κανόνων για την αρχιτεκτονική τους. - Χωροταξία. Όπως ανέφερε, στις προτεραιότητες του υπουργείου είναι η αναθεώρηση του εθνικού χωροταξικού και των περιφερειακών χωροταξικών. Ο κ. Σηφουνάκης απέφυγε επιμελώς οποιαδήποτε αναφορά στην αναθεώρηση του χωροταξικού του τουρισμού, που είχε γίνει προεκλογική «σημαία» του ΠΑΣΟΚ. - Ελληνικό - Βοτανικός. Μέλλον... fasttrack βλέπει για το πρώην αεροδρόμιο, κατά δήλωσή του, ο αναπληρωτής υπουργός. «Η φροντίδα του πρασίνου έχει κόστος». Πρέπει κάπου να έχουμε τη δυνατότητα για έσοδα ώστε να το διατηρήσουμε», ανέφερε. Για τον Βοτανικό ανέφερε ότι η ρύθμιση θα προχωρήσει με βάση όσα έχουν ήδη συμφωνηθεί. http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_1_27/10/2010_420254
GEORGE KARA Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 28 , 2010 Αφού καταλάβανε τι έχει να γίνει με τις πολεοδομίες όταν περάσουν στους δήμους πάλι καλά...!!!!
MAKAP Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 28 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 28 , 2010 Σαν απλός πολίτης αυτής της χώρας διερωτώμαι πως σχεδίασε ο Ραγκούσης, και, κατ' επέκταση η κυβέρνηση, τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των πολεοδομικών εφαρμογών στους νέους δήμους, με τον Καλλικράτη, και σήμερα, λίγους μήνες μετά τη ψήφιση του νόμου, η ίδια κυβέρνηση, δια του Σηφουνάκη, παραδέχεται την αποτυχία του μοντέλου αποκέντρωσης των αρμοδιοτήτων αυτών. Πως μπορεί να μεταβιβάζεται το αντικείμενο του πολεοδομικού σχεδιασμού στις πολεοδομίες αφού με πληθώρα αποφάσεων το ΣτΕ έχει γνωμοδοτήσει ότι το αντικείμενο αυτό περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες του Κράτους και έχει ακυρώσει πολλούς νόμους με τους οποίους μεταβιβάζονταν οι αρμοδιότητες σε διάφορα όργανα (Περιφερειάρχες, Νομάρχες κλπ). Προφανώς, δεν περιμένω απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά αλλά διατυπώνω τις απορίες μου για το νέο σχεδιασμό μεταβίβασης των πολεοδομικών ελέγχων σε ιδιώτες, παρά το αποτυχημένο μοντέλο της περιόδου 1977-1979.
ΘΕΟΧΑΡΗΣ Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 28 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 28 , 2010 συνάδελφε MAKAP το "σχεδίασε την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων" είναι σχετικό μάλλον απλώς αποφάσισε και αφού "καταλάβαμε" πριν καλά-καλά ο νέος σχεδιασμός αρχίσει και πάρει μπροστά αρχίσαμε τις "τροποποιήσεις" όταν κάποιοι προσπαθούν να υποδυθούν τον πρωταγωνιστή ενώ είναι δευτεραγωνιστές συσσωρεύουμε μηδενικά επι μηδενικών τα ίδια λάθη, απλά απο διαφορετικούς ανθρώπους γίνονται τα ξαναλέμε
eupalinos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 29 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 29 , 2010 Τι ακριβώς έγινε το 70 με τους ελέγχους; Εάν γίνεται ο έλεγχος από ιδιώτες με κίνητρα για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους δεν θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία ο πολεοδομικός έλεγχος? Αυτή τη στιγμή οι ίδιοι οι υπάλληλοι στις πολεοδομίες: α. Ελέγχουν & εγκρίνουν οικοδομικές άδειες & β. Ελέγχουν τις πολεοδομικές παραβάσεις και γ. με αυτά τα ανεπανάληπτα πλεονεκτήματα εκδίδουν παράνομες άδειες. Τι ποιο λογικό λοιπόν ο έλεγχος οικοδομικών αδειών και ο έλεγχος οικοδομών να γίνεται από διαφορετικά θεσμικά όργανα όπου δεν θα υφίσταται τέτοια κατάφωρη σύγκρουση συμφερόντων;
MAKAP Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2010 Για όσους δεν έζησαν και δεν άκουσαν για τον πολεοδομικό έλεγχο της περιόδου 1977-1979, θα επαναλάβω ότι, λόγω της αδυναμίας των πολεοδομικών υπηρεσιών να ανταποκριθούν στους απαιτούμενους ελέγχους της οικοδομής, κατά στάδια, όπως απαιτούνταν την εποχή εκείνη, επιτράπηκε να συγκροτηθούν συνεργεία αποτελούμενα από 3 μηχανικούς (ελεύθερους επαγγελματίες και ΔΥ). Τα συνεργεία αυτά, ανά πολεοδομία, έπαιρναν τις αιτήσεις των επιβλεπόντων μηχανικών ή ιδιοκτητών, που ζητούσαν έλεγχο, και έκαναν αυτοψία σημειώνοντας είτε τις πιθανές παραβάσεις του ΓΟΚ/73 ή/και υπερβάσεις της ΟΑ είτε την πιστή εφαρμογή της, ώστε να σφραγιστεί η άδεια είτε για το επόμενο στάδιο είτε για τη σύνδεση της οικοδομής με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα συνεργεία απαρτίζονταν από συνδυασμό μηχανικών οποιασδήποτε ειδικότητας και επαγγελματικής δραστηριότητας (ελεύθερους επαγγελματίες ή/και ΔΥ) είτε με γνώση είτε χωρίς γνώση του ΓΟΚ/73. Αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής ήταν αφενός να μην έχουν την απαιτούμενη γνώση οι μηχανικοί ορισμένων συνεργείων να διαπιστώσουν τις υπερβάσεις της ΟΑ ή/και παραβάσεις του ΓΟΚ αφετέρου να αναπτυχθεί στα συνεργεία, που ένας τουλάχιστον από τους μηχανικούς είχε την απαιτούμενη γνώση, η σκέψη για χρηματισμό των μελών του συνεργείου προκειμένου να μην καταγραφούν οι διαπιστωμένες παραβάσεις/υπερβάσεις, οι οποίες, βέβαια, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους, καθόριζαν και το ύψος του χρηματισμού. Οι αδυναμίες του συστήματος έγιναν γρήγορα αντιληπτές και η διαδικασία αυτή σταμάτησε και ταυτόχρονα άλλαξε και το σύστημα ελέγχου των οικοδομών. Όπως γίνεται κατανοητό, αυτό που έμεινε από την περίοδο εκείνη ήταν η μεταφορά της όποιας διαφθοράς των υπαλλήλων κάθε πολεοδομίας σε άλλους.
BAS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2010 Και μετά έμεινε ο έλεγχος από 1 η 2 ΔΥ και η κατάσταση συνεχίστηκε κανονικά . Εγώ νομίζω ότι σήμερα η επέκταση του συστήματος παραλαβής του Φ.Αερίου και των Ανελκυστήρων , σε όλη την οικοδομή είναι καλή λύση από όλες τις απόψεις .
TheoTDM900 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2010 το κράτος καταρρέει και τελικά επέλεξαν να το κάνουν με πάταγο !!! Αστειότητες οι ανακοινώσεις των.
Φώτιος Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 30 , 2010 Ότι και να κάνουν, κάποια στιγμή θα ατονήσει, θα χαλαρώσει και όταν αρχίσουν οι εκατέρωθεν πιέσεις (τηλέφωνα κλπ) εν τέλει θα διαφθαρεί. Ίσως να μην έχω καλή γνώμη για το όλο σινάφι μας. Ίσως τα νέα αυτά μέτρα να περάσουν ευκαιρίας δοθείσης (δεν υπάρχει ανοικοδόμηση, δεν κτίζουν πολλοί). Αν και πιστεύω λόγω του ότι το να είμαστε σύννομοι πάει κόντρα στο DNA μας, τελικά θα γίνει μια από τα ίδια.
JTB Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 31 , 2010 Ενώ συμφωνώ με τις απόψεις περί μελλοντικής χαλάρωσης των μέτρων και πιθανού χρηματισμού των υπαλλήλων, θα έπρεπε να είναι καλοδεχούμενη ή πρόταση για επιπλέον έλεγχο των κατασκευών γιατί μας βγάζουν από το μεγαλύτερο επίκαιρο δίλημμα... Να χάσω τη δουλειά ή να παρανομήσω; Οπως όλοι ξέρουμε ο μηχανικός θα είναι ο πρώτος που θα στραφεί ο ιδιοκτήτης με αγωγές στη περίπτωση ελέγχου και αυθαιρεσιών ανεξάρτητα αν τις γνώριζε ή τις επιθυμούσε. Από την άλλη κανένας κατασκευαστής δεν θα σε προτιμήσει αν δεν είσαι υποχείριό του στις παρανομίες που κάνει.Τα συνεργεία εκτός κάποιων υπερβολών, τα ελέγχει και τα διαλέγει ο ιδιοκτήτης. Η επίβλεψη ως αμοιβή και ως πραγματικότητα είναι συχνά για κλάματα... Αρα μια αυστηρότητα στον έλεγχο της δουλειάς μας και ειδικά αν είναι περιοδική, με εξαίρεση το χρηματισμό των ελεγκτών θα διασφάλιζε έμμεσα και τις αμοιβές μας ειδικά τώρα που έρχεται απελευθέρωση... Στο κάτω κάτω μη περιμένετε να μας χαρίσουν τίποτε... Θα πρέπει να διασφαλίσουμε εμείς το συμφέρον μας, τη τσέπη μας, το να μη πάμε φυλακή κλπ... Η επιλογή του να συμπεριφερόμαστε όλοι μεταξύ μας σαν συμμορίτες απέναντι στο κράτος έχει φέρει εδώ τη κατάσταση... Ας μην επιτρέπαμε στους εαυτούς μας να παρανομούν -και χωρίς κέρδος μάλιστα- και να καταγγέλλαμε τη παρανομία του διπλανού αντί να το κρατάμε καβάτζα για να παρανομήσουμε κι εμείς. Και να σας το πώ και διαφορετικά, αν πράγματι είναι λάθος κάτι, θα υπάρχει και επιείκια, είμαι σίγουρος... Οταν όμως κλαιγόμαστε σαν αδελφούλες στις πολεοδομίες, μηχανικοί και ιδιοκτήτες και δίνουμε αξία στον κάθε Δ.Υ. να κάνει τα στραβά μάτια, γιατί να μη χρηματιστεί; Επειδή είμαστε όμορφοι; Η ευθύνη για παρατυπίες και παρανομίες είναι νομικά και λογικά του μηχανικού... Εφόσον κάνεις αυτή τη δουλειά έχεις ευθύνες άρα και αρμοδιότητες... Αν της παραχωρείς στον ιδιώτη και τον κατασκευαστή για να έχεις δουλειά είναι ανθρώπινο... Αν όμως τα βλέπεις, συμμετέχεις χωρίς κέρδος, δεν τα καταγγέλλεις, δεν τα περιορίζεις... τί είσαι; Απλώς ο βλάκας της υπόθεσης και ο εν δυνάμει ένοχος ισόβια. Το "από πίττα που δεν τρως τί σε νοιάζει αν καεί" δεν ισχύει στη δουλειά ενός επιστήμονα ειδικά όταν είναι υπεύθυνος της τήρησης του νόμου.. Φανταστείτε να σκεφτόταν έτσι και ο αστυνομικός. Λοιπόν, ελέγξτε με, τιμωρείστε με, ώστε να σκίσω και εγώ με τη σειρά μου τους υπόλοιπους που κάνουν τους έξυπνους και παρανομούν χωρίς να τους κυνηγά κανείς (κατασκευαστής και ιδιοκτήτης)
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα