AlexisPap Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2010 Αν το πρόβλημά σου είναι η κεφαλή και οι βαλβίδες, η πετυχημένη λύση για τετράχρονα είναι οι θυρίδες: Npier Sabre 1, Napier Sabre 2, Bristol Centaurus 1, Bristol Centaurus 2. Μιλάμε για λύσεις δοκιμασμένες και πετυχημένες εδώ και 70 χρόνια, με χιλιάδες κομμάτια στην παραγωγή. Οι δίχρονοι καλώς ή κακώς είναι καταδικασμένοι να δουλεύουν με ντίζελ. Ως γνωστόν, οι αποδοτικότερες ΜΕΚ είναι δίχρονες υπερτροφοδοτούμενες ντίζελ με βαλβίδα εξαγωγής επικεφαλής. Αυτό που με είχε απασχολήσει θεωρητικά ήταν η κατασκευή ενός δίχρονου που να δουλεύει σε κύκλο atkinson. Απαιτεί προφανώς ολισθαίνοντα κύλινδρο για τον χρονισμό εισαγωγής εξαγωγής, και σε συνδυασμό με ψεκασμό στην φάση της συμπίεσης θα αποτελούσε τον ιδανικό δίχρονο βενζίνης με χαμηλούς ρύπους και υψηλή απόδοση... Δυστυχώς δεν ξεπέρασα ποτέ το θεωρητικό επίπεδο... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeriklisK Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2010 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 7 , 2010 Αν το πρόβλημά σου είναι η κεφαλή και οι βαλβίδες, η πετυχημένη λύση για τετράχρονα είναι οι θυρίδες:Npier Sabre 1, Napier Sabre 2, Bristol Centaurus 1, Bristol Centaurus 2. Μιλάμε για λύσεις δοκιμασμένες και πετυχημένες εδώ και 70 χρόνια, με χιλιάδες κομμάτια στην παραγωγή. Μπα, ας μείνουμε στους δίχρονους... Οι δίχρονοι καλώς ή κακώς είναι καταδικασμένοι να δουλεύουν με ντίζελ. Ως γνωστόν, οι αποδοτικότερες ΜΕΚ είναι δίχρονες υπερτροφοδοτούμενες ντίζελ με βαλβίδα εξαγωγής επικεφαλής. +1 Αυτό που με είχε απασχολήσει θεωρητικά ήταν η κατασκευή ενός δίχρονου που να δουλεύει σε κύκλο atkinson. Απαιτεί προφανώς ολισθαίνοντα κύλινδρο για τον χρονισμό εισαγωγής εξαγωγής, και σε συνδυασμό με ψεκασμό στην φάση της συμπίεσης θα αποτελούσε τον ιδανικό δίχρονο βενζίνης με χαμηλούς ρύπους και υψηλή απόδοση... Δυστυχώς δεν ξεπέρασα ποτέ το θεωρητικό επίπεδο... Κάνεις ένα κόπο να μου το εξηγήσεις; (έχω μια ιδέα, αλλά...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Share Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 8 , 2010 Ιδού, ένας δίχρονος κινητήρας του οποίου η βαλβίδα εξαγωγής είναι τοποθετημένη κοντά στο ΑΝΣ και ανοιγοκλείνει όχι από το έμβολο, αλλά επειδή ο ίδιος ο κύλινδρος περιστρέφεται: Επομένως, η εισαγωγή γίνεται κανονικά από τις κάτω θυρίδες όταν το έμβολο πλησιάσει στο ΚΝΣ. Η εξαγωγή όμως είναι ανεξάρτητη της κίνησης του εμβόλου και μπορεί να ρυθμίζεται χρονικά ώστε να ξεκινάει και να ολοκληρώνεται οποιαδήποτε στιγμή μεταξύ ΑΝΣ και ΚΝΣ. Επομένως όταν έχουμε μειωμένο φορτίο, αντί να στραγγαλίσουμε την εισαγωγή με το κλαπέ, κάνουμε το εξής: Μεταβάλλουμε τον χρονισμό της βαλβίδας εξαγωγής ώστε να ανοίγει μεν στο ΚΝΣ, αλλά να κλείνει σε κάποιο προχωρημένο στάδιο της ανόδου του εμβόλου. Που σημαίνει ότι κατά την άνοδο του εμβόλου δεν ξεκινάει αμέσως η συμπίεση, αλλά αρχικά -για όσο διάστημα διατηρείται ανοιχτή η βαλβίδα εξαγωγής- αποβάλλεται ο καθαρός αέρας. Η συμπίεση ξεκινάει μόλις κλείσει η βαλβίδα εξαγωγής, με τον αέρα που έχει απομείνει. Ο ψεκασμός της βενζίνης γίνεται μόλις κλείσει η βαλβίδα εξαγωγής. Αυτό δυστυχώς είναι πολύ περιοριστικό και μειώνει τον μέγιστο αριθμό στροφών... Όμως με αυτόν τον κύκλο λειτουργίας ο κινητήρας εργάζεται χωρίς τα γνωστά ρεταρίσματα στα χαμηλά φορτία. Μειώνεται το έργο αντλήσεως αέρα και εξασφαλίζεται άριστη απόπλυση στα χαμηλά φορτία (τα βασικά μειονεκτήματα της δίχρονης όττο). Επομένως αυξάνει η απόδοση. Παράλληλα, για έναν συγκεκριμένο χρονισμό θα έχουμε πίεση καυσαερίων στο ΚΝΣ ίση με την ατμοσφαιρική, πετυχαίνοντας πλήρη εκτόνωση των καυσαερίων (κύκλος atkinson) και την μέγιστη δυνατή απόδοση. Σύγκριση των δύο κύκλων: Αριστερά ο κανονικός κύκλος δίχρονου κινητήρα, Δεξιά ο τροποποιημένος. - κόκκονο -> εκτόνωση - γαλάζιο -> εξαγωγή - πράσσινο -> εισαγωγή - πορτοκαλί -> συμπίεση - μοβ -> απόρριψη αέρα εισαγωγής (πρόσθετος χρόνος εξαγωγής) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα