K_PAT Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 , 2008 Η γεωμετρία των βλαβών τουλάχιστον στην Πάτρα μαρτυρά ότι υπήρξε σημαντική κατακόρυφη συνιστώσα, τουλάχιστον στα πρώτα δευτερόλεπτα της διέγερσης. Από εκεί και μετά, η προσωπική μου γνώμη είναι ότι όσο και αν εξελίσσονται οι μηχανικοί, τα προγράμματα, ο τρόπος κατασκευής, τα υλικά κλπ, θεωρώ ότι το πλέον σημαντικό είναι κάθε φορά να γνωρίζουμε το έδαφος στο οποίο θεμελιώνουμε. Στην Πάτρα συγκεκριμένα, ακούμε χρόνια για μικροζωνικές και ακόμα δεν έχουμε δει τίποτα.
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 10 , 2008 Και ποιοι είδαν μικροζωνικές μελέτες; Στην περιοχή της Θεσσαλονίκης γίνονται εδώ και πολλά χρόνια. Το 2003 είχε τελειώσει η Α' φάση. Πριν λίγο καιρό πραγματοποιήθηκε μια ημερίδα στο Λιμάνι στην οποία δεν μπόρεσα να παραβρεθώ. Στα χέρια μου πάντως δεν έχει φτάσει τίποτα, είχα ρωτήσει αριστερά-δεξιά, ζήτησα στοιχεία από τον Πιτιλάκη πριν από χρόνια αλλά τίποτα και σε συζήτηση που είχα με ελεγκτή στατικών της Πολεοδομίας μου είπε ότι ενώ κι αυτοί ενδιαφέρονται δεν έχουν τίποτα στα χέρια τους. Τα λεφτά που πληρώνουμε όλοι μας για να γίνονται τα εν λόγω ερευνητικά προγράμματα ελπίζω κάποια στιγμή να πιάσουν σύντομα τόπο.
trellovoskos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2008 Στο Ηράκλειο Κρήτης υπάρχει πάντως Μικροζωνική εδώ και 10 χρόνια περίπου. Ενδεικτικά αναφέρω ότι είχε στοιχήσει περί τα 300 εκατομμύρια δραχμές... Αμφιβάλλω αν την λαμβάνει κανείς μηχανικός υπόψιν του σήμερα, αν και την θεωρώ αρκετά λεπτομερή και "αξιόπιστη".
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2008 Είστε τυχεροί στο Ηράκλειο. Τι στοιχεία σας δίνει η μελέτη αυτή; Σε τι κλίμακα είναι οι χάρτες;
trellovoskos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2008 Για το Ηράκλειο Κρήτης η Μικροζωνική μελέτη, καθορίζει μέγιστες εδαφικές επιταχύνσεις απο 0,24g εως 0,47g. Θυμίζω οτι βάσει ΕΑΚ2000 το Ηράκλειο ανοίκει στην ζώνη ΙΙ (A=0,24g). Oι ανώτερες τιμές της Α, ισχύουν για το ολόκληρο το τμήμα της πόλης εντος των ενετικών τοιχών και σε μεμονωμένες ακόμα περιοχές, ενώ για το μεγαλύτερο μέρος της πόλης εκτός των τοιχών συνίσταται η κατώτατη τιμή. Παραθέτω μερικές φωτογραφίες αφού το μέγεθος των χαρτών δεν μου επιτρέπει σκανάρισμα, αλλά δυστυχώς δεν τους έχω σε dwg, όπως και κανένας μηχανικός απ' όσο γνωρίζω. Το παράλογο μάλιστα είναι οτι οι χάρτες της Μικροζωνικής δεν υπάρχουν ούτε στο ΤΕΕ/Τμήμα Αντατολικής Κρήτης, αλλά μόνο στην Πολεοδομία και σε 1 βιβλιοπωλείο. Πραγμάτικα τραγικό για ένα έργο που στοίχησε εκατοντάδες εκατομμύρια. Ακόμα πιο τραγικό όμως είναι το ότι τα αποτελέσματα (οι συστάσεις) της Μικροζωνικής δεν λαμβάνονται υπόψιν απο το μεγαλύτερο μέρος των συναδέλφων...
acnt Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2008 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 11 , 2008 Το 0,47g είναι η μέση τιμή ενεργής επιτάχυνσης σχεδιασμου για σεισμούς κοντινού και μακρινού πεδίου ή η max τιμή μακρινού πεδίου;
trellovoskos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 12 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 12 , 2008 Κάτι τέτοιο δεν διευκρινίζεται, αλλά δες και την είκονα με τις παρατηρήσειςγια περισσότερες λεπτομέρειες.
panos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 12 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 12 , 2008 Επιτρέπεται να ληφθεί κατα 20% μικρότερη. Αρα στα προηγούμενα φύλλα παρουσιάζεται η μέγιστη εδαφική επιτάχυνση.
flouris Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 12 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 12 , 2008 Οι φόβοι του Καρύδη προέρχονται από την αστοχία στύλων στο μέσο του ύψους τους κατά το σεισμό της Αθήνας του 1999; O Καρύδης λέει ότι τα κτίρια που υπόκεινται σε έντονη καταπόνηση από την κατακόρυφη συνιστώσα κινδυνεύουν είτε από διάτρηση είτε από σύνθλιψη υποστυλωμάτων στο ισόγειο. Όσες φωτογραφίες μας έχει δείξει το επιβεβαιώνουν.
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2008 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 13 , 2008 Διάτρηση θα έχεις σε μυκητοειδείς πλάκες ή σε εύκαμπτα πέδιλα. Αν έχεις δοκούς δε νομίζω να έχεις διάτρηση. Λυγισμό επίσης αν έχεις στύλους μεγάλου ύψους (βλ. καταστήματα) μικρής διατομής και μεγάλου στατικού φορτίου. Η σύνθλιψη πιστεύω είναι η πιο πιθανή, στο ισόγειο ακριβώς λόγω του ότι το φορτίο είναι μεγαλύτερο, ακόμα χειρότερα αν υπάρχει pilotis ή εν γένει μαλακός όροφος διότι διαφορετικά ένα μέρος του κατακόρυφου φορτίου μπορεί να μεταφέρεται μέσω των τοιχοποιιών, αλλά πού στο μέσο ή στην κεφαλή ή στον πόδα του στύλου; Μήπως στο μέσο όπου οι συνδετήρες είναι πιο αραιοί, συνεπώς η περίσφιξη μικρότερη και άρα η αντοχή σε θλίψη μικρότερη;
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα